Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiputin raskauskilot kuukaudessa päättäväisyydellä ja ennen kaikkea

Vierailija
14.11.2014 |

mieheni tuella. Mies hoiti lapsia kun olin lenkillä ja jumpassa, lisäksi osti kaupasta terveellistä ruokaa ja antoi minun nukkua välillä täysiä öitä.

-7kg ja olen aivan sama likka kuin tavatessamme. Joten älkää miehet valittako, tehkää jotain.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, tästä näköjään tuli kilpailu kuka pudottanut raskauskilonsa nopeiten ja vähiten hikoilemalla.
Painoin sairaalaan mennessä 98kg ja lähtiessä 90. 10 kg lähti kahdessa kuukaudessa ja loput sitten vuoden mittaan. Välillä laihdutin hulluna, välillä en ollenkaan. Nyt, melkein vuosi synnytyksestä alan olla entisissä mitoissa. Raskausaikana lihoin lähes 30 kg.

Vierailija
62/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:33"]Mulle tuli raskaudessa yli 30 kiloa. 56 kiloa painoin ennen raskautta ja 88 kiloa loppuraskaudessa. En usko että ap olisi tällaisia kiloja kuukaudessa pudottanut, katsos kun monille niitä kiloja tulee vähän enemmän kuin 7!
[/quote]

Se vauva ja kaikki muu painaa max 8kg, jollet sit saanut kaksosia-kolmosia, loput on tullut syömällä. Että itseäsi vain saat syyttää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli 8kg, synnärille jäi puolet ja loput 4kg oli tippunut 2vkoa synnytyksen jälkeen. Sen jälkeen pudonnut vielä 7kg, eli oon sen 7kg kevyempi ku ennen raskautta. Enkä edes tajua miten, oon nimittäin noita kiloja koittanut ties millä dieeteillä pudottaa ennen raskautta! Elämäntavat + ruokavalio samat ku ennen raskautta, eli ei mitään fitnessiä mutta saleilua 2-3krt/vko, vainuilua lähes päivittäin ja perusruokaa, herkkujakin liian usein. Oisko sitten imetys pudottanut. Painan nyt 60kg.

Vierailija
64/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet selittelee imetyksellään kiloja,ei saa laihduttaa ja pitää syödä hyvin että maitoa riittää.sitten puputetaan edelleen kahden edestä ja maataan vauva kainalossa.kunhan maitoa riittää ja kilot senkun kertyy.

Vierailija
65/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa tietää, minkä ikäisiä olette, kun olette pystyneet noin nopeasti pudottamaan raskauskilot. Itse olen 36-vuotias, raskaudesta tuli 20 kg lisää, joista olen saanut vasta 10 kg pois vuoden sisällä. Sanotaan, että mitä vanhempi synnyttäjä, sen hitaampi aineenvaihdunta ja sen hankalampi saada kiloja pois.

Vierailija
66/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
67/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:00"]Kiinnostaa tietää, minkä ikäisiä olette, kun olette pystyneet noin nopeasti pudottamaan raskauskilot. Itse olen 36-vuotias, raskaudesta tuli 20 kg lisää, joista olen saanut vasta 10 kg pois vuoden sisällä. Sanotaan, että mitä vanhempi synnyttäjä, sen hitaampi aineenvaihdunta ja sen hankalampi saada kiloja pois.
[/quote]

Olen 30. Itsellä raskauskiloja tuli nyt enemmän kuon ekalla kerralla. Syytän stressaavaa työtä ja sitä että supistuksia alkoi tulla liian aikaisin, olin liikkumiskiellossa. Lisäksi sain raskausdiabeteksen, vaikka olen ollut aina hoikka ja urheilullinen. Että todellakin yritin olla hankkimatta niitä kiloja, mutta meni liian hankalaksi. Pääasia että vauvasta tuli terve ja selviydyin joten kuten töistäni.

Miehen vika ei tietenkään ole, että minä lihoin. Mutta miehen apu oli silti korvaamaton. On helpompaa elää terveellisemmin kun toinen tsemppaa ja mahdollistaa terveellisen ruuan syönnin. Meillä ruokaa laittaa myös mies. Ja itsekurin kanssa ei tarvi taistellal kotona kun ei ole herkkuja saatavillakaan. Ja ilman lapsia on vaan helpompi liikkua tehokkaammin.

Ap

Vierailija
68/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olis auttanut eniten just tuo, että olisi saanut nukkua. Ihan turha toivo, että olisi jaksanut lenkkipolulle jos oli hetkikään vapaata, nukkumaan vaan. Väsyneenä söin piristykseksi ja energiaksi suklaata, varsinkin niin kauan kuin imetin, niin makeanhimo oli hirveä. 

Nyt vauva niin iso, että helpottaa jo, mutta perhana nyt sitten uudelleen raskaana, niin eipä tässä edelleenkään lenkille lähdetä.

Saa mies sitten pian paimentaa kahta lasta, että minä saan tämän ahterin pienemmäksi.

Vierailija
69/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
70/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että jaksatte! Olin itse ihan uupunut ensimmäisen kuukauden. Aloin miettimään painoa vasta kun vauva oli 3kk.

Ps ihanan kuuloinen mies sinulla ap :)

Vierailija
71/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painoin sairaalaan mennessä saman verran kuin sieltä tullessa. Sektioturvotusta kesti muutaman päivän. Sektiohaava repesi, kun nousin sohvalta. En tosiaan ylenmäärin voinut liikkua kuukauteen. Lisäksi, jostain syystä mun paino on tippunut vasta imetyksen jälkeen..

Ja tämä oli siis se helpompi synnytys ja raskaus, siihen toiseen en viitsi edes mennä. Toipuminen kesti kauan!

Mutta, halusin sanoa tämän vain siksi, että olisitte ymmärtäväisiä niitä toisenlaisiakin tarinoita kohtaan :) Siitä huolimatta ap on tehnyt hienon työn, hatunnosto hänellekin!

Vierailija
72/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
73/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:44"]Niin, ei se laihduttaminen rakettitiedettä ole. Mikä tässä nyt oli niin ihmeellistä? [/quote] Mies on suuri apu laihduttamisessa, kun äiti-ihmisestä kyse. Miehille vinkiksi.

[/quote]

Eikös ne äitit itse päätä, mitä suuhunsa laittavat?

[/quote]

Jos ei vuoteen saa nukkua kunnolla eikä yksin pääse kuin hätäseltään kauppaan, kaikki kotityöt pitää tehdä yksin ruuanlaitosta ja siivouksesta alkaen, niin miten siinä riittää tarmoa laihduttamiseen? Kyllä minulla ainakin tuli yölläkin syötyä, kun aamuöisin jouduin valvomaan kolmekin tuntia vauvan kanssa.

Vierailija
74/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä mies kävi yleensä kaupassa, koska meillä oli koliikkivauva jolle ei tuttipullo kelvannut. Ja kantoi kaupasta pelkkää hiilarieinespaskaa. Kun pääsin itse taas kauppaan, tuli muutos perheen ruokiin.

Vierailija
75/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
76/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siis syypää naisen raskauskiloihin. Justjust.

Vierailija
77/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi raskauskilokeskustelut! Kaikkien raskaudet on erilaisia, kropat reagoi erilailla sekä raskauteen että imetykseen, ja vauva-ajat on erilaisia. Luulisi olevan sanomattakin selvää, ettei pudotustahteja kannata vertailla! Ja sen nyt ei pitäisi kenenkään maailmaa kaataa, jos kilot ei hetkessä katoa. Tärkeintä, että syö niin että jaksaa, liikkuu sen verran, kun tilanne antaa periksi ja voi mahdollisimman hyvin!

Sinänsä hauska tämä imetyksen aikana laihdutus -keskustelu, koska ap:han sanoi "lihoneensa" kaksi kiloa imetysaikana. Se kuukausi, jona hän tiputti raskauskilonsa, ei siis ollut vauvan ensimmäinen elinkuukausi. Ilmeisesti vain siis hermostui jossain kohti raskaudesta jääneisiin kiloihin ja päätti, että nyt saavat huutia, ja hienosti pääsi sisulla kaikista kiloista eroon kuukaudessa. (Ap saa korjata, jos ymmärsin väärin) On siis enemmän verrattavissa muuhun laihdutukseen, ja hieno motivaatiokertomus kaikille, jotka eivät ole ihan omissa kiloissaan laitokselta kotiutuessa. Vaikka kilot eivät "sulaisi pois itsestään imettämällä", ei hätää, ne voi sinnikkyydellä tiputtaa vielä myöhemminkin!

Vähän nyt vähemmän vaa'an tuijottelua ja enemmän omasta olosta huolehtimista.

Vierailija
78/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 17:00"]Voi raskauskilokeskustelut! Kaikkien raskaudet on erilaisia, kropat reagoi erilailla sekä raskauteen että imetykseen, ja vauva-ajat on erilaisia. Luulisi olevan sanomattakin selvää, ettei pudotustahteja kannata vertailla! Ja sen nyt ei pitäisi kenenkään maailmaa kaataa, jos kilot ei hetkessä katoa. Tärkeintä, että syö niin että jaksaa, liikkuu sen verran, kun tilanne antaa periksi ja voi mahdollisimman hyvin!

Sinänsä hauska tämä imetyksen aikana laihdutus -keskustelu, koska ap:han sanoi "lihoneensa" kaksi kiloa imetysaikana. Se kuukausi, jona hän tiputti raskauskilonsa, ei siis ollut vauvan ensimmäinen elinkuukausi. Ilmeisesti vain siis hermostui jossain kohti raskaudesta jääneisiin kiloihin ja päätti, että nyt saavat huutia, ja hienosti pääsi sisulla kaikista kiloista eroon kuukaudessa. (Ap saa korjata, jos ymmärsin väärin) On siis enemmän verrattavissa muuhun laihdutukseen, ja hieno motivaatiokertomus kaikille, jotka eivät ole ihan omissa kiloissaan laitokselta kotiutuessa. Vaikka kilot eivät "sulaisi pois itsestään imettämällä", ei hätää, ne voi sinnikkyydellä tiputtaa vielä myöhemminkin!

Vähän nyt vähemmän vaa'an tuijottelua ja enemmän omasta olosta huolehtimista.
[/quote]

Pointti tässä oli miehen tuki. Oli kyse sitten raskauskiloista tai muista äidin kiloista. Ei ole todellakaan sama asia pysyä hoikkana lapsettomana. Vaikka lapset onkin huono tekosyy, niin haaste vähintään.

Vierailija
79/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:00"]Kiinnostaa tietää, minkä ikäisiä olette, kun olette pystyneet noin nopeasti pudottamaan raskauskilot. Itse olen 36-vuotias, raskaudesta tuli 20 kg lisää, joista olen saanut vasta 10 kg pois vuoden sisällä. Sanotaan, että mitä vanhempi synnyttäjä, sen hitaampi aineenvaihdunta ja sen hankalampi saada kiloja pois.
[/quote]

Olin vauvan syntyessä 35-vuotias, raskausaikana painoa tuli 10 kg ja vauvan synnyttyä putosi 15 kg parin kuukauden sisään. Imetys + ruokavalio keinoina, vauva ei viihtynyt vaunuissa niin ei sitten lenkkeiltykään.

Vierailija
80/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ne ehtii vielä takaisin. Ainakin osa. Hieno juttu sinänsä.

imetyksen aikana mä ainakin laihduin ihan itsestään.

hyv. Että oot jaksanut jumpata. Tulee lihasta tukemaan rankaa.