Zalandolle palautetaan puolet ostoksista
– Ne ovat kestämättömällä pohjalla, taloudellisesti, ekologisesti ja eettisesti, Saarijärvi sanoi kaupan trendejä käsitelleessä tilaisuudessa tänään.
Saarijärvi kutsuu ilmiön ääripäätä "opportunistiseksi palautuskäyttäytymiseksi". Vaate palautetaan vaikkapa juhlan jälkeen tai tilataan monta ja otetaan se, joka tulee ensimmäiseksi tai maksaa vähiten.
Aika käsittämätöntä ja joukossa ihan selvästi ihmisiä jotka käyttää tätä mahdollisuutta vain hyväksi. Joitakin ei luultavasti edes hävetä, koska ovat tottuneet tähän minä minä kulttuuriin ja siihen, että on oikeuksia.
Tuntuu, että joskus ennenvanhaan ihmisillä oli sentään jotain periaatteita, eikä heti rynnätty käyttämään kaikkea hyväksi, vain sentakia että se on mahdollista.
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 18:53"]
Minä kerran kämmäsin tilauksen kanssa ja tilasin saman tuotteen 2 eri tilauksena parin minuutin välein....huomasin kuin sain 2 tilausvahvistusta. Laitoin aspaan viestiä heti, siis alle vartti tilauksesta, että toinen on vahinko ja sen saa perua. Vastaus tuli seuraavana päivävä, egtä tklauksen peruminen om mahdotonta, jätä noutamatta, se toinen palautuu sitten aikanaan ja hyvittävät. Siis miten vaikeaa voi olla painaa delete-nappia tilauksen kohdalla? Toisekseen se raha oli pois mun visa-saldosta melkeen kuukauden.
[/quote]
Mistä tilasit? Zalandossa voi omilts sivuilta perua tilauksen.
[/quote]
Zalando, vajaa vuosi sitten. Ikinä en ole mitään omia sivuja siellä katsonut/huomannut, eikä aspan viestissäkään sellaista mainittu. Olipahan yhdet Superfitit kokoa 33 pari viikkoa tuossa lähisiwassa, sorry vaan jos joku olisi tarvinnut :)
No zalandon kamat on äärimmäisen kalliita että ei niitä voi pitääkään ellei ne sovi, eri juttu jonkun Elloksen kanssa..
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:32"]Mä itse olen tilannut muutaman kerran zalandolta. Ihan ok nettikauppa..
En tule ikinä ymmärtämään sitä, että joku oikeasti kehtaa palauttaa takaisin vaatetta jota on pitänyt päällä yhden illan tai edes niissä kuvauksissa tunnin. Mun mielestä kyllä törkeää..
[/quote]
No baari iltaa en käsitä mut joku kuvaus, vielä ei valitettavasti ole tarjolla palvelua josta voisi päiväksi varata jonkun yhden mekon jota ei halua ostaa koska käyttää sen tunnin.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 19:30"]Palautukset maksullisiksi vaan, koska joku ne kumminkin maksaa! Minä en halua hinnoissa maksella, niitä palauttajia, jotka varmuuden vuoksi tilaavat kole eri kokoa.
[/quote]
Sitten loppuisi aika monen verkkokaupan tarina.
Miksei tämä zalando nyt vai kiristä palautusehtoja? Sittenhän loppuisi tuo kikkailu.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 21:03"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 19:30"]Palautukset maksullisiksi vaan, koska joku ne kumminkin maksaa! Minä en halua hinnoissa maksella, niitä palauttajia, jotka varmuuden vuoksi tilaavat kole eri kokoa. [/quote] Sitten loppuisi aika monen verkkokaupan tarina.
[/quote]lopussahan se on jo muutenkin kun tekee tappiota
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:32"]Mä itse olen tilannut muutaman kerran zalandolta. Ihan ok nettikauppa.. En tule ikinä ymmärtämään sitä, että joku oikeasti kehtaa palauttaa takaisin vaatetta jota on pitänyt päällä yhden illan tai edes niissä kuvauksissa tunnin. Mun mielestä kyllä törkeää.. [/quote] No baari iltaa en käsitä mut joku kuvaus, vielä ei valitettavasti ole tarjolla palvelua josta voisi päiväksi varata jonkun yhden mekon jota ei halua ostaa koska käyttää sen tunnin.
[/quote]
Vaatteita voi kyllä vuokrata.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:32"]Mä itse olen tilannut muutaman kerran zalandolta. Ihan ok nettikauppa.. En tule ikinä ymmärtämään sitä, että joku oikeasti kehtaa palauttaa takaisin vaatetta jota on pitänyt päällä yhden illan tai edes niissä kuvauksissa tunnin. Mun mielestä kyllä törkeää.. [/quote] No baari iltaa en käsitä mut joku kuvaus, vielä ei valitettavasti ole tarjolla palvelua josta voisi päiväksi varata jonkun yhden mekon jota ei halua ostaa koska käyttää sen tunnin.
[/quote]
Vaatteita voi kyllä vuokrata.
[/quote]
Ai, mistä? Siis muotikamoja?
En itse niin tiedä, mutta olen kuullut tuosta tavasta, itsellä ei tarvetta tehdä sitä.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 19:30"]
Palautukset maksullisiksi vaan, koska joku ne kumminkin maksaa! Minä en halua hinnoissa maksella, niitä palauttajia, jotka varmuuden vuoksi tilaavat kole eri kokoa.
[/quote]
Okei? Koko nettivaatekauppojen ideahan perustuu siihen, että tilataan vaatteet kotiin sovitettavaksi ja palautetaan ne mitkä ei sovi. Ihan niinkun kaupassa käydessäkin tehdään. Sovittaminen tehdään vaan kotona.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 21:06"]
Miksei tämä zalando nyt vai kiristä palautusehtoja? Sittenhän loppuisi tuo kikkailu.
[/quote]
Koska ihmiset tilaa silloin jostain muusta kaupausta. Eihän ne nyt ihan idiootteja ole. Menettäisivät kaikki asiakkaansa.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 19:34"]Zalando tekee karhunpalveluksen kaikille muille verkkokaupoille. Ihmiset tottuvat tähän palauttamisperseilyyn ja jatkavat sitä muissa kaupoissa. Jokin aika sitten oli juttua pienestä verkkokaupasta, joka joutui lopettamaan toimintansa palauttelun takia - ihmiset siis tilasivat ryysyä joka koossa ja palauttivat loput. Näin kun jokainen tekee, kulut ovat kestämättömät pienelle firmalle.
[/quote]
Mun mielestä se oli joku sisustustavarakauppa, mikä tekee asiasta vielä oudomman. Ihmiset ostelevat jotain kippoja ja kappoja, eivätkä ne sitten yhtäkkiä miellytäkään?
Tilasin zalandolta kaksi takkia, joista palautin toisen. Nettikaupan kuvien perusteella ei voinut tietää kumpi on parempi livenä päälläni. Vaimo tilasi 4 takkia, joista otti kaksi ja palautti kaksi.
Olen joutunut usein palauttamaan Zalandolle, mutta ihan syystä. Sovitettaessa vaate ei ole istunutkaan ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:32"]
Ja tosiaan, Zalando ei todellakaan tee mitään hyvää tulosta, liikevaihto on kasvanut huimasti, mutta toiminta on tappiollista. Asiasta on uutisoitu jo pitkään. Googletelkaa ja tarkistakaa niitä faktoja ensin..
[/quote]
Sitähän viime aikoina on juuri uutisoitu, että Zalandon toiminta on alkanut kääntyä voitolliseksi. Toinen vuosineljännes oli jo sellainen.
Ilmeisesti tämä firma on konkassa kohta, joten ei kai sillä niin väliä. Jatkakaa kusettamista, eiköhän tilalle tule jotkut toiset hölmöt joita voidaan kusettaa.
Suomessa tätä "hae vaate kaupasta, käytä sitä kerran ja palauta" on harrastettu jo 25 vuotta ainakin. Ei ole mikään uusi ilmiö. Vaatekauppojen omistajat ovat joutuneet vuosikymmeniä taistelemaan asiakkaiden kanssa joiden ainoa missio on tämä. Vaikka vaatteessa tai kengissä olisi tarhroja tai muita selviä käytön jälkiä niin kirkkain silmin valehdellaan ettei ole ollut käytössä. Kokeiltu vaan.
Olen nuoresta asti ihmetellyt että miten suomalaiset muka ovat rehellisiä. Kaikessa yritetään huijata. Tuppisuuna pysyminen ei ole merkki rehellisyydestä tai älykkyydestä. Se missä tilanteessa Suomen ja suomalaisten talous on niin kertoo millä tasolla on menty. Ihan turha miettiä jonkun Zalandon ongelmia kun omiakaan ei pystytä ratkaisemaan.
Sehän on sen firman liikeidea, että vaatteita voi vapaasti kokeilla kotona. Niinhän toimii kaikki nettivaatekaupat. Itse en ainakaan tilaisi mitään, jos vaatteita ei voisi palauttaa ilmaiseksi. Ja Zalandohan tekee jo plussaa uusimpien tietojen mukaan.
Onhan netistä tilaamisessa se riski että vaate on väärän kokoinen tai ei muuten vastaa sitä miltä se näyttää kuvassa. Moni varmaan tilaa kaksi kokoa ja palauttaa sitten toisen. Mutta ei minnekään verkkokauppaan voi kyllä palauttaa vaatetta käytön jälkeen.
Zalandosta sen verran, että siellä ei ole vaatteen mittoja oikein kunnolla ilmoitettu eikä ole oikein kunnollisia kuvia vaatteista mallin päällä, niinkuin esim. Nelly.comissa. Zalandon kannattaisi ehkä panostaa vähän noiden vaatteiden mittojen ilmoittamiseen, niin ehkä vähenisi nuo palautuksetkin.