Kuinka monta virolaista, venäläistä, Somalia ....työpaikallasi on?
Kommentit (64)
En usko, että somalia on kenenkään työpaikalla.
virolaisia, amerikkalaisia, brittejä,brasilalaisia,ranskalaisia,kenialaisia,arabeja,kiinalaisia,thaimaalaisia,kanadalaisia ja filippiinoja. Monikulttuurinen työpaikka ja tämä vain plussaa!
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:31"]
Toimistossamme: 2 virolaista jotka ovat täällä käyneet kaikki koulut, yksi britti ja yksi ruotsalainen ja loput suomalaisia.
[/quote]
Mun työpaikalla on pari siivoojaa joilla on kielitaitoa vaikka muille jakaa ja koulutusta. Mutta eivät vaan saa koulutustaan vastaavaa työtä Suomesta ja toisaalta tienaavat siivoojana enemmän kuin ammatissaan kotimaassaan.
[/quote]
nää ei oo kukaan siivoojia vaan asiantuntijahommia ja yksi on assari
Meidän toimistossa on 17 tummaihoista (kansalaisuuksia en tiedä), kolme virolaista, yksi venäläistaustainen, yksi hollantilainen ja kuusi täysin suomalaista.
Ei yhtään. Myös kotimme on alueella jossa muutama sata ok-taloa, näitä kansallisuuksia ei alueella asu, anteeksi asuu..yhdellä naapurilla on virolainen vaimo. Kyseessä hyvä alue pk-seutu. Ulkomaalaisia vastaan minulla ei ole mitään ja vieraita meillä kyllä käy niin Ruotsista, Englannista, Italiasta, Saksasta ja muutamasta arabimaastakin. Muutama muuten ihmettelee miten ihmeessä meillä on niin paljon mustia ja lisäävät että kyllä tämä alue on hyvä kun ei ole. Osataan sitä muuallakin.
Tunnen Virosta olevan tilintarkastajan, venäläisen itpesialistin, saksalaisen talousanalyytikkon työpaikalta
Ei onneksi ainuttakaan. Viihdyn omieni parissa paremmin.
2 venäläistä ja 1 virolainen ja suomalaisia n.10. Määrä liki tuplaantuu kun talvisesonki alkaa kunnolla ja toivottavasti viron ja venäjänkielentaitoisia tulee lisää, heitä todellakin tarvitaan. Kyseessä matkailuyritys Lapissa hiihtokeskuksessa.
Meilläkin sesonkina kesällä enemmän ja just niitä joilla on kunnon kielitaito:Viro ja suomi ja venäjä tarvitaan. Jotkut sit osaa ruotsia ja suomea ja saksaa
Noita kaikkia otsikossa mainittuja oli, kun olin päiväkotisijaisena Helsingin työvoimapalvelun (nyk. Seure) kautta. Tarkkoja lukuja en muista, koska siitä on kauan aikaa ja sijaisuuksiakin tein yli 20 eri päiväkodissa. Kun olin ekassa työpaikassani siivoojana, mulla oli 2 virolaista työkaveria. Myöhemmistä työpaikoista on vähän vaikea sanoa, omat lähimmät työkaverit on olleet suomalaisia (esim. yliopistolla), mutta samassa yksikössä on ollut sitten ulkomaalaistaustaisiakin.
Suomalainen firma ja ei noista kansallisuuksista yhtään. Muita kyllä löytyy.
Meillä on 1 somali, toinen aloittaa tammikuussa. Virolaisia ja venäläisiä muutama, olisiko yht.5 hlö ja suomalaisia viitisentoista. Ei onneksi yhtään suomenruotsalaista.
Kaikkia löytyy. Lähin työkaveri virolainen professori, alamme huippua maailmanlaajuisestikin. Somaleja on vielä toistaiseksi enemmän opiskelijoina kuin opettajina. Yliopistossa olen siis töissä. Pitää vielä kyllä huomauttaa, että ei se aina ole niin helppoa sanoa, kuka on venäläinen, kun työkieli on se suomi ruotsi englanti ja ihmisten nimet ei välttämättä vihjaa syntyperästä. Usein olen yllättynyt, kun joku kertoo lähtevänsä "mummin luo Pietariin", että ai sieltäkö itsekin.
Yksi venäläinen ja yksi virolainen kollega. Eikä kyseessä varsinaisesti ole matalapalkka-ala, sillä olemme lääkäreitä.
Löytyy kaksi venäläistaustaista (toinen äitiyslomalla), virolainen ja pari somalitaustaista. Suomalaisia 70.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:31"]
Toimistossamme: 2 virolaista jotka ovat täällä käyneet kaikki koulut, yksi britti ja yksi ruotsalainen ja loput suomalaisia.
[/quote]
Mun työpaikalla on pari siivoojaa joilla on kielitaitoa vaikka muille jakaa ja koulutusta. Mutta eivät vaan saa koulutustaan vastaavaa työtä Suomesta ja toisaalta tienaavat siivoojana enemmän kuin ammatissaan kotimaassaan.