Kuka ei antaisi anteeksi pettämistä?
Eli siis kuka ei antaisi anteeksi, tai voi vastata myöskin jos antaisi anteeksi. Oma vastaukseni olisi se että tämän hetkisessä tilanteessa, jossa ei ole lapsia, en antaisi missään nimessä. Jos olisi lapset niin antaisin anteeksi, mutta en jatkaisi suhdetta. En vaan pystyisi olemaan ihmisen kanssa johon ei voi luottaa. Olen sanonut miehelleni monesti että jos pettää, se olisi hänen viimeinen tekonsa meidän suhteessa.. hän tietää varsin hyvin, että pettäminen mulle ei ole ok. Jos ei halua mun kanssa olla, voi hän suoraa jättää minut.
Kommentit (54)
En ikimaailmassa antaisi anteeksi. Minut on kasvatettu siihen, että parisuhde on kahden ihmisen välinen sopimus. Erosin teininä alkaneesta suhteesta 1,5v sitten, kun kuulin että minua oli samaisessa suhteessa petetty pari vuotta takaperin. Ei auttanut se, että pettämisestä oli niin kauan aikaa, oikeastaan se vain pahensi tilannetta. Omalla kohdallani pettäminen oli toisaalta myös hyvä asia: elin huonossa suhteessa ja olin riippuvainen miehestäni. Pettäminen oli kuin piste ii:n päälle ja sain lopetettua parisuhteen. Ilmoitin exälleni, että voi pakata tavaransa ja häipyä. 1,5 vuoteen ei olla nähty, mutta tuttavapiiristäni olen kuullut, että exä edelleen haikailee perääni ja omien sanojensa mukaan tuskin tulee löytämään rinnalleen parempaa naista. Minä en edes sääli, mutta näin puolentoista vuoden jälkeen olen valmis olemaan kaveri.
Viime keväänä löysin rinnalleni uuden miehen, joka vastusti pettämistä rankasti. Korosti aina sitä, kuinka parisuhde on kahta ihmistä varten. Kas kummaa, tämä suhde päättyi kesän lopulla kun mies petti minua laivalla.
Pahinta tässä on se, että tiedän ettei kumpikaan pettäminen ole tapahtunut esim. ulkonäköni vuoksi. Olen kaunis reilu parikymppinen nainen ja saan päivittäin huomiota ulkonäköni vuoksi. Molemmat exäni jaksoivat kehua maasta taivaisiin ja toitottaa, kuinka vastaan heidän naismakuaan. Kumpaankaan pettämiseen en ole saanut kuulla syytä. Hirveätä on ymmärtää, että luultavasti se on ollut minusta tai luonteeltani johtuvaa. Oma itsetunto on kärsinyt väistämättäkin ja mietin usein, mitä ne viat minussa ovat.
Mitä hittoa, mitä idiootteja täällä on. Mitä väliä onko kännissä vai selvinpäin pettämässä, sillä ei ole p*skaakaan väliä! Arvostan itseäni sen verran, että ikinä, en ikinä antaisi maailman loukkaavinta tekoa anteeksi.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:32"]
En ikimaailmassa antaisi anteeksi. Minut on kasvatettu siihen, että parisuhde on kahden ihmisen välinen sopimus. Erosin teininä alkaneesta suhteesta 1,5v sitten, kun kuulin että minua oli samaisessa suhteessa petetty pari vuotta takaperin. Ei auttanut se, että pettämisestä oli niin kauan aikaa, oikeastaan se vain pahensi tilannetta. Omalla kohdallani pettäminen oli toisaalta myös hyvä asia: elin huonossa suhteessa ja olin riippuvainen miehestäni. Pettäminen oli kuin piste ii:n päälle ja sain lopetettua parisuhteen. Ilmoitin exälleni, että voi pakata tavaransa ja häipyä. 1,5 vuoteen ei olla nähty, mutta tuttavapiiristäni olen kuullut, että exä edelleen haikailee perääni ja omien sanojensa mukaan tuskin tulee löytämään rinnalleen parempaa naista. Minä en edes sääli, mutta näin puolentoista vuoden jälkeen olen valmis olemaan kaveri.
Viime keväänä löysin rinnalleni uuden miehen, joka vastusti pettämistä rankasti. Korosti aina sitä, kuinka parisuhde on kahta ihmistä varten. Kas kummaa, tämä suhde päättyi kesän lopulla kun mies petti minua laivalla.
Pahinta tässä on se, että tiedän ettei kumpikaan pettäminen ole tapahtunut esim. ulkonäköni vuoksi. Olen kaunis reilu parikymppinen nainen ja saan päivittäin huomiota ulkonäköni vuoksi. Molemmat exäni jaksoivat kehua maasta taivaisiin ja toitottaa, kuinka vastaan heidän naismakuaan. Kumpaankaan pettämiseen en ole saanut kuulla syytä. Hirveätä on ymmärtää, että luultavasti se on ollut minusta tai luonteeltani johtuvaa. Oma itsetunto on kärsinyt väistämättäkin ja mietin usein, mitä ne viat minussa ovat.
[/quote]
Auts, vielä kaksi kertaa! Huhhuh, en kestäis. Mun miestä ovat pettäneet hänen kaikki exänsä, tietysti sanoi että aluksi ei pystynyt minuukaan luottaa. En tiedä luottaako vieläkää täysin, mutta yritän sanoa hänelle että en ole mitään pettäjä tyyppiä. 5 vuotta tosin kestänyt tämä suhde ja täysin luotettava olen ollut, kertakaan jäänyt kiinni valheesta/salailusta. Toivon että sinäkin löytäisit miehen joka arvostaa ja rakastaa sinua :)
En jatkaisi avioliittoa enk koskaan enää koskettaisi miestä, jos saisin todisteet pettämisestä. Anteeksi voisin ajan myötä antaa varmasti.
Mä sain pettämisen anteeksi ja olen siitä miehelleni ikuisesti kiitollinen. Tein väärin ja otin virheestä opikseni enkä enää ikinä tee mitään sellaista - meillä on pieniä lapsia jotka tarvitsevat ehjän perheen.
Joten tämän kokemukseni perusteella vastaan, että kerran antaisin anteeksi.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:04"]
Mitä hittoa, mitä idiootteja täällä on. Mitä väliä onko kännissä vai selvinpäin pettämässä, sillä ei ole p*skaakaan väliä! Arvostan itseäni sen verran, että ikinä, en ikinä antaisi maailman loukkaavinta tekoa anteeksi.
[/quote]
Mulle on ihan sama, että hyväksyykö joku vieraissa käymisen tai ei, mutta älkää nyt oikeasti väittäkö, että joku pissavehkeiden yhteen laittaminen väärän ihmisen kanssa olisi loukkaavinta, mitä voitte ajatella. Olisiko se sitten parempi, että puoliso esim. ilmiantaisi teidät perättömästi lasten hyväksikäytöstä ja sen seurauksena menettäisitte ystävät ja tappelisitte vuosikausia viranomaisten kanssa maineenne puhdistamiseksi. Että ikävä juttu, mutta luojan kiitos ei sentään pettänyt!
En ole antanut anteeksi pettämistä ja olen päättänyt suhteen saman tien pettämisen vuoksi. Ei mitään keskusteltavaa asiasta asianomaisen kanssa, juttu oli niin selvä kuin voi olla.
Sellaisessa tilanteessa voisin harkita, jos olisi pitkä suhde ja siinä ongelmia enkä itse olisi ollut oikein innostunut seksistä vuosiin. Ymmärrettävästi silloin voi toinen hairahtua, jos ei suhde ole kunnossa. Mutta tuossa omassa tapauksessa ei siitä ollut kyse, niin eipä tarvinnut miettiä, olinko itse tehnyt jotain väärin. Ainoastaan siinä, että luotin idioottiin mulkkuun. Se oli virhe.
Mun suhde kaatuisi pettämiseen, en voisi jatkaa enää jos luottamus on mennyt. Mies tietää, että sanoo itse parisuhteemme irti jos pettää ja saman tiedän myös minä omalla kohdallani. Anteeksi voisin antaa ajan kanssa, mutta suhde ei enää jatkuisi. Molemmilla kynnys pettää on aika massiivinen, koska pelissä olisi koko perhe (2 pientä lasta). Ollaan sovittu, että jos suhteessamme on ongelmia niin niistä puhutaan eikä mennä tekemään mitään typerää ja peruuttamatonta.
Komeat miehet ajautuvat pettämään ja vaikka ei olisi kovin hyvän näköinen niin vauvan syntymän joidenkin töpseli menee väärään reikään.
Yhden yön hairahduksen voisin antaa anteeksi, koska olemme olleet jo niin pitkään yhdessä ja meillä on lapsia. Jos mies ihastuisi kunnolla toiseen, niiin sillehän en mahtaisi mitään ja mies saisi lähteä uuden naisen matkaan.
Kun entinen mies petti hän halusi loukata mahdollisimman julmasti ja kertoi yksityiskohtaisesti sänkyelämästään vieraiden naisten kanssa. Vain masokisti haluaa kuunnella moista.
En antaisi ainakaan anteeksi koskaan. Suhteessa jossa on rakkautta niin ei petetä jos niin on luvattu. Pitkässä kuivahtaneessa parisuhteessa antaisin anteeksi, jos seksielämäkin olisi kuollutta.
Antaisin anteeksi. Olen pettänyt vaimoa sekä yhden illan suhteilla että pidemmillä seksisuhteilla. EN ole jäänyt kiinni, koska luulee minunkin olevan jyrkkä näissä asioissa. Meillä on hyvä perhe ja hän on onnellinen. Minä haen vähän lisäonnea muualta, mutta en tule jäämään koskaan kiinni. Se on lisäksi vain seksiä.
Antaisin anteeksi, olisi pakko. Olen itse tässä suhteessa saanut petoksen anteeksi, ja koska mieheni pystyi jatkamaan niin minunkin olisi pystyttävä.
En antaisi anteeksi. Ei ole olemassa mitään känni-sekoilu-vahinkoja. En usko että miehenikään antaisi vastaavaa minulle anteeksi.
Minäkin rakastan miestäni, mutta seksielämäämme kaipaisin lisämaustetta. Pokasin viimeksi toissapäivänä nuoren, urheilullisen miehen baarista. Oli upeaa.
En tiedä kumpi olisi pahempaa, se että mies pettäisi jonkun pubiruusun kanssa päissään, vai pidempään jatkunut salasuhde. Olisi kamala kuulla että hän riskeeraisi koko suhteen yhden kännipanon takia, toisaalta pidempään jatkunut salasuhde veisi luottamuksen täysin kokonaan. Luulen että kännipanon jälkeen voisin suhdetta jatkaa pariterapian jälkeen, mutta vaatisin että mies jättää alkoholin... Salasuhde taas tuhoaisi luottamuksen niin täydellisesti, että suhde olisi tuhoontuomittu kun en vaan pystyisi luottamaan toisen puheisiin ollenkaan...
En antaisi anteeksi. Meillä kolme lasta, niin en tuhlaisi energiaa mieheen, josta joutuisin koko ajan ajattelemaan, että mitä tekee ja kenen kanssa. Jos ei osaisi sitoutua ja antaa kaikkeaan tähän perheeseen, niin ero tulisi heti.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:16"]^Miksi sekoittaa rakkaus ja seksi toisiinsa? Toista ihmistä voi haluta vaikkei muuten olisi mitään tunteita ja rakastaa voi yli kaiken, vaikka olisikin käynyt vieraissa.
[/quote]
Panee ilman tunteita mutta tuntee kuitenkin niin vahvaa tunnetta kuin rakkaus? Itseään kohtaan ainoastaan siinä tapauksessa.