Panin varatun miehen kanssa ja tulin raskaaksi, mitä teen?!
Tämä mies on minua aika paljon vanhempi sekä perheellinen. Eksyin hänen kanssaan sänkyyn ja tulin raskaaksi (nyt siis kuudennella viikolla). Mitä teen?
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:03"]Mieti itse mitä haluat: haluatko pitää lapsen vai et. Sitten kerrot miehelle. [/quote] Jos teen abortin, pitääkö minun kertoa miehelle? (en ole siis varma vielä, että pidänkö lapsen vai en) -ap
[/quote]
Minun mielestäni miehellä on oikeus tietää.
Huh no et siitä varmaan isää saa kun tuollainen lauma on lapsia jo kotonakin
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:03"]Mieti itse mitä haluat: haluatko pitää lapsen vai et. Sitten kerrot miehelle. [/quote] Jos teen abortin, pitääkö minun kertoa miehelle? (en ole siis varma vielä, että pidänkö lapsen vai en) -ap
[/quote]
Ei sinun pidä kertoa abortista miehelle, jos et itse halua.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:09"]
Huh no et siitä varmaan isää saa kun tuollainen lauma on lapsia jo kotonakin
[/quote]
Ilmeisen hedelmällinen mies kyseessä.
Piti kyllä alapeukuttaa "tyhmä akka" -kommenttia, mut tuli vahingossa yläpeukku. EN ole kenenkään tyhmäksi haukkumisen kannalla!
No abortti tietenkin. Viides lapsi miehelle (vähintään). Eipä siltä suuria elareita saa. Eikä aikaa. Lapsen teko yksin on todella raskasta.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:18"]No abortti tietenkin. Viides lapsi miehelle (vähintään). Eipä siltä suuria elareita saa. Eikä aikaa. Lapsen teko yksin on todella raskasta.
[/quote]
Lapsenteko yksin?
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:07"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:05"]Minkä ikäiset lapset sillä on [/quote] 16v, 9v, n. 5v ja 3kk. -ap
[/quote]
Voihan vee teitä. Eli tiesit miehen olevan neljän lapsen isä, joista yksi vastasyntynyt ja menit sänkyyn. Halusit siis lapsen? Taisi sattua Porvoossa.
Se on ihan sinun oma päätöksesi. Ei miehelle tarvitse mitään kertoa jos ei halua. Mutta jos pidät lapsen niin toki kerrot että saat elatusmaksut ja lapsi aikanaan perintöosuutensa. Jos mies on varakas niin elatusmaksut voivat olla hyvätkin. Jokaisella on oikeus isään. Sitäpaitsi, emme voi tietää millä tolalla miehen asiat ovat, kenties vain kulissiavioliitto. Ehkä hän toivookin syytä millä sen lopettaa? Ja jos ilman ehkäisyä hän harrastaa seksiä niin kyllä aikuinen mies tietää mitä voi olla tulossa, kenties jopa halusi näin käyvän. Vaimollekin voit kertoa, olisi hyvä tietää. Ei olisi ensimmäinen mies joka haluaa/hankkii uuden perheen.
Mä tekisin abortin, lapsi ansaitsee ehjän perheen.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:25"]
Se on ihan sinun oma päätöksesi. Ei miehelle tarvitse mitään kertoa jos ei halua. Mutta jos pidät lapsen niin toki kerrot että saat elatusmaksut ja lapsi aikanaan perintöosuutensa. Jos mies on varakas niin elatusmaksut voivat olla hyvätkin. Jokaisella on oikeus isään. Sitäpaitsi, emme voi tietää millä tolalla miehen asiat ovat, kenties vain kulissiavioliitto. Ehkä hän toivookin syytä millä sen lopettaa? Ja jos ilman ehkäisyä hän harrastaa seksiä niin kyllä aikuinen mies tietää mitä voi olla tulossa, kenties jopa halusi näin käyvän. Vaimollekin voit kertoa, olisi hyvä tietää. Ei olisi ensimmäinen mies joka haluaa/hankkii uuden perheen.
[/quote]
Kyllä saa melko hyväpalkkainen olla jos viiden lapsen isä pystyy jokaisesta "hyvät elarit" maksamaan..
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:02"]
Haluatko pitää lapsen? Abortti on vielä mahdollinen, tai voit antaa lapsen adoptoitavaksi jos et ole valmis äidiksi, muttet aborttia halua. Mieheltä et voi kunnollista isyyttä vaatia, sillä tämä sitä tuskin tulee haluamaan,ja varsinkin jos tiesit miehen perheestä, et voi ruveta kiristämään tätä mitenkään. Kerrot miehelle kun olet päättänyt mitä haluat tehdä. Aborttikin on aika kamala kokemus, ja tuki siinä on mielrstäni tarpeen.
[/quote]
Miestä ei voi vaatia osallistumaan lapsen elämään, mutta häneltä voi ja pitää vaatia lapsen tunnustaminen. Lapsi on oikeutettu elatukseen ja aikanaan perintöön isältään. Mies on kuitenkin ihan tietoisesti riskeistä harrastanut seksiä ap:n kanssa, joten tämä on se vähimmäisvastuu, joka hänen on jälkeläisestään kannettava.