Millaiseksi miehesi on muokannut sinua vuosien varrella?
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:20"]Mielenkiintoinen kysymys... Toisaalta hän on lisännyt arvostusta itseäni kohtaan. Ja sitten taas toisaalta sosiaalisen elämäni rajoittaminen tuntuu kurjalta. Ei siis kiellä tapaamasta ystäviä, mutta kotiin palatessa vastassa on mökötystä jne.
[/quote]
Ihan kuin meillä paitsi että mökötys alkaa jo kotoa lähtiessa. Olen myös alkanut emoilemaan sen jälkeen kun alettiin seurustella.
Olen saanut itsevarmuutta,enkä ota kaikkea enää niin vakavasti..ennen mottoni oli: pessimisti ei pety.Olen kasvanut siitä pikku hiljaa ulos.
Mies on saanut minut myös tuntemaan itseni arvostetuksi,rakastetuksi ja olen opppinut pikku hiljaa hyväksymään itseni sellaisen kuin olen.
Ensin huononsi itsetuntoa, teki mut tahallaan mustasukkaiseksi ja sai epäilemään omaa itseäni ja muita.
Sitten tämä käytös alkoi aiheuttaa sitä, että rupesinkin luottamaan itseeni, olemaan jämptimpi ja ehdottomampi, enkä enää sietänyt kaltoinkohtelua. Tosin muutuin myös vihaisemmaksi ja tyytymättömämmäksi kuin mitä olin ennen kyseisen ihmisen tapaamista, näen myös maailman ikävämpänä paikkana. Sekä hyvää että huonoa on siis seurannut.
Kyllä olisi kiva kuulla miestenkin kommentteja siitä miten nainen on vaikuttanut häneen.
Oma mies on tuonut elämääni suuntaa, rohkaissut ja auttanut uudelle alalle joka sopii minulle paremmin, sitä kautta antanut uskoa siihen että osaan ja olen älykäs. Olen hänen kanssaan asuessa oppinut ahkerammaksi ja vähemmän mukavuudenhaluiseksi, sietämään ärsyttäviä epäkorrekteja mielipiteitä ja perustelemaan omani. Olen oppinut nauttimaan seksistä ja olemaan häpeämättä ja vähän jopa arvostamaan omaa kehoani, tästä ikuisesti kiitollinen. Olen oppinut myös muiden asioiden suhteen vähemmän peitteleväksi ja enemmän rehelliseksi. Jos mokaa tai tekee jotain laiskuuttaan todella tyhmästi tai on vain todella huonosti hoitanut jonkun asian, niin senkin voi myöntää ja asia voi olla ihan ok. Ja asiat voi korjata jälkeen päin ja unohtaa sitten mokansa.
En usko että olen miehen elämässä yhtä merkittävä vaikutus ollut. Toivottavasti olen tehnyt edes vähän onnellisemmaksi, joissain asioissa olen mielestäni ollut huonoa seuraa hänelle.
Näitä kun lukee niin tulee mieleen, että nämä vastaajat ovat suhteeseen lähtiessään olleet keskenkasvuisia kakaroita joita on pitänyt opettaa elämisen ja olemisen taidoissa.'
No, hyvä että oppi on mennyt perille.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:29"]
Näitä kun lukee niin tulee mieleen, että nämä vastaajat ovat suhteeseen lähtiessään olleet keskenkasvuisia kakaroita joita on pitänyt opettaa elämisen ja olemisen taidoissa.'
No, hyvä että oppi on mennyt perille.
[/quote]
Eikö olekin? Jotkut ne vain säilyvät ilkeinä ja itserakkaina piikittelijöinä läpi koko elämänsä, oppimatta koskaan mitään uutta tai kehittymättä ihmisenä.
"Jokaisella on rajansa mutta niiden hakeminen on puhdas valintakysymys", jotenkin näin. Entinen tapaliikkuja oppi että samalla tunnin treenillä päivittäin voi saada ihan erilaisia tuloksia kun asennoituu ja tekee oikeita asioita oikealla tavalla täysillä, sydän mukana. Olen ylpeä itsestäni ja kiitollinen hänelle siitä.
Poikaystävä on urheilija sm-tasolla, ja sai minutkin innostumaan kuntoilusta :) Ennen poikaystävää mun elämäntaparemontit kaatui parissa viikossa-kuukaudessa, mutta nyt jatkuu jo toista vuotta, tai no keväällä tulee jo kolmas vuosi. Paino tippunut vain 55kg -> 50kg, mutta olen kiinteytynyt todella paljon. Ennen reidet hankasivat toisiinsa, mutta nyt löytyy thigh gap ja reidet pelkkää lihasta, vatsa timmi ja yläkroppakin kunnossa. Ja silti löytyy tissit, pelkäsin että ne katoaisi jonnekkin, mutta kyllä nää D:t yhä löytyy :D Että mun kroppaa on auttanut muuttaamaan, ja olen todella tyytyväinen :)
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:35"]
Poikaystävä on urheilija sm-tasolla, ja sai minutkin innostumaan kuntoilusta :) Ennen poikaystävää mun elämäntaparemontit kaatui parissa viikossa-kuukaudessa, mutta nyt jatkuu jo toista vuotta, tai no keväällä tulee jo kolmas vuosi. Paino tippunut vain 55kg -> 50kg, mutta olen kiinteytynyt todella paljon. Ennen reidet hankasivat toisiinsa, mutta nyt löytyy thigh gap ja reidet pelkkää lihasta, vatsa timmi ja yläkroppakin kunnossa. Ja silti löytyy tissit, pelkäsin että ne katoaisi jonnekkin, mutta kyllä nää D:t yhä löytyy :D Että mun kroppaa on auttanut muuttaamaan, ja olen todella tyytyväinen :)
[/quote]
Ihanaa että muillakin on samanlaisia kokemuksia :)
18
Mies on opettanut spontaanimmaksi ja vähemmän pihiksi älyttömillä tempauksilla, joista on ollut taloudellista haittaa ja on ollut pakko joustaa mukavuusalueelta pois. Henkilökohtaisesti mielusti istuin rahojeni päällä, enkä koskaan ostanut mitään, mitä en tarvinnut todella pahasti.
Sairastuin psyykkisesti. Paska äijä.
Niin yksinäiseksi, että lähdin hakemaan sisältöä elämääni Jumalasta. Nyt olen uskossa ja mies sanoo, että se ajaa meitä erilleen. Ongelmia oli kyllä paljonkin jo ennen uskoon tuloa.
Onpas syvällisiä vastauksia. Minun mieheni on opettanut meitä istumaan yhdessä ruokapöydässä säännöllisesti, ja kun on pieniä lapsia niin tämä on ollut vallan mainiota. Meidän äiti laittoi aikoinaan yhden ruuan päivässä, mutta muina aikoina oltiin vähän kuin ellun kanat. No, on mieheni opettanut myös, että olen työssäni hyvä (teemme samaa työtä) ja sitä kautta olen oppinut myös itsearvostusta. Jännän kaksijakoisia nuo muut vastaukset - voi hyvin arvata, millä liitoilla on tulevaisuutta ja millä ei. Kiitos kysymyksestäsi, ap!
Puhumaan venäjää. Spasiba vaan moi lubimij :)
Hmm... suhteessa mieheni kanssa olen löytänyt itseni. Sen kuka todella olen. En tusko, että tämä on yksin mieheni ansiota vaan toki ihan omaa henkilökohtaista kasvuani, mutta hän on varmasti sitä paljon edesauttanut. Hyväksymällä minut täysin, olemaan turvallinen ja rakastava mies. <3
Heteromiehetkö eivät saa vastata? Ärsyttää että kaikkien täällä oletetaan olevan heteronaisia.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:26"]
Heteromiehetkö eivät saa vastata? Ärsyttää että kaikkien täällä oletetaan olevan heteronaisia.
[/quote]
Niin jos nainen onkin se aivopesijä.. Ei koska miehessä se vika aina on eikä naisessa