Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä iässä teillä alkoi laskimoiden vajaatoiminta näkyä?

Vierailija
25.09.2021 |

Itsellä on alkanut nyt tänä kesänä. Oon 38. Mulla on aina ollut luiset jalkaterät, joista näkyy kaikki suonet sekä ohuet nilkat. 37-vuotiaana pystyin vielä hyvin pitämään varrettomia sukkia ja leggingsejä ja treenitrikoita. Tänä kesänä siihen sukan ja leggingsin alta näkyvään nilkan osaan on vaan alkanut kertyä turvotusta, niin että siitä huomautellaan. Sekä sukat että leggingsit on sopivaa kokoa. Itseasiassa samoja kuin viime vuonna ja painokin on sama. Yleensä sanotaan että miehet huomaa mitään, mutta mies alkoi ensimmäisenä huomauttelemaan. Olikin kyllä sillä kerralla melkoiset turvotuspallot nilkoissa. Lisäksi turvotusta on välillä jalkapöydissäkin. Ei näy luut eikä suonet entiseen malliin muuta kuin aamulla, kun ei ole vielä noussut sängystä. Myös sääriin kokonaisuudessaan on tullut paljon enemmän mustelman näköisiä hämähäkkiverisuonia ja mustelman värisiä kiemuraisia isoja suonia. Viime vuonna näitä oli näkyvissä jo muutamia, mutta tänä kesänä määrä on varmaan triplaantunut. Hävetti jo hamettakin pitää.

Tälle ei voi varmaan ite mitään? Ei parantaa eikä hidastaa? Ei auta kuin leikkaukset? Niihin ei oo varaa eikä oikein intoakaan. Saa vissiin sanoa hyvästit hameille ja legginseille. Oon normaalipainoinen. Sirot nilkat ja jalkaterät on olleet aina mun vartalon kaunein piirre, joten niiden menettäminen harmittaa. Netissä luki että liikunta auttaisi itse turvotukseen. Aika paljon kävelen ja pyöräilenkin, lähes joka päivä, mutta tuntuu että sen teho on tilannekohtaista. Välillä se auttaa ja välillä ei mitään, vaan nilkkoja turvottaa silti.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukisukat auttaa turvotukseen

Vierailija
2/7 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukisukat auttaa turvotukseen

Ok. Kiitos. Pitänee hommata sellaisia sitten. Tätä ennen olin ajatellut, että ne on sellaisten 70+ mummojen juttuja. Kylläpä se vanhuus tulee äkkiä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos turvotus on merkittävää, nuo vaivat hoidetaan julkisella puolella. Lähetteellä pääsee polille ultraan, jossa katsotaan läppien kunto, kirurgi kertoo tarpeen ja hoitomuodot.

Vierailija
4/7 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole alkanut eikä ala kun et porsastele ja liikut.

M36

Vierailija
5/7 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä suola pois ruokavaliosta. Ja kyllä, ilmankin pärjää, vaikka kaikki sanovat ,että ei. Tukisukat kun eivät auta siihen varsinaiseen ongelman, suolan pois jättäminen sen sijaan kyllä. Oletan, että et tupakoi?

Vierailija
6/7 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jätä suola pois ruokavaliosta. Ja kyllä, ilmankin pärjää, vaikka kaikki sanovat ,että ei. Tukisukat kun eivät auta siihen varsinaiseen ongelman, suolan pois jättäminen sen sijaan kyllä. Oletan, että et tupakoi?

En tupakoi. En oo koskaan tupakoinut. Pitääpä koittaa jättää suola pois

Ap

Vierailija
7/7 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos turvotus on merkittävää, nuo vaivat hoidetaan julkisella puolella. Lähetteellä pääsee polille ultraan, jossa katsotaan läppien kunto, kirurgi kertoo tarpeen ja hoitomuodot.

En usko että vielä pääsisin. Oon nähnyt kuitenkin paljon paksumpiakin nilkkoja. Tosin kyllä pahasti ylipainoisilla ihmisillä. Esim somessa se eräs värikäs tyyppi. Muutenkin täällä päin on lähes mahdotonta päästä julkisella mihinkään tutkimuksiin. Mutta hyvä tietää vastaisuuden varalle. Jos tämä tätä tahtia pahenee, niin parin vuoden päästä saatan jo päästäkin julkiselle, kun ei varmasti sitten sovi kengätkään enää jalkaan.

Ap