Synnytys palkinto
Tietenkin se lapsi ja vielä terveenä olisi paras palkinto mutta oletteko saaneet mieheltänne synnytyksestä palkintoa? Kerro ikäsi ja monesko lapsi?
Kommentit (49)
Ensimmäisestä Kalevala Korun "Kodin sydän"-riipuksen ja ketjun, kultaisena. Toisesta Kalevala Korun "kaupunki"-sormuksen. Liekö nykyään filigraani-sormuksen nimellä.
Palkinnon, oikeasti? Siis kirjaimellisesti? Ei onnittelulahjaa äiteyden kunniaksi vaan palkinto siitä, että on pusertanut perseestään hedelmän? Hiljaiseksi vetää.
Mitä hä? Jaetaanko siitä jotain palkintoja? Toivottavasti mun mies ei anna. Tulisi aika typerä olo.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 18:36"]
Noh, sain tokan lapsen syntymän jälkeen ruusukimpun, suklaata ja shampanjapullon. Se oli ihana lahja, mies ei käyttänyt sanaa palkinto vaan kiitos kahdesta lapsesta ja "minusta"
[/quote]
Me saatiin kuoharia, suklaata, leivos sekä leipää ja ruusu synnärin henkilökunnalta.
En muistaakseni mitään tai no kukkia sain. En mä mitään lahjaa, eiks oo vähän älytöntä "kiitti kun synnytit." So? Oisko se vatsaan pitänyt jättää? Oliko mulla vaihtoehtoja? Vaik me puhuttiin, etä sä tekisit tän minua mieluummin, niin kun se ei vaan nyt onnistunut. Anna lahja.
Ei näin :)
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:53"]
Palkinnon, oikeasti? Siis kirjaimellisesti? Ei onnittelulahjaa äiteyden kunniaksi vaan palkinto siitä, että on pusertanut perseestään hedelmän? Hiljaiseksi vetää.
[/quote]
Puhutko sä ihan oikeasti ihmisille tuolla tavalla? Lapset on persehedelmiä jne.
Sekin kyllä vetää hiljaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:53"]Palkinnon, oikeasti? Siis kirjaimellisesti? Ei onnittelulahjaa äiteyden kunniaksi vaan palkinto siitä, että on pusertanut perseestään hedelmän? Hiljaiseksi vetää.
[/quote]
Perseestään? Hedelmän? Mitvit, onko mulla nyt menny jotain ohi..?
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:54"]
Me saatiin kuoharia, suklaata, leivos sekä leipää ja ruusu synnärin henkilökunnalta.
[/quote]
Aika erikoista. Tilaako synnärit jokaista potilasta varten herkkuja ja ruusuja, vai pitääkö jonkin tietyn kipukynnyksen ylittyä?
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:55"]
[/quote]
Aika erikoista. Tilaako synnärit jokaista potilasta varten herkkuja ja ruusuja, vai pitääkö jonkin tietyn kipukynnyksen ylittyä?
[/quote]
Silloin sai kaikki synnyttäjät tuon, ja kyseessä ihan tavallinen suomalainen julkinen sairaala.
Nykyään varmaan säästetään kipulääkkeissäkin.
Minusta tuo on kyllä hyvä idea. :)
Voisinkin ostaa itse itselleni palkinnon, kun olen synnyttänyt. Saapahan ainakin mieluisan.
Tuo isän tuoma, vähän arvokkaampi lahja, äidille synnytyksen jälkeen on vähän samantapainen perinne kuin huomislahja. Eli mies antaa naiselle jotain, minkä nainen voisi myydä jos taloudellinen tilanne sen aikanaan vaatii.
Nykyaika on tietty muokannut annettavia lahjoja ja tapoja, enää ei naiset ja muu perhe ole niin miehen tulojen varassa. Ja antaahan jotkut naisetkin miehilleen huomenlahjoja.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 18:36"]
Noh, sain tokan lapsen syntymän jälkeen ruusukimpun, suklaata ja shampanjapullon. Se oli ihana lahja, mies ei käyttänyt sanaa palkinto vaan kiitos kahdesta lapsesta ja "minusta"
[/quote]
[/quote]
oho, aikamoista. Tyksissä sao valita haluaako teetä, kahvia tai kaakaota, ja toivat sitten tarjottimen missä oli toivottu lämmin juoma +appelsiinimehua skumppalasissa, sämpylä ja jugurtti. Vain synnyttäjälle, tai ehkä sitä mehua oli miehellekin, en muista....
Tarttis varmaan vaihtaa synnäriä ens kerralla =D
[/quote]
Puhun niille, jotka ylistävät vauvoja pyhinä ja kauniina otuksina, joista pitäisi vielä saada jotain perhanan palkintojakin. Rotatkin sikiävät, siihen ei paljoa vaadita, en todellakaan ymmärrä miksi synnytyksestä pitäisi palkita.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:01"]
[/quote]
Puhun niille, jotka ylistävät vauvoja pyhinä ja kauniina otuksina, joista pitäisi vielä saada jotain perhanan palkintojakin. Rotatkin sikiävät, siihen ei paljoa vaadita, en todellakaan ymmärrä miksi synnytyksestä pitäisi palkita.
[/quote]
Vauvat OVAT kauniita ja elämä ON arvokas.
Sun kohdallasi alan toki olemaan valmis tekemään tuossa ajatuksessani poikkeuksen.
Jenkkilän meininkiä, alkup. "push present" tai "push prize". Eikö oikeampi käännös olisi - Ponnistus palkinto?
Minä sain ekan lapsen kohdalla timantti kaulakorun ja tokan kohdalla saman sarjan timantti korvikset. En kyllä ajatellut sitä palkintona, vaan enemmänkin lahjana...
Ei se palkinto ollut, vaan lahja. Sain erittäin kalliin merkkilaukun ja minusta oli ihanaa, että mieheni muisti positiivisesti minulle erittäin raskasta ja vaikeaa synnytystä. Eikö sitä kutsta nimelä työntölahja?
Meillä on tapana ostaa toisillemme lahjoja jo pienistäkin jutuista. Mitään näin kallista en ole kuitenkaan aiemmin saanut.
Ikäni on 34 ja lapsi oli ensimmäinen.
Kukkia ja nallen sain mieheltä. Lisäksi mies jäi iltaan asti sairaalaan kanssani.