Miten saan ylipuhuttua mieheni sterilisaatioon?
Meillä on 2 lasta ja mieskin sitä mieltä ettei koskaan enää, ei vaikka ero tulisi ja uusi vaimo löytyisi. Mutta onnellisesti olemme naimisissa ja seksistä tykkäämme. Kondomin kanssakin ihan ok, mutta ilman olisi toki parempi. Kuten tiedetään, tämä operaatio on miehelle helpompi ja sivuvaikutujsia ei ole kuten naisilla riski ennenaikaisiin vaihdevuosiin. Mies saisi paljaalpaljaalla vaikka joka päivä, jos kävisi laittamassa piuhansa poikki. Mutta sanoi vaan, että ei tykkää mistään sorkkimisista. Ihan kiva kun itsellä takana 2 hankalaa raskautta ja repeämisiä. Enkä ota mitään ylimäärästä hormhormonia enää kehooni, kokemusta ehkäisymasennuksista ja -aknesta.
Miten olette miehenne saaneet steriin?
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:40"]Sorki omia piuhojasi. Miehen velvollisuus se ei ole. Ihme puupää. [/quote] Tasa-arvoko ei kelpaa?
[/quote]
mikä tasa-arvo? ap haluaa kuohita miehensä. tai ymmärrän kommenttisi , jos olet palsta-feministi.
ne kun ei tiedä tasaarvosta muuta kuin rusinat pullasta.
[/quote]
Vasektomialla ei ole kuohmisen kanssa mitään tekemistä. Älä viitsi tuota lässytystä. -3
[/quote]
Jos ämmä pakottaa, on se henkinen kuohitseminen, pahempikin. Älä sinä lässytä.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:40"]Sorki omia piuhojasi. Miehen velvollisuus se ei ole. Ihme puupää. [/quote] Tasa-arvoko ei kelpaa?
[/quote]
mikä tasa-arvo? ap haluaa kuohita miehensä. tai ymmärrän kommenttisi , jos olet palsta-feministi.
ne kun ei tiedä tasaarvosta muuta kuin rusinat pullasta.
[/quote]
Vasektomialla ei ole kuohmisen kanssa mitään tekemistä. Älä viitsi tuota lässytystä. -3
[/quote]
Jos ämmä pakottaa, on se henkinen kuohitseminen, pahempikin. Älä sinä lässytä.
[/quote]
Taidat itse olla aika ämmä, kun tuollaista kieltä käytät ja vielä kuvittelet, että miehen voi pakottaa vasektomian. Annat itsestäsi aika yksinkertaisen kuvan. -ap
Meillä käydään samaa keskustelua. Minulle ei mitkään hormonit sovi, kumin kanssa pelataan ja lapsia ei missään tapauksessa enempää haluta. Minä olen hoitanut raskaudet ja synnytykset, miehen vuoro kantaa osansa ja pistää piuhat poikki, varsinkin kun häntä kumi enemmän haittaa. Ehdotin, että voisi laittaa vaikka spermaa talteen, jos sattuu joskus muuttamaan mielensä ja haluavansa myöhemmin jonkun toisen kanssa lapsia. Ei kuulemma halua. Mutta lopulta on varovaisesti alkanut kuulua rivien välistä, että hän pelkää miehisyytensä puolesta ja ettei kukaan saa kasseihin kajota ja muita varsin miesmäisiä ajatuksia. :D No kumeilla jatketaan sitten, mutta kyllä minulle kelpaisi kunnon seksi ja usein ilman huolta raskautumisesta. Mutta meillä se onkin mies joka on aina pihdannut...
Mene itse strilisaatioon.
Miksi se on miehen juttu? Mies voi vielä pidempään tehdä lapsia kuin sinä.
Ja itse kysyit aloituskirjoittaja mielipidettä tältä palstalta. Kestä myös ne vastaukset, jotka eivät ole niin miellyttäviä. Tuo alapeukuttaminen paljasti sinut...
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:14"]Mene itse strilisaatioon.
Miksi se on miehen juttu? Mies voi vielä pidempään tehdä lapsia kuin sinä.
[/quote]
Siksi, että miestenkin kannattaa älytä, että nainen voi saada steristä aikaiset vaihtikset ja hormonitasot laskevat aina kaikilla. Eli voipi yllättää HALUTTOMUUS. Mitähän iloa siitä steriloidusta vaimosta sitten on? Meillä tämä oli riski mitä mies ei EHDOTTOMASTI halunnut ottaa, kun en voi hormonikorvaustakaan käyttää. Eli meni itse.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:51"]
Miten olette miehenne saaneet steriin?
[/quote]
Mitä jos lakkaisit puuttumasta hänen itsemääräämisoikeuteensa? Ei ole sinun asiasi katkotuttaa mitään piuhoja hänen ruumiissaan. Outoa , että edes kuvittelet että sinulla olisi siihen oikeus.
Ihmiset on vain lainaa toisillensa. Kukaan ei voi määrätä toisen kehon muokkaamista mihinkään suuntaan.
ap, laitata kuparikierukka. Hormoniton ehkäisymuoto. Problem solved :)
Jep niin se vain on, että naisen tehtävä on hoitaa aina ja ikuisesti ehkäisy.
Minä en voi käyttää hormonaalista ehkäisyä, käytin vuoden ja melkein tuhosin itseni. Mies ei suostu käyttämään kondomia. Ei varmaan tämä suhde tule kauaa kestämään. Kumpikin kuitenkin jossain vaiheessa haluaa lapsia. Seksi on vähäistä, mutta välitämme kuitenkin. Hankalaa.
Miehellä voi tulla sterilisaation jälkeen ongelmaksi verenpurkaumat ja pitkittyneetkin kivuliaat tulehdukset sekä ns. spermagranuloomat.
En tietenkään pakota miestäni ja sanoinkin, että on ok jos epäilee mielensä muuttuvan. Mutta kun syy on tämä toimenpidekammo, epämukavuusasia! Ei mikään muu, mies ei itseasiassa halua että minä menen sterilisaatioon koska ei halua että hormoneilleni käy mitään. Mutta tiedän että hänkin nauttisi todella kumittomasta seksistä. Tuntuu vaan niin helvatan epäreilulta nämä synnyttämiset ja ompeluhaavat ja kohtutulehdukset ym ym, halusinko minä näitä?!? En, mutta päätin kärsiä yhteisen onnemme vuoksi! Koska miehelle synnyttäminen on vähintäänkin hankalampaa ja varmasti tulevaisuudessa pitkään riskaalia, mikäli tieteellisesti siihen joskus päästään.
Eli mielestäni on kohtuullista että mies kestäisi pientä epämukavuutta tässä asiassa vuorollaan.
Ap
Lupaat sille suihinoton joka tiistai.
On se miehelle henkinenkin juttu. Tieto siitä, ettei ole kyvykäs enää siittämään ei saa tuntemaan itseään kunnon panomieheksi. T: Mies
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:05"]On se miehelle henkinenkin juttu. Tieto siitä, ettei ole kyvykäs enää siittämään ei saa tuntemaan itseään kunnon panomieheksi. T: Mies
[/quote]
Te miehet ootte juuri noin itsekkäitä.
Älkää miehet alistuko vasektomiaan. Siellä nurkan takana saattaa odottaa vaikka minkälainen prinsessa, vaikka et nykyisen lorttosi kanssa haluaisikaan enää lapsia. Mieli kyllä muuttuu yllättävän helposti, kun uusi, nuori nainen tulee kuvioihin.
Ja purkkispermat, pyh! Siemen pitää ampua sisään nahkatykillä.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:05"]On se miehelle henkinenkin juttu. Tieto siitä, ettei ole kyvykäs enää siittämään ei saa tuntemaan itseään kunnon panomieheksi. T: Mies [/quote] Te miehet ootte juuri noin itsekkäitä.
[/quote]
Ei tässä ole mitään itsekästä. Naiset eivät voi tätä koskaan ymmärtää. Naisille lisääntymiskyvyn menetys on alusta asti selvää, mutta mies pystyy siittämään vielä vanhanakin.
Jos miehelle tulee toinen nainen, syystä, tai toisesta. Tämä saattaa alkaa vaatimaan siementä. Kannattaa olla kaukaa viisaita.
Esimerkki on tosi elämästä.