Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapin ruskareissujen kuvat instassa

Vierailija
28.09.2021 |

Hienoja maisemia ja ihmiset hehkuttaa upeita reissujaan. Tuntuu, että kaikki ovat Lapissa. Kyllähän sitä itsekin haluaisi olla, mutta.. ei rahaa, ei autoa, ei mahdollisuutta lähteä. En ole kateellinen ainakaan ilkeällä tavalla. Vähän vain harmittaa, kun oma elämä pyörii kerrostalon ja lähilenkkipolkujen väliä. Ei puhettakaan mistään Lapin matkasta.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin sunnuntaina maisemia kotiseudulla täällä Lounais-Suomessa ja en kyllä keksinyt ainuttakaan syytä miksi lähtisin lappiin ruskaa ihmettelemään, niin kaunista on ollut täälläkin kun puut hehkuvat kaikissa väreissä. 

Juuri ihan samaa ajattelin, myös Lounais-Suomessa asun. Olen useamman kerran myös Lapissa käynyt ruskareissuilla, mutta tosiasiassa ruska on komeampaa täällä kotona kun isot vaahterat ja muut lehtipuut sekä villiviinit talojen seinustoilla hehkuvat auringonpaisteessa.

Vierailija
22/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kalliita erä, retki ja vaelluskamppeita on sitten hyvä myös esitellä kuvissa. Ei siellä kukaan ole vanhat verkkarit jalassa. Luksusta on on nuokin matkat nykyään ja jonkinlainen statussymboli, että kaikki menestyvät ihmiset pitää mennä juuri samaan aikaan sinne samaan vaeltamaan ja kuvaamaan. Ja hieno mökki tietysti, takkatuli, shampanja ja poreallas. Paras tietty sellainen lasinen iglu ja siellä shampanjalasi kädessä pällistellä tähtitaivasta ja kuvia pukkaa instaan. Samaa pskaa hienostelua, kuin kaikki muukin nykyään.

Tämä!! Itse olen asunut Lapissa 10 vuotta seudulla missä nuo ihmiset juuri käy ottamassa näitä poseerauskuviaan. Kyllä meitä paikallisia naurattaa. Onneksi sentään käyttänyt palveluita ja tuovat rahaa. Kai tämä retkeily ja lappi into loppuu kohta ja porukka lähtee taas jonnekin Dubain tai Thaimaan luksuskohteisiin ottamaan ne somekuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos sen instan ja keskittyisit omaan hyvinvointiisi ja omaan elämääsi sen sijaan että kadehdit ja katkeroidut?

Sitäpaitsi, jokainen tietää että parin hienon kiillotetun instakuvan takana on lähes poikkeuksetta paljon paskaa, rahanmenoa, vaivaa ja riitaa.

Ja tämän takia en instaile. Oon niin köyhä no-life ku ei oo kuvia (paskaa vaivaa riitaa), mutta rahaa löytyy. Nice.

Vierailija
24/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kalliita erä, retki ja vaelluskamppeita on sitten hyvä myös esitellä kuvissa. Ei siellä kukaan ole vanhat verkkarit jalassa. Luksusta on on nuokin matkat nykyään ja jonkinlainen statussymboli, että kaikki menestyvät ihmiset pitää mennä juuri samaan aikaan sinne samaan vaeltamaan ja kuvaamaan. Ja hieno mökki tietysti, takkatuli, shampanja ja poreallas. Paras tietty sellainen lasinen iglu ja siellä shampanjalasi kädessä pällistellä tähtitaivasta ja kuvia pukkaa instaan. Samaa pskaa hienostelua, kuin kaikki muukin nykyään.

Siis kuinka katkera voi ihminen olla :D sulle ja aloittajalle sanoisin että ihan oma syy, jos olisitte jaksaneet panostaa opiskeluun enemmän niin voisitte tekin olla nauttimassa ruskasta. Hyi miten kateellista!

Phyh, panostin kouluun ja teen töitä ihan elukkana. Ei mulla ole kaikenlaista vapaa aikaa hypätä ruskaretkillä. Viikonloppuna ehtii korkeintaan lähimetsien poluille jos sattuu tuuri ja asiallinen keli.

Veikkaan, että oisko nuo enemmälti eläkeläisiä ja velkarahalla matkustavia vajaatyöllistettyjä tai julkisen työntekijöitä?

Vierailija
25/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen   Lapista kotoisin ja vasta näin vanhempana olen tajunnut, kuinka onnellinen olen, kun synnyin pohjoiseen ja minulle on lahjoitettu siitä murunen. Ainoa omaisuuteni, pieni pala hienointa Lappia maailman kauneimman joen rannalta

-etätöistä pohjoisesta päivää

(ja instakuvia tietty päivitän)

Vierailija
26/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, moni on nyt Rukalla. Muistan kun olin vuorotteluvapaalla vajaa 10v sitten ja laitoin siskolleni kuvia, kun olin nuotiolla ynnä muualla. Hän suuttui kuvista niin, että olemme yhä välirikossa. 

Vierailija
27/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu siis mitään hankalaa rinkkaa ei kannata raahata, tuommoinen on ihan paras:

https://www.era-aitta.fi/tuotteet.html?id=16/395759

Vierailija
28/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuaisivat nyt jättää ne Lapin ruskakuvat niille joille ne oikeasti kuuluu. Etelässä asuvilla ei ole mitään oikeutta jakaa ja omia Saamelaisten kulttuuria, se ei kuulu heille. Saamelaisia on kautta aikojen alistettu ja hyväksikäytetty ja em. toiminta on suoraajatkumoa entisaikojen törkeälle syrjinnälle.

Hekoheko. Ruskaa on joka puolella, se ei ole mitään saamelaisten kulttuuria, hölmö. Vai ilkeä?

Vierailija
29/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka katkera voi ihminen olla :D sulle ja aloittajalle sanoisin että ihan oma syy, jos olisitte jaksaneet panostaa opiskeluun enemmän niin voisitte tekin olla nauttimassa ruskasta. Hyi miten kateellista!

Phyh, panostin kouluun ja teen töitä ihan elukkana. Ei mulla ole kaikenlaista vapaa aikaa hypätä ruskaretkillä. Viikonloppuna ehtii korkeintaan lähimetsien poluille jos sattuu tuuri ja asiallinen keli.

Veikkaan, että oisko nuo enemmälti eläkeläisiä ja velkarahalla matkustavia vajaatyöllistettyjä tai julkisen työntekijöitä?

Siis ihan etelässä ja joka paikassa on hienoja retkikohteita, kansallispuistoja jne missä voi nauttia raskasta ja kauniista luonnosta. Jos joku on tasa-arvoinen harrastus mihin ei tarvitse rahaa, niin luonnossa retkeily. Älkää nyt vain kuvitelko että sitä varten pitäisi Lappiin asti lähteä. Upeita retkikohteita on ihan ympäri Suomen ja ruska siellä etelässäkin tulee, vähän vain myöhemmin. Lähtekää pois sieltä kaupungista niin näätte.

Vierailija
30/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuaisivat nyt jättää ne Lapin ruskakuvat niille joille ne oikeasti kuuluu. Etelässä asuvilla ei ole mitään oikeutta jakaa ja omia Saamelaisten kulttuuria, se ei kuulu heille. Saamelaisia on kautta aikojen alistettu ja hyväksikäytetty ja em. toiminta on suoraajatkumoa entisaikojen törkeälle syrjinnälle.

En ymmärrä miksi ruskaa pitäisi pantata. Noloa.

Minä runttaan paskaa, enkä lupia kysele. Prkl!

Vierailija
31/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappiin pääsee junalla ja bussilla. Autoa ei tarvitse.

Vierailija
32/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäni Lapissa asuneena ei ruskat paljoa kiinnostele. Ruska tuli, ruska meni. Joka paikka täynnä turisteja.

Tule alapeukuttaja Lappiin asumaan. Huomaat eron.

Vierailija
33/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lappi ole oikeasti niin glamour paikka kuin noista some kuvista voisi luulla. Täällä on ehkä tuo parin kk vuodesta ihan hienon näköistä aikaa, mutta suurin osa vuodesta on pimeää ja kylmää ja ihan yhtä ankeaa kuin siellä etelässä. Jännä että etelän ihmiset pitää tätä jonain satujen ihmemaana. Tule vaikka kausitöihin tänne jos et usko.

T. Lapissa asuva

No jo se, että siellä tosiaan on neljä vuodenaikaa, riittää mulle. Ennemmin kunnolla pakkasta ja lunta kuin se hemmetin 4kk märkä pimeä säkki, missä täällä pk-seudulle eletään lokakuusta lähtien. 

Tuu tänne kausitöihin. Helposti löytää töitä. Glamour karisee nopeasti, lupaan.

Vierailija
34/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin sunnuntaina maisemia kotiseudulla täällä Lounais-Suomessa ja en kyllä keksinyt ainuttakaan syytä miksi lähtisin lappiin ruskaa ihmettelemään, niin kaunista on ollut täälläkin kun puut hehkuvat kaikissa väreissä. 

Itsekin mietin että eikö se sama ruska ole nyt kaikkialla. Asun kaukana Lapista ja ihan kaunista täälläkin on.

Vierailija
35/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan koskaan käynyt syksyllä Lapissa? Syy minkä takia niin monet ihastuvat, on tiettyinä vuosina toistuva aivan uskomattoman värikäs maaruska. Jos siihen vielä yhdistyy hyvät ruskavärit puustossa, niin semmoista ei todellakaan pääse kokemaan jossain Lounais-Suomessa..

En ole käynyt. Ehkä sitten joskus kun olen eläkkeellä on aikaa käydä ihmettelemässä. Toistaiseksi saa kotoiset maisemat riittää. 

Vierailija
36/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, moni on nyt Rukalla. Muistan kun olin vuorotteluvapaalla vajaa 10v sitten ja laitoin siskolleni kuvia, kun olin nuotiolla ynnä muualla. Hän suuttui kuvista niin, että olemme yhä välirikossa. 

Täällä pohjoisessa Lapissa on jo ruska ohi. Ei kannata tänne enää tulla kun lehti putosi puusta. Suosittelen Kuusamoa joka EI ole Lappia Huom.

Vierailija
37/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu siis mitään hankalaa rinkkaa ei kannata raahata, tuommoinen on ihan paras:

https://www.era-aitta.fi/tuotteet.html?id=16/395759

On nautinnollista seurata epätoivoisen teknoturistin rinkan penkomista. 😂

Vierailija
38/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta Lapissa asuessa oli se, että syksyn jälkeen tuli talvi ja talven jälkeen kevät. Ei mitään 6kk  loska-paskaa, kuten etelämpänä.

Vierailija
39/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!! Itse olen asunut Lapissa 10 vuotta seudulla missä nuo ihmiset juuri käy ottamassa näitä poseerauskuviaan. Kyllä meitä paikallisia naurattaa. Onneksi sentään käyttänyt palveluita ja tuovat rahaa. Kai tämä retkeily ja lappi into loppuu kohta ja porukka lähtee taas jonnekin Dubain tai Thaimaan luksuskohteisiin ottamaan ne somekuvat.

Minä oon  paljon aina luonnossa kulkeneena täysin pudonnut kelkasta tuossa kilpavarustelussa. En ole myöskään instassa itse ja fb vaellusryhmissä ei tuota brandeilla leuhottamista esiinny. Mutta sen verran olen toki joidenkin tuttavien instajulkaisuja nähnyt, että olen pannut merkille tuon erilaisten retkeilybrandien tagaamisen. Minusta se on jotenkin vähän säälittävää. Yksikin tukevasti keski-ikäinen nainen on brändännyt itsensä ihan viime vuosina tuon ulkoilu /metsästysharrastuksen kautta ja ostanut kaapillisen uusinta uutta Partioaitasta. Niitä releitä sitten somessa nimeää jokaikisen lavastetun maisema- tai nuotiokuvan alle. En tiedä tekeekö se sitten joidenkin mielessä uskottavamman eräilijän kun on rahaa oikein huolella liossa niissä varusteissa. Minusta se on vaan jälleen yksi esimerkki siitä kuinka muoti-ilmiöille alttiit parveilee aina sen uusimman villityksen äärellä.

Vuoden päästä paljon Savotan rinkkoja Torissa kaupan?

Vierailija
40/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskaa pakkasella!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi