Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te joilla autoissa "Baby on board"-kyltti

Vierailija
15.11.2014 |

Kuvitteletteko ihan oikeasti, että muut liikenteessä nyt ajattelevat sitä teidän pientä kullannuppuanne ja ajavat hiljempaa/varovaisemmin? Vai minkä takia sellaisen olette autonne lasiin kiinnittäneet?

Kommentit (190)

Vierailija
21/190 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:21"]

Tämä, kuten vierailut Suomessa, muistuttaa minua miksi en Suomessa viihdy...ihmiset on tosi veemäisiä toisilleen.

[/quote]

Miksi kirjoittelet palstalla, missä on vittumaisia ihmisiä? Eikö kannattaisi jutella niiden ulkomaalaisten mukavien ihmisten kanssa? Kai heilläkin on oma av-palsta.

Vierailija
22/190 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 19:31"]Alkuperäinen ideahan kyltissä oli se, että kolaritilanteessa pelastushenkilökunta on tietoinen että kyydissä on lapsi. Ideana erittäin hyvä. Joku täällä ulkomailla kertoi juttua, jossa lapsi lentänyt kauas autosta. jos kuski/autossa olijat tajuttomia/kuolleita/pahasti loukkaantuneita ettei pysty lapsen läsnäoloa ilmaisemaan niin hyvä juttuhan se olisi (jos toimisi).
[/quote]

HHAHHAHHHAHHHAHHAJHAHHAHHGAHHAHHAHH!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/190 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:24"]

Miten se sitten parantaa muualla? Onko Suomessa, jossa pitäisi olla maailman huippuluokan opetus, niin lukutaidotonta tai niin tyhmää porukkaa?

[/quote]

Etkä ymmärrä lukemaasi? Jos kirjaimet on niin pienet, että niitä on mahdoton lukea niin miten se voi parantaa, jos ei tiedä mitä siinä lukee? En minä usko sen parantavan ulkomailla yhtään sen paremmin. Toki minä uskon, kun ensimmäinen tulee kertomaan minkä kokoisia ne kirjaimet on. Jos ne on niin suuret, että ne näkyy.

Vierailija
24/190 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:22"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:14"]

Niinpä. Suomessa kaikkien pitää vängätä kaikkea "jota ei ymmärrä" tai "jota ei pysty uskomaan, kun oma elämänkokemus on samasta lähiöstä syntymästä lähtien" vastaan.

[/quote]

Suomalainen ei usko ennen kun näkee. Edelleen kukaan ei ole kertonut kyltin/kirjaimien kokoa, että voi arvioida sen näkymistä taaksepäin. Tällä nyt haen sitä, kun väitetään sen parantavan turvaväliä. Jos se on niin pieni, että sitä on mahdoton lukea liikenteessä, niin en todellakaan usko sen parantavan.

[/quote]

Itse en kylttiä omista, mutta ulkomailla asuessa näin näitä paljon. Kyltin tunnistaa jo muodosta ja väristä, ilman, että välttämättä näkee tarkkaan lukea. Pidän normaalin turvavälin, mutta kyltti on tarpeeksi iso, että normaalill,a hyvällä näöllä sen pystyy liikenteessä lukemaan. Jos arvaamaan aletaan niin olisiko kirjaimet korkeudeltaan noin 15cm. Ihan hatusta vedin. Mutta turvallisella, normaalilla ajotyylillä sen kyllä huomaa ihan hyvin. En siltikään itse arvosta tätä "syytä", että kylttiä pidetään ikkunassa, jotta muut ajavat varovaisemmin. Kyllä minä varon aikuisia, lapsia, teinejä ja vauvoja ihan yhtä paljon. En ovoi olla yhtään sen varovaisempi oli naapuriautossa lapsi tai ihan omalla takapenkillä.

Vierailija
25/190 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:21"]

Tämä, kuten vierailut Suomessa, muistuttaa minua miksi en Suomessa viihdy...ihmiset on tosi veemäisiä toisilleen.

[/quote]

Miksi kirjoittelet palstalla, missä on vittumaisia ihmisiä? Eikö kannattaisi jutella niiden ulkomaalaisten mukavien ihmisten kanssa? Kai heilläkin on oma av-palsta.
[/quote]
Samaa voisi kysyä veloilta, miksi pesivät vauva -palstalta???

Vierailija
26/190 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:26"]Onko tässä ketjussa harvinaisen paljon veloja vai pelkästään elämäänsä kyllästyneitä mammoja?
[/quote]

Mun veikkaus menee elämäänsä kyllästyneille äideille...

Vierailija
27/190 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:21"]

[/quote]

[/quote]
[/quote]
Onko sulla jotenkin henkisesti paha olo..?

Vierailija
28/190 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:21"]

[/quote]

[/quote]
[/quote]

Ketjun paras huomio :)

Vierailija
29/190 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:32"]

Jos arvaamaan aletaan niin olisiko kirjaimet korkeudeltaan noin 15cm. Ihan hatusta vedin.

[/quote]

Auton rekisterikilven kirjaimet on tasan puolet eli 7.5cm korkeat. Jos ne todella on puolet isommat kun auton rekisterikilvessä, niin uskon että näkyy. Tosin sitten se kyltti peittää puoli takaikkunaa ja vaarantaa turvallisuutta site, ettei kuljettaja näe taakespäin.

Tässä kuvassa kirjaimet on luokkaa 2-3cm http://thumbs.dreamstime.com/z/baby-board-warning-sign-29357098.jpg

Vierailija
30/190 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:32"]

Jos arvaamaan aletaan niin olisiko kirjaimet korkeudeltaan noin 15cm. Ihan hatusta vedin.

[/quote]

Auton rekisterikilven kirjaimet on tasan puolet eli 7.5cm korkeat. Jos ne todella on puolet isommat kun auton rekisterikilvessä, niin uskon että näkyy. Tosin sitten se kyltti peittää puoli takaikkunaa ja vaarantaa turvallisuutta site, ettei kuljettaja näe taakespäin.

Tässä kuvassa kirjaimet on luokkaa 2-3cm http://thumbs.dreamstime.com/z/baby-board-warning-sign-29357098.jpg

[/quote]

Kuinka sokeita te ootte, jos ette tollasta tekstiä nää lukea... Silmissä vikaa, hankkikaa lasit, ei ole turvallista ajaa autoa, jos näössä on vikaa.

Vierailija
31/190 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:24"]

Miten se sitten parantaa muualla? Onko Suomessa, jossa pitäisi olla maailman huippuluokan opetus, niin lukutaidotonta tai niin tyhmää porukkaa?

[/quote]

Etkä ymmärrä lukemaasi? Jos kirjaimet on niin pienet, että niitä on mahdoton lukea niin miten se voi parantaa, jos ei tiedä mitä siinä lukee? En minä usko sen parantavan ulkomailla yhtään sen paremmin. Toki minä uskon, kun ensimmäinen tulee kertomaan minkä kokoisia ne kirjaimet on. Jos ne on niin suuret, että ne näkyy.
[/quote]

Jankkaaja. Kerrottu on että teksti on sekä kooltaan että fontiltaan, kuin myös huomioväreiltään lukukelpoinen. Noniin, voit levätä rauhassa.

Vierailija
32/190 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:47"]

Kuinka sokeita te ootte, jos ette tollasta tekstiä nää lukea... Silmissä vikaa, hankkikaa lasit, ei ole turvallista ajaa autoa, jos näössä on vikaa.

[/quote]

Et taida oikein hahmottaa mikä on oikea turvaväli maatienopeuksissa. Kirjoitin jo tänään aiemmin kommentin ja kopion sen tähän.

Jos näkee edellä ajavan auton rekisterikilven kirjaimet 80-100km/h nopeudessa on liian lähellä, autokoulussa opettu nyrkkisääntö. Rekisterikilven kirjaimet on 7.5cm korkeat, eli aika suuret. Sen tarran kirjaimet täytyy olla todella suuret, tai sitten sinä ajat aivan liian lähellä jos näet ne. Tämä ei tietysti koske ruuhkassa ajamista, koska siellä kaikki ajaa toistensa perseessä kiinni oli kyltti tai ei.

Vierailija
33/190 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:22"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:14"]

Niinpä. Suomessa kaikkien pitää vängätä kaikkea "jota ei ymmärrä" tai "jota ei pysty uskomaan, kun oma elämänkokemus on samasta lähiöstä syntymästä lähtien" vastaan.

[/quote]

Suomalainen ei usko ennen kun näkee. Edelleen kukaan ei ole kertonut kyltin/kirjaimien kokoa, että voi arvioida sen näkymistä taaksepäin. Tällä nyt haen sitä, kun väitetään sen parantavan turvaväliä. Jos se on niin pieni, että sitä on mahdoton lukea liikenteessä, niin en todellakaan usko sen parantavan.

[/quote]

Itse en kylttiä omista, mutta ulkomailla asuessa näin näitä paljon. Kyltin tunnistaa jo muodosta ja väristä, ilman, että välttämättä näkee tarkkaan lukea. Pidän normaalin turvavälin, mutta kyltti on tarpeeksi iso, että normaalill,a hyvällä näöllä sen pystyy liikenteessä lukemaan. Jos arvaamaan aletaan niin olisiko kirjaimet korkeudeltaan noin 15cm. Ihan hatusta vedin. Mutta turvallisella, normaalilla ajotyylillä sen kyllä huomaa ihan hyvin. En siltikään itse arvosta tätä "syytä", että kylttiä pidetään ikkunassa, jotta muut ajavat varovaisemmin. Kyllä minä varon aikuisia, lapsia, teinejä ja vauvoja ihan yhtä paljon. En ovoi olla yhtään sen varovaisempi oli naapuriautossa lapsi tai ihan omalla takapenkillä.
[/quote]

Mutta se onkin sitä varten että ilmoittaa muille autoilijoille itse ajavansa varovaisemmin/hitaammin. Eli saa ohittaa, mutta ei tarvitse raivota tai ajaa perseessä kiinni painostamassa.

Vierailija
34/190 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:53"]

Jankkaaja. Kerrottu on että teksti on sekä kooltaan että fontiltaan, kuin myös huomioväreiltään lukukelpoinen. Noniin, voit levätä rauhassa.

[/quote]

100 km/h nopeudessa hyvä turvaväli on 100 metriä, 50 metriä on jo aivan liian lähellä. Sinä siis näet 2-3cm kirjaimet 50-100 metrin päähän, on sinulla kyllä hyvä näkö. Uskotteko itse näitä juttujanne?

Vierailija
35/190 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:54"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:47"]

[/quote]

Et taida oikein hahmottaa mikä on oikea turvaväli maatienopeuksissa. Kirjoitin jo tänään aiemmin kommentin ja kopion sen tähän.

Jos näkee edellä ajavan auton rekisterikilven kirjaimet 80-100km/h nopeudessa on liian lähellä, autokoulussa opettu nyrkkisääntö. Rekisterikilven kirjaimet on 7.5cm korkeat, eli aika suuret. Sen tarran kirjaimet täytyy olla todella suuret, tai sitten sinä ajat aivan liian lähellä jos näet ne. Tämä ei tietysti koske ruuhkassa ajamista, koska siellä kaikki ajaa toistensa perseessä kiinni oli kyltti tai ei.

[/quote]

Maantienopeuksissakin erotan muodon ja värin ja, että keskellä on mustaa tekstiä ja kuinka monta sanaa. Aikalailla näkee noista edes suurinpiirtein että mikä teksti, se riittää, tiedän mitä viestitään. Ei se ajotapaani muuta kuitenkaan, en aja holtittomasti ja hidasta vasta, kun näen kyseisen kyltin jonkun minivanin takaikkunassa.

Vierailija
36/190 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 18:00"]

Maantienopeuksissakin erotan muodon ja värin ja, että keskellä on mustaa tekstiä ja kuinka monta sanaa. Aikalailla näkee noista edes suurinpiirtein että mikä teksti, se riittää, tiedän mitä viestitään. [/quote]

Okei ja noita on vaikka minkälaisia ... http://www.huutavatkivet.fi/image/cache/data/SIGN-6-120x120.jpg

Vierailija
37/190 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:53"]

[/quote]

100 km/h nopeudessa hyvä turvaväli on 100 metriä, 50 metriä on jo aivan liian lähellä. Sinä siis näet 2-3cm kirjaimet 50-100 metrin päähän, on sinulla kyllä hyvä näkö. Uskotteko itse näitä juttujanne?
[/quote]

Uskon omiin havaintoihin ja siihen miten täällä ulkomailla yleisessä käytössä oleva merkki toimii.
Enemmän minua ihmetyttää että jotkut suomalaiset lähtee liikenteeseen lukemaan, sen sijaan että ymmärtäisivät selkeän merkin sisällön (eli sitä ei tosiaan tarvitse lukea). Ongelma taitaa tosin olla se ettei haluta ymmärtää.

Vierailija
38/190 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 18:12"]

Uskon omiin havaintoihin ja siihen miten täällä ulkomailla yleisessä käytössä oleva merkki toimii. Enemmän minua ihmetyttää että jotkut suomalaiset lähtee liikenteeseen lukemaan, sen sijaan että ymmärtäisivät selkeän merkin sisällön (eli sitä ei tosiaan tarvitse lukea). Ongelma taitaa tosin olla se ettei haluta ymmärtää.

[/quote]

Suomessa tuo ei ole mikään virallinen/selkeä/yleisessä käytössä oleva merkki. Noita merkkejä eri teksteillä voi ostaa ihan mitä vain, amisviiksien autoissa niitä näkee.

Vierailija
39/190 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 18:00"]

Maantienopeuksissakin erotan muodon ja värin ja, että keskellä on mustaa tekstiä ja kuinka monta sanaa. Aikalailla näkee noista edes suurinpiirtein että mikä teksti, se riittää, tiedän mitä viestitään. [/quote]

Okei ja noita on vaikka minkälaisia ... http://www.huutavatkivet.fi/image/cache/data/SIGN-6-120x120.jpg

[/quote]

Joo, no aivan helvetin sama mitä vitsikylttejä teillä myydään, missä itse asun Baby on board - kyltit on aina samanlaisia ja teksti sama. Kyllä hahmotan hyvin kaukaa mitä kirjaimia kyltissä on. Jos se on vitsi, ei vaikuta mun päivään, ajan silti yhtä varovasti ja ohitan myös aivan samalla lailla.

Vierailija
40/190 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 18:24"]

Joo, no aivan helvetin sama mitä vitsikylttejä teillä myydään, missä itse asun Baby on board - kyltit on aina samanlaisia ja teksti sama. Kyllä hahmotan hyvin kaukaa mitä kirjaimia kyltissä on. Jos se on vitsi, ei vaikuta mun päivään, ajan silti yhtä varovasti ja ohitan myös aivan samalla lailla.

[/quote]

Miten sinun ajotapasi muuttuu, kun näet (hahmotat) edella menevän auton ikkunassa ko. kyltin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme