Vl, kirjoititko aborttilakialoitteen?
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 06:54"]Eikö tuo ole jo aika monta kertaa selitetty, miksei ihmiset allekirjoittaneet?
[/quote]
Miksei? Ja kysymys nimenomaan vl:lle.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 07:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 06:54"]Eikö tuo ole jo aika monta kertaa selitetty, miksei ihmiset allekirjoittaneet? [/quote] Miksei? Ja kysymys nimenomaan vl:lle.
[/quote]
Aa, aivan. Minä kun ihmettelin, mikä lyhenne on vi, mutta se olikin VL. Sitten on ihan ymmärrettävää, kun on rajattu porukka. Pahoittelut sekaannuksesta, jatkakaa.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 07:09"]
Mikä on VL?
[/quote]
Vanhoillis-Lestadiolainen, jos olen oikein käsittänyt.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 07:09"]Mikä on VL?
[/quote]
vanhoillislestadiolainen
Ei ketään kiinnosta lestojen mielipiteet.
Yleensä lestadiolaiset kunnioittaa olemassa olevia lakeja. Jopa niiden papit opettaa oman uskonsa vastaisesti kirkon yleisissä rippikouluissa, koska ne on sinne palkattu noudattamaan kirkon yleistä linjaa. En jotenkin usko, että olisivat tässä erityisesti aktivoituneet puoltamaan aborttialoitetta. Se on sellaista aktivismia, johon vl:t eivät yleensä lähde.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 07:36"]Yleensä lestadiolaiset kunnioittaa olemassa olevia lakeja. Jopa niiden papit opettaa oman uskonsa vastaisesti kirkon yleisissä rippikouluissa, koska ne on sinne palkattu noudattamaan kirkon yleistä linjaa. En jotenkin usko, että olisivat tässä erityisesti aktivoituneet puoltamaan aborttialoitetta. Se on sellaista aktivismia, johon vl:t eivät yleensä lähde.
[/quote]
Minua on ainakin painostettu kirjoittamaan tuo aloite. Kun sanoin että en ole allekirjoittanut enkä ole aikonutkaan, sain kuulla että en tee kuten uskovainen tekisi. Joten uskon että ovat ainakin osa hyvin aktiivisesti edistämässä lakimuutosta.
t. Eräs vl
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 07:38"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 07:36"]Yleensä lestadiolaiset kunnioittaa olemassa olevia lakeja. Jopa niiden papit opettaa oman uskonsa vastaisesti kirkon yleisissä rippikouluissa, koska ne on sinne palkattu noudattamaan kirkon yleistä linjaa. En jotenkin usko, että olisivat tässä erityisesti aktivoituneet puoltamaan aborttialoitetta. Se on sellaista aktivismia, johon vl:t eivät yleensä lähde. [/quote] Minua on ainakin painostettu kirjoittamaan tuo aloite. Kun sanoin että en ole allekirjoittanut enkä ole aikonutkaan, sain kuulla että en tee kuten uskovainen tekisi. Joten uskon että ovat ainakin osa hyvin aktiivisesti edistämässä lakimuutosta. t. Eräs vl
[/quote]
Ikävä kuulla, että teikäläisissä ollaan siis nyt sekaantumassa maallisen esivallan asioihin. Ennen olette pitäneet nämä järkevästi erillään. Umpikuja tulee niin helposti vastaan, koska moraalikäsityksenne poikkeavat monissa asioissa niin huomattavasti siitä, mitkä ovat lait ja muiden ihmisten tavat Suomessa. Seuraavana kohteena varmaan on sitten ehkäisy?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 07:36"]Yleensä lestadiolaiset kunnioittaa olemassa olevia lakeja. Jopa niiden papit opettaa oman uskonsa vastaisesti kirkon yleisissä rippikouluissa, koska ne on sinne palkattu noudattamaan kirkon yleistä linjaa. En jotenkin usko, että olisivat tässä erityisesti aktivoituneet puoltamaan aborttialoitetta. Se on sellaista aktivismia, johon vl:t eivät yleensä lähde. [/quote] Minua on ainakin painostettu kirjoittamaan tuo aloite. Kun sanoin että en ole allekirjoittanut enkä ole aikonutkaan, sain kuulla että en tee kuten uskovainen tekisi. Joten uskon että ovat ainakin osa hyvin aktiivisesti edistämässä lakimuutosta. t. Eräs vl
[/quote]
Kyllä varmaan on edistäjiä. Tuo aloitteen aloittajahan on kertonut keränneensä nimiä hengellisistä tapahtumista yms.
Tietääkö joku muuten tämän Sari Tanusin uskonnollista vakaumusta?
Mikä tuolainen aloite oli? Jos tarkoitat sitä että olisi oikeus kieltäytyä tekemästä työtään vakaumuksensa vuoksi, niin en tietenkään allekirjoittanut.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 07:44"]
[/quote]
Kyllä varmaan on edistäjiä. Tuo aloitteen aloittajahan on kertonut keränneensä nimiä hengellisistä tapahtumista yms.
[/quote]
Yleensä nämä kärkkäimpinä uskontonsa puolesta julkisuudessa esiintyvät on muita kuin lestadiolaisia. Lähinnä helluntailaisia, kansanraamattuseuralaisia tms.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 07:04"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 07:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 06:54"]Eikö tuo ole jo aika monta kertaa selitetty, miksei ihmiset allekirjoittaneet? [/quote] Miksei? Ja kysymys nimenomaan vl:lle.
[/quote]
Aa, aivan. Minä kun ihmettelin, mikä lyhenne on vi, mutta se olikin VL. Sitten on ihan ymmärrettävää, kun on rajattu porukka. Pahoittelut sekaannuksesta, jatkakaa.
[/quote]
Ai, minä luulin että tämä on jonku kyselijän kuudes kysymys....
Eli kaikki lestiksetkään eivät allekirjoittaneet?
Helluntailaisten piireissä tuota nähtävästi onkin erityisesti markkinoitu, olisikohan Tanus sitten heikäläisiä: http://www.isokirja.fi/suurtapahtumat/juhannuskonferenssi/uutisia/suojele_elamaa
Missään nimessä ei ainakaan meikkinaamasta päätellen lestadiolainen.
[/quote]
Eikös se kaikkivoipa jumala estä abortin jos ei halu sitä tehtävän?
Koska monet vl-naiset käyvät salaa tekemässä abortteja.
t. sairaanhoitaja
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 07:43"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 07:38"]
[/quote]
Ikävä kuulla, että teikäläisissä ollaan siis nyt sekaantumassa maallisen esivallan asioihin. Ennen olette pitäneet nämä järkevästi erillään. Umpikuja tulee niin helposti vastaan, koska moraalikäsityksenne poikkeavat monissa asioissa niin huomattavasti siitä, mitkä ovat lait ja muiden ihmisten tavat Suomessa. Seuraavana kohteena varmaan on sitten ehkäisy?
[/quote]
Nykyään näissä piireissä on muotia olla poliittisesti aktiivinen - jo nuorena asetutaan kunnallisvaaliehdokkaiksi keskustan riveissä. Ja tätäaloitetta mainostetaan kovasti somessa. Olen ssaanut käsityksen, että jokainen "kunnon vl" tuon aloitteen allekirjoittaa. Itse en näihin kunnollisiin kuulu, en näe syytä muuttaa lakia tuolta osin.
t. Ap
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 07:45"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 07:44"]
[/quote]
[/quote]
Yleensä nämä kärkkäimpinä uskontonsa puolesta julkisuudessa esiintyvät on muita kuin lestadiolaisia. Lähinnä helluntailaisia, kansanraamattuseuralaisia tms.
[/quote]
Lestadiolaiset preferoivat hiljaisen painostuksen julkisen älämölön sijaan. Nuortenillat ja muut keskustelut ovat täynnä niitä mielipiteitä mitä kuuluu omata, muu on harhaoppia.
Allekirjoitin, kun näin uutisoinnin aloitteesta. En ole kohdannut propagandaa.
Eikö tuo ole jo aika monta kertaa selitetty, miksei ihmiset allekirjoittaneet?