Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 3-vuotiaan jättää yksin kotiin

Vierailija
03.11.2009 |

20-30 minuutiksi katsomaan televisiota?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaikka siihen tv:hen tulee oikosulku ja syttyy tulipalo?

Vierailija
2/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä useinkin niin ei tarvitse enää koskaan yksin vahtia vaan yhteiskunta alkaa huolehtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä useinkin käytän koiraa pissalla tossa takapihalla/pellon reunassa kun kolmevee kattelee telkkaria sisällä. Joskus on jääty naapurin kanssa juoruilemaan pitkäksikin aikaa vielä tohon pihalle enkä ole kokenut tekeväni mitään väärin. Toisaalta en kyllä uskaltaisi lähteä mihinkään kauemmas ku tohon pihalle niin että lapsi varmasti tietää missä olen koko ajan ja käytännössä olen koko ajan näkösällä...

Vierailija
4/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon jättänyt 3-vuotiaan kotiin alle 10 minuutiksi, kun vien koululaiset kouluun. 3-vuotias ei haluu lähtee mukaan, kun tulee telkkarista aamun lastenohjelmia. ehdin aina alle 10 minuutissa takaisin. en tietoisesti päättänyt jättää, pari kertaa kävi niin et tää 3-vuotias ei jaksanu herätä niin aikaisin, joten jäi nukkumaan kun vein koululaisia, ja sit oli heränny sillä aikaa ja itse laittanut telkkarin päälle ja ruvennut katsomaan ohjelmia ihan rauhassa. ei oo koskaan ollu moksiskaan siitä et jää yksin. joskus jää nukkumaan eikä herää kun oon poissa, joskus taas herää, mut ei oo koskaan mitenkään hätääntynyt. tulenhan aina jo muutaman minuutin päästä takaisin. jätän aina mehumukin pöydälle siltä varalta et on jano kun herää. ja monesti siis on hereilläkin kun lähden, mut ei koskaan halua lähteä mukaan. tietää et tulen ihan heti takas. en oo tästä paljon kertonu kenellekään, kun tiedän et on vähän kyseenalaista, mut meillä sujuu hyvin ja helpottaa kaikkien elämää. mut yli 10 min on liian pitkä aika. 3-vuotias jaksaa keskittyä sen kymmenisen minuuttia johonkin ohjelmaan, ei paljon kauempaa.

Vierailija
5/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon jättänyt 3-vuotiaan kotiin alle 10 minuutiksi, kun vien koululaiset kouluun. 3-vuotias ei haluu lähtee mukaan, kun tulee telkkarista aamun lastenohjelmia. ehdin aina alle 10 minuutissa takaisin. en tietoisesti päättänyt jättää, pari kertaa kävi niin et tää 3-vuotias ei jaksanu herätä niin aikaisin, joten jäi nukkumaan kun vein koululaisia, ja sit oli heränny sillä aikaa ja itse laittanut telkkarin päälle ja ruvennut katsomaan ohjelmia ihan rauhassa. ei oo koskaan ollu moksiskaan siitä et jää yksin. joskus jää nukkumaan eikä herää kun oon poissa, joskus taas herää, mut ei oo koskaan mitenkään hätääntynyt. tulenhan aina jo muutaman minuutin päästä takaisin. jätän aina mehumukin pöydälle siltä varalta et on jano kun herää. ja monesti siis on hereilläkin kun lähden, mut ei koskaan halua lähteä mukaan. tietää et tulen ihan heti takas. en oo tästä paljon kertonu kenellekään, kun tiedän et on vähän kyseenalaista, mut meillä sujuu hyvin ja helpottaa kaikkien elämää. mut yli 10 min on liian pitkä aika. 3-vuotias jaksaa keskittyä sen kymmenisen minuuttia johonkin ohjelmaan, ei paljon kauempaa.

tv syttyy palamaan?

Vierailija
6/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka juttelisi ensin sen ihmisen kanssa ja siinä yhteydessä kertoisi, ettei noin voi tehdä. Ja jos ei uskoisi, niin ilmoittaisi sitten sossuntädeille. Olisiko hyvä toimintasuunnitelma?

Mitä pitäisi tehdä jos tietää jonkun näin tekevän?

Vierailija
7/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä jätät 3-vuotiaan yksin kotiin kun viet KOULULAISET kouluun. Eikö ne osaa mennä yksin?

Vierailija
8/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jotain sattuu sulle viedessäsi koululaisia kouluun? Ootko miettinyt?

Vierailija
9/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka juttelisi ensin sen ihmisen kanssa ja siinä yhteydessä kertoisi, ettei noin voi tehdä. Ja jos ei uskoisi, niin ilmoittaisi sitten sossuntädeille. Olisiko hyvä toimintasuunnitelma?

Mitä pitäisi tehdä jos tietää jonkun näin tekevän?

voi tapahtua vaikka mitä. Voiko sossuun ilmoittaa nimettömänä? Vaikka varmasti arvaa jo kuka on ilmoituksen tehnyt...

Vierailija
10/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä jätät 3-vuotiaan yksin kotiin kun viet KOULULAISET kouluun. Eikö ne osaa mennä yksin?

Vierailija
11/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kolmevuotiaani on ollut yksin sisällä max. 2-3 min. kun olen vienyt roskapussin tai hakenut autosta esim. kännykän, jos on unohtunut. Usein lapsi kyllä tulee mukaan roskikselle tms, koska sehän on mukavaa.. :)

Ei tällaista voi edes tosissaan kysyä!

Vierailija
12/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kai sä tässä ensisijaisesti kuitenkin lapsen hyvinvointia ajattelet, etkä mieti että mitä jos joku suuttuu sulle? Mun mielestä on jokaisen velvollisuus ilmoittaa tuollaisesta asiasta, siis jos on huolissaan. Ne ovat sitten yhteydessä tähän "ilmiannettuun" asian tiimoilta jos kokevat sen tarpeelliseksi.

Voiko sossuun ilmoittaa nimettömänä? Vaikka varmasti arvaa jo kuka on ilmoituksen tehnyt...

Vierailija
13/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten toimin että näin ei enää tapahtuisi? Ja en haluaisi että tämä joka lapsensa jättää tietää että minä olen tehnyt ilmoituksen.

ap

Vierailija
14/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos on epävarma siitä, tulisiko tietyissä tilanteissa tehdä lastensuojeluilmoitus, voi kysyä neuvoa kunnan lastensuojeluviranomaiselta ilmaisematta lapsen henkilöllisyyttä"

http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/lastensuojelunkasikirja/tyoprosessi/…

Vierailija
15/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tv syttyy palamaan?

Tai jäät auton alle, tai ihan mitä tahansa, ettet pääsekään kotiin heti tai pysty ilmoittamaan kellekään tapahtuneesta heti? Millainen paniikki 3veellä tulisi jo 20 minuutissa saati tunnissa, kahdessa, kolmessa?

Vierailija
16/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan.

Mitä jos tulee vaikka tulipalo? Tai ovikello soi ja lapsi menee avaamaan oven ja siellä on joku epämääräinen tyyppi? Tms...

Vierailija
17/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukuin puoli tuntia. Ainahan voi sattua jotain, mutta voihan se sattua vaikka koko perhekin olisi paikalla. Riippuu kai aika paljon lapsen luonteesta. Itse väitän, etten tehnyt mitään väärin, vaikka heräsinkin siihen kun sanoi itse tehneensä itselleen hapankorpun välipalaksi:) Olisitte nähneet sen haankorppupaketin:-D

Vierailija
18/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä siis 3-vuotias päättää siitä, että mitä tekee?

Ihan käsittämätöntä.

Vierailija
19/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on eri asia nukkua ja olla kokonaan poissa.

Vierailija
20/74 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap jutellut kyseisen henkilön kanssa asiasta?

ihmetellyt hänelle miten hän uskaltaa jättää lapsen yksin. En ole suoraan sanonut että ei noin voi tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi