Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sovinismi näkyy yhteiskunnassa? Entä omassa

Vierailija
15.11.2014 |

arjessasi?

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 17:55"]

Onneksi olen mies. Vaikka olen lyhyt, korkeahkoääninen ja ujo, niin silti pääsen parhaisiin työpaikkoihin, minua kuunnellaan, olen vapaa maskuliinisista odotuksista eikä kukaan suhtaudu alentuvasti.

[/quote]

Et sä ole miehenä milloinkaan vapaa maskuliinisista odotuksista. Patriarkaatti on luonut myös heteronormin, joka sitoo myös suurelta osin sitä millainen tulee tämän aikakauden miehen olla ja ne odotukset täyttää.

[/quote]

Monet ihmiset eivät tunnu tajuavan, että patriarkaatti on vahingollinen myös miehille.

[/quote]

Olen tajunnut ja tälle palstalle kirjoittanut usein kun olen ollut ensin koulussa toisten poikien, ja sitten työelämässä toisten miesten taholta kiusattu vuosikausia. Niin siitä ei voi puhua kun pidetään yllä kivenkovaan sitä myyttiä, että vain naisvaltaisilla työpaikoilla on huono ilmapiiri. Vaikka miesvaltaislla kiusataan ihan yhtä lailla ja voidaan tuhota toisen elämä kokonaan. Sillä että lakaistaan miesten ongelmat maton alle ei voiteta mitään.

Vierailija
62/133 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:14"]

"Te naiset haluatte nähdä itsenne niinä mainostenkaltaisina naisina. Sen kanssa ei miehillä ole mitään tekemistä."

Eikö todella?

[/quote]

Kerro toki millä tapaa? Miehetkö pakottavat teidät niitä meikkejä ostamaan? Lisäksi sanotte, että meikkaatte itseänne varten, ette miellyttääksenne miehiä?

Miljoonakampanjat toteutetaan vain miesten katseltavaksi?

Näppärästi osaat muuten nyppiä rusinoita pullasta, teet samaa tasa-arvon suhteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 18:03"]

Siinä, kun nainen on automaattisesti päävastuussa lapsista ja miehen elämä / ura pysyy suht ennallaan.

[/quote]

Tämä just, siksi minulla ei ole lapsia. Muistan kun kouluaikoina oli ainoastaan yksi mies bussissa joka vei tytärtään tarhaan, Suomessa yhä useimmiten ne ovat vain äidit jotka huolehtivat lapsista eniten! en tykkää tällaisesta, Suomessa ei ole aivan niin tasa-arvoista kuin aina väitetään ja ajatellaan.. Sen lisäksi naisen tulisi samaan aikaan useimmiten käydä myös työssä ja huolehtia lapsista, mielestäni tämä on todella vaativaa ja sopii joillekin mutta ei kyllä kaikille sovi.

Niin ja tässä muutama muu sovinismiin liittyvä asia:

jotkut miehet pitävät naista heti huonona/likaisena jos naisella on sattunut olemaan ulkomaalainen kumppani vaikkapa somali, arabi, eteläeurooppalainen jne. sen sijaan jos miehellä itsellään on ollut jotain ulkomaalaisia naisia kumppanina/yhden yön panona niin useimmiten se on vain "kehun" aihe eikä kukaan uskalla aukoa päätään aiheesta niin paljoa. Tässäpä nämä pari ääripäätä

Vierailija
64/133 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:25"]

Siinä, kun nainen on automaattisesti päävastuussa lapsista ja miehen elämä / ura pysyy suht ennallaan.

[/quote]

Tämä just, siksi minulla ei ole lapsia. Muistan kun kouluaikoina oli ainoastaan yksi mies bussissa joka vei tytärtään tarhaan, Suomessa yhä useimmiten ne ovat vain äidit jotka huolehtivat lapsista eniten! en tykkää tällaisesta, Suomessa ei ole aivan niin tasa-arvoista kuin aina väitetään ja ajatellaan.. Sen lisäksi naisen tulisi samaan aikaan useimmiten käydä myös työssä ja huolehtia lapsista, mielestäni tämä on todella vaativaa ja sopii joillekin mutta ei kyllä kaikille sovi.

Niin ja tässä muutama muu sovinismiin liittyvä asia:

jotkut miehet pitävät naista heti huonona/likaisena jos naisella on sattunut olemaan ulkomaalainen kumppani vaikkapa somali, arabi, eteläeurooppalainen jne. sen sijaan jos miehellä itsellään on ollut jotain ulkomaalaisia naisia kumppanina/yhden yön panona niin useimmiten se on vain "kehun" aihe eikä kukaan uskalla aukoa päätään aiheesta niin paljoa. Tässäpä nämä pari ääripäätä

[/quote]

Ihan ohiksena, et ole lukenut palstalla yhtäkään ketjua, joissa on puhuttu thaimaalaisista tyttöystävistä?

Ja oikeasti, kuinka moni nainen on vakavasti seurustellut arabin tai muiden mainitsemiesi kanssa? Turkinloma ei ole seurustelua.

Vierailija
65/133 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 00:52"]

Miten voi luetun ymmärtäminen olle noin vaikeaa? Kirjoittaja tarkoitti sitä millaista kuvaa naisista syötetään naisille... Naisille myydään tavaraa seksikkäiden mainosten avulla ja niissä mainoksissa keikistelee alastomat naiset, mutta jos miehille suunnatussa mainoksessa käytetään seksiä, et todellakaan näe vähäpuheisia muskelimiehiä kiemurtelemassa viettelevästi.

[/quote]

Tarkoitin siis vähäpukeisia :D

Vierailija
66/133 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:15"]

Onneksi olen mies. Vaikka olen lyhyt, korkeahkoääninen ja ujo, niin silti pääsen parhaisiin työpaikkoihin, minua kuunnellaan, olen vapaa maskuliinisista odotuksista eikä kukaan suhtaudu alentuvasti.

[/quote]

Et sä ole miehenä milloinkaan vapaa maskuliinisista odotuksista. Patriarkaatti on luonut myös heteronormin, joka sitoo myös suurelta osin sitä millainen tulee tämän aikakauden miehen olla ja ne odotukset täyttää.

[/quote]

Monet ihmiset eivät tunnu tajuavan, että patriarkaatti on vahingollinen myös miehille.

[/quote]

Olen tajunnut ja tälle palstalle kirjoittanut usein kun olen ollut ensin koulussa toisten poikien, ja sitten työelämässä toisten miesten taholta kiusattu vuosikausia. Niin siitä ei voi puhua kun pidetään yllä kivenkovaan sitä myyttiä, että vain naisvaltaisilla työpaikoilla on huono ilmapiiri. Vaikka miesvaltaislla kiusataan ihan yhtä lailla ja voidaan tuhota toisen elämä kokonaan. Sillä että lakaistaan miesten ongelmat maton alle ei voiteta mitään.

[/quote]

Tuo on todella ikävää. Usein ne patriarkaatin olemassaolon kieltäjät ovat nimenomaan miehiä ja oletettavasti siis sellaisia, jotka eivät ainakaan kärsi patriarkaatista ja todennäköisesti jopa hyötyvät siitä. Onhan tällaisia naisiakin toki ja naiset ainakin kovasti tykkäävät morkata naisvaltaisten työpaikkojen ilmapiiriä huonoksi vaikkeivat ikinä olisi miesvaltaisella alalla olleetkaan sitä meininkiä näkemässä. Eivätkä he toki silloinkaan voi nähdä sitä miehen näkökulmasta.

Itsellänikin on miespuolinen ystävä, jota muut miehet ovat kiusanneet, koska ystäväni on aina viihtynyt parhaiten naisten seurassa eikä ole perinteisillä tavoilla maskuliininen. Monella muullakin tuntemallani miehellä on ollut ongelmia heihin kohdistuvien odotuksien takia ja olen huomannut miesten kesken esiintyvän varsin paljon nälvimistä ja selän takana puhumista, vaikka tätä pidetään naisten ongelmana. Mielenterveyden ongelmat miehillä lisääntyvät kun asioiden käsittelyä ei pidetä miehille soveltuvana käytöksenä.

Vierailija
67/133 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen seppä ja kierrän taidemaalarimieheni kanssa toreja ja markkinoita myymässä teoksiamme, tyylini hinnoitella on tasoa "materiaalit ja pari euroa päälle" eli ei paljoa kun kyseessä on kuitenkin hopeakorut. Törmäämme usein siihen oletukseen, että mieheni on tuotteet tehnyt ja toki sanasta seppä tulee enemmän mieleen miespuoliset tekijät, mutta ikävä kyllä liian monesti ihmiset (miehet) tekevät minut naurunalaiseksi edessään kuultuaan valmistajan olevankin minä. Viime torstaina oli tuorein tapaus, kun eräs kolmikymppinen mies ihasteli ääneen korujani, kosketteli niitä, kehui niitä miehelleni ja katseli puolelta toiseen. Kun selvisi että nainen on ne tehnyt, alkoi se bingoilu: "Täh, tyttö seppänä vai? Ei sellaisesta tule kuin sutta, et ole tainnut edes itse suunnitella... Jaa olet, no, aika outoja nämä kyllä ovat, itselleni en ottaisi enkä maksaisi. Mutta kyllä on neidillä hinnat mennyt korkeiksi tasoon nähden, et noilla hinnoilla myy mitään! Eikä tää ole oikeaa hopeaa, huijaat, ei nuo leimat kerro mitään!"

Tosi inhaa. Olen valmistunut kaksi vuotta sitten ja työni on laadukasta ja tyylikästä, tyyli ei ehkä kaikille natsaa mutta näinhän se aina on. Hinnoistani on mestarini sanonut että niihin pitäisi lisätä yksi nolla lisää jotta alkaisi olla realistisemmissa luvuissa, eli ei siinä kyllä konkurssiin joudu jos nykyisillä summilla haluaa minulta korun ostaa. Vastaavanlaista vähättelyä ja aliarvioimista olen kuullut joka pajalla missä olen ollut, naisena en muka osaa hitsata tarkkaa jälkeä, hah! Muuten vain hitsasin 5 m X 4 m kokoisen Lahden kaupungin tilaaman monumentin yksin alle päivässä, kun herrat olivat itse tupakalla ja kahvilla lusmuilemassa.

Vierailija
68/133 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:27"]

Nämä tässä ketjussa mellastavat lassukkasovinistit ovat aivan loistava esimerkki siitä, miten sovinismi näkyy nyky-Suomessa. Oksettavaa toimintaa.

Ja tuo vimma ihan paniikissa osoittaa, että mitään epätasa-arvoa tai naisvihaa ei olisi olemassakaan - se ei kyllä ole mikään terveen ihmisen merkki. Mitä pelätään? Sitä että joutuisi oikeasti katsomaan peiliin ja näkemään, millainen kusipää onkaan? Häpeän ja syyllisyyden sietokyky nolla?

Mutta valitettavasti kaikki tuo vimmainen peittely vain johtaa juuri siihen, mitä yritetään peitellä: siis vähätellään älyllisesti, huoritellaan, pilkataan, annetaan ymmärtää, että monien naisten jakamat kokemukset ovat kaikki vain omia yksittäistapauksiaan, joita "ei lasketa" eli niillä ei ole merkitystä...

[/quote]

Olet niin passiivisagressiivinen, etten ihmettele jos saat nenillesi. Itse vastaan samalla mitalla kusipäitä kohtaan, sukupuolesta riippumatta.

[/quote]

Et muuten vastaa. Jos livenä kohtelisit miehiä niinkuin täällä naisia, ottaisit pataasi joka viikko.

Sitten minä uskon, että sovinismi alkaa olla mennyttä, kun täällä miehet keskustelevat ahdistuneina, miksi nainen kulkee kavereittensa kanssa viikonloput eikä hoida lapsia lainkaan, jne. Kun naiset kutsuvat äitinsä kylään ja karjuvat, jos mies ei ole suursiivonnut ja laittanut pöytää koreaksi asian takia. Sitten kun miehet täällä vikisevät, että nainen ei koskaan tunnu kuuntelevan oikeasti eikä koskaan muuta käytöstään paria päivää pysyvämmin vaikka miten pyytää, ärisee vain että on se kumma kun mikään ei kelpaa ja vaikka mitä tekisi niin aina on huonosti. Ja toiset miehet kauhistelisivat, että oletkos nyt varmasti muistanut huolehtia ulkonäöstäsi ja antaa aina ja laittaa kynttilöitä ja järjestää kivaa ohjelmaa, ja et kai vain ole jäkättänyt... Samalla miehet sureksivat, että on vaikea löytää työpaikkaa, kun on pienet lapset.

Juu ei, en ihan hetkeen taida olla kovin huolissani miesten alistetusta asemasta. Kyllä minä lupaan siitäkin sitten puhua, kun sitä alkaa esiintyä. Sovinismi taitaa olla ennen kaikkea sitä, että naisten asemassa ei ole mitään vikaa, koska todisteet kumotaan näytösoikeudenkäynnissä ennen kuin niitä on kuultukaan.

Vierailija
69/133 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 02:17"]

Minä olen seppä ja kierrän taidemaalarimieheni kanssa toreja ja markkinoita myymässä teoksiamme, tyylini hinnoitella on tasoa "materiaalit ja pari euroa päälle" eli ei paljoa kun kyseessä on kuitenkin hopeakorut. Törmäämme usein siihen oletukseen, että mieheni on tuotteet tehnyt ja toki sanasta seppä tulee enemmän mieleen miespuoliset tekijät, mutta ikävä kyllä liian monesti ihmiset (miehet) tekevät minut naurunalaiseksi edessään kuultuaan valmistajan olevankin minä. Viime torstaina oli tuorein tapaus, kun eräs kolmikymppinen mies ihasteli ääneen korujani, kosketteli niitä, kehui niitä miehelleni ja katseli puolelta toiseen. Kun selvisi että nainen on ne tehnyt, alkoi se bingoilu: "Täh, tyttö seppänä vai? Ei sellaisesta tule kuin sutta, et ole tainnut edes itse suunnitella... Jaa olet, no, aika outoja nämä kyllä ovat, itselleni en ottaisi enkä maksaisi. Mutta kyllä on neidillä hinnat mennyt korkeiksi tasoon nähden, et noilla hinnoilla myy mitään! Eikä tää ole oikeaa hopeaa, huijaat, ei nuo leimat kerro mitään!" Tosi inhaa. Olen valmistunut kaksi vuotta sitten ja työni on laadukasta ja tyylikästä, tyyli ei ehkä kaikille natsaa mutta näinhän se aina on. Hinnoistani on mestarini sanonut että niihin pitäisi lisätä yksi nolla lisää jotta alkaisi olla realistisemmissa luvuissa, eli ei siinä kyllä konkurssiin joudu jos nykyisillä summilla haluaa minulta korun ostaa. Vastaavanlaista vähättelyä ja aliarvioimista olen kuullut joka pajalla missä olen ollut, naisena en muka osaa hitsata tarkkaa jälkeä, hah! Muuten vain hitsasin 5 m X 4 m kokoisen Lahden kaupungin tilaaman monumentin yksin alle päivässä, kun herrat olivat itse tupakalla ja kahvilla lusmuilemassa.

[/quote]

No voivoi. Yhyy. Tunnen rekkakuskeja ja lentokoneinsinöörejä, jotka ovat naisia. Oletko kenties herkkähipiäinen?

Vierailija
70/133 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 17:49"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 17:43"] [quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 17:39"]Sovinismihan on tasa-arvoa ajava aate eli missä on tasa-arvoa on sovinismia! [/quote] Perustele. [/quote]   en ole edellinen, mutta niinhän te väitätte palstallakin kirkkain silmin, että femisimi ajaa tasa-arvoa. niinpä niin, rusinat-pullasta-tasarvoa =) [/quote] Onko tullut mieleen ettei naiset ja miehet lähtökohtaisesti ole vielä samalla viivalla? Heti kun ovat, tulet saamaan rusinattoman tasa-arvopullasi.

[/quote]

Mutta kun ne ovat samalla viivalla. Itseasiassa naisilla on etuja mitä miehillä ei ole. Miehillä ei ole mitään etuja mitä naisilla ei ole

Vierailija
71/133 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nainen ITSE ottaa sen vastuun. Se on vain ja ainoastaan oma vika

Vierailija
72/133 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 18:17"]

Yhteiskunnassa sovinismi näkyy lasikattona. Naiset eivät voi edetä urallaan yhtä määrätietoisesti kuin miehet, koska lastenhoito on edelleen pääosin naisten hommaa ja lapsien hankkiminen katkaisee ikävästi naisen uran. 

Omassa arjessani en törmää sovinismiin suoraan. Olen naisvaltaisella alalla, joten mua ei ole koskaan työelämässä syrjitty sukupuoleni takia. Myöskään mieheni tai muut lähipiirini miehet eivät käyttäydy sovinistisesti. Olen lähempänä neljääkymppiä, joten miehet ei juurikaan tuijota mua häiritsevästi. Toki olen sovinistimiehiin elämässäni törmännyt, mutta he eivät rasita arkeani tänä päivänä millään muotoa. 

[/quote]

Lapsen hankkiminen on omaa syytä. Kukaan ei myöskään pakota jäädä sinua hoitamaan niitä lapsia sinne kotiin. 

Ei tuo ole mikään lasikatto vaan ihan oma päätös

Vierailija
73/133 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 19:43"]

Naisten ulkonäkö tuntuu olevan julkista riistaa. Naisia, etenkin äitejä syyllistetään tekivätpä he mitä tahansa. Jos kouluttautunut osaava, fiksu nainen ilmaisee mielipiteensä suoraan, hän on rasittava ämmä, miestä taas kuunnellaan ja ylistetään mahtavasta ideasta. Nuoria naisia tytötellään ja vähätellään työelämässä. Ehkä eniten häiritsee juuri tuo ulkonäön arvostelu. En halua kuulla vanhoilta pervoilta, miten "simpsakka" olen ja minulla on oikeus kävellä kadulla ilman, että huudetaan jotain pepusta tai tisseistä.

[/quote]

jos pukeutuu kuin huora, niin mitä odotat ? muut väittämäsi on jo kumottu.

[/quote]

Ihan farkut ja villapaita onyleisin univormuni. Muutenkin toi huorittelu on ihan kamalaa. Naisella on oikeus pukeutua muuhunkin kuin burkhaan ilman, että miehet ahdistelevat ja huutelevat. Ehkä näille miehille pitöisi laittaa joku side silmille, kun liikkuvat ulkona, jos eivät pysty itseään hillitsemään? Miksi naisia syytetään miesten huonosta käytäksestä?

[/quote]

Kyllä ihmisille saa huudella ja ehdotella. Tämä on vapaa maa.

Vierailija
74/133 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tässä ketjussa mellastavat lassukkasovinistit ovat aivan loistava esimerkki siitä, miten sovinismi näkyy nyky-Suomessa. Oksettavaa toimintaa.

Ja tuo vimma ihan paniikissa osoittaa, että mitään epätasa-arvoa tai naisvihaa ei olisi olemassakaan - se ei kyllä ole mikään terveen ihmisen merkki. Mitä pelätään? Sitä että joutuisi oikeasti katsomaan peiliin ja näkemään, millainen kusipää onkaan? Häpeän ja syyllisyyden sietokyky nolla?

Mutta valitettavasti kaikki tuo vimmainen peittely vain johtaa juuri siihen, mitä yritetään peitellä: siis vähätellään älyllisesti, huoritellaan, pilkataan, annetaan ymmärtää, että monien naisten jakamat kokemukset ovat kaikki vain omia yksittäistapauksiaan, joita "ei lasketa" eli niillä ei ole merkitystä...

[/quote]

Mitkä hemmetin kokemukset ja mistä asiasta?

Vierailija
75/133 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 00:21"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:46"]

[/quote]

Olet niin passiivisagressiivinen, etten ihmettele jos saat nenillesi. Itse vastaan samalla mitalla kusipäitä kohtaan, sukupuolesta riippumatta.

[/quote]

Tämähän onkin asiallista. Mitään aggressiotahan tuossa ei ollut - tosin aggressio on joissain tilanteissa erittäin hyvä ominaisuus.

Täällä jauhetaan (lassukat jauhavat) jostain "mutusta" ym., mutta eivät ollenkaan näe omaa ylimielisyyttään. (Tehtävä on luultavasti heille mahdoton - niin monet miehet on totaalisesti aivopesty kuvittelemaan, että heidän oma henk.koht. kokemuksensa on Objektiivinen Totuus. Ja vaikka suurimmalla osalla naisista olisi samankaltaisia kokemuksia, ne ovat kaikki vain epämääräistä mutua ja yksittäistapauksia ja "vihan" osoituksia.)

Menkää muualle täältä länkyttämästä, jos mitään omaa kerrottavaa ei ole tai kykyä kunnioittavaan keskusteluun.

Sovinismi näkyy yhteiskunnassa esim. nettikeskusteluissa räikeällä tavalla. Nettikeskustelut ja netti ylipäätään on hyvin tärkeä osa nyky-yhteiskuntaa.

Ja se näkyy tässäkin ketjussa.

[/quote]

Jotkut nettikommentit ovat vain ja ainoastaan ihmisten mielipiteitä joilla ei ole merkitystä. Jos sinua syrjitään työmarkkinoilla niin vie asia oikeuteen. Jos et sitä tee niin silloin sinua ei ole syrjitty. 

Turhaa valittamista asiasta joka on laitonta mutta sille ei mitään tehdä. 

Vierailija
76/133 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 00:29"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:33"]

[/quote]

julistat vain miesvihaasi, konkreettista esimerkkiä sulla ei ollut esittää?

ketjussa on jo kumottu asioita joista feministit itkevät. sinulla on vain katkeruutta ja mutua sekä miesvihaa viljeleviä syytöksiä.

[/quote]

Voi jeesus. Voit latoa vaikka kaikki maailman tilastot pinoon, et silti niillä voi kumota ihmisten henkilökohtaisia kokemuksia. Täällä on esimerkiksi joku mies sanonut, että häntä on puristeltu perseestä naisten toimesta. Tutkimuksia löytyy varmasti siitä, kuinka paljon enemmän miehet häiritsevät naisia seksuaalisesti kuin toisinpäin. Kumoaako tämä tuon yksittäisen miehen kokemuksen? EI.
Olet harhainen.

[/quote]

Objektiivisellä asialla ei ole mitään merkitystä jos se ei ola laitonta. Ihme valitusta koko ajan kuin pienet lapset. 

Vierailija
77/133 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 00:52"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 18:23"]

niillä naistenlehdillä ja mainoksilla kun myydään teille hyväuskoisille niitä tuotteita, miestenkö pitäisi tissiliivejä mainostaa? haloo? [/quote] MIEHILLE SUUNNATUILLA mainoksilla tuskin tarkoitetaan naisten alusvaatteita. Oletko yksinkertainen?

[/quote]

mitä  sä sönkötät? miehetkö katsoo naistenlehdistä mainoksia? ja netti on täynnä pornoa, en usko että kukaan mies ulkomainontaa nähdessään ajattelee että pääsispä runkkaamaan. olet hiukan vajakki?

[/quote]

Miten voi luetun ymmärtäminen olle noin vaikeaa? Kirjoittaja tarkoitti sitä millaista kuvaa naisista syötetään naisille... Naisille myydään tavaraa seksikkäiden mainosten avulla ja niissä mainoksissa keikistelee alastomat naiset, mutta jos miehille suunnatussa mainoksessa käytetään seksiä, et todellakaan näe vähäpuheisia muskelimiehiä kiemurtelemassa viettelevästi.

[/quote]

Tuo ei ole sovinismia. Naiset haluavat niitä puolialastomia naisia sinne lehtiin. Siksi ne siellä on. Sovinismin kanssa asialla ei ole mitään merkitystä

Vierailija
78/133 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:14"]

"Te naiset haluatte nähdä itsenne niinä mainostenkaltaisina naisina. Sen kanssa ei miehillä ole mitään tekemistä."

Eikö todella?

[/quote]

Ei tosiaankaan ole. Miehet pitävät niitä malleja erittäin rumina. Miehet eivät myöskään pidä meikatuista naisista. 

Vierailija
79/133 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vie asia oikeuteen. Älä valita asiasta mille et ole itse valmis tekemään mitään

Vierailija
80/133 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:56"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tuo on todella ikävää. Usein ne patriarkaatin olemassaolon kieltäjät ovat nimenomaan miehiä ja oletettavasti siis sellaisia, jotka eivät ainakaan kärsi patriarkaatista ja todennäköisesti jopa hyötyvät siitä. Onhan tällaisia naisiakin toki ja naiset ainakin kovasti tykkäävät morkata naisvaltaisten työpaikkojen ilmapiiriä huonoksi vaikkeivat ikinä olisi miesvaltaisella alalla olleetkaan sitä meininkiä näkemässä. Eivätkä he toki silloinkaan voi nähdä sitä miehen näkökulmasta.

Itsellänikin on miespuolinen ystävä, jota muut miehet ovat kiusanneet, koska ystäväni on aina viihtynyt parhaiten naisten seurassa eikä ole perinteisillä tavoilla maskuliininen. Monella muullakin tuntemallani miehellä on ollut ongelmia heihin kohdistuvien odotuksien takia ja olen huomannut miesten kesken esiintyvän varsin paljon nälvimistä ja selän takana puhumista, vaikka tätä pidetään naisten ongelmana. Mielenterveyden ongelmat miehillä lisääntyvät kun asioiden käsittelyä ei pidetä miehille soveltuvana käytöksenä.

[/quote]

Kukaan ei jaksa valittavaa ihmistä. Kun minua kiusataan ja vali vali. Kasvaisi se kaverisi aikuiseksi ja lopettaisi tuollaisen valittamisen. 

Veisi asian oikeuteen tai olisi hiljaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan