Varmasti ärsyttävä valitus rahatilanteesta, kohtalotovereille ja muillekin
Joo, en tule välttämättä lukemaan vastauksia, tiedän kyllä millaisia ne ovat. "Mitäs hankit lapsia", "mee töihin äläkä valita", "soita sossuun". No, niin. Näitä on niin usein luettu.
Itken vain täällä, en ymmärrä millä pitäisi elää ja ruokkia lapset. Tilillä on tasan 5snt, toinen tili miinuksella. Kaapissa purkkipapuja, kaakaojauhetta, marjoja, vanhoja perunoita, hilloa, ruisjauhoja, teetä, tilkka maitoa vielä.. Nälkä on niin että näköä haittaa, tein eilen viimeiset lihat lapsille ruoaksi ja söin itse perunaa. En vain millään jaksaisi, voi kun joku tulisi hakemaan lapset ja ruokkisi heidät tänään. Kaikki mitä on hyvänä päivänä hamstrattu, on jo syöty.
Ainahan sitä on jotain keksitty. Ruokaa voi taikoa lähes tyhjästä. Mutta kun ei jaksaisi, ei sitten millään. Haluaisi heittää eineksiä mikroon tai viedä lapset pizzalle. Ostaa jälkkäriksi jätskit. Juottaa lapsille purkkitolkulla maitoa, kuin siinä mainoksessa :)
Ensi viikolla tulee jotain rahaa ja sillä pihistellään, aina pihistellään, paitsi jouluna, jolloin mummolan ruokapöytä notkuu ja suklaata saa syödä mahan täydeltä. Tuntuu juhlalta.
Äh, oon vain lopen uupunut ja tahtoisin lakata miettimästä ruokaa. Nyt täytyy siivota, kuin Köyhää kansaa-kirjassa: puhtaus ei sentään maksa mitään (paitsi biojätepussit, ne maksavat - ja siivousaineet, jos niitä käyttää). Ehkäpä keksitään jotain. Olen varmasti itsetuhoinen kun kirjoitan tänne, ei kukaan muu ole tällaisessa tilanteessa.
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:11"]#14, sitten kun kerrot vielä miten pääsen sinne ruokajonoon 5 v. erityislapsen, vilkkaan 3 v. ja vauvan kanssa. Kiitos. [/quote] Äskenhän lapset olivat tulossa koulusta? Missä päin Suomea tuon ikäset käyvät koulua?:)
[/quote]
Tuo lainattu viesti ei ollut minun, t. ap
Mitäs jos nyt kertoisit missä päin asut, jos asut satakunnan alueella niin voimme käydä yhdessä kaupassa ostamassa teille ruokaa
Käytätkö s-bonus korttia? Se on mukava yllätys jos ei ole hoksannut kuluttaa tulleita bonuksia :) kun nyt jaksat tsempata ja pistää myyntiin ne ylimääräiset lastenvaatteet, saattaa joku hyvällä tuurilla ja hinnoittelulla mennä vaikka hetikin, ainakin fb kirppikset on nopeita kauppapaikkoja välillä tai joku paikallinen kirppissivu niin saattaisi hakea ja saisit heti rahan? Onko sulla joku perinteinen pankki, op tms vai joku muu jos arvelet että myydyistä tavaroista saisi rahat vasta ti?
6#
Voi kun haluaisin ostaa sulle maitoa ja kaikkea ruokaa muttei itselläkään ole rahaa tilillä kuin 2€...:(
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 13:36"]
Käytätkö s-bonus korttia? Se on mukava yllätys jos ei ole hoksannut kuluttaa tulleita bonuksia :) kun nyt jaksat tsempata ja pistää myyntiin ne ylimääräiset lastenvaatteet, saattaa joku hyvällä tuurilla ja hinnoittelulla mennä vaikka hetikin, ainakin fb kirppikset on nopeita kauppapaikkoja välillä tai joku paikallinen kirppissivu niin saattaisi hakea ja saisit heti rahan? Onko sulla joku perinteinen pankki, op tms vai joku muu jos arvelet että myydyistä tavaroista saisi rahat vasta ti? 6#
[/quote]
Käytän mutta mulla onkin käytössä ainoastaan tuo S-tili ja bonuksia tulee tosi vähän kun en juuri käy S-kaupoissa, lähikauppa on muu.. Ja sen vuoksi yleensä rahansiirroissakin kestää. Tälle kuulle sain bonusta jotain 70snt :D
En asu satakunnassa, keskellä Suomea olen.
Olen tosi hyvä pihistämään kaikesta ja yleensä itsekin vastaan tällaisiin ketjuun hyvillä vinkeillä, ruokaohjeilla jne. Nyt ollaan vain niin pitkään pihistetty että alkaa konkariltakin loppua konstit. Mieli on sentään parempi, aamupäivällä olin vielä ihan paniikissa. Ei tämä elämä niiiiin takapuolesta ole sentään. ap
Minäkin mielelläni auttaisin sua jollain luovalla tavalla miten osaisin jos uskallat laittaa vaikka s-postia mulle? Yleensä en pysty muita auttamaan mutta jotenkin sun tilanne sai muistamaan omat ihan vastaavat ajat aivan liian hyvin.. :( silloin ihan vaan vaikka juttelukaveri ja tsemppaaja olis auttanut valtavasti, tai vaikkapa lapsille uusia leikkikavereita ja itselle kahviseuraa ihmisestä joka ei katso alentavasti!
Avun pyytäminen on ihan mielettömän vaikeaa kun ajattelee olevansa vastuussa itsestä ja perheestään, mutta usko vain, meitä vastaavan kokeneita ja aidosti välittäviäkin on :)
6#
Missä asut? Voin toimittaa vaikka kymmenen litraa maitoa ja lapsille jotain herkkua.
Missä päin asut? Olen työtön itsekin, mutta voisin tuoda teille ruokaa. Onko tarvetta vaatteille tms?
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:11"]#14, sitten kun kerrot vielä miten pääsen sinne ruokajonoon 5 v. erityislapsen, vilkkaan 3 v. ja vauvan kanssa. Kiitos.
[/quote]
Äskenhän lapset olivat tulossa koulusta? Missä päin Suomea tuon ikäset käyvät koulua?:)