Miten saan ylipuhuttua mieheni sterilisaatioon?
Meillä on 2 lasta ja mieskin sitä mieltä ettei koskaan enää, ei vaikka ero tulisi ja uusi vaimo löytyisi. Mutta onnellisesti olemme naimisissa ja seksistä tykkäämme. Kondomin kanssakin ihan ok, mutta ilman olisi toki parempi. Kuten tiedetään, tämä operaatio on miehelle helpompi ja sivuvaikutujsia ei ole kuten naisilla riski ennenaikaisiin vaihdevuosiin. Mies saisi paljaalpaljaalla vaikka joka päivä, jos kävisi laittamassa piuhansa poikki. Mutta sanoi vaan, että ei tykkää mistään sorkkimisista. Ihan kiva kun itsellä takana 2 hankalaa raskautta ja repeämisiä. Enkä ota mitään ylimäärästä hormhormonia enää kehooni, kokemusta ehkäisymasennuksista ja -aknesta.
Miten olette miehenne saaneet steriin?
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:27"]
Mieshän on itse sanonut, että ei halua enempää lapsia. Outoja kommentteja. Yksi vaihtoehto on, että hän valehtelee ap:lle asiasta. Toisaalta jos ap on se, jota kumit enemmän haittaavat, niin sen puolesta asia on enemmän ap:n ongelma.
[/quote]
Jos miehelle olisi täysin selvää ettei halua lapsia, piuhojen katkaisu ei varmaankaan olisi ongelma. Siitähän seuraisi ihanaa huoletonta seksiä koko loppuelämän.
[/quote]
Samaa mieltä. Tosin kyllä minunkin piti kerätä rohkeutta useampi kuukausi. Toimenpidekammoinen kuin olen. Elämäni parhaita päätöksiä kyllä. -3
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:04"]
Ei hitto mitä porukkaa.. ootteko kuullu että mieli voi muuttua ? Mitä jos tulee ero ja mies haluaakin lapsen ?? Teidän ei TODELLAKAAN kuulu yrittää ylipuhua miestänne noin lopulliseen juttuun. Syökää vaan niitä pillereitä tai hommatkaa vaikka kapseli
[/quote]
Juuri tulin kirjoittamaan samaa. Mies voi menettää perheensä esim. erossa tai onnettomuudessa, tai mieli voi muuten vaan muuttua. Meillä on hieman sama tilanne, mutta en ole koskaan edes ajatellut, että suostuttelisin tai pakottaisin mieheni sterilisaatioon. Kyseessä on iso asia ja päätöksen tulee aina lähteä ihmisestä itsestään.
[/quote]
Aika sairas ajatus, että jo perhe kuolee onnettomuudessa, pitäisi vielä päälle nelikymppisenä päästä puskemaan uusia vauvoja alulle. Muuten olen samaa mieltä siitä, että päätöksen pitää olla oma. Rohkaisua ja dialogia tietenkin saa tarjota. -3
Miten haluaisit miehesi alkavan kääntää sinun päätäsi/painostaa että sinä menisit sterilisaatioon?
Ei toimita ylipuhua. Jos hän ei mene vapaaehtoisesti, niin mene itse. Naiset nyt muutenkin on tottunut siihen alapään paljasteluun, joka tohtorilla "otetaampa hoouuusut bois" :-) Minä kävin laittamassa Essure-kapselit johtimiin ja voi vadelma, kun on mukavaa seksihomma sen jälkeen! Tosin piti olla 30v tai vähintään 3lasta, sekä 3kk tuplaehkäisyllä, mutta kyllä kannatti!
Ei tarvitse ehkäisystä huolehtia, ei tarvitse maksaa enää mistään ehkäisyistä, eikä stressiä potea raskaaksi tulemisesta. Ei tarvi popsia mitään päänsekoittaja räyhäpillereitä, eikä kärsiä kortsujen aiheuttamista kutinoista. Hillittömät seksihimot koko ajan. Jos tuo miehulainen haluaisi vielä jonkun muun kanssa lapsia tehdä, niin tehköön, minä nautiskelen sitten vain siitä, ettei turhaa lisäännystä tapahdu vasten oman kehoni tahtoa. Lapset on ihania, mutta se synnyttäminen on ihan pers**stä :D
-Tyytyväisiä ratkaisuun molemmat- nainen 35-
Ei ole nykyään kummoinen operaatio naisellekaan. Kolmannen jälkeen tiesin, etten koskaan, missään tapauksessa enää enempää biologisia lapsia halua ja menin sterilisaatioon. En kyllä aiemmin ole kuullut, että sterilisaation vuoksi vaihde vuodet voisi alkaa aiemmin. Tosin mua ei haittaisi kuukautisten loppuminen. Seksi on muuttunut omassa parisuhteessani antoisammaksi, kun riskiä lisäperheenjäsenistä ei ole. Mene nainen itse sterilisaatioon tai lakkaa äpisemästä! T. Yksi äiti
Sorki omia piuhojasi. Miehen velvollisuus se ei ole. Ihme puupää.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:40"]Sorki omia piuhojasi. Miehen velvollisuus se ei ole. Ihme puupää.
[/quote]
Tasa-arvoko ei kelpaa?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:40"]Sorki omia piuhojasi. Miehen velvollisuus se ei ole. Ihme puupää. [/quote] Tasa-arvoko ei kelpaa?
[/quote]
mikä tasa-arvo? ap haluaa kuohita miehensä. tai ymmärrän kommenttisi , jos olet palsta-feministi.
ne kun ei tiedä tasaarvosta muuta kuin rusinat pullasta.
Ei kyllä kenelläkään ole oikeutta painostaa mihinkään toista. Keskustelkaa hyvässä hengessä oikeista syistä miksi mies ei mene. Ja jutelkaa kaikista hyvistä ja huonoista puolista kaikissa ehkäisytavoissa. Katso sitten mitä mieltä ukkosi on. Ja tiedoksi täälä mottipäiden huutelijoille, että kummankaan steri ei estä lasten saantia tulevaisuudessa, jos se mieli niin radikaalisti muuttuu. Solut voidaan kerätä suoraan kiveksistä tai munasarjoista.
Se nyt vaan on helpompi toimenpide miehelle. Painostaa ei tietty voi. Meillä myös lapsiluku nyt täynnä ja mies on luvannut miettiä asiaa. Itse olen huolehtinut meidän ehkäisystä viimeiset 15 vuotta. Hormonaalista ehkäisyä en halua/pysty käyttämään. Samoin mietin myös omalta osaltani ratkaisua asiaan.
Miehen sterilisaatio on helpompi purkaa.
Miehet taitaa vaan arastella sitä, että joku käy pusseihin kiinni. Ja moni taitaa pelätä, että josko sittenkin muuttuu eunukiksi. Vaan jos nainen on ne lapset maailmaan äkistänyt niin jo on miehen vuoro panostaa parisuhteeseen ja käydä lääkärin nipsaisussa. Liikakansoitus on tosiasia, riittäköön 2 mukulaa kullekin.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:52"]
Se nyt vaan on helpompi toimenpide miehelle. Painostaa ei tietty voi. Meillä myös lapsiluku nyt täynnä ja mies on luvannut miettiä asiaa. Itse olen huolehtinut meidän ehkäisystä viimeiset 15 vuotta. Hormonaalista ehkäisyä en halua/pysty käyttämään. Samoin mietin myös omalta osaltani ratkaisua asiaan.
[/quote]
sinut on siis steriloitu naisena ja miehenä ja puhut kokemuksen syvällä rintaäänellä?
Oletteko kokeilleet kuparikierukkaa? Toisille toimii loistavasti, toisille ei sovi. Mutta kokeilemisen arvoinen hormoniton vaihtoehto.
Menin vapaaehtoisesti :) joskus kirjoitellut tänne kyseisestä aiheesta.
Epäilen että miehesi jännittää tilannetta.
Mies
Kerro vain sterilisaation eduista.
Ei tollasta asiaa voi keneltäkään vaatia!!! törkeetä,mee ja leikkauta ittes.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:40"]Sorki omia piuhojasi. Miehen velvollisuus se ei ole. Ihme puupää. [/quote] Tasa-arvoko ei kelpaa?
[/quote]
mikä tasa-arvo? ap haluaa kuohita miehensä. tai ymmärrän kommenttisi , jos olet palsta-feministi.
[/quote]
Vasektomialla ei ole kuohmisen kanssa mitään tekemistä. Älä viitsi tuota lässytystä. -3
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:44"]
[/quote]
[/quote]
Ap hoitanut ehkäisyn ennen lapsia, joten nyt on miehen vuoro. Tosin käyttää kondomia, joten tajuaa edes jotain tasa-arvosta. Palstalassukka taas ei, mutta eipä ole niitä ehkäisyongelmiakaan.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:04"]
Ei hitto mitä porukkaa.. ootteko kuullu että mieli voi muuttua ? Mitä jos tulee ero ja mies haluaakin lapsen ?? Teidän ei TODELLAKAAN kuulu yrittää ylipuhua miestänne noin lopulliseen juttuun. Syökää vaan niitä pillereitä tai hommatkaa vaikka kapseli
[/quote]
Juuri tulin kirjoittamaan samaa. Mies voi menettää perheensä esim. erossa tai onnettomuudessa, tai mieli voi muuten vaan muuttua. Meillä on hieman sama tilanne, mutta en ole koskaan edes ajatellut, että suostuttelisin tai pakottaisin mieheni sterilisaatioon. Kyseessä on iso asia ja päätöksen tulee aina lähteä ihmisestä itsestään.