Miksi sinä aikuinen ihminen et saa pidettyä jotain kissankokoista lamppuharjaa nätisti hihnassa?
Koira tempoo ja räkyttää, kuin raivopää flexi pitkällä ja sinä pyörit siinä ympärillä ihan idioottina ja lässytät koiralle jotain mitä se ei todellakaan ymmärrä ja lopulta haluaa räyhätä lisää, kun olet sen mielestä niin ärsyttävä ja voimaton.
TODELLA noloa ja naurettavaa ja jopa vaarallista näin pyöräilijän näkökulmasta, kun se fifi voi ihan hetkessä olla siellä etupyörän alla ja flexit solmussa.
Aina moititaan, kun joku ei saa isoa koiraa pidettyä, mutta ilmeisesti se on ol, ettei saa jotain alle 10 kg rottaa pidettyä nätisti aloillaan.
Kommentit (36)
Siellä joku hermoheikko pandexpyöräilijä. Ette tekään ihan turvallisia ole.
Vierailija kirjoitti:
Mieti sitten, kun nämä saavat lapsia. Nämä sitten riehuvat kaupassa, elokuvissa, kirkossa....
Joko ne muksut vetää vanhempia höplästä 6-0, kuten koirakin TAI sitten niille muksuille on oikeasti kuri, mutta sille fifille ei ole tarvinnut (tai jaksettu) opettaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
En ole sellainen. Ihan normaalilla mummiksella pyöräilen työmatkat.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Pentukoiran ohi kun vetää yllättäen takaapäin 20cm päästä ja pentu saa kunnon paskahalvauksen niin loppuelämän räkytys näille on varmaa.
Että kiitosta vaan sulle Lauttasaaren spandexpyöräilijä 8v. sitten! Hyvin opetettu.
Kierrän kaukaa nuo koirakot. Näkee jo kilometrin päähän, että koirankasvatus on mennyt päin mäntyä ja kohta rähinä ja pomppiminen alkaa.
Flexiä ei pidä käyttää koiralla, joka ei tottele. Tämän kertoo koiranomistajalle kaikki ell:it JA eläinkauppojen myyjät. Se, että omistaja puhuu koiralle on ihan koulutusmetodi, eli omistaja kiinnittää puheellaan koiran huomion itseensä eikä siihen ohittavaan polkypyörään. Mutta sun asiasi on, varsinkin jos tulee takaapäin, vahtia että törmäystä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Flexiä ei pidä käyttää koiralla, joka ei tottele. Tämän kertoo koiranomistajalle kaikki ell:it JA eläinkauppojen myyjät. Se, että omistaja puhuu koiralle on ihan koulutusmetodi, eli omistaja kiinnittää puheellaan koiran huomion itseensä eikä siihen ohittavaan polkypyörään. Mutta sun asiasi on, varsinkin jos tulee takaapäin, vahtia että törmäystä ei tule.
Ai se on koulutusta, kun koira vetää flexin kanssa sinut solmuun ja hypit idiootin näköisenä koiran perässä ja lässytät sille "älä viitsi fifi, nonniin, lopeta fifi, ei saa" ja menee ihan kuuroille korville! Ei koira tajua sellaista ja se ei ole mitään koulutusta! Jos koiraa käsketään lopettamaan joku, niin kyllä ihmisen on pidettävä huoli siitä, että se loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Pentukoiran ohi kun vetää yllättäen takaapäin 20cm päästä ja pentu saa kunnon paskahalvauksen niin loppuelämän räkytys näille on varmaa.
Että kiitosta vaan sulle Lauttasaaren spandexpyöräilijä 8v. sitten! Hyvin opetettu.
Sori, mutta nämä havaintoni eivät ole mitään pentukoiria.
Osaatko ajaa pyörällä. Et taida jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kierrän kaukaa nuo koirakot. Näkee jo kilometrin päähän, että koirankasvatus on mennyt päin mäntyä ja kohta rähinä ja pomppiminen alkaa.
Se näyttää ihan sekopäiseltä. 10 kg koira on vahvempi, kuin täyskokoinen aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti sitten, kun nämä saavat lapsia. Nämä sitten riehuvat kaupassa, elokuvissa, kirkossa....
Joko ne muksut vetää vanhempia höplästä 6-0, kuten koirakin TAI sitten niille muksuille on oikeasti kuri, mutta sille fifille ei ole tarvinnut (tai jaksettu) opettaa mitään.
Nykyään koirankoulutusoppaissa on pelkkää positiivista vahvistamista. Palkkioita, ei kieltoja eikä rangaistuksia. Lasten kasvatuksessa asiaan kuuluu myös rajojen asettaminen. Olen oikeasti aika hämmentynyt nykyisestä koiranpennun kasvattamisesta, lapset olen kyllä saanut kasvatettua aikuisiksi. Tuoreena koiranomistajana ihmettelen, miten koira oikeasti saadaan tottelemaan ilman kieltämistä.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko ajaa pyörällä. Et taida jaksaa.
Mitä? Jaksa sinä vain pitää se 10 kg koira siinä hallinnassa.
Näen aina vain mukavia koiria mutta hemmetin happamia, töykeitä ja tylyjä koiranomistajia.
Mikähän vi..n ongelma aloittajalla on. Hae apua terveyteen. Ei kukaan täyspäinen noin ajattele mistään. Aloittajalla on joku ongelma. Käykö pyörän istuin kiepeetä vai onko pipo kireellä. Hanki koira, niin helpottaa oloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään koirankoulutusoppaissa on pelkkää positiivista vahvistamista. Palkkioita, ei kieltoja eikä rangaistuksia. Lasten kasvatuksessa asiaan kuuluu myös rajojen asettaminen. Olen oikeasti aika hämmentynyt nykyisestä koiranpennun kasvattamisesta, lapset olen kyllä saanut kasvatettua aikuisiksi. Tuoreena koiranomistajana ihmettelen, miten koira oikeasti saadaan tottelemaan ilman kieltämistä.
Kyllä olen positiivisella palkitsemistaktiikalla kouluttanut jokaisen +20 kg koirani. Yksikään niistä ei ole vetänyt hihnassa ja jokainen näistä on ymmärtänyt puhetta ja eleitä, jos olen käskenyt vierelle kävelemään, jos tulee pyöräilijöitä, kävelijöitä, ylitetään suojatie jne. Kilttejä tottelevaisia rauhallisia koiria jokainen.
Mulla on tuollainen koira (ja ihan hyvin kasvatetut, jo aikuiset lapset, kiitos vaan) mutta jos vain pyöräilijä kilauttaa ajoissa kelloa ilmoittaakseen lähestymisestään, osaan vetää koiran hihnan lyhyelle ohituksen ajaksi.
Se on pieni vaiva, mutta lisää niin pyöräilijän, koiran kuin ulkoiluttajankin turvallisuutta. Mieluiten ja eniten toki kävelen koirani kanssa metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän vi..n ongelma aloittajalla on. Hae apua terveyteen. Ei kukaan täyspäinen noin ajattele mistään. Aloittajalla on joku ongelma. Käykö pyörän istuin kiepeetä vai onko pipo kireellä. Hanki koira, niin helpottaa oloa.
Eikö se ole ongelma, ettei ihminen hallitse lemmikkiään?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuollainen koira (ja ihan hyvin kasvatetut, jo aikuiset lapset, kiitos vaan) mutta jos vain pyöräilijä kilauttaa ajoissa kelloa ilmoittaakseen lähestymisestään, osaan vetää koiran hihnan lyhyelle ohituksen ajaksi.
Se on pieni vaiva, mutta lisää niin pyöräilijän, koiran kuin ulkoiluttajankin turvallisuutta. Mieluiten ja eniten toki kävelen koirani kanssa metsässä.
Miksi et pidä sitä hihnaa koko lenkin ajan niin, että koira pysyy näpeissäsi ja kävelee vierellä? Eli sinusta on kivaa lenkkeillä, kun koira juoksee koko flexin mitalla kaukana edessä eikä näe ja kuule sinua ja saattaa vaikka hyökätä pyörän eteen, jos pyöräilijä ei soita kelloa!? 😂 Nyt herätys!
Jaa, olen sitten kai ollut pienestä pitäen spandexpyöräilijä.
Olen lapsena ajanut tuollaiseen tien yli viritettyyn flexiin. Olin menossa pianotunneille ja vanha mamma oli ulkoiluttamassa lamppuharjaansa. Mamma toisella puolen tietä, lamppuharja toisella puolen. Välissä flexi.
Sain haukut mammalta siitä, että ajoin tuohon ansaan.
Ihan vaan kysyn, että miten mamman käytös on puolusteltavissa? Ihan omin sanoin, kyllä se sieltä tulee kun jostain kohtaa aloittaa.