mitä kummallisia tapoja tiedät tutuissa perheissä olevan?
- yhdellä kaverilla perheessä ei ole ollenkaan ruoka-aikoja (molemmat vanhemmat kotona) napsitaan koko ajan mitä sattuu ja ihmetellään kun lapset ovat kärttyisiä
- Yhdessä perheessä 2v 5kk ikäistä syötetään niin, että hän vain seisoo pöydän vieressä ja avaa suutaan. On kuulemma siistiä ja nopeaa
- Kerran alle 1v ikäinen kaverin poika tuli yöhoitoon ja sillä ei ollut mitään ruokia mukana
Tämmöisiä olen kummastellut. tai nämä tuli nyt mieleen.
Kommentit (29)
Vierailija:
Ruokaa on silloin kun äiti jaksaa/ehtii laittaa. Saattaapa mennä neljäkin päivää kun ruokaa ei laiteta kotona ollenkaan. Äidillä on niin paljon töitä ja kummalliset työajat.Ai niin, se onkin muuten mun oma perheeni!
Vierailija:
- vanhemmat ei kiellä eikä kommentoi sanallakaan kun lapset 5 ja 7 v. menevät pomppimaan meidän sänkyyn
No jos eivät tiedä että teillä on sängyllä pomppiminen kielletty. Jos heillä itsellään se on sallittua.
- Neuvolan th (sijainen) antaa omalle 1 v.:lle välipalaksi päivittäin piparia. Ja valittaa kun toinen th (vakkari) ei anna äideille ravitsemusneuvoja
Eihän se tarkoita että hän itse valistaisi äitejä että pipari on hyvä ja terveellinen välipala. Kyllähän ravitsemusneuvoja monikin osaa antaa vaikkei niitä itse noudata.
Nukkuu päiväunet, jos nukkuu. Meillä syödään kun muistetaan, ruokaa laitetaan kun jaksetaan. Jos ei jakseta, haetaan kaupasta valmista.
Hyvähän se olisi jos jaksaisi pitää kiinni ruoka-ajoista ja samasta rytmistä, mutta näin lasten kanssa voi lähteä mihin tahansa, koska tahansa ilman mitään kiukutteluita.
Oli tappelua. Nyt sitten pesevät itse omat hiuksensa shampoolla ja menee paremmin kuin minun peseminäni. Saavat itse kontrolloida sitä veden määrää ja suihkuttaa saippuat pois.
Juuh, kumma tapa se tuntuu olevan, kun omassa lähi-piirissämme tuntuu ettei kukaan " komenna" lapsiaan. Annetaan elää kuin pellossa, eikä rajoiteta näiden tulevaisuuden taiteilijoiden villittelyä. On kiva kun tällainen perhe tulee meille kylään, missä lapset eivät saa:
-hyppiä sängyissä (niinkuin tuolla joku sanoi)
-ränklätä liukuovia, suihkukaapin ovia tms.
-sylkeä/pöristää peiliin/ikkunaan
-Kävellä kengät jalassa pitkin huushollia
jne.
Vierailija:
Vierailija:
- vanhemmat ei kiellä eikä kommentoi sanallakaan kun lapset 5 ja 7 v. menevät pomppimaan meidän sänkyynNo jos eivät tiedä että teillä on sängyllä pomppiminen kielletty. Jos heillä itsellään se on sallittua.
" Perheessä on kilpikonnia ja muita salmonellaa aiheuttavia"
No onpas outo tapa. Ajattele, monet voivat saada salmonellan myös ruuasta, sekä kotimaassa, että ulkomailla. Matkailukin on siis outoa, kuin myös syöminen. Mahdollisuus salmonellatartuntaan matelijasta on häviävän pieni, ja tarkoittaa käytännössä sitä, että niiden ulosteita tulisi syödä, tai sotkeä kätensä paskaan, jättää kädet pesemättä ja sorkkia ko. käsillä ruokaansa. Normaaliin elämään kuuluvalla käsihygienialla salmonellaa ei kilpikonnista tai muistakaan eläimistä saa.
niin kateellisia meille kaikesta, että antavat omien lastensa olla kylässä miten vaan...kun itsellä ei ole niin hienoa kotia.
Toivottavasti tunnistavat itsensä ja ottavat opikseen.
Tiedän perheen, jossa jätetään lautaset syönnin jälkeen pöydälle ja seuraava ateria syödään samoilta lautasilta, tai siis koko päivän ruuat. Perheessä on astianpesukone, joten en oikein ymmärrä tuota tapaa, tai en kyllä ymmärtäisi vaikka joutuisi käsinkin tiskaamaan. Kuvottavaa.