Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää uskoko sanontaa, että jostain pitää aloittaa duunarihommat ei kannata

Vierailija
06.03.2025 |

Älkää uskoko sanontaa, että jostain pitää aloittaa. Niin sanotuista duunarihommista on CV:ssä pelkästään haittaa, kun jos yrität myöhemmin hakea kunnon töitä. HR karsii heti kaikki, jotka ovat tehneet jotain huonoja töitä. Se ei todellakaan pädet, että kaupan kassalla työskentelystä olisi sinulle tulevaisuudessa jotain hyötyä. Et tule todennäköisesti ikinä etenemään hyviin töihin, jos alennut vaikka mäkkärin kassalle.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Minun sisko, 10 vuotta siivoojana, ei muuta työkokemusta, kävi aikuisena amiksen, nyt joku IT-tyyppi.

Vierailija
2/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannatakkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. 

Vierailija
4/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok.

Minun sisko, 10 vuotta siivoojana, ei muuta työkokemusta, kävi aikuisena amiksen, nyt joku IT-tyyppi.

ei pidä paikkaansa

Vierailija
5/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mitään duunari hommia edes laiteta CV jos haetaan kunnon hommiin

Vierailija
6/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulutus ei ole tae työpaikasta.

Kyllä se mäkkärin kassan kautta pääsee k kauppiaan koulutukseen ja cittarin vetäjäksi.

Asenne, että vain oma alan duunit kelpoo opiskelijalle on typerä. Joku hr ei silloin hae vastavalmistunutta vaan alalla pitkään ollutta työpaikan vaihtaja.

Vierailija
7/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää tuulienergia-alalle jos teillä on vähän älyä. Saatte mahtavaa palkkaa kun kiipeilette siipiä korjaamaan, se on kallista  hommaa ja siihen ei kaikki pysty, kun on niin korkealla. Ulkomailla tarvitaan teknikkoja juuri tuulivoimalaenergiaan töihin. Saatte kunnon palkka, ei tarvitse olla korkea koulutus. Teknikko riittää, mutta palkka voi houkutella korkeakoulun köyneitä. Onhan siinä jo korkeudesta kyse ja loput oppii paikalla.

Vierailija
8/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaupan kassa -kokemus auta jos haet ilman alan kokemusta suoraan vakituiseen asiantuntija- tai esimiespaikkaan.

Mutta työelämässä edetään pienillä askeleilla; Kaupan kassakokemus auttaa saamaan oman alan trainee- ja kesätyöpaikan. Kesätyöpaikka mahdollista taas määräaikaisen työn yrityksessä, joka taas avaa mahdollisuudet vakkarisopimukseen.

Vierailija
9/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä on ihan hitokseen hyötyä kokemuksen kannalta. Jopa silloin kun pääset menestyvien sekaan, voit erottua niiden avulla muiden fiksujen seasta. Eikä niitä tarvitse kirjoittaa edes ansioluetteloon, hyvä ote asenne työntekoon näkyy kun ihminen suostuu tekemään sellaisiakin töitä jotka ei ole kaikkien arvolle sopivia.

Ehkä sen jättäisin kertomatta jos olisin ollut pysäköinninvalvojana, mutta kaikki muu on pelkkää voittoa. Itse olen päässyt pitkälle, mutta totta hitossa olen aina tehnyt kaikki työt mitä olen saanut eikä ne ole olleet joka kerta mukavia tai helppoja.

Vierailija
10/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satoja työpaikkoja Saksassa tuulivoima-alalla. Kannattaa lähteä on vaihteleva työ ja mahtava palkka. EU ja hyvät eläkerahat saa säästöön.

Vierailija
11/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin 90-luvun laman keskellä, eikä alani töitä löytynyt. Pääsin sitten kauppaan osapäiväiseksi. Hain koko ajan koulutustanivastaavia töitä. Haastattelussa palkkaava esimies kysyi, miksi minä kauppaan olin mennyt. Sanoin sille, että parempi sekin kuin maata kotona.

Sain oman alani työpaikan. Terveisiä vaan ihmisille, että "paskahommat" pilaavat cv:n.

Vierailija
12/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itseasiassa samaa mieltä. Aikaisemmin arvostettiin työtä itsessään ja duunarihommatkin olivat ihan kuranttia kamaa cv:ssä. Nyt ylikoulutuksen aikakaudella ne ovat myrkkyä. Tämä kehitys ei ole kuitenkaan ihan uusi vaan on edennyt jo pidemmän aikaa, ainakin 2000-luvun alusta asti. Silloin aloin kuulemaan tämänkaltaista puhetta ensimmäist kertaa. Tilanne ei ole siitä ainakaan helpottunut.

Vierailija
13/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän mitään duunari hommia edes laiteta CV jos haetaan kunnon hommiin

Duunarihommat näyttävät CV:ssä paremmalta kuin selittämättömät aukot. Nehän herättää kysymyksen, onko hakialla ollut ryyppyputki päällä, ollut  vankilassa tai vaikka mielisairaalassa.

Vierailija
14/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä on ihan hitokseen hyötyä kokemuksen kannalta. Jopa silloin kun pääset menestyvien sekaan, voit erottua niiden avulla muiden fiksujen seasta. Eikä niitä tarvitse kirjoittaa edes ansioluetteloon, hyvä ote asenne työntekoon näkyy kun ihminen suostuu tekemään sellaisiakin töitä jotka ei ole kaikkien arvolle sopivia.

Ehkä sen jättäisin kertomatta jos olisin ollut pysäköinninvalvojana, mutta kaikki muu on pelkkää voittoa. Itse olen päässyt pitkälle, mutta totta hitossa olen aina tehnyt kaikki työt mitä olen saanut eikä ne ole olleet joka kerta mukavia tai helppoja.

Kannustava kirjoitus hyvä. Minäkin olen tehnyt ammatissani sellaisa töitä jotka olivat minulle liian raskaita, mutta ajatus on hankkia toinen työpaikka kun sellainen ilmenee. Ja aina olen saanut parempaa ja parempaa työtä ja kokemuksen laajalta alalta. Miten nuoret tai keski-ikäiset ei tajua ottaa vastaan työtä, josta sitten kokemuksen kanssa tai uuden paikan löydettyään voi siirtyä muualle.

Vierailija
15/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että pysäköinninvalvojan kokemusta arvostetaan, kun monenlaisten ihmisten kanssa pärjääminen on monella alalla tarpeen🤔

Vierailija
16/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs hommissa ap. vaikuttaa ?

Vierailija
17/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistuin 90-luvun laman keskellä, eikä alani töitä löytynyt. Pääsin sitten kauppaan osapäiväiseksi. Hain koko ajan koulutustanivastaavia töitä. Haastattelussa palkkaava esimies kysyi, miksi minä kauppaan olin mennyt. Sanoin sille, että parempi sekin kuin maata kotona.

Sain oman alani työpaikan. Terveisiä vaan ihmisille, että "paskahommat" pilaavat cv:n.

Työvoimatoimistossa saattavat tuollaista ajatella. Sinun pitää ovelasti kirjoittaa CV sisältö. Uskoa itseesi ja toimia sen mukaan, vaikka olisit alhaalta aloittanut.

Vierailija
18/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työvoimatoimistossa saattavat tuollaista ajatella. Sinun pitää ovelasti kirjoittaa CV sisältö. Uskoa itseesi ja toimia sen mukaan, vaikka olisit alhaalta aloittanut.

Miten olisit kirjoittanut cv:n, jos olisit ollut valmistumisesi jälkeen työttömänä? Vanhempana voi jo runoilla olleensa maailmanympärimatkalla vuoden tai rakentaneensa taloa itselleen.

Vierailija
19/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran teet, teet lopun ikääsi. Laimaantuu. 

Vierailija
20/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

X:ssä oli aiheesta ketju penkkareiden aikaan. Useampikin työnantaja kommentoi, että esimerkiksi vuoropäällikön työ mäkkärissä näyttää cv:ssä hyvältä. Kertoo, että pystyt työskentelemään kiireessä ja yhteistyössä monenlaisten ihmisten kanssa.

Olen ollut jonkin verran itsekin rekryprosesseissa mukana eikä mikään työkokemus ole koskaan pudottanut hakijaa jatkosta.