Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää välitä lähteä minnekään, oli sitten koronaa tai ei

Vierailija
28.09.2021 |

Olen tottunut koronan seurauksena, että en käynyt missään. Nyt kun päättäjien mukaan korona olisi voitettu (mihin itse en usko), niin en enää välitä lähteä muualle kuin töihin ja kauppaan. Minnekään muualle ei edes tee mieli lähteä.

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hupaisia nämä mielikuvat maskin käyttäjistä perunakellareissa piileskelevinä raukkoina samalla kun itse kitistään maailman mittakaavassa todella löysistä ja vähäisistä rajoitustoimenpiteistä, joita Suomessa on ollut. Ja koko ajan kaikki ovat voineet asua mukavasti omissa kodeissaan eikä ruoastakaan ole ollut pulaa toisin kuin monissa maissa, joissa on sotia tai luonnonkatastrofeja. Joillakin ei ole tippaakaan kestävyyttä eikä sopeutumiskykyä.

Menetkö esim. läheisensä kuolemaa surevallekin sanomaan, että älä siinä kitise kun maailmassa on sotia ja lapset näkee nälkääkin? Tai syövästä juuri tiedon saaneelle, että ole kermaperse itkemättä, kun Afganistanissa lapset asuvat teltoissa?

Kuolema ja syöpä ovatkin eri asioita kuin jokin yleisötapahtumien tai kaljaterassille pääsyn puute, mistä jotkut ovat valittaneet.

Vierailija
122/129 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hupaisia nämä mielikuvat maskin käyttäjistä perunakellareissa piileskelevinä raukkoina samalla kun itse kitistään maailman mittakaavassa todella löysistä ja vähäisistä rajoitustoimenpiteistä, joita Suomessa on ollut. Ja koko ajan kaikki ovat voineet asua mukavasti omissa kodeissaan eikä ruoastakaan ole ollut pulaa toisin kuin monissa maissa, joissa on sotia tai luonnonkatastrofeja. Joillakin ei ole tippaakaan kestävyyttä eikä sopeutumiskykyä.

Menetkö esim. läheisensä kuolemaa surevallekin sanomaan, että älä siinä kitise kun maailmassa on sotia ja lapset näkee nälkääkin? Tai syövästä juuri tiedon saaneelle, että ole kermaperse itkemättä, kun Afganistanissa lapset asuvat teltoissa?

Kuolema ja syöpä ovatkin eri asioita kuin jokin yleisötapahtumien tai kaljaterassille pääsyn puute, mistä jotkut ovat valittaneet.

Niin, pikkujuttuhan se toki on jos menettää toimeentulonsa ja sitä kautta mahdollisuuden elättää perheensä. Mitäpä sillä on väliä, jos suomalaisperheillä on pulaa rahasta kun on kuitenkin katto pään päällä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko yhtään miten paljon ne "kaljaterassit" ja yleisötapahtumat tuottavat puhdasta rahaa. Sitä rahaa jolla sinunkin elämisesi maksetaan. 

Vierailija
124/129 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin kuin se, että jos jotakuta ei kiinnosta leffateatterit, kapakat, ulkomaanmatkat eikä muutkaan ryysikset vaikka kauppakeskuksissa niin silloin ihminen on jokin elämää/muita ihmisiä pelkäävä erakko.

Omassa tuttavapiirissä ei kukaan ole pahemmin aikaansa em viettänyt ennen koronaakaan, mutta ilmeisesti se on vasta nyt iskeytynyt tajuntaan näille omasta mielestään supersosiaalisille ja "kansainvälisille" baariperhosille, että ihmisillä voi tosiaan olla elämää tuon pinnallisen ja kulutuskeskeisen kuplan ulkopuolellakin.

Kateuksissaan sitten kiukuttelevat kun ensin keulivat kuinka vihdoin päästään takaisin "elämään" eli kiehnäämään toisissaan päihtyneenä ilman rajoituksia ja sitten hoksasivat, että muut onkin eläneet pandemiasta/rajoituksista huolimatta omaa elämäänsä miltei kuin ennenkin eikä rajoitusten purkaminenkaan ole heille mikään odotettu juhlapäivä. 

Eikä "vapauden" jälkeenkään ole minkäänlaista hinkua tuhlaamaan aikaa/rahaa joutavuuksiin tai pyörimään ihmispaljouksiin vaan elämä jatkuu kuten ennenkin omien vapaa-ajanviettotapojen ja harrastusten parissa sillä samalla porukalla kuin tähänkin asti.

Eikä kukaan istu pottukuopassa jatkossakaan. Eikä itke kuinka ei tässä maassa ei saa "elää".

Vierailija
125/129 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Onnea vaan loppuelämään, jonka ainoa sisältö on työt, koti ja kauppa. 

t. koko epidemian ajan niin normaalisti elänyt kuin rajoituksilta ollut mahdollista 

Olen aina elänyt näin työ, koti ja kauppa enkä ole koskaan muuta kaivannutkaan ja olen onnellinen. Minulle on aina ollut tärkeimpiä ne elämän pienet ilot ja olen vähään tyytyväinen. Nykyään pitää koko ajan olla menossa tai tulossa jonnekin. Toki jokainen elää juuri niinkuin haluaa. t. ihminen 50+. 

Ei nyt koko ajan. Suurimmalle osalle riittää, että edes muutaman kerran vuodessa pääsee itselleen mieluisaan yleisötapahtumaan. Nyt tässä on vedelty yli 1,5v ilman. Luulisi kotihiirienkin ymmärtävä, miksi osalla ihmisitä alkaa olla kestäminen koetuksella. Se nyt on kuitenkin aika harvinaista, että koti-työ-kauppa-kierto 365 päivänä vuodessa riittää elämän sisällöksi. Hienoa toki, jos riittää :)

Tervemenoa evoluution sukupuutto-oksalle, jos puolentoista vuoden "eristys" mukavissa rauhallisissa oloissa vie kestämisen koetukselle - teidän kaltaisia ei tule ikävä eikä ihmislajin säilyminen kaipaa.

Nimen omaan. En edes kutsuisi tätä eristykseksi on koti, lämpöä, ruokaa, puhelimet ja tietsikat, että yhteydet pelaa. Jos oltaisiin vankileirillä niin sitä voisi kutsua eritykseksi.

Vierailija
126/129 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. koko epidemian ajan niin normaalisti elänyt kuin rajoituksilta ollut mahdollista 

Eikö onnellisempi elämä ole nimenomaan sillä, joka tyytyy siihen, mitä jo on. Mitään palkintoahan täällä ei anneta eniten nähneelle ja kokeneelle vaan kaikkien päätepiste on sama.

Ihmiselle on luontaista halu oppia uutta ja kehittää itseään hankkimalla uusia kokemuksia. Kyllä siitä siis tulee myös palkinto, jos joskus poistuu siitä vanhasta kaavasta ja rikkoo samaa kaavaa toistavan rutiinin. Sitähän sanotaan, että kehittymistä tapahtuu eniten silloin, kun poistuu omalta mukavuusalueeltaan. Toisin sanottuna: tyytyväisyys tap'aa kehityksen. Koti-työ-Prisma-koti-toisto passivoi, vaikka se turvallisuudessaan voikin mukavalta tuntua. 

Kertoo ainakin paljon näiden päämärkänä-menijöiden ajatusmaailman laajuudesta, että jos et riehu ja tanssi yökerhoissa, laula lähipubissa karaokea arki-iltoinakin ja reissaa pitkin maailmaa rokotustodistukset taskussa niin silloin on passiivinen ja suorastaan säälittävä sisältä kuollut ihminen, joka kulkee vain kodin, kaupan ja työpaikan väliä koska turvallisuus.

Missään muualla kun ei voi kokea uutta eikä tuntea minkäänlaisia tunteita kuin jossain ihmismassassa joko ravintolassa, viihdekeskuksessa tai lentämällä jonnekin itseään pakoon. Luonnollisesti tämä kaikki pitää vielä jakaa reaaliajassa someen, koska mitä merkitystä millään jos sillä ei voi elvistellä muille.

Ei lainaamassasi viestissä puhuttu sanaakaan yökerhoista tai ravintoloista. Kyllä se nyt olet sinä, joka täällä luullee, että kokemuksia ei voi muualta hankkia. Taitaa harmittaa, kun et uskalla mennä baariin, vaikka mielesi selvästi tekisi, kun noin hanakasti juuri baarissa käymistä vastaan hyökkäät :)

Oikeastaan kaikkialla muualla on voinut käydä tähänkin asti eli kyllä se ainoa paikka mihin menohaluiset haluaa kaikkien (kotihiirienkin) nyt lähtevän on baarit tai ulkomaan reissu.

s.

Ei edes ole. En ole päässyt yhteenkään konserttiin tai jääkiekkopeliin, koska ensinmainitut ovat olleet jäissä ja jälkimmäisiin ei ole saanut ottaa yleisöä. Puhutaan nyt ajasta ennen 10.9.2021. Silloin täällä poistui rajoitukset sen verran, että kiekkopeleihin on päässyt. Konsertteja ei vieläkään ole ollut. Lisäksi iso osa töistäni on ollut tauolla ja olen ollut noin 70% tästä vuodesta lomautettuna. Olen ammatiltani tapahtumatuottaja. 

No tämä selittääkin kitinän: ”tapahtumatuottaja”.

Miksi koet kitinäksi, että virheellisiä käsityksiäsi rajoitusten laajuudesta oikaistaan? Tapahtumatuottaja on ihan oikea ammatti. Googlaa ja opi. 

Tiedän kyllä että tapatumatuottaja on ammatti. Siksi se selittääkin tuon yhden raivokkaan käytöksen tapahtumien avaamisen puolesta :) Samalla lailla ravintoloitsijat ovat lobanneet ravintoloiden puolesta ja vähätelleet pandemiaa.

t. se jota lainasit

Vierailija
127/129 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi toisille tuntuu olevan niin vaikeaa ymmärtää että kaikki ei halua olla koko ajan menossa? Itse tykkään lukea paljon. Olen ihan nauttinut tästä omasta ajasta, lukenut paljon historiaa yms. Voin kyllä lähteä taas ulkomaillekkin kunhan on turvallista ja oikea kohde löytyy.

Nämä suomen kulttuurimenot kaija k ja samu haberin yms. konsertteineen ei paljon kiinnosta.

Vasta kysymys: Miksi teille kotihiirille on mahdotonta ymmärtää, että kaikille ei riitä kotona nyhjääminen? Hirveä hyökkääminen heti päällä, jos kertoo, että ihanaa kun pääsee taas konserttiin tai ravintolaan tms. ja oli ahdistavaa nököttää vain kotona. 

Te hiihtäjäthän sen hyökkäämisen taas aloititte, tuli luentoa siitä mikä on ihmiselle hyväksi ja mielenterveyden ongelmat ja lässyn lässyn lää.

Ikävää, että totuus satutti sinua noin paljon. 

Sinua se taisi tässä sattua.

Vierailija
128/129 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö onnellisempi elämä ole nimenomaan sillä, joka tyytyy siihen, mitä jo on. Mitään palkintoahan täällä ei anneta eniten nähneelle ja kokeneelle vaan kaikkien päätepiste on sama.

Saattohoitajat usein kertovat, että eniten kuolinvuoteella kadutaan sitä, ettei uskallettu/"ehditty" tehdä jotain asiaa. Siksi ei pidä antaa koronankaan estää itseään toteuttamasta asioita. Tuudittautuminen ajatukseen "minulle riittää koti ja työ" on valheellinen. Oikeasti taustalla on ajatus, ettei uskalla tehdä mitään, koska korona. 

Nyt on pakko olla eri mieltä. Ainakin itselle korona on vihdoin antanut aikaa tehdä niitä asioita joita aidosti haluan ja joille ei koskaan ennen ollut oikein aikaa, kun mukamas piti mennä siellä ja täällä.

Enkä pelkää koronaa saati että nököttäisin kotona maailmaa paossa. En vaan enää aio tuhlata minuuttiakaan mihinkään joutavaan sosiaalisuuteen yhdentekevien ihmisten seurassa tai ostoksilla/elokuvissa/kahvilla käymiseen vain siksi, että niin nyt vaan kuuluu "normaalin" ihmisen tehdä.

Ulkomaille saatan kyllä vielä joskus matkustaa, mutta senkin entisenlainen tarve on kadonnut kun elämään on tullut kotikonnuillakin aidosti mieluisaa sisältöä ja tavallaan vihdoin on nähnyt metsän puilta. Ainakin mun elämä on muuttunut aktiivisemmaksi koronan aikana vaikka siitä onkin jäänyt pois monta entistä juttua. Nyt on hyvä <3

Sama täällä. Elin jo ennen koronaa näin, mikään eiole muuttunut eikä ole tarvettakaan sille. Jos puhutaan siitä, mitä ihminen luontaisesti tarvitsee, niin väittäisin että se ei ainakaan ole tämä nykyajan jatkuva viuhtominen sinne tänne.

Sinulleko ei ole mitään välimuotoa kotiin eristäytymisen ja jatkuvan viuhtomisen välillä? 

Minulla voi ollakin, viuhtojilla ei ole.

Vierailija
129/129 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi toisille tuntuu olevan niin vaikeaa ymmärtää että kaikki ei halua olla koko ajan menossa? Itse tykkään lukea paljon. Olen ihan nauttinut tästä omasta ajasta, lukenut paljon historiaa yms. Voin kyllä lähteä taas ulkomaillekkin kunhan on turvallista ja oikea kohde löytyy.

Nämä suomen kulttuurimenot kaija k ja samu haberin yms. konsertteineen ei paljon kiinnosta.

Vasta kysymys: Miksi teille kotihiirille on mahdotonta ymmärtää, että kaikille ei riitä kotona nyhjääminen? Hirveä hyökkääminen heti päällä, jos kertoo, että ihanaa kun pääsee taas konserttiin tai ravintolaan tms. ja oli ahdistavaa nököttää vain kotona. 

Te hiihtäjäthän sen hyökkäämisen taas aloititte, tuli luentoa siitä mikä on ihmiselle hyväksi ja mielenterveyden ongelmat ja lässyn lässyn lää.

Niinkö? Lukaisepa korona-aiheisia ketjuja viimeisen reilun vuoden ajalta. Huomaat, mitä tarkoitin hyökkäämisellä. Nyt kun sitten kerrankin vähän kerrottiin näkemyksiä kotona jummittamisen pitkäaikaisvaikutuksista, taas olette sarvet pystyssä hyökkäämässä. En ihan ymmärrä, miksi jos se kotona oleminen on kerran hyväksi mielenterveydelle ja takaa ihanan onnellisen elämän. 

Vähän kerrottiin, siis alettiin pyytämättä saarnata jonkinlaista oikeaa elämäntapaa kotona viihtyville ihmisille ja diagnosoimaan heitä sairaiksi, siis normaalia palstasontaa toisaalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi