Hei. Olen isä ja en uskalla pitää varpajaisia.
Varpajaiset ovat itseasiassa kaksi kuukautta myöhässä. Taisivat jäädä pitämättä taas. Vaimo ei oikein katso hyvällä alkoholin käyttöä. Etenkin, kun minulla lähtee aina yli tuopin.
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:40"]
ei kyl meilläkään pitänyt, musta kun saa lapsen, niin ei kuulu itse enää olla lapsi, jonka pitää koko ajan päästä kavereiden kanssa leikkimään... näitä lapsiaikuisia on kyllä maa pullollaan ja siitähän se perheiden huono olo kumpuaakin.
[/quote]
Joo olisihan se hyvä että mies tekee itse päätöksen olla pitämättä varpajaisia, mutta näyttäsi sille että vaimon raivon pelossa mies jättää pitämättä.
Onko se hyvä juttu?
Miksi naisten pitää kuristaa miehen psyykkistä reviiriä?
[/quote]
Olisko kuitenkin niin, että naisen raivolle on helvetin hyvä syy? Olisiko ok että ap:n vaimo jättäisi ap:n sen vastasyntyneen kanssa kotiin pariksi päiväksi yksin ja menisi levittämään kavereiden kanssa vähän psyykkistä reviiriään?
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:44"]Eikös ne varpajaiset kuulu pitää silloin kun nainen on vielä lapsen kanssa siellä sairaalassa.
[/quote]
ainakin minun mies juhli varpajaisiaan nimenomaan kun olin vielä sairaalassa vauvan kanssa. Tuli kuitenkin kuuliaisesti seuraavana aamuna katsomaan meitä ja nukahti krapuloissaan poikittain mun sairaalasängylle. Jep, ois levähtänyt kotona vaan.. Hoitsutkin ihmetteli että kuka on käyttänyt käsidesiä näin paljon että koko huone haisee :D
ei kyl meilläkään pitänyt, musta kun saa lapsen, niin ei kuulu itse enää olla lapsi, jonka pitää koko ajan päästä kavereiden kanssa leikkimään... näitä lapsiaikuisia on kyllä maa pullollaan ja siitähän se perheiden huono olo kumpuaakin.
[/quote]
Joo olisihan se hyvä että mies tekee itse päätöksen olla pitämättä varpajaisia, mutta näyttäsi sille että vaimon raivon pelossa mies jättää pitämättä.
Onko se hyvä juttu?
[/quote]
Miksi miehen pitää kuristaa naisen psyykkistä reviiriä olematta apuna silloin kun nainen on ensin yhteistä jälkikasvua kantanut 9kk ja sen jälkeen synnyttänyt? Eikö sitten olisi vain reilua olla huolehtimassa lapsesta ja kodista, eikä lähteä kavereiden kanssa ryyppäämään?!
[/quote]
Onko se hyvä juttu?
[/quote]
sitä reviiriä on ihan tarpeeksi, jos vaan tajuaa alunperinkin olla lisääntymättä ja tunkematta spermaansa sinne...
mutta jos lapsen tekee, siitä on isäkin vastuussa. Musta naisten pitäisi omia toi varpajaistouhu itselleen, siinä tulis isänkin opeteltua vähän paremmin sitä vauvan hoitoa, kun olis pari päivää käärön kanssa... vai eikö sittenkään, eikö naisilla ole "psyykkistä tilaa", koska naisella ei ole edes psyykettä, miehen kylkiluuta vaan
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:49"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:44"]Eikös ne varpajaiset kuulu pitää silloin kun nainen on vielä lapsen kanssa siellä sairaalassa. [/quote] ainakin minun mies juhli varpajaisiaan nimenomaan kun olin vielä sairaalassa vauvan kanssa. Tuli kuitenkin kuuliaisesti seuraavana aamuna katsomaan meitä ja nukahti krapuloissaan poikittain mun sairaalasängylle. Jep, ois levähtänyt kotona vaan.. Hoitsutkin ihmetteli että kuka on käyttänyt käsidesiä näin paljon että koko huone haisee :D
[/quote]
Ai tuollaista on kun wt:t lisääntyy. Ok.
Kirjoitin tuonne kiusaamisketjuun äsken.
Hei olen se mies kuka ei uskalla pitää varpajaisia, kun vaimo saattaa suuttua.
Minua kiusattiin niin pahasti että jouduin yläasteella räkäringin keskelle. Räkärinki on sellainen että alussa se on kuin flipperi. Lopussa kaatuneen päälle syljetään.
Räkäringistä pahempi on kusirinki...
Kiusatulle kasvaa vahva luonne.
En nyt puhuisi vahvasta luonteesta ainakaan sun kohdalla, jos et edes varpajaisia uskalla pitää.
Noin rumasti minulle kirjoitettiin kiusaamisketjussa
ap
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:42"]
Ap on hieno esimerkki miehestä joka ei pidä rajoja vaan alistuu. Alistuminen tarkoittaa sitä että rajat pienenee jatkuvasti. Varpajaiset laajentavat vähän rajoja ettei piiri pienene liian ahtaksi.
Miehelle on tärkeää taistella rajoistaan. Tässä on kyse muustakin, kuin varpajaisista. Nimittäin miehen omasta ajasta ja tilasta.
[/quote]
...mikä useimmiten tarkoittaa tuolaisissa ap:n kaihoamissa tapauksissa tolkutonta ryyppäämistä tai pettämistä, kun vaimo ei kykene, kun on juuri synnyttänyt. Moni perhe on hajonnut juurikin siihen, että tuore isä on alkanut pitää varpajaisia vöhän siellä sun täällä ...
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:42"]
Ap on hieno esimerkki miehestä joka ei pidä rajoja vaan alistuu. Alistuminen tarkoittaa sitä että rajat pienenee jatkuvasti. Varpajaiset laajentavat vähän rajoja ettei piiri pienene liian ahtaksi.
Miehelle on tärkeää taistella rajoistaan. Tässä on kyse muustakin, kuin varpajaisista. Nimittäin miehen omasta ajasta ja tilasta.
[/quote]
...mikä useimmiten tarkoittaa tuolaisissa ap:n kaihoamissa tapauksissa tolkutonta ryyppäämistä tai pettämistä, kun vaimo ei kykene, kun on juuri synnyttänyt. Moni perhe on hajonnut juurikin siihen, että tuore isä on alkanut pitää varpajaisia vöhän siellä sun täällä ...
[/quote]
Osaan kyllä pitää hauskaa ilman sikailua. Mitä siitä jos juon vähän liikaa ja sammun vaateet päällä olohuoneen sohvalle klo 2 yöllä?
En aiheuta muuta häiriötä. Miksi minuun ei luoteta?
ap
Miksi miehestä tulee vaimon omaisuutta kun vauva syntyy? Ei saisi juoda enää alkoholia, eikä käydä kavereilla, ei baareissa. Harrastuksetkin vetää naaman norsun vitulle. Ensin mies on päivät töissä ja sitten lähtee vielä salille. Koskeeko sama sitten vaimoa? Ei saa mennä jumppaan tai kaverille kahville ilman vauvaa? Ei saa käydä tyttöjen kanssa ravintolassa tai lähteä vaikka risteilylle kun lapsi on isompi. Pitääkö kaikki tehdä kahdestaan?
Jos lähtökohdat perhe-elämälle on se, että vaimon pillin mukaan tanssitaan niin ei hyvältä näytä. Kyllä se äiti varmaan yhden illan ja seuraavan aamun pärjää sen vauvan kanssa kahdestaan. JOs ei pärjää niin hyvä on opetella.
Jotkut miehet tykkäävät olla tossun alla ja naivat vaimon, joka kertoo kaikessa, miten tulee tehdä ja elää, koska elämä on silloin helpompaa, ei tarvitse itse ajatella ollenkaan ja pääsee vähemmällä, kun tekee niin kuin sanotaan.
Jotkut miehet eivät tiedä, että varpajaiset kuuluu pitää silloin kun äiti on vielä lasaretissä.
Jotkut miehet eivät osaa käyttää alkoholia maltillisesti vaan se on aina perseet.
Joillakin miehillä toteutuu kaikki kolme.
Minä sain ihanat vauvakutsut loppuraskaudessa, joten miksei mieheni olisi saanut varpajaisia?
Meille se oli molemmille itsestään selvyys että molemmat saa "juhlat". Jos olisin ollut viikonlopun sairaalassa, olisi mies pitänyt juhlansa silloin mutta koska en ollut, mies juhli sitten kun vauva oli n. 6vkon ikäinen. En nähnyt tässä mitään ongelmaa enkä syytä, miksei mies olisi saanut isyyttään juhlia ystäviensä kanssa.
Ei meillä vauva-arki ole ollut koskaan pelkästään sitä, että nyhvätään kolmistaan aina kotona. Miksi ystävät pitäisi unohtaa, kun vauva syntyy? Ja miksi vauvaa ei saisi juhlia? On toki ihanaa antautua vauva-ajalle, tuoksutella vuoroin vauvantuoksua ja vuoroin kakkavaippoja, seurata kun toinen koko ajan kasvaa ja kehittyy. Mutta miksi pitäisi itse jättää elämättä omaa elämäänsä ja elää pelkästään lapselle?
Ja ennen kaikkea ihmettelen niitä naisia, joille on ongelma se, että mies joskus lähtee juhlimaan. Miksi? Minusta on vain hyvä, että mies näkee välillä kavereitaan ja jos on sellainen tilanne, niin nauttii sitä alkoholiakin (vai pitäisikö sanoa huumetta!).Hän on ihana ja rakastava isä ja aviomies, mutta täytyyhän hänenkin elää ja nauttia muustakin elämästä, kuin vain arjesta kotona!
Jätät pitämättä ja lopetat juomisen. Olet isä ja vastuussa lapsestasi.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 16:57"]
Minä sain ihanat vauvakutsut loppuraskaudessa, joten miksei mieheni olisi saanut varpajaisia?
Meille se oli molemmille itsestään selvyys että molemmat saa "juhlat". Jos olisin ollut viikonlopun sairaalassa, olisi mies pitänyt juhlansa silloin mutta koska en ollut, mies juhli sitten kun vauva oli n. 6vkon ikäinen. En nähnyt tässä mitään ongelmaa enkä syytä, miksei mies olisi saanut isyyttään juhlia ystäviensä kanssa.
Ei meillä vauva-arki ole ollut koskaan pelkästään sitä, että nyhvätään kolmistaan aina kotona. Miksi ystävät pitäisi unohtaa, kun vauva syntyy? Ja miksi vauvaa ei saisi juhlia? On toki ihanaa antautua vauva-ajalle, tuoksutella vuoroin vauvantuoksua ja vuoroin kakkavaippoja, seurata kun toinen koko ajan kasvaa ja kehittyy. Mutta miksi pitäisi itse jättää elämättä omaa elämäänsä ja elää pelkästään lapselle?
Ja ennen kaikkea ihmettelen niitä naisia, joille on ongelma se, että mies joskus lähtee juhlimaan. Miksi? Minusta on vain hyvä, että mies näkee välillä kavereitaan ja jos on sellainen tilanne, niin nauttii sitä alkoholiakin (vai pitäisikö sanoa huumetta!).Hän on ihana ja rakastava isä ja aviomies, mutta täytyyhän hänenkin elää ja nauttia muustakin elämästä, kuin vain arjesta kotona!
[/quote]
Ai sinä sait vastaanottaa vauvalle lahjoja alkoholittomia mimosoja juoden kuppikakkukesteillä iltapäivän! Kuinka ihanaa! Mistä miehesi oli vastuussa sen aikaa? Miehesi sen sijaan nautti elämästään juhlien ja oli pois illan+yön ja seuraavan päivän krapulassa, kun sinä hoidit vauvaa ja kotia sillä aikaa. Kuulostaa todella reilulta peliltä.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 16:35"]
Miksi miehestä tulee vaimon omaisuutta kun vauva syntyy? Ei saisi juoda enää alkoholia, eikä käydä kavereilla, ei baareissa. Harrastuksetkin vetää naaman norsun vitulle. Ensin mies on päivät töissä ja sitten lähtee vielä salille. Koskeeko sama sitten vaimoa? Ei saa mennä jumppaan tai kaverille kahville ilman vauvaa? Ei saa käydä tyttöjen kanssa ravintolassa tai lähteä vaikka risteilylle kun lapsi on isompi. Pitääkö kaikki tehdä kahdestaan?
Jos lähtökohdat perhe-elämälle on se, että vaimon pillin mukaan tanssitaan niin ei hyvältä näytä. Kyllä se äiti varmaan yhden illan ja seuraavan aamun pärjää sen vauvan kanssa kahdestaan. JOs ei pärjää niin hyvä on opetella.
[/quote]
Milloin se isä sitten on sen vastasyntyneen kanssa kahdestaan illan ja seuraavan aamun? Miksi vaimosta tulee joku miehen kotiorja?
No sehän on yksi (teko)syy ryypätä.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 17:14"]
[/quote]
Ai sinä sait vastaanottaa vauvalle lahjoja alkoholittomia mimosoja juoden kuppikakkukesteillä iltapäivän! Kuinka ihanaa! Mistä miehesi oli vastuussa sen aikaa? Miehesi sen sijaan nautti elämästään juhlien ja oli pois illan+yön ja seuraavan päivän krapulassa, kun sinä hoidit vauvaa ja kotia sillä aikaa. Kuulostaa todella reilulta peliltä.
[/quote]
Eli mä en nauttinut elämästäni, kun en voinut juoda kuin alkoholittomia juomia? Miten se on multa pois, jos mies on silloin tällöin juhlimassa? (Ja itseasiassa myös hän vastaanotti lahjoja vauvalle varpajaisissaan.) En mä enää nauti siitä, että pääsen vetämään sen känniin ja bailaamaan yökerhoon. Mieluummin mä otan sen oman aikani shoppaillen tai kylpylässä ystävien kanssa loikoillen. Sillon mies on vauvan kanssa. En mä osaa ajatella vanhemmuutta noin mustavalkoisesti kuin sinä. Meillä mies ei ole isyyslomaa lukuunottamatta ikinä herännyt öisin, kun vauva heräsi syömään. Vai olisiko mun pitänyt herättää se pitelemään tissiä, että olis reilu peli? Vastavuoroisesti mies herää viikonloppuisin vauvan kanssa klo 9, ja mä saan nukkua puolille päivin jos nukuttaa. Ei asioista kannata tehdä niin vaikeita kun ei ne sitä oikeesti ole!
Minä pidin varpajaiset vaikka olen nainen ja äiti. Olen tasa-arvoinen mieheni kanssa.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:33"]
En tiedä ketään joka olisi pitänyt mitään varpajaisia, todella outoa jos joku haluaa niin tehdä.
[/quote]
Minä tiedän useammankin. Kaikki nämä parit ovat nyt jo eronneet, vanhimpien lasten ollessa max eskari-ikäisiä. Ainakin näiden tuntemieni parien kohdalla homma kaatui siihen, että naisella oli se alaikäinen lapsi (tai pari), ja sitten yksi täysi-ikäinen lapsi. Vähän kuten tuolla jonka ukko nukahti krapuloissaan sairaalasängylle.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 17:14"]
[/quote]
[/quote]
Eli mä en nauttinut elämästäni, kun en voinut juoda kuin alkoholittomia juomia? Miten se on multa pois, jos mies on silloin tällöin juhlimassa? (Ja itseasiassa myös hän vastaanotti lahjoja vauvalle varpajaisissaan.) En mä enää nauti siitä, että pääsen vetämään sen känniin ja bailaamaan yökerhoon. Mieluummin mä otan sen oman aikani shoppaillen tai kylpylässä ystävien kanssa loikoillen. Sillon mies on vauvan kanssa. En mä osaa ajatella vanhemmuutta noin mustavalkoisesti kuin sinä. Meillä mies ei ole isyyslomaa lukuunottamatta ikinä herännyt öisin, kun vauva heräsi syömään. Vai olisiko mun pitänyt herättää se pitelemään tissiä, että olis reilu peli? Vastavuoroisesti mies herää viikonloppuisin vauvan kanssa klo 9, ja mä saan nukkua puolille päivin jos nukuttaa. Ei asioista kannata tehdä niin vaikeita kun ei ne sitä oikeesti ole!
[/quote]
Ei ole kyse mustavalkoisuudesta, vaan siitä että täällä jotkut ajattelee että jos vastasynnyttänyt äiti tarvitsee vauvan isän tukea, eikä halua että toinen lähtee ryyppäämään ja tulee haisemaan krapulassa siihen seuraavaksi päiväksi, niin nainen jotenkin alistaisi miestä. Vaan että se ei ole mikään ainoastaan miesten oikeus.
Meillä mies saa lähteä aina halutessaan viettämään aikaa ystäviensä kanssa. Samoin kuin minä omieni. Mutta eipä tullut miehelle mieleenkään lähteä vastasyntyneensä vierestä minnekään juhlimaan. Synnytys meni niin pieleen, että sai olla todella tyytyväinen, että vaimo ja lapsi säilyivät hengissä. Ja rehellisesti, henkilökohtaisesti olisin ennemmin kuollut kuin viettänyt vauvakutsut... Kävimme ystävieni kanssa Cannesissa veneilemässä ennen kuin aloimme yrittämään raskautta. Mies kävi ystävineen pyöräilemässä Machu Picchulla.
Mielestäni olisi muutenkin järkevintä joko viettää rauhalliset varpajaiset sillä välin kun vaimo on sairaalassa, jos ei ole perhehuonetta, niin että on seuraavana aamuna ihan kunnossa siellä sairaalassa. Sillä kuka isä nyt ei haluaisi viettää aikaansa vastasyntyneen lapsensa kanssa! Tai sitten järjestää varpajaiset kun on kotona tilanne rauhoittunut ja vähän jo rytmiäkin löydetty. Varsinkin niiden, joiden täytyy juhlia juomalla itsensä tiedottomaksi.
Pääasia, että pariskunnat tekevät niin kuin yhdessä hyvälle tuntuu, ei kummankaan yksin päättäen.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:27"]
Entäs sitten? Ei meilläkään mies lähtenyt ryyppäämään vauvan synnyttyä. Jos olisi niin mauton niin ei olisi minun mies enää. Alkoholin käyttö on naurettavaa ja surullista. Ihan kuten muidenkin huumeiden, alemman tason juttuja nuo päihteet.
[/quote]
Kokeekohan mies suhteen kanssasi vankilatuomiona?