Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen nimissä olevaa pikavippiä karhutaan?

Vierailija
14.11.2014 |

Mitä tuosta seuraa? Annanko pikkuherran leluja ulosottomiehelle? :D

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vippien ehdot sitten muuttuneet? Vai onko jossain firmassa niin viidakonlait, että alaikäisen nimissä voi vipin ottaa?

Kunnon pikavippifirmaa ei kiinnosta henkilön maksukyky, ainoastaan se että vippi on otettu, koska se rahasumma tulee takaisin moninkertaisena.

Vierailija
22/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavippi ei voi olla alaikäisen nimissä, sillä on laitonta myöntää pikavippejä alaikäiselle.

Joten aloitus on provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti halus kerran ottaa pikavippiä mun nimillä. No ajattelin että sehän on mun oma äiti tottakai luotan häneen. Noh ei siin meinas mennä luottotiedot mun rakas isäni pelasti tilanteen. Vanhemmat eronneet. Sen jälkeen en oo suostunut otttaa äitille, en siskolle en kellekkään. En edes omalle lapselleni ottaisi. 

"Ihanaa", että en olekaan ainoa, jolla on näin kusipäiset vanhemmat. Ainoana erona, että sain tietää luottotietojeni menneen vasta 18 -vuotiaana käydessäni pankissa... Maksoin itse pois velat, jotkai olivat tulleet mm maksamattolista lääkärilaskuista. Kiitti iskä :)

Vierailija
24/30 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilaa vaan lapsenkin luottotiedot. Tiesitkö että kaikki pankit eivät myönnä esim luottokorttia jos on joskus edes ottanut pikavippiä/ se voi vaikuttaa muuhunkin lainan saantiin. 

hahah no ei pidä kyllä paikkaansa, ettei saa luottokorttia jos on joskus ottanut pikavipin :D :D se on eri asia, jos sitä ei ole maksanut takaisin..

Vierailija
25/30 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti halus kerran ottaa pikavippiä mun nimillä. No ajattelin että sehän on mun oma äiti tottakai luotan häneen. Noh ei siin meinas mennä luottotiedot mun rakas isäni pelasti tilanteen. Vanhemmat eronneet. Sen jälkeen en oo suostunut otttaa äitille, en siskolle en kellekkään. En edes omalle lapselleni ottaisi. 

Nuoruudenrakkauteni äiti sössi omat raha-asiansa todella pahasti ottamalla useita kulutusluottoja (mm. matkustelua ja sisutamista varten). Pankissa suosittelivat että hän yhdistäisi monet pienet lainat yhdeksi jota olisi helpompi hallita.

Äiti päätti tehdä kuten pankissa neuvottiin ja pyysi lapsensa takaajiksi. Yritti saada muitakin sukulaisia ja tuttavia, mutta nämä eivät alkaneet, ja saivat kuulla olevansa mm. vastuuttomia paskiaisia.

No, äiti sai lainansa lastensa takausten ansiosta. Otti siihen vähän ylimääräistäkin että pääsee matkalle ja saa vähän ostaa uusia vaatteita. Eikä maksanut ensimmäistäkään lainanlyhennystä. Takaajat saivat postia pankista äidin matkan aikana ja muutamaa kuukautta myöhemmin olivat kaikki ulosotossa :/

Ei kaikki äidit lastensa parasta ajattele.

Kuulostaa miehen exältä 😖

Vierailija
26/30 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alaikäinen ottaa pikavippejä eikä henkilötietoja ole tutkittu, lienee vanhempien vastuu. Mutta mitäs teet, jos lapsesi ottaa vaan lainoja. Mutta ainakin alle kymmenen vanhoille annettuja lainoja pitää periä vanhemmilta eikä lapsen nimeä saa tahrata tuolla velalla.

Vierailija
27/30 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi joka sai huomata 18 täyttäessään että luottotiedot oli menneet kun isä oli ottanut jonkin lainan nimiini. Äiti häpesi sen verran että maksoi lainan, isä oli tässä vaiheessa kadonnut ulkomaille.

Luottotiedot palautuivat ajallaan, mutta oli aika paskamaista itsenäistyä, muuttaa omilleen jne. ilman.

Nykyään olen poikkaissut välit äitiin, hänenkin taustaltaan paljastui yhtä sun toista ikävää.

Ap:n kannattaa varautua siihen että vanhuudesta on tulossa yksinäinen ja köyhä.

Vierailija
28/30 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antavatko pikavippifirmat tosiaan lainoja ilman että tarkistavat lainanottajan henkilöllisyyden ja täysi-ikäisyyden jollain tavalla?

Eivät anna ja myös luottotiedot tarkistetaan.

Vierailija
29/30 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, jos äitiä naurattaa, sitä "pikkuherraa" ei taida naurattaa, kun 18-vuotiaana toteaa luottotietojen menneen.

Puhumattakaan 300.000e velasta joka kasvaa 16% vuodessa...

Lapsen nimissä pitäisi käydä oikeutta vanhempia vastaan ja tuomita velan/t) ottanut vanhempi vankilaan petoksesta ja siirtää velka vanhemmalle.

Vierailija
30/30 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vippien ehdot sitten muuttuneet? Vai onko jossain firmassa niin viidakonlait, että alaikäisen nimissä voi vipin ottaa?

Kunnon pikavippifirmaa ei kiinnosta henkilön maksukyky, ainoastaan se että vippi on otettu, koska se rahasumma tulee takaisin moninkertaisena.

Paitsi jos heittäytyy toimeentulotuen varaan ja viis veisaa ulosotosta koska suojaosuus suojaa sossurahat.

Kertyy fantastisia summia velkaa mutta millään tällä ei ole väliä, voi asialle vaan nauraa ja mennä raapimaan bemarien maalipintoja ja rikkomaan ikkunoita yms varastelemaan koska mistään ei seuraa mitään.

Paitsi ehkä jokunen selkäsauna.