Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laihtunut,kukaan ei sano mitään

Vierailija
01.04.2025 |

Olen laihtunut 15kg ja vaatekoko on pienentynyt.

Kukaan työkaverista eikä kavereista sano siitä mitään?! Eikö se näy,vai kateusko tässä nyt vaivaa. 

Vai eikö enää uskalleta sanoa loukkaantumisen pelossa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotko sitä tutuille/ystäville jos ovat laihtuneet selvästi?

Vierailija
2/51 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ketään ei kiinnosta sun kilosi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään. Ootko nyt tyytyväinen?

Vierailija
4/51 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sanoa myös sitten k7n painosi palaa ennalleen? Ei, parempi on olla kommentoimatta toisten painoja.

Vierailija
5/51 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtua voi monesta syystä: sairaudesta, surusta, köyhyydestä. Ei voi tietää, mitä toinen käy läpi, siksi ei kannata kommentoida. Itse laihduin 19 kiloa sairauden vuoksi. Onneksi kukaan ei onnitellut hoikistumisesta.

Vierailija
6/51 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviin tapoihin kuuluu ettei muiden painonmuutosta kommentoida kun et koskaan voi tietää onko kyse esim. vakavan sairastumisen aiheuttamaa laihtumista vai tahdonvaraista. He luottavat kyllä siihen että kerrot itse jos haluat tilanteestasi kertoa.

Vierailija
7/51 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei huomaa ja vaikka huomaisi niin painosta puhuminen on epäkohteliasta.

Työkaverini kertoi juuri laihtuneen 14 kg. Tiesin kyllä, että hän on ollut puoli vuotta vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, mutta en ole huomannut laihtumista enkä huomaa nyt vaikka kertoi asian. 

Vierailija
8/51 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellekään ei pidä sanoa ulkonäön muutoksista. Mistä ne tietää onko sulla vaikka syöpä tai syömishäiriö. Toisten ulkonäköä ei kommentoida!

Vierailija
9/51 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei ole tarpeen kommentoida kenenkään painoa ja kiloja koskaan. Jos haluat keskustella laihtumisestasi kavereiden kanssa niin aloita itse keskustelu siitä. Työkaverit tuskin kiinnostuu aiheesta.

Vierailija
10/51 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus monesti sädehdi lisää vaan. Uusi kampaus vaikka.

Voihan joku ajatella että sairaus? Mutta jos virkeä olet niin kateus.

Vierailija
11/51 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko painat?

Vierailija
12/51 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis keväällä jolloin joka toinen yrittää laihduttaa, kun ei kärsi sanoa. 

Vierailija
13/51 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi kauhea tilanne, kun todennäköisesti ne kilot palavat kaverien kanssa takaisin, ja annettaisiin laihtuneen ymmärtää, että hän on jotenkin parempi ihminen laihtuneena.

Jos itse ottaa puheeksi, niin silloin voi kommentoida,

Vierailija
14/51 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin ei ole korrektia sanoa, meni paino ylös tai alas. Koska voihan olla, et olet vaikka kuolemansairas tai syömishäiriöinen?

Vierailija
15/51 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä huomaa, jos näkee joka päivä. Sen näkee vain silloin jos on pitkä katko siinä, että ei näe henkilöä. Mä en huomannut edes omaa laihtumistani silloin kun oli elämä hetkistä työn ja koulun vuoksi, yhtäkkiä vaan huomasin että vaatteet pitää olla XXS ja piti ruveta jo lihotuskuurille kun kaupoista ei löytänyt mitään. Osa varmasti luuli että on syömishäiriö ja siksi olivat hiljaa. Ei mulla sitä ollut, ei vaan ollut aikaa syödä ja tuli paljon arkiliikuntaa, ensin 4 km kävellen töihin ja takaisin ja sitten 1,5 km kouluun ja takaisin eikä ollut aikaa syödä ylimääräistä. Tosin sulan kelin aikaan sama pyörällä. Viikonloppuisin kävin uimassa, en laihtuakseni vaan koska pidän uimisesta ja halusin kuntoilla. 

Toisaalta sitten kun laihtuminen voi tosiaan johtua vaikka vakavasta sairaudesta, niin parempi olla sanomatta. Jos et itse asiaa kommentoi, ei kukaan muukaan kommentoi. 

Vierailija
16/51 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossapa tulikin jo syitä. Lihomiseenkin voi syynä olla sairaus tai lääkitys.

Haluatko, että painoasi huomioidaan myös silloin, jos satut lihomaan?

Aloita itse se keskustelu, jos haluat laihdutustuloksistastasi puhua.

Vierailija
17/51 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävä ei itse puhu mitään painostaan oli se sitten laihtumista tai lihomista niin en mene kyllä mitään sanomaan. Jos ystävä itse alkaa puhumaan kuinka on laihtunut tai lihonut niin sitten siitäkin puhutaan. Ne rajat!

Vierailija
18/51 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tosiaan huomaa, jos näkee ihmistä usein. Laihduin itse 10 kg, kun oli stressiä. Onneksi kukaan ei ainakaan kommentoinut asiaa, paitsi kampaaja jota näen pari kertaa vuodessa. Työkaverikin on kuulemma laihtunut valtavasti, en olisi huomannut ellei hän itse puhuisi asiasta.

Vierailija
19/51 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan ei ole ok kommentoida kenenkään painoa (tai ylipäätään ulkonäköä) suuntaan tai toiseen. Jos olisit lihonut 15 kg niin olisiko sitten ok? No ei.

Joku läheinen ihminen, jolle olet vaikka kertonut omista tavoitteistasi laihtua niin varmaan voi sanoa, että kiva kun olet onnistunut tavoitteissasi.

Jos taas olet tehnyt työyhteisössä jonkun ison numeron, että olet nyt laihduttamassa niin senkin kommentoiminen voi olla vähän väkinäistä tai vaivaannuttavaa.

Jos nyt jokainen saisi olla sellainen, kun on, lihoa tai laihtua, eikä siitä tehdä mitään isoa asiaa niin varmaan moni voisi tuntea olonsa hyväksytyksi juuri sellaisena kuin on. 

Vierailija
20/51 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien mielestä ei ole soveliasta kommentoida ulkonäköä. Laihtumisen kommentointi on muutenkin outoa. Se sisältää oletuksen, että toinen on ollut aiemmin lihava. Tai jotenkin huonompi, jos kerran kehutaan siitä, että on muuttunut paremmaksi.

Itse en ainakaan pidä siitä, että joku sanoo paremman näköiseksi kuin ennen. Syy on tyyliin joku rusketus ja minkä sille voi, ettei talvella paista aurinko. Ärsyttää sellainen tarkkaan syynäys. Tuijottakoon kukin omaa pelikuvaansa.

Ota itse puheeksi, jos haluat puhua asiasta. Kysy mielipidettä vaikka vaatteesta, istuuko hyvin, kun on laihtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme