MIKSI ihmisten pitää kommentoida minulle tällaista?! (työttömyyteen liittyvää)
Tänään päiväkodin eteisessä (olin viemässä nuorinta lasta eskariin, joka on nykyään pakollinen, että ei tarvitse alkaa siitäkään nyt mitään urputtaa) tuttu äiti kommentoi, että "sulla onkin hiukset kivasti! No mikäs siinä, kun on aikaa laitella!"
Muutama viikko sitten toinen tuttu, naisihminen hänkin, kyseli mihin olen menossa kun olen niin tyylikkäästi pukeutunut (jotakin sen suuntaista että kotiäiti lähtenyt kaupungille).
Mitä hittoa?! Aivan kuin ei olisi tarpeeksi masentavaa kirjoitella hakemuksia päivästä toiseen, odottaa kutsuja haastatteluihin ja jännittää niitä joka kerta ja sitten vielä pettyä joka kerta. Vielä pitäisi toisten mielestä näyttää joltain Turhapurolta että muilla olisi hyvä mieli.
Kommentit (17)
Vastaa, että osuu ne YT:t joskus teidänkin kohdalle.
Tyypillinen tapa jolla naiset kehuu muita naisia. Yök.
Kehun varjolla lytätään.
Tuttu juttu, ihan työelämässäkin.
Älä välitä. Takana joku heikko itsetunto, joka tulee ulos hyökkäyksenä. Tajuavat itse olevansa tukka sekaisin ja homssantuuvaatteissa ja selittelevät sitä muka ajanpuutteella yms. Todellisuudessa mikään määrä aikaa ei saisi niiden kuontaloa huolitelun näköiseksi tai ulkoasua yleisesti tyylikkääksi. Olet ehkä muutenin viehättävä, mikä on toisille äideille musta vaate.
Onnea työnhakuun!
Maksajalla ei ole enää mitään oikeutta sanoa mitään elätille? Ei edes kehua?
Vierailija kirjoitti:
Elätti? Vaihdetaanko osia? Voin tulla ottaan sun työn ja sä saat lomailla.
Mitä, eikö...?
t. toinen työtön
Vierailija kirjoitti:
Tarkista nyt ensin, että oletko edes nettomaksaja. Et siitä päivähoidostakaan taida maksaa täyttä hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Menes nyt palkkaorja tienaamaan minun tämän päivän loikoilurahat, hehee. Tyhmä se töitä tekee, fiksut pääsee vähemällä.
Miksi kerrot kenellekään olevasi työtön? Itse olen ollut vuosia työttömänä eikä siitä tiedä kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin minä mieleni pahoitin, kun sain kehuja.
Kylläpä hienon kommentin kirjoitit, ottaen huomioon kaikki älylliset haasteesi.
Ja jos (kun) et tajunnut niin ei se ole kehu jos siinä samalla solvataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkista nyt ensin, että oletko edes nettomaksaja. Et siitä päivähoidostakaan taida maksaa täyttä hintaa.
Naisista melko harva on, koska tienaavat keskimäärin vähemmän kuin miehet, mutta ennen kaikkea siksi, koska käyttävät hyvinvointiyhteiskunnan palveluita huomattavasti enemmän, varsinkin terveydenhoitoa. Eli elättejä tässä ollaan suurin osa. Ylipäänsä nettomaksajia on vain selvä vähemmistö koko väestöstä, mikä tietysti on hyvinvointiyhteiskunnan ideakin.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä itse ainakaan ota semivi*ttuilua kehuna.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kerrot kenellekään olevasi työtön? Itse olen ollut vuosia työttömänä eikä siitä tiedä kukaan.
Työttömyys herättää monissa niin isoja tunteita, että parempi olla ihan hissukseen eikä mainostaa omaa työttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Noi ei oo aitoja kehuja, vaan kehuksi naamioituja tölväisyjä.
ei sitä työssä käyvällä olekkaan 100-200e laittaa hiuksiin ja lärviin. sinä stailaat tytin tapaan valtion piikkiin.
Eiköhän ne tuet ole käyttöä varten tilanteen niin vaatiessa.