Kenellä on varaa maksaa melkein 4000€/neliö?
Ollaan etsimässä perheellemme uutta kotia. Kenellä on varaa tässä taloudentilanteessa maksaa niin paljon neliöistä?
Kommentit (25)
Mjah , maksettiin 6500 e/m2 kaksiosta. On varaa, kun ei ole lapsia, eikä tarvitse mitään suurta perheasuntoa.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:49"]
Helsingissä tai etenkään sen keskustassa ei ole pakko asua, jos ja kun raha siihen ei riitä. Siksi siellä asuvat vain ne, joilla on rahaa maksaa mieliteostaan, asuntoja siellä kun on rajallinen ja pieni määrä.
Ottakaa asunto niin kaukaa, että neliöhinta miellyttää: Espoo/Vantaa (halvimmat alueet) tai kehyskunnat.
[/quote]
Tuossa mallissa se erotus menee sitten auton ja ajamisen kuluihin, kun niitä autoja on oltava kaksi joka perheessä että päästään töihin, kauppaan ja harrastuksiin. Kannattaa aika tarkkaan sekin laskea, ja jokin hinta myös sille päivittäiselle matkustamiseen käytetylle ajalle.
Hullua ajatella, että ostin ensiasunnokseni yksiön Helsingin kantakaupungista hintaan 1600 e / neliö. Ja "kaikki" pelottelivat, että ei kannata ostaa, kun hinnat olivat niin kauan nousseet että niissä täytyy olla kamalasti ilmaa! Onneksi en jäänyt näiden 12 vuoden ajaksi vuokralle asumaan - nyt ei nimittäin minun tulotasollani olisi mitään saumoja ostaa asuntoa, jos ei olisi pesämunaksi laittaa edellisestä asunnosta saatavia rahoja.
Me maksettiin Espoossa 4000€/neliö. Kallista minun mielestä.
No mulla. Ja olen kahden lapsen yh. Laina-aikaa vielä n 6,5v, viitisen vuotta makseltu. Helsingissä.