Kuukupit vähentävät jätettä
jos suurin osa naisista käyttäisi kuukuppeja siteitten tilalla, tulisi paljon vähemmän jätettä. siteet ovat ongelma varsinkin sellaisilla alueilla joissa ei ole jätteenpolttoa. Ihme etteivät viherpiipertäjät kiinnitä asiaan enempää huomiota.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 19:14"]
Biohajoavia siteitä on olemassa (mm. Vuokkoset), ne ovat vaan vähän kalliimpia
[/quote]
Vuokkoset on maailman huonoimpia siteitä. :/
[/quote]
Minä taas en vaihtaisi Vuokkosia yhteenkään kuukuppiin vaikka ilmaiseksi saisin loppuiän kupit.
Mikä vika kestositeissä? Peseytyvät muun pyykin mukana, yhtä ekologisia kuin kuppi ja mukavampi käyttää. Itse käytän vain kestositeitä.
En osta siteitä. Käytän sidettä jonka voi polttaa.
Jäte on täten tuhkaa.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 19:27"]
Kaikki eivät voi käyttää kuukuppia, esim itse en pysty. Tuntuu ja sattuu sen käyttö. En pysty tamponiakaan käyttämään, sama juttu.
[/quote]
Minulla oli 2,5 vuoden ajan kuukuppi ja koin sen todella helpoksi ja mukavaksi tavaksi selvitä kuukautisten yli. Yhtäkkiä kesällä kuppi alkoikin tuntua epämukavalta ja tuotti hetkittäin kipua. Sen jälkeen olen kuukautisten ensimmäisenä päivänä aloittanut kupilla, mutta siirtynyt puolen päivän jälkeen siteisiin.
Onko anatomiassani tapahtunut jotakin vai onko vika kupissa? Osaako joku selittää, miksi se ei yhtäkkiä sovikaan vaikka pitkään olen sitä vaivatta käyttänyt?
[/quote]
Naisen ei ole tarkoitus pitää emättimessään koko ajan jotain. Voi olla myös merkki alkavasta vulvodyniasta.
[/quote]
Onko kuukautisten ajan sinun mielestäsi koko ajan? Siis 4-5 päivää kuussa. Googletin vulvodynian. Mitään oireita minulla ei siis ole, paitsi jos laitan kuukupin paikoilleen. En siis usko, että kyse on vulvodyniasta.
kuukupeilla voi myös imaista kohdun pihalle! (Google: scary diva cup question) hyi helvetti! Noita verisiä imukippoja ei kukaan täysijärkinen nainen käytä!
Kuukuppi ei pysy eikä ole tiivis. Side pitää olla joka tapauksessa ohivuotojen takia.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:48"]
mitä ne kestositeet on?
[/quote]
Kankaasta tehtyjä pestäviä siteitä.
mä käytän vessapaperia siteenä. voi huoletta huuhtoa alas pöntöstä!
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:59"]mä käytän vessapaperia siteenä. voi huoletta huuhtoa alas pöntöstä!
[/quote]
Sä oot varmaan se uus naisystävä, josta valiteltiin joitain päiviä sitten...
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:48"]
mitä ne kestositeet on?
[/quote]
Kankaasta tehtyjä pestäviä siteitä.
[/quote]
Haa! Tämähän on loistava asia sille, joka ei saanut veritahroja irti lakanastaan. Siteeksi vaan!
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:59"]mä käytän vessapaperia siteenä. voi huoletta huuhtoa alas pöntöstä! [/quote] Sä oot varmaan se uus naisystävä, josta valiteltiin joitain päiviä sitten...
[/quote]
ai siis kuka?
Mulla ehti olla kuppi 2kk kunnes tulin raskaaksi. Synnytyksen jälkeen tuskin menee tuo pienempi koko enää kun tarkoitettu synnyttämättömille. Meni rahat hukkaan!!
en uskalla kokeilla kuukuppia vaikka moni suosittelee.. jos se vuotaa niin sielt vasta paljon tuleekin. terv tamppooni-side -sekakayttaja
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:20"]
Mulla ehti olla kuppi 2kk kunnes tulin raskaaksi. Synnytyksen jälkeen tuskin menee tuo pienempi koko enää kun tarkoitettu synnyttämättömille. Meni rahat hukkaan!!
[/quote]
Ei ne koot oo välttämättä niin justiinsa, muistaakseni synnyttäneetkin ovat sanoneet käyttävänsä pienempää kokoa. Kokeilemallahan se selviää sitten.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:59"]mä käytän vessapaperia siteenä. voi huoletta huuhtoa alas pöntöstä! [/quote] Sä oot varmaan se uus naisystävä, josta valiteltiin joitain päiviä sitten...
[/quote]
ai siis kuka?
[/quote]
Sä olet se, joka tuhlaa vessapaperia.
Ja onhan se tottakin. Puita kaadetaan sun paperin takia.
Tämän luulisi olevan Vihreiden puolueohjelmassa!
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 19:14"]
Biohajoavia siteitä on olemassa (mm. Vuokkoset), ne ovat vaan vähän kalliimpia
[/quote]
Vuokkoset on maailman huonoimpia siteitä. :/