Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aika uskomatonta, tajusin just, että kaikki säästöni

Vierailija
26.09.2014 |

on kertyneet työttömyysjaksoltani! Tein vuosikausia matalapalkkatyötä, noin 1200 kk käteen, työssäoloaikana meni aina lähes kaikki. Nyt kun mulla on ollut muutama pitempi työttömyysjakso töiden välissä, olen saanut säästöön 9000 €, joka on mulle hemmetin iso raha. Eipä sitä usein tule ajatelleeksi, miten paljon työssäkäymiseenkin kuluu rahaa. Kun on työttömänä, niin on aikaa tehdä sellaisia kulutusvalintoja, että rahaa jää säästöön.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri, hyvä ap! Ihminen pystyy kyllä käyttämään rahaa järkevästi, kunhan miettii tarkkaan mihin sitä laittaa.    Jokaisen ostettavan asian kohdalla voi miettiä, että tarviiko sitä todella, voiko käyttää vielä vanhaa ja ruuassa varsinkin pystyy säästämään. 

Itsekkin joskus raadoin itseni henkihieveriin, kunnes oli pakko jäädä lomalle. Tuon paussin aikana karsin ihan jokaiseen ylimääräisen menon ja lopulta tulin toimeen pienellä rahalla tosi hyvin. 

Vierailija
2/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, mun on myös pakko käydä töissä että on varaa käydä töissä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kuvailemalla harkitsevalla kuluttamisella voi todellakin jokainen säästää edes vähän. Suurin osa ihmisistä ostaa oikeasti aika paljon kaikkea turhaa. Yksi kannustin kaiken turhan ostamiseen on lehtien kivat sisustusjutut ja muotivinkit, kun jättää ne joko lukematta tai ymmärtää ne pelkiksi mainoksiksi, niin huomaa ettei tarvitse ostaa oikeastaan mitään. 

Vierailija
4/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäi vanhempainvapaalla monta tonnia säästöön. Ei tullut käytyä kahvilla ja kaupassa töiden jälkeen kaupungilla vaan elämä oli tosi "pientä". Uusia vaatteitakaan ei tullut ostettua joka viikko.

Vierailija
5/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ajassa säästösi on kertynyt? Oletko saanut silloin ansosidonnaista? Hyvä että olet pärjännyt.

Vierailija
6/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkävijä voi maksaa vähän enemmän asioista, mihin työtön voi käyttää aikaa. Ehtii käydä käpi parit kirpparit löytääkseen sopivia vaatteita tai tarvikkeita. Ehtii ommella sen, mikä on revennyt.

Työtön ehtii hauduttaa ruuan halvemmista aineksista, työssäkävijä nappaa työmatkaan jotain kaupasta ja tekee sen. Päivästä toiseen toistettuna tästä kertyy isoja summia.

Työtön ehtii kävellä, mennä kirjastoon lukemaan lehdet. Työssäkäyvä ajattelee hemmotella itseään ja tilata lehden kotiin kannettuna.

Työttömän ei tarvitse ostaa uusia vaatteita näyttääkseen tarpeeksi edustavalta työpaikalla, ei käydä kampaajalla tai hankkia hiusvärejä tai meikkejä.

Lisäksi työttömällä on se pelko perseessä että tämäkin vähä toimeentulo lakkaa, jolloin säästäminen motivoi. Työssäkäyvä laskee sen varaan, että tili tulee kerran kuussa.

Olen ollut työtön, nyt töissä. En vaihtaisi työttömyyteen, mutta kyllä työssäkäyvällä on toisella tapaa menoja. Se on se aika, mikä tekee erotuksen. Pakko maksaa bussikortti tai bensat että ehtii töihin, koska pyöräillen siihen menisi noin tunti suuntaansa.

Noihin säästöihin ei edes huvita kajota, kun tietää itse raapineensa jokaisen sentin sinne tilille.

Vierailija
7/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuon summan kokoon ansiosidonnaisen aikana. Tuona aikana myin myös kirppiksellä kaiken turhan, josta tuli yhteensä pari tonnia! Ajanjakso tähän on noin kolme vuotta, kun välillä on ollut töitä ja välillä työttömyyttä. Tällä hetkellä olen työtön, vain satunnaisia keikkahommia, mutta tosi ahkerasti olen lähetellyt hakemuksia. Aion jatkossakin olla rahan käytön suhteen yhtä tarkka. En kuitenkaan ole joutunut olemaan mikään yltiöpihi, vaan lapset ovat saaneet harrastaa, on karkkipäivä kerran viikossa, joskus noin kerran kuussa käydään ravintolassa syömässä jne..Lähinnä ruokakulut ovat olleet merkittävä säästö ja omien vaateostosten harkinta sekä sisustuksesta lähes kokonaan luopuminen. En myöskään tuhlaa lehtitilauksiin, meikkeihin, kampaajaan, alkoholiin, tupakkaan, mihinkään merkkijuttuihin...olen onnellinen, kun koen olevani kuluttajana ihan uudestisyntynyt, olen epäkuluttaja!ap

Vierailija
8/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä huomio!

Vierailija
9/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin täällä joku kertoo, että rahat riittää, ja ilman mitään suurituloisuutta! hyvä!

Vierailija
10/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo paljon suomalaisen läpimädän vassaripolitiikan hedelmistä. Kannattaa mieluummin olla työtön kuin työllinen. Mutta onnea ap:lle! Eikä mätä systeemi ole sinun vikasi.