Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hoitaa hampaita mahd. hyvin? Vinkkejä, neuvoja?

Vierailija
25.09.2021 |

Olen päättänyt panostaa hampaiden ja suun terveyteen. Mitä tuotteita suosittelet, mitä suosittelisit jos "hinnalla ei olisi väliä"? Tai mitä tapoja, vinkkejä ja neuvoja sinulla olisi antaa?

Tähän saa vastata ihan pikkuvinkeillä, perusohjeilla ja myös tuotesuositteluilla. Olen mm. pohtinut hammasvälisuihkun ostamista, mutta en tiedä mikä olisi paras. Ja mikä hammastahna olisi paras..

En ole kiinnostunut hampaiden valkaisusta omin neuvoin tai tahnoilla tms., koska haluan suojella hampaiden kiillettä. Muut neuvot käyvät.

Kommentit (276)

Vierailija
61/276 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitättekö hammasväliharjan pois kertakäytön jälkeen?

Minä nuukana käytän useamman kerran kunnes on vääntynyt liikaa.

Vierailija
62/276 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Napostelu pois, happamat juomat pois. Ruokailua 1-3 krt päivässä. Suun purskuttelu alkoholittomalla suuvedellä, pesu. Pikku harjoilla hammasvälien puhdistus. Maiitohappokapselien ja dentiplus-kapselien imeskely.

Mikä tässä nyt aiheutti alapeukutuksen?

Ainakin toi ruokailu 1-3 kertaa päivässä. Kuka pärjää yhdellä aterialla päivässä? Neuvojen pitäisi olla käytännöllisiä. Sun neuvojen mukaan olisi vielä parempi olla syömättä ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/276 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Napostelu pois, happamat juomat pois. Ruokailua 1-3 krt päivässä. Suun purskuttelu alkoholittomalla suuvedellä, pesu. Pikku harjoilla hammasvälien puhdistus. Maiitohappokapselien ja dentiplus-kapselien imeskely.

Ainakin toi ruokailu 1-3 kertaa päivässä. Kuka pärjää yhdellä aterialla päivässä? Neuvojen pitäisi olla käytännöllisiä. Sun neuvojen mukaan olisi vielä parempi olla syömättä ollenkaan.

Aika moni syö vain kerran päivässä. Minä tarvitsen kolme ateriaa.  Suositusten mukainen jatkuva syöminen ei ole hyväsi hampaille eikä muullekaan terveydelle.

Vierailija
64/276 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat liioitella?

Vierailija
65/276 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden kannalta harvoin syöminen on parempi. Lisäksi jos oikein haluaa optimoda syömisen hampaiden kannalta, välttää sokeria, happamia ruokia ja päättää aterian palaan juustoa.

Vierailija
66/276 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, joka ei osaa käyttää sähköhammasharjaa? Olen kokeillut kolmea erilaista. Tulos on, että vesi ja hammastahna roiskuu kaikkialle, ja harja pyörii ympäri suuta kovalla pörinällä, mutta puhdasta ei tule kuin suun ympäriltä ulkoapäin. Mitä teen väärin? Mikä on hyvä sähköhammasharja? Ei kovin kallis kuitenkaan.

Vierailija
67/276 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö välipaloja.

Vierailija
68/276 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hammaslääkärin vakioasiakkaita jostain syystä ja seuraavia neuvoja sieltä kuullut:

-Hammastahnana Pepsodentin Super Fluor on parempi kuin kaksiteho

-Hammaslanka puhdistaa parhaimmillaan 40% hampaasta joten sitä kerran päivässä (en muista tarkkaa lukua)

-Sähköhammasharjalla pitäisi muistaa hoitaa yksi hammas kerralla, ikeniä myöten. Joskus tulee kuitenkin harjattua vauhdikkaammin.

-Ei enempää kuin puolisenkymmentä happohyökkäystä/päivä. Eli ajoittunee ruokarytmiin jos semmoista harrastaa. Napostelut siis pois

-Poskien ja kielen harjauksesta ei ole haittaa, mutta liekö hyötyä

Itse levitän ensin tahnaa sähköhammasharjalla joka paikkaan sen ollessa pois päältä. Näin se ei heti häviä jonnekin hukkaan sitten varsinaisessa käytössä. Lisäksi ylähampaiden pesu takaa saattaa aiheuttaa minulle yökötysrefleksin joskus harjauksen loppupäässä. Aloitan usein sieltä sitten ensin.

Hampaanvälini ovat niin tiukat, että lankainta on pakko käyttää ja joskus "puraista" se hampaiden väliin.

Vierailija
69/276 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, joka ei osaa käyttää sähköhammasharjaa? Olen kokeillut kolmea erilaista. Tulos on, että vesi ja hammastahna roiskuu kaikkialle, ja harja pyörii ympäri suuta kovalla pörinällä, mutta puhdasta ei tule kuin suun ympäriltä ulkoapäin. Mitä teen väärin? Mikä on hyvä sähköhammasharja? Ei kovin kallis kuitenkaan.

Ei saa pestä tuen elokuvissa suu auki kun pesee sähköhammasharjalla. Suu kiinni ja liikutat harjaspäätä kaikessa rauhassa jokaisen hammaspinnan päältä huolellisesti.

Vierailija
70/276 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydäänkö täällä edes hengityssuihkeita?

Vierailija
71/276 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Hanki sähköhammasharja ja käytä sitä kolmesti päivässä etenkin aterioiden jälkeen.

2. Yotuel hammastahnalla saat pidettyä hampaat valkoisina

3. Puhdista hampaat välillä hammaslangalla ja muovisilla hammasväliharjoilla

4. Käy välillä oikealla hammaslääkärillä ja suuhygienistillä tarkistamassa ja puhdistamassa hampaat

72/276 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashygienisti 3 kertaa vuodessa. Paras sijoitus!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
73/276 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Hammashygienisti 3 kertaa vuodessa. Paras sijoitus!

Ei tarvita tuota sijoitusta kun syö oikein ja pesee hampaat oikein.

Vierailija
74/276 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaa, ennen kaiken maailman saippuoita, kodin yleispesuaine oli natriumbikarbonaatti, todella hyvä kaiken pesuun, katosta lattiaan ja päästä varpaisiin, täysin myrkytön. On myös äärimmäisen tehokas palkin ja hammaskiven poistaja jos purskuttelee 5-10min kerran viikossa. Ainoa haittapuoli hampaiden pesussa natriumbikarbonaatilla on että saattaa vahingoittaa kiillettä päivittäisessä käytössä.

On vielä tänä päivänä äärimmäisen edullinen pesuaine. Kilon saa alle 3 eurolla ja siitä saa lantrattua jopa 100 litraa täysin myrkytöntä ja hajutonta "yleispesuainetta" En ole yli 15 vuoteen ostanut enää mitään saippuaan verrattavaa, alle 3€ purkilla pärjää pari vuotta.

Vierailija
75/276 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki arsenaali erikokoisia hammasväliharjoja. Itse käytän myös niille tarkoitettua nestemäistä hammastahnaa. Tällä metodilla olen saanut ongelmakohdat ikenissä kuntoon. Langalla ei onnistunut. Käytän kylläkin lankaa vielä yhteen erityisen ahtaaseen hammasväliin. Käyn poistattamassa hammaskiveä ja soodapuhdistuksessa kaksi kertaa vuodessa.

Vierailija
76/276 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tärkeää on niitten happohyökkäysten vähentäminen. Napostelu pois ja sokeriset herkut vähälle ja aina ruuan yhteyteen.

Vierailija
77/276 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

GUM in silikonisen harjatikun ergometrinen kaareva muotoilu helpottaa hammasvälien puhdistusta. Ei sisällä metallia eikä lateksia. Näitä on erikokoisia eli löytyy kaikenkokoisiin hammasväleihin. Päihittää mennentullen hammaslangan ja eivät vahingoita hammasvälejä kuten väliharjat, joissa on metallilanka.

Oma hammaslääkäri kertoi näistä ja olen todennut ne hyviksi.

Samaa tikkua voit käyttää useamman kerran. Suosittelen kokeilemaan.

Vierailija
78/276 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaa, ennen kaiken maailman saippuoita, kodin yleispesuaine oli natriumbikarbonaatti, todella hyvä kaiken pesuun, katosta lattiaan ja päästä varpaisiin, täysin myrkytön. On myös äärimmäisen tehokas palkin ja hammaskiven poistaja jos purskuttelee 5-10min kerran viikossa. Ainoa haittapuoli hampaiden pesussa natriumbikarbonaatilla on että saattaa vahingoittaa kiillettä päivittäisessä käytössä.

On vielä tänä päivänä äärimmäisen edullinen pesuaine. Kilon saa alle 3 eurolla ja siitä saa lantrattua jopa 100 litraa täysin myrkytöntä ja hajutonta "yleispesuainetta" En ole yli 15 vuoteen ostanut enää mitään saippuaan verrattavaa, alle 3€ purkilla pärjää pari vuotta.

Juu ei kiitos tästä vinkistä. Voin kyllä vessaa kuurata tuolla aineella.

Vierailija
79/276 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinne suuhygienistille tai hammaslääkärille pääsee esim. kerran vuodessa ( jos ei ole varaa yksityiseen)? Täällä pääsee kahden vuoden välein tarkistukseen.

Vierailija
80/276 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinne suuhygienistille tai hammaslääkärille pääsee esim. kerran vuodessa ( jos ei ole varaa yksityiseen)? Täällä pääsee kahden vuoden välein tarkistukseen.

Et tarvitse mitään hygienistiä, jos syöt oikein ja peset hampaat.

Hammaskivi johtuu huonosta ravinnosta.