Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä tehdä kun ruoka ei vaan maistu?

Vierailija
18.11.2014 |

Olen pari viikkoa syönyt tosi huonosti. Esimerkiksi eilen söin päivän aikana vain 2 purkkia jugurttia (siis niitä pieniä), voileivän, banaanin ja pussillisen nuudeleita.
En vaan saa enempää syötyä, mutta en haluaisi laihtuakaan yhtään (nyt jo hieman alipainoinen). Mitään vinkkejä millä saisi vaikka pakotettua sitä ruokaa alas?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi, että heti tulee täysinäinen olo, johtuu vaan siitä että sun mahalaukku on kutistunut, kun oot syönyt niin vähän. Jos alat syömään isompia annoksia, se tottuu siihen kyllä. Kannatan, että nyt aluksi mietit jotain ruokia (ihan vaan välipala-tyyppisiäkin), mistä tykkäät. Marjasmoothiet, avokadovoileipä, pannukakut? Syöt niitä, että tulee syötyä edes jotain etkä kauheasti alkaisi laihtumaan. Sitten pikkuhiljaa siirryt isompiin annoksiin. Muista juoda. Kokeile vaikka raakamaitoa tai mantelimaitoa, jos maitotuotteet ei sovi mut et oo laktoosi-intolerantikko.

Vierailija
22/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:09"]

Hmm joo, taidan mennä lääkäriin jos ei muutamaan päivään ala maistua. Haluaisin kyllä syödä, inhottavaa tämmönen :/ Ap

[/quote]

Mitähän apuja luulet lääkäristä saavasi??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:17"]Syö noiden sijasta kunnon yksi ateria. Jätä kaikki välipalat pois. Jos ei auta niin tilaa aika lääkärille. [/quote] Tätä vois kokeilla. Aamulla en ikinä pysty syömään mitään, ja jos syönkin niin tulee paha olo moneksi tunniksi. Nälkä tulee yleensä vasta puolen päivän jälkeen, mutta silloinkin riittää kun syö vain vähän. Ehkä kokeilen kuitenkin tehdä jotain hyvää ruokaa ja syödä sitä silloin päivällä :/ Ei huvittais lääkäriin mennä, mutta kai se on pakko jos tää vaan jatkuu....

[/quote]

Mä olin joskus samanlainen, etenkin tuon aamupalan kanssa. Sitten tuli tilanne että mun oli pakko opetella, muuten olisin pyörtynyt fyysisessä työssä. Mä opettelin, väkisin nielin aamulla sen ruuan vaikka tekikin pahaa. Ei siihen loppujen lopuksi kauaa mennyt kun siihen alkoi tottua. Jos ennen söin kerran päivässä, nyt syön neljä ja olo on huomattavasti parempi koko päivän. Suosittelen vaan kokeileen.

Vierailija
24/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:09"]

Hmm joo, taidan mennä lääkäriin jos ei muutamaan päivään ala maistua. Haluaisin kyllä syödä, inhottavaa tämmönen :/ Ap

[/quote]

Mitähän apuja luulet lääkäristä saavasi??
[/quote]

Totta, en varmaan mitään.
Ap

Vierailija
25/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataamoon!

Vierailija
26/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä joilla on ollut sama ongelma (tai ainakin suurin piirtein), ollut siis helpompi suurentaa annoskokoja ja syödä kerralla enemmän eikä syödä useammin vähän kerrallaan? Voisin siis yrittää lisätä noita terveellisiä, paljon energiaa sisältäviä tuotteita ainakin. Tuskin kuitenkaan karkkia yms. kannattaa alkaa syödä enemmän vaan että sais helposti energiaa?

Vierailija
27/29 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla vesimelonia:) minulla sillä pääsee alkuun ja jos ei yhtään mikään maistu niin apteekistahan saa niitä ravinne juomia, 

Itse käytän nutricia nutridrink 

siitä saa proteinia, suolaa yms mitä elimistö tarvii. Saattaa maistua pahalta mutta nenästä kiinni ja päälle jotain muuta niin kyllä se siitä:) 

Itsellä on nyt reilu kuukauden ollut huonovointisuutta, lääkärillä käyty(verikokeet,lääkettä kokeiltu,veren paine ja verensokeri) eikä vielä mitään löytynyt. Mutta itse saan aamulla sitä vesimelonia vähän ja nutridrinkiä, maksalaatikko ruokana vois olla hyvä vaihtoehto sekä pinaattilätyt. Ja smoothieta,banaania,jogurttia ihan mitä vaan mikä maistuu. 

JA JOS YKSIK KERTAISESTI EI MIKÄÄN NIIN PAKOTA VAAN ITSESI! Tiedeät että se voi helpottaa eikä ainakaan pahenna kyllä se siitä, pikkuhiljaa. Jos vettä pystyt nielemään tai palan melonia niin pystyt mitä vaan💪🏻 KYLLÄ SE SIITÄ! TSEMPPIÄ KAIKILLE JOILLA ON TÄTÄ!💪🏻

Vierailija
28/29 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksiä ruokavalioosi:

Syö nuudeleiden kanssa makrillia tai rasvaista tonnikalaa. Paistettu jauheliha käy myös.

Syö jogurtin kanssa mysliä.

Muita ruokia ja juomia:

Juo tuoremehua. Paljon kaloreita.

Syö paistettua kananmunaa. On hyvää, toimii vaikka sen leivän päälle. Terveysvaikutuksiltaan monipuolinen ruoka.

...Noilla lähtee paino nousuun. Jos haluat makeaa, niin hedelmärahka on hyvä kalorien ja proteiinien lähde.En söisi karkkia, suklaata ja jäätelöä, vaikka niistä kaloreita saakin.

Vierailija
29/29 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä kannattaa käydä. Ja kyllä sieltä voi saada apuja. Tullee ehkä ainakin perusverikokeita, jos niitä ei ole hetkeen otettu ja ehkä sitten saat jotain ravitsemusneuvoja (tyyliin ravitsemusjuomia ja sellaista), jos ruokahaluttomuus jatkuu pidempään. Hyvä on aina sulkea elimelliset syyt pois.