Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys palkinto

Vierailija
14.11.2014 |

Tietenkin se lapsi ja vielä terveenä olisi paras palkinto mutta oletteko saaneet mieheltänne synnytyksestä palkintoa? Kerro ikäsi ja monesko lapsi?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ohi menee aiheesta, mutta tällä viikolla Kättärillä "sain" ihan itse hakea suoraan synnytyksen jälkeen jääkaapista mehukeittoa ja leivän että jaksan odottaa aamupalaa, joka tietenkin sekin haetaan itse, juustoleipää ja mehukeittoa. Lisäksi sain mahdollisimman vähän palvelua."

Olin amerikkalaisessa sairaalassa tarkkailtavana, en ollut edes synnyttanyt. Painetusta menusta sai tilata aamiaisen, lounaan ja paivallisen. Klo 23n jalkeen heilla oli valitettavasti vain voileipia :).

Vierailija
42/49 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:44"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:54"] [quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 18:36"] Noh, sain tokan lapsen syntymän jälkeen ruusukimpun, suklaata ja shampanjapullon. Se oli ihana lahja, mies ei käyttänyt sanaa palkinto vaan kiitos kahdesta lapsesta ja "minusta" [/quote] Me saatiin kuoharia, suklaata, leivos sekä leipää ja ruusu synnärin henkilökunnalta.  [/quote]
oho, aikamoista. Tyksissä sao valita haluaako teetä, kahvia tai kaakaota, ja toivat sitten tarjottimen missä oli toivottu lämmin juoma +appelsiinimehua skumppalasissa, sämpylä ja jugurtti. Vain synnyttäjälle, tai ehkä sitä mehua oli miehellekin, en muista.... 
Tarttis varmaan vaihtaa synnäriä ens kerralla =D [/quote] Ohi menee aiheesta, mutta tällä viikolla Kättärillä "sain" ihan itse hakea suoraan synnytyksen jälkeen jääkaapista mehukeittoa ja leivän että jaksan odottaa aamupalaa, joka tietenkin sekin haetaan itse, juustoleipää ja mehukeittoa. Lisäksi sain mahdollisimman vähän palvelua.

[/quote]

ei ollut yksityiskokkia ja prinsessasviittiä palvelijoineen? ihan itse olet itsekkäästi raskautunut, pitäisikö yhteiskunnan varoilla maksaa sinulle hoviväki? (synnytyksestä maksat jo muutoinkin häviävän pienen osan kuluistasi. Eikä ole sanottua että persehedelmäsi tulee koskaan maksamaan veroja, verovaroja se kyllä syö, kiitos itsekkyytesi)

[/quote]

Ihan oikeesti hei, ei sillä siinä vaiheessa oo mitään helvetin väliä miten vapaaehtoisesti kyseiseen tilanteeseen on hankkiutunut. Asia nyt vaan on niin, että monet ovat heti synnytyksen jälkeen hyvinkin kipeitä ja heikossa kunnossa, takana voi olla vuorokausien valvomista (ja syömättömyyttä), runsasta verenhukkaa, pahoja repeymiä, tuore leikkaushaava jne. On normaalia ja inhimillistä, ja usein turvallisuuden takia välttämätöntäkin, että tuossa tilassa olevasta ihmisestä huolehditaan edes sen verran, että saa ruokaa eteensä eikä joudu kävelemään itse paikasta toiseen, jos esim. verenhukan takia huimaa (siitä tulee yhteiskunnalle lisäkuluja vaan, jos vielä pyörtyy ja loukkaa itsensä ja tarvitsee siihenkin hoitoa). Lisäksi äidillä pitäisi olla aikaa ja mahdollisuuksia keskittyä siihen vastasyntyneeseen vauvaan, tääkin on yleisinhimillisesti tärkeätä, ihan riippumatta siitä, oliko sen vauvan hankinta eettisesti perusteltua vai ei - siinä vaiheessa kun se vauva on siinä, pitää sen tarpeista ja terveydestä ja hengissäpysymisestä huolehtia, eikä tää velvollisuus koske vain ja ainoastaan sen vauvan vanhempia.

Ihmislajin luontaiseen käyttäytymiseen nyt vaan kuuluu se, että synnyttänyttä äitiä autetaan ja tuetaan, ei meitä muuten olisi enää olemassakaan.

Oon muuten synnyttänyt sekä Suomessa että eräässä toisessa Euroopan maassa, ja Suomessa piti tosiaan sairaalassa hakea itse ruokansa ja vaihtaa itse lakanansa, kun taas tässä toisessa maassa kotiin tuli hoitaja viikoksi synnytyksen jälkeen auttamaan ja opastamaan vauvanhoidossa ja tarkkailemaan äidin terveydentilaa ja pesemään pyykit, imuroimaan jne., niin että äiti sai levätä ja toipua ja tutustua vauvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranpennun! <3 olinkin sitä jo kauan ehtinyt toivoa!

Vierailija
44/49 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaulakorun

Vierailija
45/49 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuseksiä

Vierailija
46/49 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortin spahan

Vierailija
47/49 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, sain tokan lapsen syntymän jälkeen ruusukimpun, suklaata ja shampanjapullon. Se oli ihana lahja, mies ei käyttänyt sanaa palkinto vaan kiitos kahdesta lapsesta ja "minusta"

Vierailija
48/49 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalan

Vierailija
49/49 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitään :( Vaikka itse lasta syyllistäen hinkui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi