Pitäisikö paljastaa lapselle...
Olen hankalassa tilanteessa: pitäiskö minun paljastaa ala-asteikäiselle lapselleni, ettei se, jota hän luulee isäkseen, olekaan hänen isänsä? Lapsen "isä" (eli siis se mies, jota lapsi luulee isäkseen) ei myöskään tiedä, ettei lapsi ole hänen. Luulee omaksi lapsekseen.
Tiedän, että lapsi on toisen miehen, jonka kanssa petin miestäni yli kymmenen vuotta sitten. Päättelin tämän esimerkiksi lapsen ulkonäöstä, ei muistuta "isäänsä" ollenkaan, eikä sen puolesta minuakaan. Lapsella ei ole esim. samanvärisiä silmiä kuin minulla ja "isällään", kasvonpiirteet ovat samanlaiset kuin kys. toisella miehellä jne... Olen siis varma, että on tämän toisen lapsi.
Lapseni oikea isä ei ole missään tekemisissä kanssamme, kukaan muu perheestämme kuin minä ei ole tavannut häntä.
Mutta siis, pitäisikö paljastaa tälle lapselle, että hänen isänsä onkin joku muu?
Kommentit (9)
Ei lapsen tarvitse kantaa vastuuta sinun sotkuistasi. Olisin kertonut kaikille osapuolille jo aiemmin. Nyt kun olet tuolle linjalle lähtenyt niin pidä vaan mölyt mahassasi. Etkä voi tehdä lapselle sitä, että kerrot isän, mutta käsket pitämään sen salaisuutena. Päässäsi on vikaa jos pidät sitä hyvänä ideana.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:37"]
Olen hankalassa tilanteessa: pitäiskö minun paljastaa ala-asteikäiselle lapselleni, ettei se, jota hän luulee isäkseen, olekaan hänen isänsä? Lapsen "isä" (eli siis se mies, jota lapsi luulee isäkseen) ei myöskään tiedä, ettei lapsi ole hänen. Luulee omaksi lapsekseen.
Tiedän, että lapsi on toisen miehen, jonka kanssa petin miestäni yli kymmenen vuotta sitten. Päättelin tämän esimerkiksi lapsen ulkonäöstä, ei muistuta "isäänsä" ollenkaan, eikä sen puolesta minuakaan. Lapsella ei ole esim. samanvärisiä silmiä kuin minulla ja "isällään", kasvonpiirteet ovat samanlaiset kuin kys. toisella miehellä jne... Olen siis varma, että on tämän toisen lapsi.
Lapseni oikea isä ei ole missään tekemisissä kanssamme, kukaan muu perheestämme kuin minä ei ole tavannut häntä.
Mutta siis, pitäisikö paljastaa tälle lapselle, että hänen isänsä onkin joku muu?
[/quote]
Kyllä teillä Provoossa taas tapahtuu jännittäviä asioita! Ilman muuta kerrot asian lapselle ja sen jälkeen mieskin saa tietää, kun järkyttynyt lapsi kertoo sen hänelle. Avio/avoero jouluksi lieneekin lahjatoivelistalla. Todellinen onnellinen loppu! Onneksi aloituksesi oli provo.
Jakorasian ongelma: yhteitä liikaa, virta väärässä!
Ei pidä. Se olisi vain haitaksi kaikille.
Älä kysele, tee niinkuin haluat, älä täällä jankkaa!
Ei, jos tilanne on hyvä noin.