Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaajat ja hiusalan ammattilaiset! Lääkäritkin!

Vierailija
15.11.2014 |

Apua, mikä hiuksiini tai päänahkaani on tullut? Pesun jälkeen oikealle puolelle takaraivoa jää kohta, jossa hiukset näyttävät edelleen TODELLA likaisilta, kuin ne olisi pesty voilla. Hiukset ovat kovan tuntuiset, kuin tönkköhiuslakan jäljiltä.
En käytä hiuksiini koskaan mitään muotoilutuotteita ja pesen hiukset tavallisella Tresemme-shampoolla, jonka jälkeen laitan saman merkin hoitoainetta ja huuhtelen. Tämä vaiva huomattiin viime keskiviikkona, kun mies ihmetteli likaisia hiuksiani suihkun jälkeen kuivattuani hiukset.
Pesin hiukset uudestaan ja huuhtelin erittäin huolellisesti, enkä laittanut hoitoainetta. Taas sama juttu hiusten kuivuttua!
En ole saanut tätä aluetta hoidettua nyt ollenkaan kuntoon. Mitä tämä on? Menenkö lääkäriin?
Todella kiusallista mennä töihin, kun hiukset näyttävät noin likaisilta pesun jälkeen.
Vaihdoin shampoomerkin toiseen, XZ-pesula on ollut nyt kaksi, eikä mitään muutosta.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma, head&schoulders smooth and silky olen käyttänyt. Äsken kokeilin fairya (et ollu fairy mut vastaava) eikä auttanut yhtään.

Vierailija
22/32 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä tuntuu olevan lähmäiset hiukset, niin hyviä syväputsaria kaupassa on- Herbina, Biozell, LhBeauty. Myöskin hilseshampoot, esim head&shoulders ja rasvoittuvan hiusten shampoot esim XZ ja myöskin pesevät suihkugeelit (ei kermaiset) puhdistavat hiukset ja päänahan kuntoon. Useampi käsittely voi olla tarpeen, jos on tukkaan kertynyt paljon jäämiä. Kun ottaa säännölliseen käyttöön pesevämmän tuotteen esim pari kertaa kuussa, niin ennaltaehkäisee jäämien kertyminen hiuksiin. Hätätilanteessa myös fairy putsaa tosi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen syväputsarin pitää hyvin levittää päähän ja sormilla tehostaa putsautumista. Ja minuutin antaa noin ainakin vaikuttaa päässä. Sitten kunnon huuhtelu, ettei jää mitään hiuksiin. Narskuvan ääni hiuksissa pesun jälkeen ei ole vaarallista, päinvastoin tukka on peseytynyt hyvin. Takkutukan kesyttää hoitava hoitoaine tai hiusnaamio.

Vierailija
24/32 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/32 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/32 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/32 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa nyt lukea koko ketjua, eli voi olla jo tämä vinkki tullut. Syväpuhdistava shampoo, niin että annat vaikuttaa muutaman minuutin. Silikonit kertyy, ja käyttämissäsi tuotteissa on niitä runsaasti. Suosittelen kyllä vaihtamaan tuotteet muutenkin parempiin.

Vierailija
28/32 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syväpuhdistavalla kaksi vaahdotusta. Ekan kerran peset nopeasti ja huuhtelun jälkeen vaahdotat kunnolla hiuspohjan sormilla pyörivin liikkein. Kunnon huuhtelu, ettei shampoota jää hiuspohjaan ja latvoihin hoitoaine. T. kampaaja

Vierailija
29/32 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tismalleen sama ongelma mikä alko aivan yhtäkkiä. Kukaan ei oikein osannut sanoa mitään kunnes yksi kampaaja suosittele system4 shampoota numero 4 mikä on rasvaiselle tukalle. Ihan vinkkinä, vaikka tämä on näin vanha keskustelu niin varmasti moni tätä vielä lukee. Mun noin 3kk tukkahelvetti on vihdoinkin ohi 😁 ite otan aina kaksi painallusta ja kunnolla hieron tukkaan ja pesen vielä toisenkin kerran samalla tavalla, ei varmaan tarttisi mut jäänyt jotenkin päälle. Mulla siis ei auttanut syväpuhdistavat tai muutkaan, mitä täällä suositeltu. En vieläkään tiedä mikä sen ”rasvaisuuden” aikaiseksi sai, mutta oli meinaa toooodella inhottava pitää tukkaa auki, kun näytti heti pesun jälkeen niin järkyttävän rasvaiselta 😣

Vierailija
30/32 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goldwell Rich Repair suihke jämähtää minun hiukseen . Tosi iso urakka oli saada se pois pestyä, en voi käyttää sitä. Kokeeksi laitoin ihan olemattoman pienen määrän, mutta lopputuloksena karsee liimaletti. Kampaajalla käydessä on voiteena tuota laitettu ja sama klämmä kotona hiuksissa. Ajattelin suihkeen olevan kevyempi, mutta ei sovi itselle.

Vierailija
31/32 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tea tree-öljyä muutama tippa (5-8)  shampoon sekaan. On antiseptinen aine. Sain sillä pään psoriasiksen kuriin noin parissa kuukaudessa ja kutina loppui.

Saa ainakin Ruohonjuuresta ja maksaa n. 10 euron verran muistaakseni.

Vierailija
32/32 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla taliköhnä vaikkei päänahassa välttämättä näkyisi keltaisia hilselaattoja. Minulla alkoi taliköhnä noin, ensin rasvoittui vain enemmän päälaelta ja takaraivolta (ja hiuksia lähti) ja myöhemmin vasta huomasin hilsekökköjä päänahassa.

Ihan sekin voi olla syynä, että eri kohdat päänahassa tuottavat eri lailla talia ja silloin voi toinen kohta rasvoittua nopeammin kuin toinen. Usein otsahiukset ja päälaen hiukset rasvoittuvat enemmän kuin niskahiukset, joten turha alkaa hätäilemään jos muita oireita ei ole.

Kannattaa myös kiinnittää huomiota miten peset hiukset. Kokeile pesua eri asennossa, jos yleensä peset normaalisti suihkussa niin kokeile pestä pää alaspäin. Sillä lailla saan itse ainakin paremmin shampoon levittymään ja sormet kunnolla päänahkaan. Kannattaa myös testata tuplapesua eli peset normaalisti, huuhtelet ja vielä uudestaan pesu shampoolla. Jos on rasvaiset hiukset niin usein yksi kerta ei vielä riitä, ja shampoo vaahtoaakin paremmin toisella pesukerralla. Myös syväpuhdistavaa kannattaa kokeilla, sillä saa usein aika nitisevänkin puhtaan tukan. Sulffaatittomat shampoot taas eivät usein puhdista niin hyvin, jos on rasvoittuva päänahka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi