Miten sovinismi näkyy yhteiskunnassa? Entä omassa
Kommentit (133)
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 18:05"]
Äitini on korkeasti koulutettu ura suuntautunut, sillä lailla että monesti äitiys on jäänyt toissijaiseksi (töitä tekee kotona arkenakin paljon). Tuntui pienenä pahalta huomata naisen euro ilmentymä kun äiti yritti hakea yhtä korkealla palkkavaatimuksella töitä kun mieskollega vastaavassa pestissä. Äiti ei koskaan tienaa yhtä korkeita palkkoja kuin miehet vastaavissa asemissa, vaikka kokemusta olisi tuplasti ja hommansa osaa todella hyvin.
[/quote]
äitisi on ollut epäpätevä ja naisen euro on naisen euro. muuta valehdeltavaa?
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/naisen+euro+tasan+sama+kuin+miehella/201310556789
[/quote]
Äitini ei ollut epäpätevä sillä häntä pyydettiin tuohon pestiin. Palkkatoiveen hän oli tarkoituksella laittanut samaksi mikä vastaavassa asemassa olevalla miehellä. Se oli eräänlainen testi, koska hän oli tyytyväinen sen aikaiseen jo olemassa olevaan työpaikkaansa, joten menetettävää ei ollut. Pointti on se että työnantajat ovat tottuneet saaman naiset halvemmilla palkoilla ja tähänkin pestiin otettiin sitten seuraava vähemmän pätevä henkilö (nainen), joka tyytyi siihen pienempään palkkaan.
Niin monella tavalla, ettei viitsisi edes aloittaa.
Esimerkiksi siinä, millaisia tuomioita seksuaalirikoksista saa.
Myös omassa elämässäni on näkynyt vaikka kuinka monella tavalla. Vastaavilla ominaisuuksilla mutta miehenä syntynyt olisi elänyt aivan toisenlaisen elämän. Olen ollut naissukupuoleni vuoksi todella monenlaisten asenteiden ja tekojen uhri ja niistä selviäminen on vienyt aivan valtavasti energiaa. Naisia vähätellään älyllisesti, ahdistellaan, raiskataan, lyödään, uhkaillaan aivan valtavasti.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:06"]
Myös omassa elämässäni on näkynyt vaikka kuinka monella tavalla. Vastaavilla ominaisuuksilla mutta miehenä syntynyt olisi elänyt aivan toisenlaisen elämän. Olen ollut naissukupuoleni vuoksi todella monenlaisten asenteiden ja tekojen uhri ja niistä selviäminen on vienyt aivan valtavasti energiaa. Naisia vähätellään älyllisesti, ahdistellaan, raiskataan, lyödään, uhkaillaan aivan valtavasti.
[/quote]
mutumutumutu. yleistäminen on säälittävää. jos sinulle on tapahtunut jotain kamalaa, koskeeko se kaikkia naisia? ja kyllä miehiäkin syrjitään, tuleeko uutisena?
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:06"]
[/quote]
Sinua? Valtavasti? Voi, olen pahoillani puolestasi! Olethan muistanut tehdä rikosilmoituksen jokaisesta sinuun kohdistuneesta raiskauksesta ja pahoinpitelystä?
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 18:05"]
Äitini on korkeasti koulutettu ura suuntautunut, sillä lailla että monesti äitiys on jäänyt toissijaiseksi (töitä tekee kotona arkenakin paljon). Tuntui pienenä pahalta huomata naisen euro ilmentymä kun äiti yritti hakea yhtä korkealla palkkavaatimuksella töitä kun mieskollega vastaavassa pestissä. Äiti ei koskaan tienaa yhtä korkeita palkkoja kuin miehet vastaavissa asemissa, vaikka kokemusta olisi tuplasti ja hommansa osaa todella hyvin.
[/quote]
äitisi on ollut epäpätevä ja naisen euro on naisen euro. muuta valehdeltavaa?
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/naisen+euro+tasan+sama+kuin+miehella/201310556789
[/quote]
Äitini ei ollut epäpätevä sillä häntä pyydettiin tuohon pestiin. Palkkatoiveen hän oli tarkoituksella laittanut samaksi mikä vastaavassa asemassa olevalla miehellä. Se oli eräänlainen testi, koska hän oli tyytyväinen sen aikaiseen jo olemassa olevaan työpaikkaansa, joten menetettävää ei ollut. Pointti on se että työnantajat ovat tottuneet saaman naiset halvemmilla palkoilla ja tähänkin pestiin otettiin sitten seuraava vähemmän pätevä henkilö (nainen), joka tyytyi siihen pienempään palkkaan.
[/quote]
edustaako äidillesi vuosikausia sitten tapahtunut toisen naisen palkanpoljennalla viemä työpaikka millä tapaa sovinismia?
Nämä tässä ketjussa mellastavat lassukkasovinistit ovat aivan loistava esimerkki siitä, miten sovinismi näkyy nyky-Suomessa. Oksettavaa toimintaa.
Ja tuo vimma ihan paniikissa osoittaa, että mitään epätasa-arvoa tai naisvihaa ei olisi olemassakaan - se ei kyllä ole mikään terveen ihmisen merkki. Mitä pelätään? Sitä että joutuisi oikeasti katsomaan peiliin ja näkemään, millainen kusipää onkaan? Häpeän ja syyllisyyden sietokyky nolla?
Mutta valitettavasti kaikki tuo vimmainen peittely vain johtaa juuri siihen, mitä yritetään peitellä: siis vähätellään älyllisesti, huoritellaan, pilkataan, annetaan ymmärtää, että monien naisten jakamat kokemukset ovat kaikki vain omia yksittäistapauksiaan, joita "ei lasketa" eli niillä ei ole merkitystä...
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 17:21"]
arjessasi?
[/quote]
Suomessa ei ole minkäänlaista sovinismia.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 18:10"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 17:58"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 17:55"]
Onneksi olen mies. Vaikka olen lyhyt, korkeahkoääninen ja ujo, niin silti pääsen parhaisiin työpaikkoihin, minua kuunnellaan, olen vapaa maskuliinisista odotuksista eikä kukaan suhtaudu alentuvasti.
[/quote]
Et sä ole miehenä milloinkaan vapaa maskuliinisista odotuksista. Patriarkaatti on luonut myös heteronormin, joka sitoo myös suurelta osin sitä millainen tulee tämän aikakauden miehen olla ja ne odotukset täyttää.
[/quote]
Monet ihmiset eivät tunnu tajuavan, että patriarkaatti on vahingollinen myös miehille.
[/quote]
Ei ole olemassa mitään patriarkaattia.
Naisten ulkonäkö tuntuu olevan julkista riistaa. Naisia, etenkin äitejä syyllistetään tekivätpä he mitä tahansa. Jos kouluttautunut osaava, fiksu nainen ilmaisee mielipiteensä suoraan, hän on rasittava ämmä, miestä taas kuunnellaan ja ylistetään mahtavasta ideasta. Nuoria naisia tytötellään ja vähätellään työelämässä. Ehkä eniten häiritsee juuri tuo ulkonäön arvostelu. En halua kuulla vanhoilta pervoilta, miten "simpsakka" olen ja minulla on oikeus kävellä kadulla ilman, että huudetaan jotain pepusta tai tisseistä.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 19:43"]
Naisten ulkonäkö tuntuu olevan julkista riistaa. Naisia, etenkin äitejä syyllistetään tekivätpä he mitä tahansa. Jos kouluttautunut osaava, fiksu nainen ilmaisee mielipiteensä suoraan, hän on rasittava ämmä, miestä taas kuunnellaan ja ylistetään mahtavasta ideasta. Nuoria naisia tytötellään ja vähätellään työelämässä. Ehkä eniten häiritsee juuri tuo ulkonäön arvostelu. En halua kuulla vanhoilta pervoilta, miten "simpsakka" olen ja minulla on oikeus kävellä kadulla ilman, että huudetaan jotain pepusta tai tisseistä.
[/quote]
jos pukeutuu kuin huora, niin mitä odotat ? muut väittämäsi on jo kumottu.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 19:49"]
[/quote]
jos pukeutuu kuin huora, niin mitä odotat ? muut väittämäsi on jo kumottu.
[/quote]
Ihan farkut ja villapaita onyleisin univormuni. Muutenkin toi huorittelu on ihan kamalaa. Naisella on oikeus pukeutua muuhunkin kuin burkhaan ilman, että miehet ahdistelevat ja huutelevat. Ehkä näille miehille pitöisi laittaa joku side silmille, kun liikkuvat ulkona, jos eivät pysty itseään hillitsemään? Miksi naisia syytetään miesten huonosta käytäksestä?
[/quote]
miesten ulkonäköäkö ei arvostella ??? =D
tai miehiä pojitella?
älä viitsi. itse olin vuosia baarimikkona, ja kyllä ne naiset osaa perseestä ja etupuoleltakin kouria.
kertomasi asiat kertoo enemmän missä piireissä liikut.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:47"]
Pakko joidenkin idioottien oli tulla tääkin ketju pilaamaan. Kiitos vain tästä ja sovinismi kukoistakoon edelleen, älkää ihmetelkö jos saatte itsekin naisilta kylmää kohtelua. Saatana että vituttaa.
[/quote]
totuus sattuu noin pahasti? voit toki korjata "virheelliset" tiedot, kiitos.