Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko leikki-ikäisesi pitää tällaista pipoa?

Vierailija
18.11.2014 |

Toisella puolella iso suomileijona ja teksti Suomi, toisella puolella Suomen lippu, ja teksti Finland. Onko pipo vain pipo, vai voiko tuon mielestäsi tulkita rasistiseksi? 

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
42/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:11"]

Lapset eivät koskaan ole rasisteja.

[/quote] Eivät niin, vaan toistavat kuin papukaijat mitä vanhemmat heille opettavat, esim. "neekerit on tyhmiä" kuten ex oli jokin aika sitten lapselle opettanut.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:57"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:32"]Asiat voi tehdä monella tapaa ja ap on näemmä valinnut sen kaikkein vaikeimman tavan. Suomileijona edustaa suomea, ei vertailua suomalaisen ja ulkomaisen välillä. Saisikolapsesi pitää pipoa, jossa on esim nigerian lippu vai ajatteletko sen olevan kannanotto maahanmuuttoon tms? [/quote] Uusnatsithan käyttävät Suomi-logolla varustettuja vaatteita. Eli ei ole kaukaa haettu tuo ap:n ihmettely. [/quote] tässä on kyseessä lapsi, jolla on pipo päässä. Eikä siinä pipossa ole edes mitään hakaristejä vaan ihan pelkkää Suomalaista isänmaallisuutta jos on pakko johonkin lokeroida. On se mahtavaa jos isänmaallisuus tarkoittaa nykyään uusnatsiutta tai viestii siitä.... -.- [/quote] Luitko koko ketjun? Lapsen isä on siis avoimesti uusnatsi. Pukee lapsensakin näköjään samoihin logoihin kuin jolla itse ajatuksiaan ulkomaailmalle viestittää. Lisäksi tietty olen huolissani niistä aatteista ja asenteista joita hän lapselleen mahdollisesti/todennäköisesti opettaa, tai tulee vielä opettamaan.

ap [/quote] luitko itse koko ketjua? Tässä sulle yritetään toitottaa että kyse on vaatteista! Ei kukaan (nornaali) leimaa leikki-ikäistä rasistiksi vaikka isä olisi.. Ne on ne aatteet ja periaatteet jotka lapselle opetetaan - ei mikään pipo.

[/quote] No olen kyllä kertonut että on jo opettanut periaatteitaankin, olen lapselta kuullut. ei siis ole kyse ihan pelkästä piposta.

ap
[/quote]

silti otsikko on "Antaisitko leikki-ikäisesi pitää tällaista pipoa?". Et sä voi syyttää muita siitä, että eivät ymmärrä sun perimpiä tarkoituksia kun otsikoit ketjun niin että kyse tosiaan on siitä piposta. Mutta väännetään rautalangasta, ei ole OK kasvattaa lapsesta uusnatsia, on OK antaa sen pitää suomalaisuutta korostavaa pipoa, koska s e_p i p o_e i_t e e_u u s n a t s i a!!

Vierailija
44/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun lapsella oli (itselleni pieneksi käynyt) huumoripipo, jossa luki "Pappa betalar".

Hui-hui, luulikohan kaikki S-marketissa, että olen yksinhuoltaja?

Suomen leijona-vaakunahan on todella komea, surettaa että jotkut mieltävät sen uusnatsien jutuksi. Jos kaikki kansalaiset alkaisivat suosia Suomi -kuvastoa, alkaisi sen uusnatsius-leima laimeta. Sopii itsenäisyyspäivään, muuten.

Vierailija
45/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs, AP, tuo Suomen jääkiekkojoukkue, sinivalkoiset asut leijonakuvilla. Maammelaulukin soitetaan, jos voittavat. Laulavat ryökäleet vielä mukana. Rasismia?

Mene nyt, hyvä ihminen, wikipediasta tarkistamaan sanan merkitys, ennen kuin alat laajemmin itseäsi nolaamaan.

Vierailija
46/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiviki ymmärtää selitettyjä asioita paremmin kuin Ap....

Vierailija
47/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomileijona ei todellakaan edusta Suomea. Suomen luontoon ei kuulu leijona. Suomileijona takaisin savannille!

Vierailija
48/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:23"]Suomileijona ei todellakaan edusta Suomea. Suomen luontoon ei kuulu leijona. Suomileijona takaisin savannille!
[/quote]

......

Vierailija
49/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
50/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:23"]

Suomileijona ei todellakaan edusta Suomea. Suomen luontoon ei kuulu leijona. Suomileijona takaisin savannille!

[/quote]

Kuules nyt, leijona kuuluu perinteisiin vaakunaeläimiin jo aikojen takaa. Suomen nuori valtio päätyi punapohjaiseen kultaleijonaan 1919, kun piti lipun lisäksi hommata vaakunakin tuoreelle valtiolle. Mitään rasistista siinä ei ole, eikä savanniin liittyvää.

Vierailija
52/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomileijona pitäisi ottaa takaisin tavallisten suvaitsevaisten suomalaisten käyttöön.

On surullista ja väärin, että kaiken maailman rasistit ja uusnatsit ovat onnistuneet omimaan hienon tunnuksen itselleen.

Vierailija
53/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:38"]http://instagram.com/p/vWtbfJud9c/?utm_source=partner&utm_medium=embed&utm_campaign=photo&modal=true

[/quote]

helvetin uusnatsi!!!!!! 666

Vierailija
54/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:46"]

Olisin enemmän huolissani siitä, kasvattaako isä lapsestaan rasistin. Vaatteet nyt viestivät aina jotain. Ap varmaan miettii onko pipon salliminen myönnytys suuntaan johon ei halua.

[/quote] Siitä minä juuri olen huolissani, kasvatuksesta, ei ole kauaa kun lapsen suusta tuli se n-alkuinen sana, ja ex myönsi että häneltä se oli lipsahtanut. Minä olen taas yrittänyt opettaa suvaitsevaisuutta. Sitäpaitsi koulussa viimeistään takuulla aletaan kiusata jos päällä suomipipoja, kiitospaitoja, vihreitä pilottitakkeja tms. kuten isällään...

Kun minut näin rajusti täällä lynkattiin, niin olen näköjään lähestulkoon yksin huolineni. 

ap
[/quote][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:46"]

Olisin enemmän huolissani siitä, kasvattaako isä lapsestaan rasistin. Vaatteet nyt viestivät aina jotain. Ap varmaan miettii onko pipon salliminen myönnytys suuntaan johon ei halua.

[/quote] Siitä minä juuri olen huolissani, kasvatuksesta, ei ole kauaa kun lapsen suusta tuli se n-alkuinen sana, ja ex myönsi että häneltä se oli lipsahtanut. Minä olen taas yrittänyt opettaa suvaitsevaisuutta. Sitäpaitsi koulussa viimeistään takuulla aletaan kiusata jos päällä suomipipoja, kiitospaitoja, vihreitä pilottitakkeja tms. kuten isällään...

Kun minut näin rajusti täällä lynkattiin, niin olen näköjään lähestulkoon yksin huolineni. 

ap
[/quote]

Ihan viisaita ajatuksia. Mutta tuosta aloituksesta ei kyllä saanut tätä kuvaa. Suomi-pipoja on täälläkin, mutta yleensä jääkiekkoilijoiden päässä. En yhdistä niitä mitenkään rasismiin. Mutta tietenkään tätä pipoa en ole nähnyt, jos se on kiitos-paitojen sukua en antaisi lapsen sitä pitää.

Vierailija
55/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:46"] Olisin enemmän huolissani siitä, kasvattaako isä lapsestaan rasistin. Vaatteet nyt viestivät aina jotain. Ap varmaan miettii onko pipon salliminen myönnytys suuntaan johon ei halua. [/quote] Siitä minä juuri olen huolissani, kasvatuksesta, ei ole kauaa kun lapsen suusta tuli se n-alkuinen sana, ja ex myönsi että häneltä se oli lipsahtanut. Minä olen taas yrittänyt opettaa suvaitsevaisuutta. Sitäpaitsi koulussa viimeistään takuulla aletaan kiusata jos päällä suomipipoja, kiitospaitoja, vihreitä pilottitakkeja tms. kuten isällään...

ap [/quote][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:46"] Olisin enemmän huolissani siitä, kasvattaako isä lapsestaan rasistin. Vaatteet nyt viestivät aina jotain. Ap varmaan miettii onko pipon salliminen myönnytys suuntaan johon ei halua. [/quote] Siitä minä juuri olen huolissani, kasvatuksesta, ei ole kauaa kun lapsen suusta tuli se n-alkuinen sana, ja ex myönsi että häneltä se oli lipsahtanut. Minä olen taas yrittänyt opettaa suvaitsevaisuutta. Sitäpaitsi koulussa viimeistään takuulla aletaan kiusata jos päällä suomipipoja, kiitospaitoja, vihreitä pilottitakkeja tms. kuten isällään...

ap [/quote] Ihan viisaita ajatuksia. Mutta tuosta aloituksesta ei kyllä saanut tätä kuvaa. Suomi-pipoja on täälläkin, mutta yleensä jääkiekkoilijoiden päässä. En yhdistä niitä mitenkään rasismiin. Mutta tietenkään tätä pipoa en ole nähnyt, jos se on kiitos-paitojen sukua en antaisi lapsen sitä pitää.

[/quote]

niin, koska kiitos-paita kuuluu uusnatseille eikä suinkaan veteraaneja kunnioittavalle suomalaisille. 

Vierailija
56/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa pipossa ei ole mitään suoranaisesti rasistista - eihän siinä ole varsinaista vihaviestiä mitään ihmisryhmää kohtaan. En silti antaisi leikki-ikäiseni pitää sitä.

Tuollainen kokoelma isänmaallisia tunnuksia vie ajatukset näennäisestä viattomuudesta huolimatta  patriotismiin ja rasismiin - syynä rasistit jotka ovat omineet Suomen tunnukset ja antaneet näille ennen niin hienoille symboleille ihan uusia, negatiivisia merkityksiä.

Lasta en rasistina pipon vuoksi pitäisi mutta vanhempia saattaisin epäillä "isämmaan puollustajiksi". Avoimin mielin pyrkisin kuitenkin vanhempiinkin suhtautumaan, ehkä he eivät vain ole tulleet ajatelleeksi että Suomi-symbolien viesti on nykyään osin erilainen kuin joitakin vuosikymmeniä sitten.

Vierailija
57/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaset pipot on rumia ja noloja. Ymmärrän hyvin ettet halua lapsellesi sellaista! Tekee suloisestakin lapsesta juntinnäköisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän