Hei te joilla autoissa "Baby on board"-kyltti
Kuvitteletteko ihan oikeasti, että muut liikenteessä nyt ajattelevat sitä teidän pientä kullannuppuanne ja ajavat hiljempaa/varovaisemmin? Vai minkä takia sellaisen olette autonne lasiin kiinnittäneet?
Kommentit (190)
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:33"]Mun takalasissa lukee "Jeesus tulee oletko valmis?"
Ärsyttää joitakin.
[/quote]
Minua ainakin pelottaa jos joku kertoo avoimesti hallusinoivansa ja istuu ratin takana.
Niitä jaetaan neuvolassa meilla taalla maailmalla.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 19:20"]
[/quote]
No ei se tarkoita, että se pitäisi läntätä auton ikkunaan. Mä niin haluaisin vastapainoksi tarran, jossa lukisi "Adults on board - we want to live, too!"
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:33"]Mun takalasissa lukee "Jeesus tulee oletko valmis?" Ärsyttää joitakin. [/quote] Minua ainakin pelottaa jos joku kertoo avoimesti hallusinoivansa ja istuu ratin takana.
[/quote]
En olekaan ajatellut sitä noin. Itse olen pelännyt, että edelläajavasta autosta saattaa mätkähtää Jeesus tuulilasiin.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 19:31"]
Alkuperäinen ideahan kyltissä oli se, että kolaritilanteessa pelastushenkilökunta on tietoinen että kyydissä on lapsi. Ideana erittäin hyvä. Joku täällä ulkomailla kertoi juttua, jossa lapsi lentänyt kauas autosta. jos kuski/autossa olijat tajuttomia/kuolleita/pahasti loukkaantuneita ettei pysty lapsen läsnäoloa ilmaisemaan niin hyvä juttuhan se olisi (jos toimisi).
[/quote]
Mutta useimmilla on se kyltti silloinkin kun lasta ei ole kyydissä. Viime viikollakin näin huoltoasemalle tulevassa autossa tuollaisen kyltin, vaikka autossa oli vain kuski ja tyhjä lastenistuin.
[/quote]
joka kertako se otetaan pois, jos käy vaikka autolla huoltsikalta maitoa hakemassa? :D
[/quote] No jos sen alkuperäinen idea (jota en usko) on tuo mitä yllä on kirjoitettu, eli pelastuslaitoksen helpottaminen onnettomuustilanteessa, niin tottakai se pitää aina ottaa pois jos lasta ei ole kyydissä. Pelastuslaitos saattaa muuten ihan turhaan haravavoida lähimaastoa. Jos kerran tähän uskoo ja sen autoonsa kiinittää, niin luulisi hänen olevan velvollisuudentuntoinen ja poistavan sen jos lasta ei ole kyydissä.
Tosin se tarkoitus on ilmoittaa "olen saanut lapsen" joten yllä oleva on täyttä soopaa.
[/quote
Se että sinä et sitä usko ei tee siitä yhtään sen enempää epätodennäköisempää. Oletko koskaan miettinyt että milloin se kyltti on keksitty? Eikäs tuo yksi tuolla aiemmin ollut tuonut kyltin jenkeistä joskus 80 luvulla? Ihan Suomessakin kuule turvavyöt takapenkillä tuli pakollisiksi vasta joskus kasikyt luvun puolessa välissä...saati sitten turvaistuimet! Että ihan ei kukaan voinut arvella turvaistuimista onko kukaan lapsi kyydissä. Ja että se kyltti/tarra on IHAN OIKEASTI on ollut kiinni autossa ihan syystä.
Kaikkialla ei ole samalla tavalla kuin Suomessa (onneksi...ainakin tämän ketjun luettuani) ja joskus se kyltti jopa auttaa toisten ajotapaan (vaikka ei alkuperäisen tavan mukaan käyttäisikään) vaan esim. Huomauttamaan pitämään turvaväliä.
Itse asun ulkomailla ja Suomi ikävä joskus vaivaa, mutta kyllä tää ketju saa minut pysymään ystävällisimmissä maissa :/
Ideanahan nämä on todella hyviä, jos käytettäisiin oikein. Eli kyltti, joka ilmoittaa onnettomuuden varalta, että kyydissä on lapsi. Näin pelastushenkilökunta tosiaan osaa etsiä lapsia ruttaantuneesta autosta / onnettomuuspaikan ympäristöstä. Jotta koko idea toimisi muuna kuin sairaalloisena ärsykkeenä, kyltti otetaan pois AINA, kun ajetaan ilman lasta! Itse en koskaan, hyvästä alkuperäisestä ideasta huolimatta, laittaisi omaa autooni.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:52"]Ideanahan nämä on todella hyviä, jos käytettäisiin oikein. Eli kyltti, joka ilmoittaa onnettomuuden varalta, että kyydissä on lapsi. Näin pelastushenkilökunta tosiaan osaa etsiä lapsia ruttaantuneesta autosta / onnettomuuspaikan ympäristöstä. Jotta koko idea toimisi muuna kuin sairaalloisena ärsykkeenä, kyltti otetaan pois AINA, kun ajetaan ilman lasta! Itse en koskaan, hyvästä alkuperäisestä ideasta huolimatta, laittaisi omaa autooni.
[/quote]
Toimii muualla paitsi Suomessa, jossa jokaisesta jutusta joku pystyy vetäämään herneen nenäänsä
147 vielä jatkaa. Jos jollekin vielä epäselvä niin tämähän ei ole Suomessa keksitty juttu...
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:47"]
Suomi ikävä joskus vaivaa, mutta kyllä tää ketju saa minut pysymään ystävällisimmissä maissa :/
[/quote]
Ihminen valitsee asuinpaikkansa AV-palstan juttujen mukaan. En ihmettele, että näin ajatteleva ihminen kuvittelee jotain harhoja "baby on board" kylteistä.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:57"]
147 vielä jatkaa. Jos jollekin vielä epäselvä niin tämähän ei ole Suomessa keksitty juttu...
[/quote]
No jos sitä ei saa edes suomeksi niin ei varmaan ole suomalainen juttu ei... Suurin osa maailman asioista eu ole Suomessa keksittyjä. Tämäkin on maailmalla suositumpi kuin Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:57"]
[/quote]
Eikä sitä ole todettu Suomessa mitenkään hyödylliseksi/turvallisuutta parantavaksi. Jos näin olisi, ne olisi painettu suomenkielisellä tekstillä trafin toimesta.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:52"]Ideanahan nämä on todella hyviä, jos käytettäisiin oikein. Eli kyltti, joka ilmoittaa onnettomuuden varalta, että kyydissä on lapsi. Näin pelastushenkilökunta tosiaan osaa etsiä lapsia ruttaantuneesta autosta / onnettomuuspaikan ympäristöstä. Jotta koko idea toimisi muuna kuin sairaalloisena ärsykkeenä, kyltti otetaan pois AINA, kun ajetaan ilman lasta! Itse en koskaan, hyvästä alkuperäisestä ideasta huolimatta, laittaisi omaa autooni. [/quote]
Toimii muualla paitsi Suomessa, jossa jokaisesta jutusta joku pystyy vetäämään herneen nenäänsä
[/quote]
Joo totta, en Jenkeissä asuessani törmännyt tälläiseen keskusteluun ikinä, vaikka kyseisiä kylttejä on autoissa paljon enemmän kuin Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:52"]Ideanahan nämä on todella hyviä, jos käytettäisiin oikein. Eli kyltti, joka ilmoittaa onnettomuuden varalta, että kyydissä on lapsi. Näin pelastushenkilökunta tosiaan osaa etsiä lapsia ruttaantuneesta autosta / onnettomuuspaikan ympäristöstä. Jotta koko idea toimisi muuna kuin sairaalloisena ärsykkeenä, kyltti otetaan pois AINA, kun ajetaan ilman lasta! Itse en koskaan, hyvästä alkuperäisestä ideasta huolimatta, laittaisi omaa autooni. [/quote]
[/quote]
Joo totta, en Jenkeissä asuessani törmännyt tälläiseen keskusteluun ikinä, vaikka kyseisiä kylttejä on autoissa paljon enemmän kuin Suomessa.
[/quote]
Niinpä. Suomessa kaikkien pitää vängätä kaikkea "jota ei ymmärrä" tai "jota ei pysty uskomaan, kun oma elämänkokemus on samasta lähiöstä syntymästä lähtien" vastaan.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 19:20"]
[/quote]
No ei se tarkoita, että se pitäisi läntätä auton ikkunaan. Mä niin haluaisin vastapainoksi tarran, jossa lukisi "Adults on board - we want to live, too!"
[/quote]
Ihan outo olet. Miksi et saisi elää?
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:47"]
Suomi ikävä joskus vaivaa, mutta kyllä tää ketju saa minut pysymään ystävällisimmissä maissa :/
[/quote]
Ihminen valitsee asuinpaikkansa AV-palstan juttujen mukaan. En ihmettele, että näin ajatteleva ihminen kuvittelee jotain harhoja "baby on board" kylteistä.
[/quote]
Tämä, kuten vierailut Suomessa, muistuttaa minua miksi en Suomessa viihdy...ihmiset on tosi veemäisiä toisilleen. Sinä et tätä kuvaa ainakaan paranna.
Itse kylttejä puolustan, vaikka yhdelläkään neljästä lapsestani sitä ei ole ollut roikkumassa. Muut saa tehdä mitä haluaa. Mielestäni on hyvä idea ja kuka haluaa käyttää niin siitä vaan.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 14:16"]TÄN KETJUN OTSIKOSSA ON LIEKKIKUVAKE = YLLÄPIDON ALOITTAMA. IGNOORATKAA TÄLLASET FEIKKIKETJUT!
[/quote]
Mitä sä hyvä ihminen selität?! Liekki meinaa sitä, että keskustelu on luettu/kommentoitu tiuhaan tahtiin, eikä mikään salaliitto.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:14"]
Niinpä. Suomessa kaikkien pitää vängätä kaikkea "jota ei ymmärrä" tai "jota ei pysty uskomaan, kun oma elämänkokemus on samasta lähiöstä syntymästä lähtien" vastaan.
[/quote]
Suomalainen ei usko ennen kun näkee. Edelleen kukaan ei ole kertonut kyltin/kirjaimien kokoa, että voi arvioida sen näkymistä taaksepäin. Tällä nyt haen sitä, kun väitetään sen parantavan turvaväliä. Jos se on niin pieni, että sitä on mahdoton lukea liikenteessä, niin en todellakaan usko sen parantavan.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:14"]
[/quote]
Suomalainen ei usko ennen kun näkee. Edelleen kukaan ei ole kertonut kyltin/kirjaimien kokoa, että voi arvioida sen näkymistä taaksepäin. Tällä nyt haen sitä, kun väitetään sen parantavan turvaväliä. Jos se on niin pieni, että sitä on mahdoton lukea liikenteessä, niin en todellakaan usko sen parantavan.
[/quote]
Miten se sitten parantaa muualla? Onko Suomessa, jossa pitäisi olla maailman huippuluokan opetus, niin lukutaidotonta tai niin tyhmää porukkaa?
Onko tässä ketjussa harvinaisen paljon veloja vai pelkästään elämäänsä kyllästyneitä mammoja?
Mun takalasissa lukee "Jeesus tulee oletko valmis?"
Ärsyttää joitakin.