Miehen ja sen exsän lapsi.
Mitä mieltä olette. Jos lähden mieheni ja yhteisen lapsemme kanssa matkalle ulkomaille. Miehellä ja hänen exsällä on yhteinen lapsi, lapsi käy joka kevät äitinsä kanssa etelässä, kahden viikon matkalla. Olisimme menneet talvella matkalle mieheni ja yhteisen lapsen kanssamme. Emme ajatelleet ottaa miehen ja exsän lasta mukaan, on 11 vuotias ja hyvin hankala luonteelta, karkaillut ja piiloutunut äitinsä kanssa matkoilla ollessa.Mikään ruokapaikka ei käy ja on todella uhmakas. Pääsee kuitenkin taas äitisä kanssa keväällä. Onko väärin jos emme ota häntä mukaan. Emme halua syrjiä häntä.
Kommentit (72)
Ei se sisarussuhde yhteen matkaan kaadu. Muutenkin koulusta poisso oloja.
Itse en opettaisi liikaa matkoja.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:52"]mitä ihmeen merkitystä sillä on, käykö lapsi äitinsä kanssa matkoilla? Eihän se liitty asiaan.
Nythän olisi kyse isän kanssa tehdystä matkasta. Jos toinen lapsista pääsee isän kanssa reissuun ja toinen ei, niin eipä se tasapuolista kohtelua ole.
Ette voi vedota siihen, mitä äidin luona on, kysehän on siitä, kohteleeko isä lapsiaan tasapuolisesti.
Mutta viestisi kyllä paljasti jo selvästi, ettei lapsi ole tervetullut teidän reissulle, koska on niin hankala.
[/quote]Jos se tosiaan on hankala?
Tehkää vaikka risteily tai pienempi matka aluksi lapsen kanssa. Jos ihan pilaa matkan, ette ota etelään. Mutta jos käyttäytyy hyvin otatte. Mutta eiköhän noi matkat riitä jo.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:52"]mitä ihmeen merkitystä sillä on, käykö lapsi äitinsä kanssa matkoilla? Eihän se liitty asiaan.
Nythän olisi kyse isän kanssa tehdystä matkasta. Jos toinen lapsista pääsee isän kanssa reissuun ja toinen ei, niin eipä se tasapuolista kohtelua ole.
Ette voi vedota siihen, mitä äidin luona on, kysehän on siitä, kohteleeko isä lapsiaan tasapuolisesti.
Mutta viestisi kyllä paljasti jo selvästi, ettei lapsi ole tervetullut teidän reissulle, koska on niin hankala.
[/quote]
Olin minäkin äitipuoleni mielestä niiiiiin hankala, niin hankala, että lopulta muutin perhetukikeskukseen pakoon kaameita kotiolojani. Siellä olin helpoin nuorista ja pääsin muuttamaan alaikäisenä omaan asuntoon. Kumma kyllä muut aikuiset, työnantajat, opot, tuntemattomat jne. ovat vain kehuneet, miten kiltti, ahkera, helppo ja tunnollinen olen ;).
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:52"]mitä ihmeen merkitystä sillä on, käykö lapsi äitinsä kanssa matkoilla? Eihän se liitty asiaan.
[/quote]
Olin minäkin äitipuoleni mielestä niiiiiin hankala, niin hankala, että lopulta muutin perhetukikeskukseen pakoon kaameita kotiolojani. Siellä olin helpoin nuorista ja pääsin muuttamaan alaikäisenä omaan asuntoon. Kumma kyllä muut aikuiset, työnantajat, opot, tuntemattomat jne. ovat vain kehuneet, miten kiltti, ahkera, helppo ja tunnollinen olen ;).
[/quote]Lapsi on hankala myös muille, kuin äitipuolelle. Oma äitikään ei saa kuriin.
Ei mun mielestä tarvi ottaa etälasta mukaan, ainakaan kaikille matkoille, kun kerran pääsee äitinsä kanssa. Sehän idea siinä etä- ja lähivanhemmuudessa on että lähivanhemman kanssa lapsi viettää suurimman osan aikaansa. Eihän se ole isän toisille lapsillekaan sitten reilua jos isän yksi lapsi saa matkustaa kaksinkertaisen määrän, ja tietysti siinä on siitten isäkin maksumiehenä, elatusmaksujen lisäksi. Ei etälapsi voi saada kaikkia etuja mitä lähilapsi saa kahdessa paikassa.
mistä sen voi tietää vaikka lapsi olisi miten reipas ja kiltti teidän mukananne reissussa??? se miten käyttäytyy jossain muiden kanssa on ihan eri asia kuin teidän kanssanne...ja minä ottaisin lapsen mukaan ja kohtelisin häntä samanvertaisena kuin omaakin lasta, lienet tiennyt lapsesta jo kun olet iskenyt hynttyyt yhteen hänen isänsä kanssa!!! kyllä kyseessä on myös "teidän" lapsenne jos tämä isällään säännöllisesti eikä pelkästään isänsä lapsi vaikka yrität saada aloituksessa kuulostamaan kuin tämä ei kuuluisi joukkoon!
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:52"]mitä ihmeen merkitystä sillä on, käykö lapsi äitinsä kanssa matkoilla? Eihän se liitty asiaan.
[/quote]
[/quote]Lapsi on hankala myös muille, kuin äitipuolelle. Oma äitikään ei saa kuriin.
[/quote]
Niinhän sinä sanot. Omakin äitipuoleni yritti uskotella, että olen kaikin puolin hankala, inhottava ja vastenmielinen ihminen. Hänen siskonsa oli samaa mieltä, vaikka ei minua koskaan nähnytkään. Samoin isäni uskoi niin, vaikka ei koskaan ollut kotona näkemässä mitä todella tapahtui. Tottakai välistä olinkin hankala, silloin kun minua uhkailtiin, haukuttiin, lyötiin tms. ilman mitään syytä. Ja kaikki lapset ovat toisinaan muuten vain hankalia, koska kapinointi kuuluu lapsuuteen ja normaaleihin kehitysvaiheisiin. Olisin todella huolissani, jos tapaisin lapsen, joka ei koskaan olisi hankala. Heräisi kysymys, mitä tuo lapsi-parka pelkää niin paljon?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:23"]Ei mun mielestä tarvi ottaa etälasta mukaan, ainakaan kaikille matkoille, kun kerran pääsee äitinsä kanssa. Sehän idea siinä etä- ja lähivanhemmuudessa on että lähivanhemman kanssa lapsi viettää suurimman osan aikaansa. Eihän se ole isän toisille lapsillekaan sitten reilua jos isän yksi lapsi saa matkustaa kaksinkertaisen määrän, ja tietysti siinä on siitten isäkin maksumiehenä, elatusmaksujen lisäksi. Ei etälapsi voi saada kaikkia etuja mitä lähilapsi saa kahdessa paikassa.
[/quote]
Lähilapsi saa isän huomion 24/7 ja ehjän perheen. Sitä ei mikään matkustelu tai raha korvaa. Kaikki maailman asiat eivät ole mitattavissa rahalla, idiootti...
Jos lapsi on äitisä kanssa menossa matkalle 2 viikoksi keväällä ja on koulusta pois. Minusta ei vaan ole mitään järkeä viedä lasta talvellakin ja olla taas koulusta pois. Varsinkin jos koulu menestys ei hyvä.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:27"]mistä sen voi tietää vaikka lapsi olisi miten reipas ja kiltti teidän mukananne reissussa??? se miten käyttäytyy jossain muiden kanssa on ihan eri asia kuin teidän kanssanne...ja minä ottaisin lapsen mukaan ja kohtelisin häntä samanvertaisena kuin omaakin lasta, lienet tiennyt lapsesta jo kun olet iskenyt hynttyyt yhteen hänen isänsä kanssa!!! kyllä kyseessä on myös "teidän" lapsenne jos tämä isällään säännöllisesti eikä pelkästään isänsä lapsi vaikka yrität saada aloituksessa kuulostamaan kuin tämä ei kuuluisi joukkoon!
[/quote]niin lapsihan ei ole minun:) isänsä tosiaan
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:52"]mitä ihmeen merkitystä sillä on, käykö lapsi äitinsä kanssa matkoilla? Eihän se liitty asiaan.
[/quote]
[/quote]
Niinhän sinä sanot. Omakin äitipuoleni yritti uskotella, että olen kaikin puolin hankala, inhottava ja vastenmielinen ihminen. Hänen siskonsa oli samaa mieltä, vaikka ei minua koskaan nähnytkään. Samoin isäni uskoi niin, vaikka ei koskaan ollut kotona näkemässä mitä todella tapahtui. Tottakai välistä olinkin hankala, silloin kun minua uhkailtiin, haukuttiin, lyötiin tms. ilman mitään syytä. Ja kaikki lapset ovat toisinaan muuten vain hankalia, koska kapinointi kuuluu lapsuuteen ja normaaleihin kehitysvaiheisiin. Olisin todella huolissani, jos tapaisin lapsen, joka ei koskaan olisi hankala. Heräisi kysymys, mitä tuo lapsi-parka pelkää niin paljon?
[/quote]en ole ollut paha äitipuoli
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:52"]mitä ihmeen merkitystä sillä on, käykö lapsi äitinsä kanssa matkoilla? Eihän se liitty asiaan.
[/quote]
[/quote]
Kyllähän lapset oireilee hankalia kotioloja kun joutuu suuressa perheessään (äitinsä ja isänsä perheet) hakemaan paikkaansa ja jää omassa perheessään ulopuoliseksi. Mielstäni ei ole mitään väliä käykö äitinsä kanssa matkoilla, kyse on siitä kuuluuko hän myös isänsä perheeseen täysivaltaisena jäsenenä vai ei. Ja jos hän on hankala niin vanhempien kannattaa katsoa peiliin.
Älä ota mukaan jos hankala. Äiti tarjoaa etelänmatkoja. Lapsi voi isän kanssa muutenkin viettää laatuaikaa. Ihan kotimaassa.