Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun vauva vaan itkee :(

Vierailija
16.11.2014 |

Ollaan ekaa kertaa yö kahestaan kun mies on töissä. Ja vauva on nyt itkeny viimeset pari tuntia, välillä rauhottuu hetkeksi, mutta sitten se onneton itku taas alkaa. Ja mulla kans itkettää ihan älyttömästi :( Oon NIIN väsyny. Vaikka nää neljä viikkoa onki ollu ihan mahtavia vauvan kans mutta silti. Oon aivan poikki. Pakko kohta soittaa äitille, se on sanonu että saa soittaa millon vaan mutta silti se tuntuu kurjalta myöntää että ei pärjää oman vauvan kans...

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni on määrä syntyä tammikuussa. Tulen varmasti palaamaan tähän ketjuun :)

Vierailija
42/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 00:53"]Tissiä suuhun? Kantoreppuun ja ulos?
[/quote]

yöllä ulos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt yön jäljiltä myöhäistä. Mun esikoinen oli koliikkivauva ja mies teki yötyötä, joten tiedän miltä susta tuntuu.

Luota itseesi. Pärjäät kyllä, etenkin kun sulla on äiti jolle soittaa. Vauva huomaa epävarmuuden ja ahdistuksen, ja häntä pelottaa myös se. Myös maidon heruminen vaikeutuu, jos ahdistut ja vauva voi huutaa rinnalla myös siksi.

Ota vauva vaippasilleen ja rintasi paljaaksi ja ota vauva viereesi. Koita nukkua vauva ihollasi.

Jos vauva itkee paljon, puhu neuvolassa. Onko paino noussut? Pulautteleeko paljon? Tuleeko pissaa ja kakkaa riittävästi? Korvike ei ole synti, ja sen antaminen kokeeksi kerran ei pilaa imetystä.

Nuku päivällä, unohda siivoaminen, syö ja juo hyvin.

Koita olla itsevarma ja luottaa itseesi. Luonto on huolehtinut niin, että pärjäät kyllä ja tiedät mitä lapsesi tarvitsee.

Oot pärjännyt jo kuukauden, pahin ja raskain aika on kohta ohi.

<3

Vierailija
44/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa baby bluesilta jonka väsymys saa vaan tuntumaan pahemmalta. Mullakin oli alakuloisuutta ja itkusuutta ja mua pelotti jäädä vauvan kans kahestaan kun mietin miten pärjään. Hyvin kumminkin pärjäsin, meillä ei missään vaiheessa ollutkaan pahempia itkuja. Yhden yön muistan kun poika heräsi kolmelta, syötin mutta ei nukahtanut vaan itki kuuteen asti kunnes nukahti. Nyt ikää kohta 5kk. Jos kyseessä ei ole mitään allergiaa, niin mahavaivat ja itkusuus vähenee huomattavasti 3kk iässä. Meillä vauva piereskelee ja kakkaa edelleen tosi paljon mutta ei enää satu mahaan. Ihanaa että äitisi tuli apuun ja että tajusit pyytää hänet avuksi. Vauvan hoito on välillä raskasta mutta kumma kyllä sitä hormonien avulla jaksaa vähän väsyneenäkin :)

Vierailija
46/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25v? Pitäisi kyllä tuossa iässä lasta hoitaa jaksaa..

Vierailija
47/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
48/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks väsynyt äiti. Saat multa täydet sympatiat! Tää vaihe menee ohi kyllä. Ihana, kun sulla on äiti joka auttaa <3

Vierailija
49/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 00:56"]Jos ei yhtä yötä kestä kaksin vauvan kanssa niin kannattaako hankkia.
[/quote]

Oon vaan nyt hiukka tavallista väsyneempi ja itkusempi, en tiedä miksi:( Tais miehen töihinpaluu ottaakki aika koville.
[/quote]

Hormoonit sekoittaa myös. Helpottaa ajan kanssa.

Vierailija
50/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

D vitamiinitipat pois! Kauhea itku alkoi kun annettiin neuvolan ilmaisia tippoja. Maha meni kivikovaksi. Viikon verran annettiin ja yhtä itkua.
Lopetettiin niiden antaminen ja heti seuraavana päivänä auttoi.

Vierailija
51/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 10:07"]D vitamiinitipat pois! Kauhea itku alkoi kun annettiin neuvolan ilmaisia tippoja. Maha meni kivikovaksi. Viikon verran annettiin ja yhtä itkua.
Lopetettiin niiden antaminen ja heti seuraavana päivänä auttoi.
[/quote]

Oletko lääkäri tai sairaanhoitaja koukutukseltasi?

Vierailija
52/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi D-vitamiinitipat pois - aiheuttavat usein mahakipuja. Jos ei auta, koita maidotonta imetysdieettiä, eli omasta ruokavaliosta kaikki maitoproteiini pois kahdeksi viikoksi. Nämä on ne ensimmäiset, mitä kokeillaan, jos vauva kovin itkuinen. Aika vaarallista vaan suoraan todeta, että no vauvat vaan nyt on itkuisia. Se ei vaan ole niin, vaan siihen itkemiseenkin on kyllä jokin syy.

Vierailija
53/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 10:18"]

Ihan ensimmäiseksi D-vitamiinitipat pois - aiheuttavat usein mahakipuja. Jos ei auta, koita maidotonta imetysdieettiä, eli omasta ruokavaliosta kaikki maitoproteiini pois kahdeksi viikoksi. Nämä on ne ensimmäiset, mitä kokeillaan, jos vauva kovin itkuinen. Aika vaarallista vaan suoraan todeta, että no vauvat vaan nyt on itkuisia. Se ei vaan ole niin, vaan siihen itkemiseenkin on kyllä jokin syy.

[/quote]

Korjaus edelliseen: D-vitamiinitipat vaihtoon, ei siis kokonaan pois. Meidän vauvoille sopi Gefilus-tipat, mutta tämä lienee aika yksilöllistä.

Vierailija
54/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat ei oo nukkeja, kyllä ne itkee. Laita vaunuihin ja lähde ookaileen. Mikäli oot tehnyt kaikki mitä tehtävissä on niin mene lekurille. Onko koliikkia?

Vierailija
55/55 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva itkee hulluna puolilta öin tai vähän sen jälkeen ja tekisi mieli mennä nukkumaan, niin yritä tehdä joku mielikuvaharjoitus. Minulla auttoi joskus se, että asennoiduin yövalvomiseen vähän kuin olisin töissä yövuorossa. Tai ajattele, että kunnon bileet on vasta alkamassa siihen aikaan, joten bileet alkakoot! Toivottavasti loppuu valomerkkiin eli klo 3.30 mennessä. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi