Kuinka monta virolaista, venäläistä, Somalia ....työpaikallasi on?
Kommentit (64)
Useampi venäläinen ja virolainen, jenkkejä, saksalaisia, albaaneja jne. Iso globaali firma.
6 suomalaista, 2 vietnamilaista, 2 venäläistä ja 1 virolainen.
Edellisessä työpaikassani oli 2 kiinalaista, 1 vietnamilainen, 1 turkkilainen, 1 ghanalainen, 4 suomalaista.
Sitä edellisessä työpaikassa oli 19 eri kansallisuutta töissä.
Tällä hetkellä duunissa voi tulla vastaan mitä tahansa kansaa ja kieltä, teen keikkatyötä:).
Joistain ketjun vastauksista tulee mieleen serkkuni joka aikoinaan tuli pohjanmaalta meille Tampereelle. Halusin ostaa jotain hyvää pullaa ja mentiin ranskalaiseen leipomoon. Myyjä huikkasi tervehdyksen ranskaksi, niin serkku alkoi siinä kaikkien asiakkaiden aikana kaakattaa kauheeseen ääneen, miksi on ulkomaalaisia myymässä ruokaa täällä hänen maassaan. Ei edes hävettänyt vaan repesin muiden mukana nauramaan, kun tää yks huutaa siinä patonkien keskellä marimekko ja crocsit tutisten.
Palatakseni aiheeseen niin meillä on ensihoitajana, respassa ja hallinnossa kymmenisen somalin näköistä, mutta sanonko nyt heitä somaleiksi kun ovat suomessa syntyneet ja koulut käyneet,täysin suomalaisia.
N. 10%. Virolaisia, venäläisiä ja muutama tumma poika löytyy. Suomalaiseen siivoojaan en ole vielä törmännyt. Itäblokin misukoita, afrikan tummia miehiä ja venäläisiä vanhempia naisia on noissa hommissa.
Kaksi suomeen jostain muualta tullutta naista ovat siivoojina, työskentelen isossa päiväkodissa. Ovat molemmat oikein mukavia naisia ja heidän kanssa on mukava jutella ihan suomeksi.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 21:12"]
Somaleita töissä? :D
[/quote]
Jos liikkuu pääkaupunkiseudulla bussilla tai invataksilla tai on töissä sairaalassa, terveyskeskuksessa, palvelutalossa jne niin aivan takuulla törmää työsskäyviin somaleihin.
Ei yhtään. Henkilöstömäärä vähän alle 300.
Virolaisia on jonkin verran, vakinaisiakin. Osaavat kieliä, Suomikin sujuu hyvin.
Yksi puoliksi venäläinen, eli minä. Työntekijöitä taitaa olla 11.
En tiedä. En ole kiinnittänyt asiaan huomiota, saisi varmaan olla enemmänkin, mutta koska olen mediatalossa töissä, jossatehdään töitä suomen kielellä, kielitaito varmaan rajaa osan pois.
terv. maahanmuuton ja monikulttuurisuuden kannattaja
Kannattaisi varmaan mainita edes ala, saisi jotain infoa. Meillä kaikki suomalaisia ja it-alalla ollaan, pieni firma, alle 20 työntekijää.
Raskas teollisuus, white collar -töissä löytyy paljon saksalaisia, brittejä ja sitten tietty intialaisia.
Mutta joo, siitä on aikaa kun viimeksi on törmännyt suomalaiseen siivoojaan.
Mä olen ainoa suomalainen, kaikki muut virolaisia. Oon siis Virossa töissä.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:34"]
Ei yhtään. Ei ole mikään matalapalkkatyöpaikka.
[/quote]Ahaa. Ei meilläkään mutta hyvin kansainvälistä sakkia täällä on :) Pääjohtajakin intialaistaustainen.
140 suomalaista, ei lainkaan ulkomaalaistaustaisia.
Meillä on vain suomalaisia töissä.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:34"]
Ei yhtään. Ei ole mikään matalapalkkatyöpaikka.
[/quote]
Hah! luuletko ettei esim. Nokialla ollit isopalkkaisia ulkomaalaisia duunareita? esim. yliopistoissa on ympäri maailmaa tulleita korkeapalkkaisia tyyppejä töissä.