Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaaha, sh:lla sama palkka kuin mulla T. Ope

Vierailija
26.09.2021 |

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/6f46bd51-467c-41d2-9d01-c7345e609f78

Näemmä sh:lla lähes sama peruspalkka kuin mulla (olisko satasen vähempi). Mitähän varten sitä tuli aikanaan 5v yliopistolla kulutettua kun ei näy palkassa sitten mitenkään.

Opella ne lisätkin on vähän vaikeasti saavutettavissa jos ylitunteja ei vaan ole tai ei satu olemaan sellaisen aineen opettaja josta lisiä (demotunnit, kirjaston hoito, kokoelmien hoito, tvt) saa.

Terveisin,
Kieltenope

Kommentit (255)

Vierailija
1/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivätyö ja kohtuulliset lomat meillä kuitenkin. Mutta joo harmittelen palkkaa itsekin. Ammatinvalintakysymyshän se on. Ei kukaan opettajaksi palkan takia ole ryhtynyt. T. myös ope

Vierailija
2/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivätyö ja kohtuulliset lomat meillä kuitenkin. Mutta joo harmittelen palkkaa itsekin. Ammatinvalintakysymyshän se on. Ei kukaan opettajaksi palkan takia ole ryhtynyt. T. myös ope

Tekisitkö todella open töitä, jos niistä ei maksettaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sairaanhoitajalla pitäisi olla paljon isompi palkka kuin opettajalla...

Ei mulla muuta.

Vierailija
4/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta.

Kyllä

Vierailija
5/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo lisät on kyllä tosi epäreiluja.

Joku kokoelmien hoito. Mitä se nyt ihan oikeasti vaatii? Tai demotunnit? Valmistelua varmasti on paljonkin, mutta niin voi ihan hyvin olla myös kielten tunneilla jos yhtään erikoisempaa projektia käynnistelee. Eipä paljon huvita käynnistellä tällä palkalla.

Äikän opettajilla taas alempi opetusvelvollisuus korjaustyön takia. Varmasti korjattavaa onkin, mutta kyllä kielissäkin korjattavaa riittää nykypäivänä runsaastikin. Ehkei aiemmin sitten ole niin sitä ollut, mutta nykyään kyllä.

Vierailija
6/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope sinulla pitkä kesäloma jota sh:lla ei ole. Muista loma- ajalta saat myös palkkaa.

Vierailija
7/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni rikkaita (2800e/kk+) pitäisi verottaa reilusti suuremmin, ansiotuloveroa nostaa 30-50% ja antaa nämä rahat hoitajille ja opettajille!!! Nyy loppuu tämä sorto!!

Vierailija
8/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni rikkaita (2800e/kk+) pitäisi verottaa reilusti suuremmin, ansiotuloveroa nostaa 30-50% ja antaa nämä rahat hoitajille ja opettajille!!! Nyy loppuu tämä sorto!!

Sulla on todella vääristynyt käsitys rikkaudesta.

Vierailija
9/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ope sinulla pitkä kesäloma jota sh:lla ei ole. Muista loma- ajalta saat myös palkkaa.

Eli kaikkiaan n. 400-500e parempi peruspalkka kuussa?

Vierailija
10/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vedotaan tuohon loma-aikaan.

Väitän, että jos sitä ei olisi, ei olisi opettajiakaan.

Vierailija
11/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan me tienataan liian vähän jos aletaan muihin vertaamaan.

Vierailija
12/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta.

Surullista, miten vähän arvostat lasten kasvatusta ja hyvinvointia.

Vierailija
13/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni AMK-tutkinto sosiaalialalta ja 20 vuoden työkokemus eli ikälisät tulee. Kolmivuorotyön lisien kanssa koko palkka noin 2600 euroa/kk. Peruspalkka 2100 euroa. Saman tasoinen tutkinto kuin sairaanhoitajilla. Työnihän on ”kevyttä ja helppoa” lastensuojelutyötä.

Vierailija
14/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaan sh 1900e/kk, mielestäni olen alipalkattu. Jos sinä riistoporvarina tienaat 2800e+/kk niin olet lellitty pilalle. Anna yksi syy miksi riistoporvarilta ei otettaisi rahoja pois yhteiseen hyvään? Minä hoidan ihmisiä, sinä keskityt riistämiseen ja sortoon!

Vierailija
15/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta.

Sairaanhoitaja opiskelee 4v ammattikoulussa ja ope 5-6v yliopistossa.

Miksi ihmeessä kaikki ottavat tämän opiskelun esille? Mitä väliä, vaikka olisit kirjekurssilla opiskellut? Ei paljon sitä 50v-60v enää kiinnosta missä muinoin on opiskellut. Sh:n työ paljon vaativampaa ja rankempaa. En sitä sano, että openkaan työ mitään kivaa olisi. Mutta sh:n palkka on ihan liian pieni työhön nähden, opeilla ihan sopiva.

Niin ja itse en ole kumpaakaan, vaan vielä huonommin koulutettu ja palkattu lastenhoitaja.

Vierailija
16/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei opettaja saa kesältä palkkaa. Kesällä maksettava palkka on talvella sisään tehtyä palkkaa, joka vaan maksetaan taannehtivasti.

Vierailija
17/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta.

Ja sitä ennen on käytävä lukio tai nykyään myös se ammattikoulu kelpaa. Onko tämä mielestäsi suhteessa palkkaan? Voidaan toki palauttaa opettajankoulutus seminaaritasoiseksi. Sen jälkeen ei enää tarvitse Pisa-testejä tehdä. Tulos on testaamatta selvä.

T. Ope, joka ei loma-ajalta palkkaa saa.

Vierailija
18/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta.

Ei nyt sentään ammattikoulussa vaan ammattikorkeakoulussa, vastaa yliopiston kanditutkintoa, joka on usein esimerkiksi varhaiskasvatuksen opettajilla.

Vierailija
19/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta.

Kyllä

Ei.

Vierailija
20/255 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaan sh 1900e/kk, mielestäni olen alipalkattu. Jos sinä riistoporvarina tienaat 2800e+/kk niin olet lellitty pilalle. Anna yksi syy miksi riistoporvarilta ei otettaisi rahoja pois yhteiseen hyvään? Minä hoidan ihmisiä, sinä keskityt riistämiseen ja sortoon!

Sulla on ollut kaikki mahdollisuudet opiskella itsellesi hyvä ammatti ja palkkataso ei voi tulla kenellekään yllätyksenä. Se, että joku opiskelee enemmän ja keskittyy uraansa, ei ole mikään peruste riistää rahoja johonkin epämääräiseen "yhteiseen hyvään". Verotus on muutenkin nousemassa sote-hallintoläskin takia, joten kohta ei 2800 euron tuloilla kannata tehdä töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä