Leikkasin pitkät hiukset pitkään polkkaan. Paras päätökseni vähään aikaan!
Aluksi epäilin olevani ihan hullu, koska aina ollut pitkät ja paksut mustat hiukset. Huomasin kuitenkin jokin aika sitten, että ei ne ollut oikeasti enää paksut ja kauniit. Päätin siis leikata yli 20cm pois. Voin sanoa että se päätös oli kaikista parhain! Hiukset kiiltää, ei katkeile, näyttää paksummilta ja suihkussa sekä harjatessa ei lähde kuin murto-osa irtohiuksia verraten aikaisempaan. Parasta kuitenkin että ne kasvaa takaisin vielä joskus. Voin suositella kaikille naisille jotka joskus on pohtinut leikkauttavansa pitkät hiuksensa! Tietysti uusi look on myös piristystä :)
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 01:37"]
Minäkin leikkasin (ihan itse) pitkät hennot hiukseni solisluu-mittaan noin viikon miettimisen jälkeen. Onneksi en ole katunut yhtään. Tuntuu että kaikki nutturat ja sykeröt onnistuvat nyt paremmin (mikä on vähän hassua), ponnari näyttää paremmalta ja letit paksummilta. Hiukset ovat jämäkämmän oloiset ja laskeutuvat hyvin heti pesun jälkeen kuivuttuaan, tuuheus ja massa säilyvät pidempään. Harjaaminen on kivaa kun "tukka loppuu kesken" eikä latva mene enää söhötakkuun.
Lisäksi näytän mielestäni "siistiltä", vaatteet toimivat erilailla eikä tule sellaista typerää "nätti tyttö on kihartanut hiuksetkin oikein"-oloa.
[/quote]
Surullinen maa tämä Suomi kun tullakseen hyväksytyksi täytyy vältellä kauneutta ja naisellisuutta kaikin tavoin.
Mä kans 1,5 sitten, ja päivääkään en oo katunut. Päinvastoin, lyhensin seuraavalla kerralla vielä lisää. :)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 06:15"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 01:37"]
Minäkin leikkasin (ihan itse) pitkät hennot hiukseni solisluu-mittaan noin viikon miettimisen jälkeen. Onneksi en ole katunut yhtään. Tuntuu että kaikki nutturat ja sykeröt onnistuvat nyt paremmin (mikä on vähän hassua), ponnari näyttää paremmalta ja letit paksummilta. Hiukset ovat jämäkämmän oloiset ja laskeutuvat hyvin heti pesun jälkeen kuivuttuaan, tuuheus ja massa säilyvät pidempään. Harjaaminen on kivaa kun "tukka loppuu kesken" eikä latva mene enää söhötakkuun.
Lisäksi näytän mielestäni "siistiltä", vaatteet toimivat erilailla eikä tule sellaista typerää "nätti tyttö on kihartanut hiuksetkin oikein"-oloa.
[/quote]
Surullinen maa tämä Suomi kun tullakseen hyväksytyksi täytyy vältellä kauneutta ja naisellisuutta kaikin tavoin.
[/quote]
Ohut hiirenhäntä ei kaunista ketään. Ja voit heti lopettaa sen jankkaamisen, uskotko että ketään ei kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 06:22"]Mä kans 1,5 sitten, ja päivääkään en oo katunut. Päinvastoin, lyhensin seuraavalla kerralla vielä lisää. :)
[/quote]
Joo, sama homma, ekalla kerralla mukamas liian pitkät vielä. Piti sitten napsasta kunnolla pituutta pois... :)
mä en uskaltaisi leikata ikinä polkkaa!
Lisäys vielä. Osaako joku suositella hyvää kampaajaa (lähinnä värjäystä) Uudeltamaalta? Se olisi vielä hakusessa. Ap
Toivottavasti et pallopääpolkkaa leikkuuttanut, se on mitä rumin ja tylsin kampaus.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 01:34"]Toivottavasti et pallopääpolkkaa leikkuuttanut, se on mitä rumin ja tylsin kampaus.
[/quote]
En leikannut :)
Onkohan polkka kuitenkaan ihan oikea termi kuvaamaan, en tiedä. Mutta rento kampaus ja luonnollinen, ei mikään potta.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 01:37"]Minäkin leikkasin (ihan itse) pitkät hennot hiukseni solisluu-mittaan noin viikon miettimisen jälkeen. Onneksi en ole katunut yhtään. Tuntuu että kaikki nutturat ja sykeröt onnistuvat nyt paremmin (mikä on vähän hassua), ponnari näyttää paremmalta ja letit paksummilta. Hiukset ovat jämäkämmän oloiset ja laskeutuvat hyvin heti pesun jälkeen kuivuttuaan, tuuheus ja massa säilyvät pidempään. Harjaaminen on kivaa kun "tukka loppuu kesken" eikä latva mene enää söhötakkuun.
[/quote]
Tämä! Juuri samanlaisia asioita olen itsekin huomannut. Ja esim. se että kun hiuksia harjaa, niin harja ei jää latvoihin kiinni vaan menee läpi kerrasta. Tuntuu ja näyttää myös että hiusten tyvi olisi kohonnut, ei mee enää päätä pitkin :)
Minä tein saman tempun, lyhyestä polkkaan, mutta en ole yhtään tyytyväinen. En tiedä onko se tämä pituus joka on huono, ehkä pitäisi vielä reippaasti lyhentää?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 01:45"]Minä tein saman tempun, lyhyestä polkkaan, mutta en ole yhtään tyytyväinen. En tiedä onko se tämä pituus joka on huono, ehkä pitäisi vielä reippaasti lyhentää?
[/quote]
Mihin saakka hiukset yltävät? Omalla kohdalla tökki aluksi se että hiukset olivat latvoista ihan liian paksut, ja piti keventää jonkun verran. Sen jälkeen olin tyytyväinen. Ja omat hiukset siis yltävät nyt pari senttiä solisluun alapuolelle. :)
Hartiamittaiset ja kyllä, hiukset ovat nyt kuin kolmio, alaspäin levenevät. Ehkä niitä pitäisi ohentaa myöskin. Nyt tää on ihan outo, joudun pitämään kokoajan kiinni.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 01:54"]Hartiamittaiset ja kyllä, hiukset ovat nyt kuin kolmio, alaspäin levenevät. Ehkä niitä pitäisi ohentaa myöskin. Nyt tää on ihan outo, joudun pitämään kokoajan kiinni.
[/quote]
Luulen että ohennus ja pieni kerrostus auttaisi asiaa :) pidin omia hiuksia kiinni monta päivää, juuri tuon alaspäin leventymisen takia.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 01:25"]Lisäys vielä. Osaako joku suositella hyvää kampaajaa (lähinnä värjäystä) Uudeltamaalta? Se olisi vielä hakusessa. Ap
[/quote] Täällä on kovasti suositeltu kotivärjäystä ( myös leikkausta) tulee paljon parempi lopputulos kun ammattilaisen tekemänä.
Sama täällä. Oli pitkät (ristiselkään) ja laikkasin polkan (leukaan asti). Tosin nyt jo hartioille. Yhteensä 3-4v niin ovat taas jo lantiolle. Kasvaa tosi nopeasti, 15cm/v.