Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaaha, sh:lla sama palkka kuin mulla T. Ope

Vierailija
26.09.2021 |

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/6f46bd51-467c-41d2-9d01-c7345e609f78

Näemmä sh:lla lähes sama peruspalkka kuin mulla (olisko satasen vähempi). Mitähän varten sitä tuli aikanaan 5v yliopistolla kulutettua kun ei näy palkassa sitten mitenkään.

Opella ne lisätkin on vähän vaikeasti saavutettavissa jos ylitunteja ei vaan ole tai ei satu olemaan sellaisen aineen opettaja josta lisiä (demotunnit, kirjaston hoito, kokoelmien hoito, tvt) saa.

Terveisin,
Kieltenope

Kommentit (255)

Vierailija
61/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni AMK-tutkinto sosiaalialalta ja 20 vuoden työkokemus eli ikälisät tulee. Kolmivuorotyön lisien kanssa koko palkka noin 2600 euroa/kk. Peruspalkka 2100 euroa. Saman tasoinen tutkinto kuin sairaanhoitajilla. Työnihän on ”kevyttä ja helppoa” lastensuojelutyötä.

Ei voi olla totta, toivottavasti alalle ei hakeudu enää yhtään ihmistä. Ei päättäjät muuten herää.

Moni yliopistonkin käynyt sosiaalityöntekijä vaihtaa alkaa. Opiskelukaverillani, ex-sosiaalitöyntekijällä, oli pahimmillaan sata asiakasta, vaihtoi media-alalle ja tienaa nyt tuplasti enemmän rennossa työssä. Teen itse 50% työaikaa media-alalla ja palkka 2300 €/kk... En valita: kiva työ, sopiva työaika (en sairauteni vuoksi voi tehdä täyttä työaikaa) ja aikaa jää muullekin elämälle. 

Mitä teet? Kiinnostaa. 

Graafista suunnittelua ja tekstintuotantoa.

- 53

Vierailija
62/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katainen nosti sh palkkoja 500 €. Arvasin silloin mihin se johtaa. Työolot huononee ja sh.t vaihtaa alaa. No palkkaansa ei ole kukaan koskaan tyytyväinen, jotta se palkastaan valitus jatkuu vain ainiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkiä työpäiviä opettajat tekevät esim. ala-asteella? Kolmasluokkalaisellani alkaa koulu joka päivä klo:9 ja yhtenä päivänä loppuu jo klo:12. En usko, että opettaja kököttää siellä luokassa 8-16🤔

Ja opettajilla aina viikonloput, illat ja pyhät vapaita. Ja ai niin, syysloma, joululoma, hiihtoloma, pääsiäisloma ja tietenkin se piiiitkä kesäloma.

Helposti ne työpäivät venyy. Kokeiden ja aineiden korjausta, palaveria, tuntien suunnittelua, s-postit ja muut. Viikonloppuisin ja lomillakin joutuu joskus ottamaan töitä kotiin kun ei työpäivän aikana millään ehdi. Opettajan työhön sisältyy paljon muutakin kuin ne oppitunnit, eikä nekään toteudu tuosta noin vain, kun joutuu tekemään ja etsimään materiaaleja ym. Oppitunnit kun ei ole vaan sitä, että luetaan vaan oppikirjaa vaan oppilaat tarvitsevat erilaisia aktiviteetteja, joiden suunnittelu vie oman aikansa

Vierailija
64/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen sairaalassa ja parhaana kuukautena ansiot ovat 3500€, alimmillaan 2600€. Koulutus oli vain hieman päälle kolme vuotta, mutta työ itsessään on melko vastuullista ja tarkkaa. Tekemäni työ vaikuttaa siihen, mihin suuntaan potilaan hoidon kanssa lähdetään etenemään. Töitä tehdään kolmessa vuorossa kaikkien mahdollisten potilasryhmien kanssa, sisältäen kaikki sairaalan osastot sekä poliklinikat ja ikäluokat vauvasta vaariin, puolikiloisista keskosista yli 200 kokoisiin aikuisiin. Hoidan sekä somaattisista että psyykkisistä sairauksista kärsiviä. Välillä olen ottamassa vastaan kriittisiä tapauksia päivystyksessä, mutta potilaani voivat olla vaikkapa teho-osastolla, synnytyssalissa, tavallisella vuodeosastolla, psykiatrisen osaston turvahuoneessa, päihdekuntouksessa, vakavan tartuntataudin mukaisessa eristyksessä, keskoskaapissa... Oikeastaan ihan missä tahansa. Kontakteja on kymmenittäin päivän aikana. Jos tuolta kantilta katsellaan asiaa niin ei se palkka niin hirveän suuri olekaan siihen nähden, miten erilaisissa tilanteissa minun pitää osata toimia niin että kaikki on potilaan, muiden potilaiden, työyhteisön ja minun itseni kannalta turvallista ja toimivaa. Potentiaalisia vaaratilanteita on suht usein, niitä varten työtäni ovat turvaamassa muu hoitohenkilökunta, vartijat tai poliisit, koska työni tosiaan koskee kaikkia yhteiskunnan jäseniä, mukaan lukien rikolliset, päihteiden väärinkäyttäjät ja vakavalla tavalla psyykkisesti sairaat.

Vierailija
65/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 200 kiloisiin piti siis tuossa ylemmässä lukea 😅

Vierailija
66/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajille voisi rakentaa bonusjärjestelmän, mitä paremmin oppilaat menestyvät työelämässä (vaikka nyt verotietojen mukaan), sen mukaan voidaan maksaa bonuksia.

Sama sairaanhoitajilla ja lekureilla, mitä terveempiä ja pidempään asiakkaat elävät, niin sen parempi palkanlisä.

Tehdään vaikka niin että 80% vaikutus on sillä miten kotiorganisaatio ja 20% miten itse performoi, jolloin ei tarvitse odottaa että lapset pääsevät työnsyrjään kiinni.

Jos oppilaista tulee esimerkiksi apurahataiteilijoita voitaisiin myös palkasta pidättää apurahoihin menevä osuus.

Vierailija
67/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajilla on aika paljon pidempi kesäloma kuin sairaanhoitajilla. Ja ylipäätään opettajat saavat aina olla vapaalla juhlapäivinä (joulu, uusi vuosi, pääsiäinen, äitienpäivä jne.) eivätkä tee yötöitä.

Noiden iltojen, öiden ja juhlien takia hoitsulle juokseekin niitä lisiä. Ei tuo 2600 kuussa ole se todellinen palkka.

Tänäkin sunnuntaina lukemattomat opettajat suunnittelevat huomista päivää tai korjaavat kokeita tms. ilman mitään lisiä palkkaan.

Ja kuten sanottu, ilman lomia voisi alkaa olla hankala löytää opettajia enää. Niille lomillekin on usein lähtenyt mullakin ainepinkka matkaan.

Vierailija
68/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajille voisi rakentaa bonusjärjestelmän, mitä paremmin oppilaat menestyvät työelämässä (vaikka nyt verotietojen mukaan), sen mukaan voidaan maksaa bonuksia.

Sama sairaanhoitajilla ja lekureilla, mitä terveempiä ja pidempään asiakkaat elävät, niin sen parempi palkanlisä.

Tehdään vaikka niin että 80% vaikutus on sillä miten kotiorganisaatio ja 20% miten itse performoi, jolloin ei tarvitse odottaa että lapset pääsevät työnsyrjään kiinni.

Jos oppilaista tulee esimerkiksi apurahataiteilijoita voitaisiin myös palkasta pidättää apurahoihin menevä osuus.

No just joo. Luulisi sinunkin tietävän, että oppilaiden tulevaisuuden sanelee tilastojen valossa lähinnä vanhempien sosioekonominen tausta.

Vierailija
69/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni AMK-tutkinto sosiaalialalta ja 20 vuoden työkokemus eli ikälisät tulee. Kolmivuorotyön lisien kanssa koko palkka noin 2600 euroa/kk. Peruspalkka 2100 euroa. Saman tasoinen tutkinto kuin sairaanhoitajilla. Työnihän on ”kevyttä ja helppoa” lastensuojelutyötä.

Mä olen arkistonhoitaja, tutkinto siis filosofian maisteri ja palkka 2100e, ei mitään lisiä. (ja toimitan teille molemmille sinne töihin asiakirjoja mitä tarvitsette) mutta näillä mennään. Humanistina nyt on jo tottunut siihen, ettei mitään arvostusta tule.

Vierailija
70/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sairaanhoitajalla pitäisi olla paljon isompi palkka kuin opettajalla...

Ei mulla muuta.

Sairaanhoitaja opiskelee 4v ammattikoulussa ja ope 5-6v yliopistossa.

Opekin voisi valmistua 4 vuodessa jollei yliopistoelämä olis niin kivaa.

Vierailija
71/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh. Ei voi muuta sanoa.

Vierailija
72/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katainen nosti sh palkkoja 500 €. Arvasin silloin mihin se johtaa. Työolot huononee ja sh.t vaihtaa alaa. No palkkaansa ei ole kukaan koskaan tyytyväinen, jotta se palkastaan valitus jatkuu vain ainiaan.

Tuota 500€ ei kyllä tullut. Isot otsikot oli, mutta tyngäksi jäi. Peruspalkkani on 2459€, Hus:lla näköjään maksavat enemmän.

Vierailija
73/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajilla on aika paljon pidempi kesäloma kuin sairaanhoitajilla. Ja ylipäätään opettajat saavat aina olla vapaalla juhlapäivinä (joulu, uusi vuosi, pääsiäinen, äitienpäivä jne.) eivätkä tee yötöitä.

Noiden iltojen, öiden ja juhlien takia hoitsulle juokseekin niitä lisiä. Ei tuo 2600 kuussa ole se todellinen palkka.

Tänäkin sunnuntaina lukemattomat opettajat suunnittelevat huomista päivää tai korjaavat kokeita tms. ilman mitään lisiä palkkaan.

Ja kuten sanottu, ilman lomia voisi alkaa olla hankala löytää opettajia enää. Niille lomillekin on usein lähtenyt mullakin ainepinkka matkaan.

Opettajien huumeongelma tuskin on sairaanhoitajien syytä

Vierailija
74/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostus opettajia kohtaan laskenut kuin lehmän häntä seuratessani vierestä lasten koulutaipaletta. Kai niitä hyviäkin on, mutta sh:n työ paljon vastuullisempaa vuorotyötä. Eivät yleensä terävintä kärkeä kyllä hekään. Hienoa työtä tosin tekevät.

Vierailija
75/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehden artikkelin sairaanhoitaja ainakin oli niin leuhka ja olevinaan niin täydellinen, että joutaakin pois alalta. Tilalle hoitajia joilla ei mene työaika poseeraamiseen somekuvissa keskoskaapin edessä tms turhuuksiin.

Vierailija
76/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota, tota. Mulla on pohjalla yliopistotutkinto ja sen päälle opettajakoulutus. Aikaa vei viisi vuotta. Tervetuloa hommailemaan.

Vierailija
77/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen arkistonhoitaja, tutkinto siis filosofian maisteri ja palkka 2100e, ei mitään lisiä. (ja toimitan teille molemmille sinne töihin asiakirjoja mitä tarvitsette) mutta näillä mennään. Humanistina nyt on jo tottunut siihen, ettei mitään arvostusta tule.

Tulispa joskus uutinen tällaisista tehtävistä. Aina samat ammatit tapetilla, vaikka aika paljon muitakin vastuullisia töitä mistä maksetaan törkeän huonosti.

Vierailija
78/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me katsotaan tiedot järjestelmästä. Ikinä ei ole tarvinnut pyytää arkistosta. Eikä meillä varmaan ole arkistonhoitajaakaan kun kaikki menee sähköisesti.

Vierailija
79/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivottomat ala-asteen opettajat ei minusta kyllä tartte palkkaa ollenkaan. Miettikää minkälaisia ne on, Ilkka Repo, rivoja kirjoitellut persu, on ala-asteen opettaja.

Vierailija
80/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sairaanhoitajalla pitäisi olla paljon isompi palkka kuin opettajalla...

Ei mulla muuta.

No sairaanhoitajalla nyt pitäisi olla suurin palkka kaikista. Ainakin jos hoitajilta kysytään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä