Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin työhaastattelussa

Vierailija
10.11.2014 |

Ja minut käytännössä naurettiin pihalle. Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta ko. erikoisalasta, mutta koulutus on (olen juuri valmistunut). Minut pyydettiin haastatteluun ja ajattelin jo silloin, että tuskin saan paikkaa, koska ei ole kokemusta, mutta tietenkin menen haastatteluun. No, heti kun sanoin että olen vasta siirtymässä työelämään, oli haastattelu käytännössä ohi. Haastattelija naurahti epäuskoisesti (suunnilleen, nauroi että olen hakenut paikkaa). Kyllä vähän loukkaannuin. Eikö suuren firman kannattaisi panostaa muuhun kuin huonon kuvan antamiseen työnhakijoille.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa. Kyllähän niiden olisi sinun hakemuksestasi ja CV:stäsi olla jo aiemmin nähnyt ettei sinulla ole vielä kokemusta. Yleensä jos nimenomaan on välttämätöntä että on kokenut, ei kutsuta edes haastatteluun sitten kokemattomia.

Vierailija
2/10 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 09:18"]Onpa outoa. Kyllähän niiden olisi sinun hakemuksestasi ja CV:stäsi olla jo aiemmin nähnyt ettei sinulla ole vielä kokemusta. Yleensä jos nimenomaan on välttämätöntä että on kokenut, ei kutsuta edes haastatteluun sitten kokemattomia.
[/quote]

No niinpä. En usko, että olivat pahemmin lukeneet hakemustani. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna firman nimi.

Vierailija
4/10 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oli kyllä uskomattoman nöyryyttävä haastattelu. Kysymykset ihan korrekteja, tyyliin mitä annettavaa sinulla on firmalle ja haluatko kysyä lisää firmasta, mutta asenne taustalla vähättelevä, hyvä kun pokkansa piti. Yritä siinä sitten kertoa millainen työntekijä olet, kun toista ei voisi vähempää kiinnostaa vastaukset vaan haluaa sinut nopeasti ulos. Ap

Vierailija
5/10 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 09:26"]

Anna firman nimi.

[/quote]

Ja kuse omiin muroihin? Eiköhän haastattelija tunnista tilanteen jo tuosta tekstistä. Sitten kun annetaan vielä firmankin nimi niin on turha kuvitella pääsevänsä sinne tai ehkä edes oman kylän muihin firmoihin töihin, sana kiertää "hankalista" tyypeistä nopeasti.

Ja kaikki punakaartilaiset voi alapeukuttaa tätä ja elää siellä kuplassa missä palkkaukset tehdään paperien perusteella..

Vierailija
6/10 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vaan testasi paineensietokykyäsi. Itsevarmemmalla ja röyhkeämmällä asenteella olisit voinut kääntää haastattelun eduksesi.

Vierailija
7/10 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 09:17"]

Ja minut käytännössä naurettiin pihalle. Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta ko. erikoisalasta, mutta koulutus on (olen juuri valmistunut). Minut pyydettiin haastatteluun ja ajattelin jo silloin, että tuskin saan paikkaa, koska ei ole kokemusta, mutta tietenkin menen haastatteluun. No, heti kun sanoin että olen vasta siirtymässä työelämään, oli haastattelu käytännössä ohi. Haastattelija naurahti epäuskoisesti (suunnilleen, nauroi että olen hakenut paikkaa). Kyllä vähän loukkaannuin. Eikö suuren firman kannattaisi panostaa muuhun kuin huonon kuvan antamiseen työnhakijoille.

[/quote]

Sehän työnhaussa onkin paskamaista,kun ilman työtä ei saa kokemusta ja ilman kokemusta ei saa työtä.Itse olen jo pari vuotta käynyt nöyryytettävänä työhaastatteluissa,kun koulutus on mutta ei käytännön kokemusta. Älä siis ap lannistu yhdestä haastattelusta,uusia hakemuksia vaan lähettelemään! :)

Vierailija
8/10 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös kerran ollut vastaavalla tavalla asiaton työhaastattelu. Hain keskisuureen firmaan IT-alalla. Minut kutsuttiin haastatteluun, jonne meninkin hyvin valmistautuneena. Kuitenkin paikalla kävi ilmi, että minut oli kutsuttu paikalle lähinnä ihmeteltäväksi, että millainen on nelikymppinen naiskoodari. Kaksi haastattelijaa olivat nuoria tyyppejä joita tuntui suunnattomasti huvittavan että minunlaiseni luulisi pystyvänsä tekemään niitä hommia. MUNAA kun kuulemma tarvitaan joten ei ole akkojen hommia. 

Minulla kuitenkin on pitkä kokemus hyvin vaativistakin töistä, joten en jäänyt moista ilakointia kuuntelemaan vaan kysyin että oliko tämä tässä, minulla ei ole aikaa tällaiseen. Työpaikkoja kun oli siihen aikaan tarjolla muualta hyvinkin ja olin silläkin hetkellä työsuhteessa isoon alan firmaan. Enpä olisi mennytkään moiseen puljuun, jota johtaa kypsymättömät, naisia halveksivat nuoret pojannulikat.

Vierailija
9/10 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 09:47"]Minulla myös kerran ollut vastaavalla tavalla asiaton työhaastattelu. Hain keskisuureen firmaan IT-alalla. Minut kutsuttiin haastatteluun, jonne meninkin hyvin valmistautuneena. Kuitenkin paikalla kävi ilmi, että minut oli kutsuttu paikalle lähinnä ihmeteltäväksi, että millainen on nelikymppinen naiskoodari. Kaksi haastattelijaa olivat nuoria tyyppejä joita tuntui suunnattomasti huvittavan että minunlaiseni luulisi pystyvänsä tekemään niitä hommia. MUNAA kun kuulemma tarvitaan joten ei ole akkojen hommia. 

Minulla kuitenkin on pitkä kokemus hyvin vaativistakin töistä, joten en jäänyt moista ilakointia kuuntelemaan vaan kysyin että oliko tämä tässä, minulla ei ole aikaa tällaiseen. Työpaikkoja kun oli siihen aikaan tarjolla muualta hyvinkin ja olin silläkin hetkellä työsuhteessa isoon alan firmaan. Enpä olisi mennytkään moiseen puljuun, jota johtaa kypsymättömät, naisia halveksivat nuoret pojannulikat.
[/quote]

Aivan käsittämätöntä touhua! Voisitko kertoa firman nimen, jotta en vahingossakaan hae heille töihin?

Vierailija
10/10 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on myös pyydetty haastatteluun, kohon en ollut pätevä. Olin kuitenkin työtä hakenut, kun olen kaikkiruokainen.

Haastattelussa selvisi, että minua ei voi valita tehtävään, kun hakijoissa on päteviäkin. Ihmettelin sitten, että miksi minut pyydettiin paikalle ( ajomatkaakin tuli 35km per suunta) No, minä kuulemma olin niin mielenkiintoinen tapaus, että halusivat nähdä livenä vaikkeivät palkkaamassa olleetkaan.
Tuli vähän pelleolo kieltämättä..