Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Omistatko rotukissan? Minkä?

Vierailija
18.11.2014 |

Tuli vain tuosta koirarotujen peukutusketjusta mieleen. Minulla on brittiläinen lyhytkarva.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihmiset; mitä kissaa suosittelisitte lapsiperheeseen? Tietenkin kissatkin ovat yksilöitä, mutta noin rodullisesti? Rauhallinen, sylittelevä, kotikissa hakusessa. Rakastan vain noita pitkäturkkisia, tai puolipitkä turkkisia, onko turkeissa eroa rotujen suhteen?

Vierailija
42/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös 2 siperiankissaa. Toinen on Mäntyharjulta Sibsukan kissalasta ja toinen haettiin Turusta Piperitan kissalasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ap:n britti kerjää aivan jatkuvasti sapuskaa. No, melko jättimäinen se onkin.

Vierailija
44/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa muista roduista, mutta britti ainakin on tosi lapsiystävällinen ja rauhallinen luonne. Niitäkin saa joskus myös pitkäkarvaisina.

-ap-

Vierailija
45/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cornish rex

Vierailija
46/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:39"]

eläinsuojeluyhdistyksen kautta Maine Coon-siamilaissekoitus

[/quote]

Kuulostaa jännältä. Missä tällainen sekoitus on päässyt syntymään? Vai onko rotu päätelty vain ulkonäön perusteella? Naamiokissojahan on paljon muitakin kuin siamilaiset.

[/quote]

Vanhemmat tiedettiin, olivat myös yhdistyksellä, tulivat samasta perheestä siis. On isohko, puolipitkä karva ja aavistuksenomainen naamio

Vierailija
47/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maine cooni herra asustelee minun luona, joskus vielä lisää nuita ihania jättejä <3 haaveilen myös savannah kissasta ja joskus aijon semmosenki hommata :)

Vierailija
48/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:01"]Meillä myös 2 siperiankissaa. Toinen on Mäntyharjulta Sibsukan kissalasta ja toinen haettiin Turusta Piperitan kissalasta.
[/quote] Me haettiin omamme Hollolasta Amurin kissalasta

Vierailija
50/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:01"]

Kissaihmiset; mitä kissaa suosittelisitte lapsiperheeseen? Tietenkin kissatkin ovat yksilöitä, mutta noin rodullisesti? Rauhallinen, sylittelevä, kotikissa hakusessa. Rakastan vain noita pitkäturkkisia, tai puolipitkä turkkisia, onko turkeissa eroa rotujen suhteen?

[/quote]

Mulla on sininaamio Pyhä birma. Se sopii mun mielestä hyvin lapsiperheeseen :) Ainakin oma kissani ja sen sisarukset + emo ovat todella seuranhaluisia. Oma kisuni nukkuu meidän vieressä, istuu sylissä kun katsomme telkkaria, tulee ruokapöydän alle kun syömme, juoksee ulko-ovelle vastaan kun tulemme kotiin ym. Jotkut ei tämmöisestä seuranhalusta tykkää, mutta itse kyllä pidän :) Rotu on myös rauhallinen (mitä nyt pari kertaa päivässä tulee semmoinen villi) ja karva puolipitkä. Birman karva on siitä hyvä, että se ei mene helposti takkuun, vaikka ei harjaisikaan. Toki säännöllinen harjaaminen suositeltavaa, koska muuten tulee paljon oksentelua. Se on sitten noinkin pitkäkarvaisen kissan miinuspuoli, oksennusta kyllä tulee. Meidän kissa on jotenkin ehkä tavallista enemmän oksenteleva, kun olen verrannut kasvattiperheen muihin kissoihin. Syötetään kyllä anti hairball raksuja ja harjataan, mutta neiti kun pesee itseään niin paljon, niin sitä karvaa pukkaa sitten ulos suunkin kautta. No, mielestäni pieni miinus hyvästä "seurakissasta".

Vierailija
51/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 paksuposkista brittiä täällä. Aivan mahtava rotu <3 

Vierailija
52/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi maine coon

Vierailija
53/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:39"]

eläinsuojeluyhdistyksen kautta Maine Coon-siamilaissekoitus

[/quote]

Kuulostaa jännältä. Missä tällainen sekoitus on päässyt syntymään? Vai onko rotu päätelty vain ulkonäön perusteella? Naamiokissojahan on paljon muitakin kuin siamilaiset.

[/quote]

Vanhemmat tiedettiin, olivat myös yhdistyksellä, tulivat samasta perheestä siis. On isohko, puolipitkä karva ja aavistuksenomainen naamio

[/quote]

Maine coonin massa yhdistettynä simskun temperamenttiin on varmasti jännä pakkaus. :)

Vierailija
54/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghephard-rodun pitkän, hoikan ja sievän, vikkelä kuin rietas! Joudun pitämään kiinni, että kuusipeurat saa olla rauhassa!:)

Vierailija
55/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sellainen sanoa, jolla ei enää ole kissaa? Meillä oli oranssivalkoinen manx 17 vuotta, kunnes dementia iski ja jouduimme viemään sen piikille. Se oli varsinainen Jekyll ja Hyde: ihana sylikissa, joka kehräten nukkui välissämme jokaikinen yö - kunnes sen tuli hiki ja sitten hyppäsi lattialle koisimaan, ja toisaalta raivokas katti, joka puri ja raapi, kun asiat eivät menneet sen toivomalla tavalla. Sen poismenosta tuli elokuussa viisi vuotta ja ikävä on edelleen kova, eikä uutta kissaa ole vielä otettu. Jos jotakin, niin kissamme oli persoonallinen, niin hyvässä kuin pahassa. Ehkä sitä kaivataan sen takia niin kauheasti.

Välillä tulee kauhea kissanikävä. Näyttelyissä käydessäni olen ihastunut Neva masqueradeen. Sellaisen Halosen Tarjan kissan kaltaisen sininaamion voisin haluta. Toisaalta myös Pyhä Birma, sekin sininaamiona, voisi olla kiva. Leikittelen ajatuksella, että hankkisin Neva masqueraden pennun ja Leyserin Heidiltä jonkin about vuoden vanhan hoitolakissan ja ottaisin ne kotiin samaan aikaan. Mutta ehkä minä vain jatkan leikittelyä... Saas nähdä, miten käy.

Vierailija
56/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kartusiaani. Ihana rotu, kiltti kuin mikä, rauhallinen luonne. Lyhytkarvainen ja kokonaan siniharmaa. Kartusiaaneja ei tietääkseni olekaan muun värisenä.

Vierailija
57/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

53: minkä värisiä sinun brittisi ovat? Kyselee ap. 

(Minun on kamalan vaikea päättää, haluaisinko mustan, cremen, beigen, silver shadedin vai minkä tuon siniseni kaveriksi.)

Vierailija
58/58 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkilaisia angoria löytyy täältä.:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi