Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä on varaa maksaa melkein 4000€/neliö?

Vierailija
16.11.2014 |

Ollaan etsimässä perheellemme uutta kotia. Kenellä on varaa tässä taloudentilanteessa maksaa niin paljon neliöistä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiöstä saa pulittaa yli 6000 e/neliö Helsingin keskustassa, joten jos on 2 yksiötä ja sitten ostetaan perheasunto, niin ei tuo nyt kovin iso ongelma minun mielestäni ole. Vai oletko niitä naisia, jotka ei koskaan ostaneet omaa ensiasuntoa?

Vierailija
2/25 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minä olen niitä naisia, jotka eivät koskaan ostaneet ensiasuntoa. Asuin pitkään vuokralla ensin yksin ja sitten mieheni kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa

Vierailija
4/25 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:47"]Yksiöstä saa pulittaa yli 6000 e/neliö Helsingin keskustassa, joten jos on 2 yksiötä ja sitten ostetaan perheasunto, niin ei tuo nyt kovin iso ongelma minun mielestäni ole. Vai oletko niitä naisia, jotka ei koskaan ostaneet omaa ensiasuntoa?
[/quote]
Mistä saa ok kuntoisen yksiön keskustasta noin halvalla? Ostaisin heti. Kyllä ne hinnat on siellä 8000e neliö tuntumassa tällä hetkellä..

Vierailija
5/25 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään on ollut hintataso Helsingissä pahempikin. Ketkä voivat maksaa? Ne joilla joko on paljon rahaa (suht harvinaista) tai jotka tyytyvät pieniin koteihin tai pitkiin laina-aikohin. Eli me ihan tavalliset helsinkiläiset.

Vierailija
6/25 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä, joilla on töitä. 

Vierailija
7/25 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:47"]

Yksiöstä saa pulittaa yli 6000 e/neliö Helsingin keskustassa, joten jos on 2 yksiötä ja sitten ostetaan perheasunto, niin ei tuo nyt kovin iso ongelma minun mielestäni ole. Vai oletko niitä naisia, jotka ei koskaan ostaneet omaa ensiasuntoa?

[/quote]

Miksi ihmeessä joku yksiö täytyy olla naisen ensiasunto? Varainsiirtoverojen vuoksihan olisi jopa paljon järkevämpää ostaa se lopullisempi ja isompi asunto ensimmäiseksi asunnoksi ja sitten noita sijoitusyksiöitä vasta sen jälkeen.

Vierailija
8/25 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:47"]Yksiöstä saa pulittaa yli 6000 e/neliö Helsingin keskustassa, joten jos on 2 yksiötä ja sitten ostetaan perheasunto, niin ei tuo nyt kovin iso ongelma minun mielestäni ole. Vai oletko niitä naisia, jotka ei koskaan ostaneet omaa ensiasuntoa? [/quote] Mistä saa ok kuntoisen yksiön keskustasta noin halvalla? Ostaisin heti. Kyllä ne hinnat on siellä 8000e neliö tuntumassa tällä hetkellä..

[/quote]

Heinäkuussa ostin Kampista, 32 neliötä, putkiremppa tehty 2009, pinnat uusittu osin silloin ja osin 2012. 4. kerros, hissi. Hinta 191750 e. Ei yhtiölainaa.

Ai niin, Kamppi ei ole keskustaa.

Vierailija
9/25 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:47"]Yksiöstä saa pulittaa yli 6000 e/neliö Helsingin keskustassa, joten jos on 2 yksiötä ja sitten ostetaan perheasunto, niin ei tuo nyt kovin iso ongelma minun mielestäni ole. Vai oletko niitä naisia, jotka ei koskaan ostaneet omaa ensiasuntoa? [/quote] Mistä saa ok kuntoisen yksiön keskustasta noin halvalla? Ostaisin heti. Kyllä ne hinnat on siellä 8000e neliö tuntumassa tällä hetkellä..

[/quote]

Ai mistä saa yksiön niin, että hinta on yli 6000 e/neliö? Kyllä siellä Helsingissä on runsaasti yksiöitä siihen hintaan.

Vierailija
10/25 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä järkee ostaa asunto ku voi asuu vuokral yhtiövastike on tyylii yht paljo

Vierailija
11/25 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän asunnon neliöhinta oli 6000 euroa. Onneksi on sen verran niitä neliöitä, ettei tarvitse nyt olla myymässä, koska tämän taloustilanteen takia kaikilla ei tosiaan ole rahaa noihin hintoihin, ja moni kalliimpi asunto lojuu myynnissä pitkiäkin aikoja.

Vierailija
12/25 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ihminen ei tarvitse sen enmpää yksityistä tilaa, kuin kaksi neliötä, johoh patja mahtuu. Kaksi metrisille korkeampi patja ja kallelle. Sosialiset keittiö/olohuone/WC on sitä mitä metropoli-Helsinki tarvitsee.

Vierailija
13/25 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:16"]

[/quote]

Miksi ihmeessä joku yksiö täytyy olla naisen ensiasunto? Varainsiirtoverojen vuoksihan olisi jopa paljon järkevämpää ostaa se lopullisempi ja isompi asunto ensimmäiseksi asunnoksi ja sitten noita sijoitusyksiöitä vasta sen jälkeen.

[/quote]

Varainsiirtovero on hyttysenpissa asuntokauppoja tehtäessä. Tietty jos haluaa maksaa 1000 e/kk vuokraa sen sijaan että maksaisi 800 e/kk omasta asunnosta, niin silloinhan on tietty kannattavampaa odotella, että ostaa ison asunnon. Jossain 200 000 euron osakekaupassa se varainsiirtovero on vain 4000 e. Jokainen tavallaan. Itse pidän siitä, että ihmiset haluaa asua vuokralla ja minun omaisuuteni kasvaa heidän ansiostaan.

Vierailija
14/25 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:20"]

[/quote]

Heinäkuussa ostin Kampista, 32 neliötä, putkiremppa tehty 2009, pinnat uusittu osin silloin ja osin 2012. 4. kerros, hissi. Hinta 191750 e. Ei yhtiölainaa.

Ai niin, Kamppi ei ole keskustaa.

[/quote]

Olipa halpa. :o Kelpaisi mullekin. Tuollaisia ei kovin paljoa taida olla tarjolla ikävä kyllä...

Vierailija
15/25 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:31"]

[/quote]

[/quote]

Varainsiirtovero on hyttysenpissa asuntokauppoja tehtäessä. Tietty jos haluaa maksaa 1000 e/kk vuokraa sen sijaan että maksaisi 800 e/kk omasta asunnosta, niin silloinhan on tietty kannattavampaa odotella, että ostaa ison asunnon. Jossain 200 000 euron osakekaupassa se varainsiirtovero on vain 4000 e. Jokainen tavallaan. Itse pidän siitä, että ihmiset haluaa asua vuokralla ja minun omaisuuteni kasvaa heidän ansiostaan.

[/quote]

No minusta taas 10 000 euroa on kyllä ihan varteenotettava summa ja säästän sen vähennysoikeuden kyllä mieluummin siihen isompaa ja kalliimpaan asuntoon. Juuri siis siksi, kun tuo 4000 € osakekaupoissa ei ole yhtään mitään, niin mieluummin hyödyntää tuota varainsiirtoveron vähennysoikeuttga enemmän. Ja en tiedä kuka tyhmä maksaa 1000 euroa kuussa vuokraa (ilmeisesti joku). Mutta olen vaan noita opiskelukaverien touhuja seurannut, ja heillä tuntuu olevan kauhea kiire opiskelija-asunnoista pois ja sitten ostavat jonkun oman sillipurkin ja ovat kauhean tyytyväisiä.

Vierailija
16/25 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:47"]

[/quote]

[/quote]
Varainsiirtoveron perusteella ei kyllä pidä asuntoaan valita, aivan väärä lähtökohta. Yksiöiden arvo nousee keskustassa ja ovat helppoja myydä verrattuna isompiin asuntoihin. Ja kuka ottaa 300 000e lainaa ensiasuntoon ja on maksaa siitä heti 10 % käsiraha? Kai näitäkin on, mutta ei yleistä..

Vierailija
17/25 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä tai etenkään sen keskustassa ei ole pakko asua, jos ja kun raha siihen ei riitä. Siksi siellä asuvat vain ne, joilla on rahaa maksaa mieliteostaan, asuntoja siellä kun on rajallinen ja pieni määrä. 

Ottakaa asunto niin kaukaa, että neliöhinta miellyttää: Espoo/Vantaa (halvimmat alueet) tai kehyskunnat.

Vierailija
18/25 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla.

Vierailija
19/25 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No minusta taas 10 000 euroa on kyllä ihan varteenotettava summa ja säästän sen vähennysoikeuden kyllä mieluummin siihen isompaa ja kalliimpaan asuntoon. Juuri siis siksi, kun tuo 4000 € osakekaupoissa ei ole yhtään mitään, niin mieluummin hyödyntää tuota varainsiirtoveron vähennysoikeuttga enemmän. Ja en tiedä kuka tyhmä maksaa 1000 euroa kuussa vuokraa (ilmeisesti joku). Mutta olen vaan noita opiskelukaverien touhuja seurannut, ja heillä tuntuu olevan kauhea kiire opiskelija-asunnoista pois ja sitten ostavat jonkun oman sillipurkin ja ovat kauhean tyytyväisiä.

[/quote]

Eli maksat mieluummin vuokraa pitkään ja siten joka kuukausi menetät tuota veroetua. Omapa on asiasi. MInä laitan mieluummin rahat yksiöön ja maksan vuokraa itselleni. Asunnon arvo nousee 3-5 vuodessa mukavasti eli enemmän kuin mitä sinä saat säästämällä kasaan.

Vierailija
20/25 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin kolmion hintaan 4000 euroa neliö, ostaisin heti. Sehän olisi vain n.300.000. Meidän kaksio on juuri myyty ja sen hinta oli karvan alle 6000€ neliö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi