Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiputin raskauskilot kuukaudessa päättäväisyydellä ja ennen kaikkea

Vierailija
14.11.2014 |

mieheni tuella. Mies hoiti lapsia kun olin lenkillä ja jumpassa, lisäksi osti kaupasta terveellistä ruokaa ja antoi minun nukkua välillä täysiä öitä.

-7kg ja olen aivan sama likka kuin tavatessamme. Joten älkää miehet valittako, tehkää jotain.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:49"]

Ahaa. En edes miettinyt mitään kilojen pudottamista, itsestään lähtivät joka synnytyksen jälkeen ajastaan. Mies ei koskaan ole huomautellut raskauskiloistani tai tarpeesta niitä pudottaa. Kyllä sitä parisuhteet näköjään voivat perustua hyvinkin erilaisille kantimille.

[/quote]

Luuletko sä jotenkin, että ihmiset pudottaa raskauskilot vain, jos mies niistä huomauttelee tai ettei parisuhde menisi?

[/quote]

Onko muitakin syitä? Itsetunnon ollessa kohdillaan muutama lisäkio vauva-aikana ei hetkauta mihinkään suuntaan.

Vierailija
2/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:53"]

Mies on siis syypää naisen raskauskiloihin. Justjust.

[/quote]

Juuri näin. Mies saattaa naisensa raskaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten ap löytänyt parempaa aihetta itsensä kehumiseen.

Vierailija
4/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko äidit ja isät unohtaa ne raskausvauriot puoleksi vuodeksi lapsen syntymän jälkeen. Antaa ajan parantaa ja keskittyä vauvaan. 

Vierailija
5/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ne kilot tippui ihan ittekseen ja synnyksen jälkeen meni 2 viikkoa, kun paino oli jo miinuksella.

Vierailija
6/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli synnytyksen jälkeen 9 raskauskiloa jäljellä ja vieläkin 4, vaikka vauva on jo 9 kuukautta. Rasittavaa kun painonlasku on näyttänyt pysähtyneen 66 kiloon, vaikka käyn kävelyllä ja kuntosalilla ja syön terveellisesti. BMI:kin 26, joten pari kiloa pitäisi vielä saada pois. Niin, yritän tällä sanoa sitä, ettei laihtuminen raskauden jälkeen riipu vain päättäväisyydestä vaan myös geeneistä, aineenvaihdunnasta yms.

Vierailija
7/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti syödä älyttömästi että maitoa tuli tarpeeksi, joten en voinut laihduttaa. Vauva huusi nälkää aina kun yritin vähentää syömistä. Mutta heti kun imetys loppui niin kilotkin alkoivat pudota kun pääsin vähentämään ruokamääriä.

Vierailija
8/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei nyt ole kyse tästä minun saavutuksestani, kilojen määrästä tai kilojen tippumisvauhdista! Te, joilla kilot tippui itsestään, hieno homma, niin kävi minullakin ekan lapsen kohdalla. Ja te, jotka haluatte keskittyä vain vauvaan eikä kilot häiritse, ei siinä sitten mitään. Mutta ititselläni kilot alkoivat häiritä vauvan ollessa 9kk, onat vaatteet eivät vieläkään mahtuneet päälle ja tuskailin mieheni kuullen asiaa. Mies sanoi, ettei hänrä haittaa minun läskini, olen kuulemma ihana silti. Mutta sanoin, että kun minua itseäni haittaa jo ja nyt saa luvan riittää. Ja mies lupas tukea päätpäätöstäni laihtua. Ilman mieheni tukea en olisi onnistunut näin hyvin. Ja tosiaan imetän vielä, maitoa tullut koko ajan hyvin. Ja kaikesta laihduttamisesta huolimatta nautin vauva-ajasta paljon. Aikaa lapsivapaaseen liikuntaan menee 3h viikossa. Ei mielestäni paljon pois lapsilta.

Eli perheenisille tämä vinkiksi.

Ap

Vierailija
9/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiis voiko joku selventää mulle kuinka tosi moni tosielämässä kertoo "kantavansa vielä niitä raskauskiloja" 5-20kg jäänyt lapsenteon jälkeen ja eroon ei oo päässy. Av:lla kaikki kuitenkin lapsenteon jälkeen ovat laihduttaneet itsensä hoikemmaksi kuin ennen raskautta

Vierailija
10/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 22v, ennen synnytystä noin 50kg, ja kaikki 7 raskauden aikana kerättyä kiloa jäi synnärille. Imetysaikana söin kuin hevonen, mutta laihduin silti vielä reilu 5kg. Oli niin tylsää vauvan kanssa yksin kotona, että kävelin montamonta tuntia päivässä :) Söin muutaman tunnin välein, terveellisesti pääasiassa, mutta oikeestaan mitä huvitti. En edes yrittänyt laihduttaa, koska ajattelin, ettei salille voi lähteä kiinteytymään suoraan synnytyksestä, niinpä otin ihan rennosti ja niin ne vaan tippui ne kilot!

Vierailija
11/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laihduttanut raskauskiloja. Paino nousi raskauden aikana 7 kg ja sairaalaan niistä jäi 4. Kotiin tulleen 3 kilon kanssa on sitten valvottu sen verran monta yötä, että paino on entisestään pudonnut. Minulle helpointa on olla lihomatta.

Vierailija
12/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:52"]Mä painoin ennen raskautta 48kg ja viimisilläni 90kg, naurattaa millanen pallo olen ollut koska pituuteni on vain 158cm:) 

Nyt painoni on 60kg ja olen tyytyväinen, en laihduttanut mutta väkisin laihtuu kun ei ole autoa ja kauppaan on 5km, Mies tekee pitkää päivää töissä joten en jaksa yksin herkutella, olen hurahtanut sosekeittoihin ja kiisseleihin:)
[/quote]
Tämmösessä painon lisäyksessä ei ole kyllä mitään yläpeukuteltavaa. Joku sairaus?

Vierailija
13/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:52"]Mä painoin ennen raskautta 48kg ja viimisilläni 90kg, naurattaa millanen pallo olen ollut koska pituuteni on vain 158cm:)  Nyt painoni on 60kg ja olen tyytyväinen, en laihduttanut mutta väkisin laihtuu kun ei ole autoa ja kauppaan on 5km, Mies tekee pitkää päivää töissä joten en jaksa yksin herkutella, olen hurahtanut sosekeittoihin ja kiisseleihin:) [/quote] 

[/quote]

Tuliko paljon raskausarpia? En voi kuvitella miltä tuntuu lähes tuplata painonsa. Itse olisin varmaan ollut ihan kriisissä, jos kroppa olisi muuttunut noin paljon. Siinä olisi jäänyt vauva kakkoseksi, kun olisin stressannut omaa kroppaani ja sitä kuinka epämukavaksi ja vieraaksi siinä itseni tuntisin.

Vierailija
14/84 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:33"]

Mulle tuli raskaudessa yli 30 kiloa. 56 kiloa painoin ennen raskautta ja 88 kiloa loppuraskaudessa. En usko että ap olisi tällaisia kiloja kuukaudessa pudottanut, katsos kun monille niitä kiloja tulee vähän enemmän kuin 7!

[/quote]

Mitä hemmettiä oot syöny koko raskauden ajan, vai odotitko kaksosia? Oliko raskausajan diabetes noilla kiloilla? Ihmiset kuvittelee, että kun on raskaana.. Niin saa syödä koko ajan jotain järjettömiä annoksia ihan mitä vaan "kun tekee mieli, ja oon raskaana".. Huh huh.. Toivottavasti olet saanut tiputettua kaikki kilot.. Jäätävää.. :(

Vierailija
15/84 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vittu mikä hyvä äiti -kilpailu tämäkin ketju on! Minäpäs pudotin enemmän kuin sinä ja nopeemmin kun tuo ja mulle ei tullut ollenkaan.. Huoh. Äitiydessä ei ilmeisesti voi olla iloinen toisen puolesta ja tsempata muita?

Vierailija
16/84 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei juuri kukaan tunnu tajuavan ap:n pointtia. Ei ollut kyse itsensä kehumisesta vaan siitä, että jos mies auttaa enemmän vauvan hoidossa, niin äidillä on mahdollisuuksia paremmin huolehtia itsestään. Jaksaa ajatella joskus ulkonäköäänkin ja lähteä lenkille tai jumppaan. Jokainen tietää että siitä on muutakin hyötyä kuin se, että kilot tippuu. Tulee parempi mieli ja jaksaa taas vauvankin kanssa paremmin, kun välillä pääsee pois kotoa. Myös se, että joskus saa nukkua kunnolla piristää kummasti.

Aloitus oli siis tarkoitettu miehille vinkiksi. Sen sijaan että valittaa kun vaimo on lihonnut, aina väsynyt, hoitaa vaan vauvaa eikä seksiäkään enää irtoa, niin voisi yrittää itse tehdä jotain asialle eli antaa sitä omaa aikaa vaimolle.

Toki on paljon äitejä joita ei vaan kiinnosta tehdä mitään oman ulkonäkönsä eteen eikä ainakaan harrastaa liikuntaa ja vauvasta saa mukavan tekosyyn.  

Vierailija
17/84 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:17"]

Täällä ei juuri kukaan tunnu tajuavan ap:n pointtia. Ei ollut kyse itsensä kehumisesta vaan siitä, että jos mies auttaa enemmän vauvan hoidossa, niin äidillä on mahdollisuuksia paremmin huolehtia itsestään. Jaksaa ajatella joskus ulkonäköäänkin ja lähteä lenkille tai jumppaan. Jokainen tietää että siitä on muutakin hyötyä kuin se, että kilot tippuu. Tulee parempi mieli ja jaksaa taas vauvankin kanssa paremmin, kun välillä pääsee pois kotoa. Myös se, että joskus saa nukkua kunnolla piristää kummasti.

Aloitus oli siis tarkoitettu miehille vinkiksi. Sen sijaan että valittaa kun vaimo on lihonnut, aina väsynyt, hoitaa vaan vauvaa eikä seksiäkään enää irtoa, niin voisi yrittää itse tehdä jotain asialle eli antaa sitä omaa aikaa vaimolle.

Toki on paljon äitejä joita ei vaan kiinnosta tehdä mitään oman ulkonäkönsä eteen eikä ainakaan harrastaa liikuntaa ja vauvasta saa mukavan tekosyyn.  

[/quote]

Juuri näin. Ketju meni taas mammataisteluksi, vaikka ap on kolme-neljä kertaa käynyt vielä korjaamassa, että kyse ei ollut laihdutusmäärästä tai -tahdista, vaan miehen avusta, jolla asia onnistui.

Vierailija
18/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnytin viidennen lapseni 41vuotiaana, kiloja tuli raskaudessa noin kuusi. Vauvan ollessa kaksi viikkoa, painoin 11kg vähemmän kuin ennen raskautta. Eu laihtumisessa mitään outoa ole. Mä en kyllä laihduttanut tarkoituksella.

Vierailija
19/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääh, mulle tuli raskauden aikana n. 9 kg, nyt mahdun taas vanhoihin 28/34 farkkuihini. Vauva täytti tänään 10 päivää. Repikää siitä ja itkekää. Eikä ollut vaikeeta, söin vaan ihan normisti, ekstrasti tuoreita kasviksia ja lihaa ettei tarvinnut vetää vitamiineja ja rautatabletteja, ja hamppareita kaihtamatta..

Vierailija
20/84 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua mikä jumalaton kiire on tiputtaa kertyneet kilot heti. Sitten valitetaan kun maito loppuu. Siihen on ihan syynsä, että raskauden aikana kiloja kerääntyy. Imettäminen ja lapsen kanssa touhuaminen kuluttaa paljon, joten ihan hyvä jos on saanut rasvaa kerättyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi