Leffoja, joissa ilmenee feminismiä?
Listatkaa leffoja, jotka jollakin tapaa käsittelee tavalla tai toisella feminismiä?
Kommentit (12)
Joka ikinen leffa on valitettavasti feminismin mädättämää, sentakia en katso elokuvia ollenkaan.
Itse asiassa tuli yleltä vrm vuos sitte yks hyvä suomalainen.En muista nimeä, siinä oli nuoria naisia. feminismi,lesboutta vs. uskonto. Mutta mutta sitten niitä joissa" ilmenee". Sanoisin että melkein kaikki naisten käsikirjoittamat ja ohjaamat jollain tapaa feministisiä.etenkin suomalaiset leffat!
Kaikki missä ammutaan miehiä. Hot Shots, Terminator ja miljoona muuta. Vanhat Tartsanit ja kaikki muutkin leffat. Miksi tähän miesten huonoon kohteluun leffoissa ei puututa?
Thelma & Louise, moni scifi-leffa, esim. Alien. Fantasia ja scifi on pullollaan vahvoja naishahmoja, joille ei vittuilla.
Tv-sarjoista The Walking Dead heittää usein kivasti perinteiset sukupuoliroolit pyllylleen.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:33"]
Itse asiassa tuli yleltä vrm vuos sitte yks hyvä suomalainen.En muista nimeä, siinä oli nuoria naisia. feminismi,lesboutta vs. uskonto. Mutta mutta sitten niitä joissa" ilmenee". Sanoisin että melkein kaikki naisten käsikirjoittamat ja ohjaamat jollain tapaa feministisiä.etenkin suomalaiset leffat!
[/quote]
Oisko leffa Lapsia ja aikuisia? Pääosissa Haapkylä ja Mustakallio.
Jos thelma ja louise on feminismiä niin kaikki miesten tappajat ovat feministien idoleja???
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:33"]
[/quote]
Oisko leffa Lapsia ja aikuisia? Pääosissa Haapkylä ja Mustakallio.
[/quote]ei ole se tuo mitä tarkoitin. siinä ei ollu mtn tunnettuja näyttelijöitä. mutta se oli todellisen tuntuinen.
kesäkaverit ja ainoat oikeat uusista leffoista
American Pie