Miksi teette lapsia miesten kanssa jotka eivät hoida niitä?
Ensimmäisen virheen vielä ymmärrän jos mies valehtelee ennen lapsen syntymää että joo, hoidan tottakai, ja sitten ei hoidakaan ja lopettaa kotitöidenkin tekemisen kun akka nyt on kotona ne tekemässä. Mutta miksi pitää vielä toinen ja jopa kolmas lapsi tehdä sellaisen vätyksen kanssa? Sitten itketään täällä kun ei ole yhtään omaa aikaa, eikä rahaa.
Kommentit (23)
Onko se jotenkin niin että nainen ei kehtaa myöntää, edes itselleen, että teki lapsen väärän miehen kanssa, ja tekee sitten ne loputkin (ehkä vahingossa) heti perään, niin ompahan kaikilla sama isä, nin ei tarvi hävetä? Kun vaihtoehto olisi erota esikoisen syntymän jälkeen, ja olla yhden lapsen yh ja etsiä uutta miestä jonka kanssa tehdä loput lapsista joista on haaveillut?
ap
On raskasta erota, on raskasta olla yh.
mutta itse en ymmärrä ettei puolison valinnassa kiinnitä huomiota kotitöiden ja lastenhoidon jakamiseen.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:35"]
On raskasta erota, on raskasta olla yh. mutta itse en ymmärrä ettei puolison valinnassa kiinnitä huomiota kotitöiden ja lastenhoidon jakamiseen.
[/quote]
Se on varmaan sitä alkuhuumaa, ja tuntuu että monet sitten jotenkin alistuvat siihen huonoon suhteeseen, tai sitten toivovat että se puoliso kyllä tajuaa jossain vaiheessa mitä tekee väärin ja korjaa asian.
ap
No, minä ainakin olen ajatellut että teen lisää lapsia jos ja kun jaksan ne hoitaa. En luota siihen että mies alkaisi panostaa tasavertaisesti saati sitten ottaisi tilanteen haltuun niin että minun rooli pienenisi, mutta eihän se estä lasten tekemistä. Miestä en voi muuttaa, mutta koska itse olen tähän jäänyt, niin en valita. Palstalla joskus valitan tai etsin ratkaisuja, mutta eihän se tarkoita että aamusta iltaan itkisin kotona surkeuttani.
En olisi tehnyt yhtäkään lasta, jos en olisi luottanut itseeni ja olisi pitänyt luottaa että mies hoitaa. Rehellisesti sanottuna ihmetyttää miten yksikin tuttu yhden lapsen äiti soittaa miehen välillä töistä kotiin, kun ei jaksa lapsensa kanssa, mies sitten tulee ja siivoaa ja laittaa ruokaa ja hoitaa lasta muutaman tunnin että äiti saa levätä, ja lähtee takaisin töihin. Toista suunnittelavt. Ei pitäisi olla mitään mielenterveysongelmaakaan, ei vain jaksa koko päivää itse kun on yöllä heräillyt. Hienoa että hänellä on auttavainen mies, se on upeaa totta kai että yhdessä jaksavat sitä mitä eivät ehkä yksin jaksaisi. Mutta tällaisten naisten ei pidäkään tehdä lapsia jos on yhtään merkkiä siitä että kumppani ei ole jatkuvasti tukena.
No joo, toki tiedostan että minun mies ehkä olisi pahassa pulassa, jos minulle tapahtuisi jotakin. Siinä mielessä hän saattaisi olla sellainen mies, jonka ei olisi kuulunut tehdä lapsia koska ei ikinä voi tietää olenko minä hoitamassa niitä. Mutta oikeastaan uskon että hän lopulta siitäkin tilanteesta selviäisi ja ryhdistäytyisi edes auttavasti. Toivotaan ettei minulle mitään tapahdu.
Miksi se on sulle ok että hoidat lapset ihan yksin? Miksi olet siihen jäänyt? Eikö lapset kuitenkin ole puoliksi miehen? Vai onko mies vaan siittäjä, sekä omasta että sinun mielestäsi?
Koska jos haluaa niitä lapsia. Yksin on vaikea lisääntyä.
Itse olen nainen, joka ei uskalla hankkia kenenkään miehen kanssa lasta kun aina on se vaara, että tulisi ero tai saisin yksin jäädä hoitovastuuseen.
Samaa ihmettelen. Ja sitten monesti vielä naureskellaan kun toistilla voi olla ne miehet, jtoka osallistuu lasten ja kodinhoitoon. Pidetään jotenkin epämiehekkäinä verrattuna siihen omaan, joka jättää kotinsa ja lapsensa naisen vastuulle yksin.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:59"]
Miksi se on sulle ok että hoidat lapset ihan yksin? Miksi olet siihen jäänyt? Eikö lapset kuitenkin ole puoliksi miehen? Vai onko mies vaan siittäjä, sekä omasta että sinun mielestäsi?
[/quote]
Siis... Miksi tästä lähtisin mihinkään? Enkö minä silloin hoitaisi vielä enempi yksin ne lapset, nyt voin sentään sanoa että istu sohvalle, lapset katsoo pikkukakkosta, vaipat on vaihdettu ja lapset syötetty, menen nyt lenkille, katso että pääluku on sama kun palaan. Kyllähän se joskus jotain tekee kuitenkin oma-aloitteisestikin.
Alunperin olin ehdottomasti sitä mieltä, että en ala hoitaa lapsia niin että miehelle ei ole sijaa, ja en ala valittaa mistään että ei niitä sukkahousuja sen mekon kanssa, vaan annan miehen tehdä niin kuin tekee. En ole sukkahousuvalinnoista valittanut, mutta olen varmaan monella muulla tapaa tehnyt vaikeaksi miehen osallistua. Häntä varten pitäisi olla jonkinlainen laitossysteemi lasten vaatteissa, ruuissa, tavaroissa, varmaan joku kansio pitäisi askarrella josta näkee kaaviot mitä pukea päälle kun tuulee 4 m/s, on puolipilvistä, ilmankosteus 60%, lämpötila +3 astetta ja lapsi ulkona a) istuu kalliolla b) istuu hiekkalaatikolla c) istuu vaunuissa d) juoksee, enkä jaksa sellaista ylläpitää kun harvoin osallistuu, siinä on kierre siis. Mies oli sitä mieltä että jos hän joskus lapsiperheessä eroaa, niin rupeaa kyllä lähi-isäksi, että häneltä ei viedä lapsia. Hah hah.
On myös lasten turva että isä on läheinen ja osaa hoitaa - jos esim. äiti joutuu sairaalahoitoon tms.
On niin kiire raskautua ja päästä loisimaan miehen lompakolle, ajattelematta että kodin leikkiminen ei olekaan samaa kuin lapsuuden nukkeleikit. Mies kyllästyy loisivaan pihtari-nalkuttajaan ja kierre on valmis.
Mikä tässä yhtälössä on teille kantturoille niin vaikeaa ymmärtää? Pyhä Vulva ei ole maapallon keskipiste.
Luulen että kyse on siitä, että moni nainen haluaa macho-miehen. Monet naiset arvostavat ylimaskuliinisia, jotka sitten harvoin suostuu jakamaan tasaisesti kotitöitä ja lastenhoitoa.
Mä en kyllä ymmärrä sitäkään, että tehdään edes se eka lapsi. Paitsi jos todella mies huijasi asiassa. Mutta sitä en ymmärrä, että halutaa uskoa hyvää täysin päinvastaisista merkeistä huolimatta, vaikka mies sanookin, että kyllä mä hoidan...
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:35"]On niin kiire raskautua ja päästä loisimaan miehen lompakolle, ajattelematta että kodin leikkiminen ei olekaan samaa kuin lapsuuden nukkeleikit. Mies kyllästyy loisivaan pihtari-nalkuttajaan ja kierre on valmis.
Mikä tässä yhtälössä on teille kantturoille niin vaikeaa ymmärtää? Pyhä Vulva ei ole maapallon keskipiste.
[/quote]
Päivystävä Miesasiamies taas paikalla?
Halusin miehen, joka on ahkera ja käy töissä. Näköjään kaikkee ei voi saada :D
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:02"]Koska jos haluaa niitä lapsia. Yksin on vaikea lisääntyä.
Itse olen nainen, joka ei uskalla hankkia kenenkään miehen kanssa lasta kun aina on se vaara, että tulisi ero tai saisin yksin jäädä hoitovastuuseen.
[/quote]
ryhdy totaaliyhäriksi, klinikalla. ei huonompi vaihtoehto.
Tätä minäkin ihmettelen.