Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varmasti ärsyttävä valitus rahatilanteesta, kohtalotovereille ja muillekin

Vierailija
14.11.2014 |

Joo, en tule välttämättä lukemaan vastauksia, tiedän kyllä millaisia ne ovat. "Mitäs hankit lapsia", "mee töihin äläkä valita", "soita sossuun". No, niin. Näitä on niin usein luettu.

Itken vain täällä, en ymmärrä millä pitäisi elää ja ruokkia lapset. Tilillä on tasan 5snt, toinen tili miinuksella. Kaapissa purkkipapuja, kaakaojauhetta, marjoja, vanhoja perunoita, hilloa, ruisjauhoja, teetä, tilkka maitoa vielä.. Nälkä on niin että näköä haittaa, tein eilen viimeiset lihat lapsille ruoaksi ja söin itse perunaa. En vain millään jaksaisi, voi kun joku tulisi hakemaan lapset ja ruokkisi heidät tänään. Kaikki mitä on hyvänä päivänä hamstrattu, on jo syöty. 

Ainahan sitä on jotain keksitty. Ruokaa voi taikoa lähes tyhjästä. Mutta kun ei jaksaisi, ei sitten millään. Haluaisi heittää eineksiä mikroon tai viedä lapset pizzalle. Ostaa jälkkäriksi jätskit. Juottaa lapsille purkkitolkulla maitoa, kuin siinä mainoksessa :)

Ensi viikolla tulee jotain rahaa ja sillä pihistellään, aina pihistellään, paitsi jouluna, jolloin mummolan ruokapöytä notkuu ja suklaata saa syödä mahan täydeltä. Tuntuu juhlalta.

Äh, oon vain lopen uupunut ja tahtoisin lakata miettimästä ruokaa. Nyt täytyy siivota, kuin Köyhää kansaa-kirjassa: puhtaus ei sentään maksa mitään (paitsi biojätepussit, ne maksavat - ja siivousaineet, jos niitä käyttää). Ehkäpä keksitään jotain. Olen varmasti itsetuhoinen kun kirjoitan tänne, ei kukaan muu ole tällaisessa tilanteessa.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 11:13"]

Lyhyesti, meistä kolme on nyt syksyn sairastanut/tarvinnut erinäisiä palveluita, matkakatot kuitenkaan eivät täynnä, lääkkeisiin yms. on mennyt tuhottomasti rahaa, lisäksi itselläni mahdollisesti alkaa nyt pitkähkö sairasloma ja olen siihen saakka kotihoidontuella. Monen pikkuasian summa, mutta pienistä puroista on kertynyt ehtymätön virta. Pullot on kaikki viety ja pikavippejä en (onneksi) saa. Toimeentulotukea en ole tässä kuussa hakenut, jouduin lainaamaan osan vuokrarahoista ja kokemuksesta tiedän että laina katsotaan tuloiksi. Ja tuon lainan vuoksi en voi enää soittaa vanhemmillekaan.

Tulipa purkaannuttua, kiitos ja anteeksi. Jäin lukemaan näitä keskusteluja, on hyvä huomata ettei ole ainoa jolla on hieman ongelmia. ap

[/quote]Ihan täyttä paskaa. Jokainen sa sossusta lääkkeet ja tt-tuki jää ruokaan joka on 400, jolla syö kuin Kiinan keisari

[/quote]

Sosku ei maksa lääkkeitä jos ei ole jo muutoin oikeutettu perusosaan. Ja siihen ei ole oikeutettu jos laskennalliset tulot menee euronkin ylitse. 

[/quote]no mikäs ihmeen rahapula AP:llä sitten voi olla jos tulot on enemmän kuin tt-tuki.

Tosiasia on että Suomessa kukaan ei voi nähdä nälkää

Vierailija
22/69 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein anonyymin s-postin tuikku_123@luukku.com jos joku haluaa kirjoitella, joku sitä kysyi tai muistan väärin.. päässä heittää, pitää tosiaan syödä jtn. En tiedä joko tuo osoite toimii, siinä on joku viive.

Pitää vielä tarkistaa oisko lapsilla hiluja jossain jemmassa,josko lainaisivat mulle maitopurkkiin :) Ihmeellistä muuten.. asiallinen ketju edelleen, odotin pahempaa :D ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 13:27"]

Kiitos vastauksista ja tsempeistä. Tänään syödään noi pavut ja löysinpä riisiäkin. Lapset kyselee, lähdetäänkö ostamaan karkkipäiväkarkkeja ja mulla vain itkettää. Typerää olla huolissaan jostain karkkipäivästä, tiedän! Jos saisi viikonlopun aikana jotain myytyä niin rahat näkyis tiistaina tilillä ja pääsisi lääkäriin. Katselin että jotain vauvanvaatetta on mutta ei tietystikään mitään "hienoa", en tiedä..

Pakko päästä tästä ajatuskierteestä yli, alkaa tekemään jotain muuta ja syödä vaikka ruokaöljyä ja hiutaleita, ettei nälkä pahenna oloa.

Aina sitä jotenkin selviää :) Illalla on sentään sauna ja pelaillaan lautapelejä. Lapset <3 ap

[/quote]Minkä helvetin takia syötät lapsillesi karkkeja? Onko niiden hampaat kunnossa?

Vierailija
24/69 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 11:13"]

Lyhyesti, meistä kolme on nyt syksyn sairastanut/tarvinnut erinäisiä palveluita, matkakatot kuitenkaan eivät täynnä, lääkkeisiin yms. on mennyt tuhottomasti rahaa, lisäksi itselläni mahdollisesti alkaa nyt pitkähkö sairasloma ja olen siihen saakka kotihoidontuella. Monen pikkuasian summa, mutta pienistä puroista on kertynyt ehtymätön virta. Pullot on kaikki viety ja pikavippejä en (onneksi) saa. Toimeentulotukea en ole tässä kuussa hakenut, jouduin lainaamaan osan vuokrarahoista ja kokemuksesta tiedän että laina katsotaan tuloiksi. Ja tuon lainan vuoksi en voi enää soittaa vanhemmillekaan.

Tulipa purkaannuttua, kiitos ja anteeksi. Jäin lukemaan näitä keskusteluja, on hyvä huomata ettei ole ainoa jolla on hieman ongelmia. ap

[/quote]Ihan täyttä paskaa. Jokainen sa sossusta lääkkeet ja tt-tuki jää ruokaan joka on 400, jolla syö kuin Kiinan keisari

[/quote]

Sosku ei maksa lääkkeitä jos ei ole jo muutoin oikeutettu perusosaan. Ja siihen ei ole oikeutettu jos laskennalliset tulot menee euronkin ylitse. 

[/quote]no mikäs ihmeen rahapula AP:llä sitten voi olla jos tulot on enemmän kuin tt-tuki.

Tosiasia on että Suomessa kukaan ei voi nähdä nälkää

[/quote]

Mä kerron sulle miten voi, ei tarvitse muuta kuin erehtyä ja alkaa yrittäjäksi. Jos teet konkurssin ja jäät velkaa, ei niitä velkoja oteta missään huomioon menoina, maksat ja jaksat, jos jaksat. Ketään ei kiinnosta näetkö nälkää vai et, yrittäjä on alinta pohjasakkaa mun kokemusten perusteella silloin kun yritys menee nurin.

Vierailija
25/69 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:48"]

Tein anonyymin s-postin tuikku_123@luukku.com jos joku haluaa kirjoitella, joku sitä kysyi tai muistan väärin.. päässä heittää, pitää tosiaan syödä jtn. En tiedä joko tuo osoite toimii, siinä on joku viive.

Pitää vielä tarkistaa oisko lapsilla hiluja jossain jemmassa,josko lainaisivat mulle maitopurkkiin :) Ihmeellistä muuten.. asiallinen ketju edelleen, odotin pahempaa :D ap

[/quote]

Laitoin sähköpostia, mutta se tuli takaisin virheilmoituksen kera. Olen tuo, joka on juuri koneelta poistumassa, mutta yritän jossain vaiheessa ehtiä lähettämään viestini uudestaan!

Vierailija
26/69 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hienoa! Minä olen siis se alum 6# kirjoittaja joka olen tähän kirjoitellut aina väliin ja todella tiedän miltä tuo tilanne tuntuu. Ja kyselin mitä vaatetta sulla siellä on kun mun tarvisi löytää pojalle, tytölle ja ehkä itsellekin vaatetta :) laitan sulle s-postia tuohon osoitteeseen, käcitkö katsomassa pitääkö se vahvistaa jostakin että aökaa toimia? p.s minä olen kans hyvin pieni, joten ne farkut voiskin olla sopivat hyvällä tuurilla ;)
6#

Vierailija
27/69 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä täältäkin! Pakkohan se klassikkokysymys on silti heittää... Miksi ihmeessä vauvakin tuohon tilanteeseen...?

Sille, joka ihmetteli että ensin valitetaan mutta ei kuitenkaan oteta apua vastaan: Et sitten ole huomannut, että yleensä kun täällä on tällainen ketju, alkaa välittömästi irvailu siitä miten ollaan "surullisella tarinalla keräämässä almuja, josko joku laittaisi tilille rahaa". Eli teitpä niin tai näin, aina väärin päin...

Vierailija
28/69 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:02"]

Tsemppiä täältäkin! Pakkohan se klassikkokysymys on silti heittää... Miksi ihmeessä vauvakin tuohon tilanteeseen...?

Sille, joka ihmetteli että ensin valitetaan mutta ei kuitenkaan oteta apua vastaan: Et sitten ole huomannut, että yleensä kun täällä on tällainen ketju, alkaa välittömästi irvailu siitä miten ollaan "surullisella tarinalla keräämässä almuja, josko joku laittaisi tilille rahaa". Eli teitpä niin tai näin, aina väärin päin...

[/quote]

Vauva "tehtiin" tilanteeseen jossa oli.. no, erittäin hyvät kuukausitulot, vakaa tilanne, yhdeksän hyvää ja kymmenenen kaunista. Vain pari kuukautta plussan jälkeen mies heitti ulos asunnosta (enkä jaksanut taistella). Että niinkin voi käydä enkä todellakaan asiaa suunnitellut, elämää tällaiseksi. ap

Vierailija
29/69 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misiköhän nämä kerjäläiset ovat aina liikkeellä nimenomaan perjantaisin?  Miten ihmeessä voi ihminen hankkia 3 lasta ja heillä ei ole isää, joka auttaisi silloin, kun nälkäkuolema vaanii oven takana? Ja miksi äiti ei ilmoita hädästään isovanhemmille? Todennäköisesti yksi soitto ja lasten isovanhemmat laittavat tilille saman tien rahaa vaikka sitten asuisivatkin toisella puolella Suomea. Mutta jostain syystä sitä rahaa pitää kerjätä täällä?

Vierailija
30/69 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:04"]Misiköhän nämä kerjäläiset ovat aina liikkeellä nimenomaan perjantaisin?  Miten ihmeessä voi ihminen hankkia 3 lasta ja heillä ei ole isää, joka auttaisi silloin, kun nälkäkuolema vaanii oven takana? Ja miksi äiti ei ilmoita hädästään isovanhemmille? Todennäköisesti yksi soitto ja lasten isovanhemmat laittavat tilille saman tien rahaa vaikka sitten asuisivatkin toisella puolella Suomea. Mutta jostain syystä sitä rahaa pitää kerjätä täällä?
[/quote]

Kaikki ei aina mene elämässä suunnitelmien mukaan. Eikä läheskään kaikilla ole ketään joka voisi auttaa. Tsemppiä ap:lle, sympatia heräsi todella <3

Vierailija
31/69 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:52"]

Mä kerron sulle miten voi, ei tarvitse muuta kuin erehtyä ja alkaa yrittäjäksi. Jos teet konkurssin ja jäät velkaa, ei niitä velkoja oteta missään huomioon menoina, maksat ja jaksat, jos jaksat. Ketään ei kiinnosta näetkö nälkää vai et, yrittäjä on alinta pohjasakkaa mun kokemusten perusteella silloin kun yritys menee nurin.

[/quote]

Ei pidä paikkansa. Ulosotto katsotaan toimeentulotukea laskettaessa menoksi. Eri asia, jos maksat vapaaehtoisesti, silloin ne eivät tietenkään ole pakollisia menoja. Mutta, valintakysymys.

Vierailija
32/69 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:04"]Misiköhän nämä kerjäläiset ovat aina liikkeellä nimenomaan perjantaisin?  Miten ihmeessä voi ihminen hankkia 3 lasta ja heillä ei ole isää, joka auttaisi silloin, kun nälkäkuolema vaanii oven takana? Ja miksi äiti ei ilmoita hädästään isovanhemmille? Todennäköisesti yksi soitto ja lasten isovanhemmat laittavat tilille saman tien rahaa vaikka sitten asuisivatkin toisella puolella Suomea. Mutta jostain syystä sitä rahaa pitää kerjätä täällä? [/quote] Kaikki ei aina mene elämässä suunnitelmien mukaan. Eikä läheskään kaikilla ole ketään joka voisi auttaa. Tsemppiä ap:lle, sympatia heräsi todella <3

[/quote]

Kaikki ei mene suunnitelmien mukaan, mutta lapsen vanhempi on vastuussa lastensa hyvinvoinnista. Tässä tapauksessa molemmat vanhemmat. Miksi siis tehdä useampi lapsi, jos ei pysty takamaan heille turvallisuutta siitä, ettei ruoka lopu kesken? Tuo tilanne ei herätä minussa sympatiaa, vaan lähinnä raivoa. 

Vierailija
33/69 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
34/69 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:04"]Misiköhän nämä kerjäläiset ovat aina liikkeellä nimenomaan perjantaisin?  Miten ihmeessä voi ihminen hankkia 3 lasta ja heillä ei ole isää, joka auttaisi silloin, kun nälkäkuolema vaanii oven takana? Ja miksi äiti ei ilmoita hädästään isovanhemmille? Todennäköisesti yksi soitto ja lasten isovanhemmat laittavat tilille saman tien rahaa vaikka sitten asuisivatkin toisella puolella Suomea. Mutta jostain syystä sitä rahaa pitää kerjätä täällä? [/quote] Kaikki ei aina mene elämässä suunnitelmien mukaan. Eikä läheskään kaikilla ole ketään joka voisi auttaa. Tsemppiä ap:lle, sympatia heräsi todella <3

[/quote]

Kaikki ei mene suunnitelmien mukaan, mutta lapsen vanhempi on vastuussa lastensa hyvinvoinnista. Tässä tapauksessa molemmat vanhemmat. Miksi siis tehdä useampi lapsi, jos ei pysty takamaan heille turvallisuutta siitä, ettei ruoka lopu kesken? Tuo tilanne ei herätä minussa sympatiaa, vaan lähinnä raivoa. 

[/quote]

Ja sehän on ap:n vika jos mies on jo raskausaikana päättänyt ettei perhe-elämä kiinnostakaan enää? Sinulla on varmasti joku helvetin hyvä ratkaisu tuollaiseen tilanteeseen, abortti? :)

Vierailija
35/69 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta niitä lapsia onkaan? 

Kolmesta maksetaan jo pelkkää lapsilisää/kk n. 360e + mahdolliset yh-korotukset. Kolmen lapsen elatusmaksut ovat todennäköisesti samaa luokkaa. Siihen päälle 600e työmarkkinatukea ja tai toimeentulotukea sekä asumistukea. Ja niillä ei pärjää?

Vierailija
36/69 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:49"]Sinä pääset sinne kyllä. Eikö vanhemmat voisi katsoa edes yhtä lapsista kun käytte?[/quote]

Missä on lukutaito, kun aloittaja kirjoitti viestissä 13 vanhempiensa asuvan toisella puolella Suomea...

Vierailija
37/69 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:42"]Kuinka monta niitä lapsia onkaan? 

Kolmesta maksetaan jo pelkkää lapsilisää/kk n. 360e + mahdolliset yh-korotukset. Kolmen lapsen elatusmaksut ovat todennäköisesti samaa luokkaa. Siihen päälle 600e työmarkkinatukea ja tai toimeentulotukea sekä asumistukea. Ja niillä ei pärjää?
[/quote]

Ap sanoi olevansa kh-tuella ja jäävänsä sen jälkeen pitkälle sairaslomalle.

Vierailija
38/69 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten isältä ei luultavasti heru tilanteeseen yhtään apua, jos ottaisit yhteyttä ja sanoisit että joku lapsista tarvitsee jonkin erityisen hankinnan?

Vierailija
39/69 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein mulle tulee mieleen, miksei tilapäisesti köyhät ruoki lapsiaan sillä, mistä lapset eniten tykkää: jäätelöllä, litran paketissa on melkoisen hyvä kalori/hinta -suhde. Sokeri, paras energian ja kaloreiden lähde, maksaa niiiiiiiiiin vähän ja siitähän lapset tykkää.

Vierailija
40/69 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, mistä kaupungista olet? Mä haluaisin auttaa teitä edes vähän jis vaan pystyisin! :) Itsellänikään ei ole paljoa rahaa (kotiäiti), mutta ruokaa on, joten pyytäisin teidät vaikka syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi