Hei. Olen isä ja en uskalla pitää varpajaisia.
Varpajaiset ovat itseasiassa kaksi kuukautta myöhässä. Taisivat jäädä pitämättä taas. Vaimo ei oikein katso hyvällä alkoholin käyttöä. Etenkin, kun minulla lähtee aina yli tuopin.
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:43"]
Tuo uskalla sana särähtää aika pahasti korvaan, kyseessä ei taida olla aikuinen mies jolla on omakin tahdo. Jotakuta viedään kuin mätää kukkoo, nouse sieltä sorron suosta ja ole mies!
[/quote]
Taistelen tällä hetkellä saada nauttia 3 kpl saunakaljaa kerran viikossa. Siitäkin tulee mielipahaa ja murjotusta. Jos onnistun laajentamaan rajoja saunakaljoihin ja siihen että pääsen kolmesti viikossa salibändireeneihin niin olen tyytyväinen. En välttämättä vietä varpajaisia enää ikinä.
Olisin silti toivonut avoliitolta (2 lasta) vähän enemmän vapautta, kuin sitä kotona nyhväämistä.
ap
[/quote]
Kyllä mun miehelle riittää yksi saunakalja, miksi niitä pitäisi sitten lipittää hamaan tappiin asti? Pääseekö lapsen äiti kolme kertaa viikossa omiin juttuihin? Ja selitykseksi ei riitä se että vaimo ei halua, lapsi on vasta 2kk...
[/quote]
Selitykseksi riittää juuri se minkä sanon. Hänellä on täysi oikeus myös harrastaa. Onko tämä selvä?
Älä ärsytä minua.
ap
Meillä mies olisi halunnut varpajaiset. Niitä ei sitten ikinä tullut. Sanoin miehelle, että niitä ei todellakaan järjestetä meillä kotona miehen huonon siivoustaidon takia ja muutenkin olisin joutunut jonnekin vauvan kanssa evakkoon, kun sairaala-aikana ei voinut niitä järjestää. Ehdotin, että mies vuokraa jonkun mökin varpajaisilleen. No, eihän siitä mitään tullut. Eipä se mies saanut mitään aikaiseksi, mun olisi pitänyt mökki varata ja sapuskat ja viinat jostain taikoa. Olisin kyllä halunnut, että mies olisi ne järjestänyt, kun kerrankin itsekin halusi jotain juhlistaa. Mutta niinpä loppui munkin kiinnostus niihin, kun ei mies itse saanut mitään aikaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 18:21"]
Olen samaa mieltä. Nolottaa myös, kun työkaverit ovat pyytäneet viettämään iltaa, ja on pitänyt valehdella ettei pääse.
ap
[/quote]
Kuulostaa pahalta. Tuohan heikentää myös työpaikkasi sosiaalisia suhteita. Saatat joutua vaimosi takia huonoon valoon työpaikallasi. Mitä vaimosi sanoisi jos sinä olisit se joka irtisanotaan?
Ei nainen saa päättää miehensä menoista ja tuloista.
[/quote]
Jos mies (tai miksei nainenkin) mokailee firman juhlissa siihen malliin, että se työ sosiaalisine suhteineen alkaa olla uhan alla jo sen takia, on parempi keksiä tekosyitä. Jos pystyy, ottaa vain tietyn etukäteen päätetyn määrän alkoholia ja lähtee sitten jollain tekosyyllä. Tiedän tällaisen miehen, ja myös avioliittonsa on voinut jatkua tietyillä sopimuksilla. Syistä tietämättömät vapaa-ajan kaverit saattavat ajatella vaimon olevan ankeuttaja.
Mutta, yleisesti kyllä väärin, emmekä tiedä ap:n tapauksesta kuin sen, mitä hän täällä kertoo. Minullakin särähti korvaan sana "uskalla". Vaimo on siis ikäänkuin auktoriteetti, jolla on sekä valta että vastuu. Milloin tällainen dynamiikka alkoi? Ennen lapsiako?
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:49"]
Vaimo on siis ikäänkuin auktoriteetti, jolla on sekä valta että vastuu. Milloin tällainen dynamiikka alkoi? Ennen lapsiako?
[/quote]
Heti lapsen synnyttyä
ap
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:35"]
Tuo uskalla sana särähtää aika pahasti korvaan, kyseessä ei taida olla aikuinen mies jolla on omakin tahdo. Jotakuta viedään kuin mätää kukkoo, nouse sieltä sorron suosta ja ole mies!
[/quote]
Taistelen tällä hetkellä saada nauttia 3 kpl saunakaljaa kerran viikossa. Siitäkin tulee mielipahaa ja murjotusta. Jos onnistun laajentamaan rajoja saunakaljoihin ja siihen että pääsen kolmesti viikossa salibändireeneihin niin olen tyytyväinen. En välttämättä vietä varpajaisia enää ikinä.
Olisin silti toivonut avoliitolta (2 lasta) vähän enemmän vapautta, kuin sitä kotona nyhväämistä.
ap
[/quote]
Kyllä mun miehelle riittää yksi saunakalja, miksi niitä pitäisi sitten lipittää hamaan tappiin asti? Pääseekö lapsen äiti kolme kertaa viikossa omiin juttuihin? Ja selitykseksi ei riitä se että vaimo ei halua, lapsi on vasta 2kk...
[/quote]
Selitykseksi riittää juuri se minkä sanon. Hänellä on täysi oikeus myös harrastaa. Onko tämä selvä?
Älä ärsytä minua.
ap
[/quote]
Ap:n todellinen luonne alkaa paljastua! :D (enkä ole tuo edellinen)
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:35"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
Älä ärsytä minua.
ap
[/quote]
Tai muuten...?
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:54"]
Tai muuten...?
[/quote]
Menet provoon ja jatkat keskustelua kanssani keskellä yötä, kun vaimoni tuossa vieressä imettaa lastamme.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:40"]Minulla on kaikki kolme varpajaista vielä pitämättä. Nuorinkin lapisi jo 15v, mutta en ole luvannut että en pitäisi niitä kun tulee sopiva hetki.
[/quote]
Vaikkapa frouvan kanssa yhteiset "tyhjän pesän juhlat", kun nuorin täyttää 18 v tai muuttaa pois kotoa?
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 00:09"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:54"]
Tai muuten...?
[/quote]
Menet provoon ja jatkat keskustelua kanssani keskellä yötä, kun vaimoni tuossa vieressä imettaa lastamme.
ap
[/quote]
Low life :)
[/quote]
ap
[/quote]
Sanot vaimolle ettei saa seksiä jos sä et saa saunakaljoja. Niin yksinkertaista. Jos sulla on noin seko akka niin sun on laitettava kova kovaa vastaan, muuten menetät kaiken itsekunnioituksen.
Totta kai varpajaiset pitää pitää. Suomalainen nainen on niin omistushaluinen määräilijä, että kannattaa käyttää kaikki mahdolliset tilaisuudet, että pääsee välillä tuulettumaan kavereiden kanssa.
Tämä on minusta niin naurettavaa kuin tässä maailmassa miehet on kääntäneet varpajaisetkin niin päälaelleen. Tehneet siitä täysin oman ryyppijuhlan jossa keskeisintä ei enää ole tuoda "evästä, ruokaa, pullaa, tuliaisia, lasten vaatteita tai tarvikkeita" tai edes ylipäänsä tulla katsomaan vauvaa!
Osoittaa juuri vain sen kuinka miehet ei kertakaikkiaan osaa ottaa tänäpäivänä vastuuta ja olla MIES. Toki on niitä poikkeuksiakin olemassa, Luojalle kiitos siitä.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 03:15"]
Tämä on minusta niin naurettavaa kuin tässä maailmassa miehet on kääntäneet varpajaisetkin niin päälaelleen. Tehneet siitä täysin oman ryyppijuhlan jossa keskeisintä ei enää ole tuoda "evästä, ruokaa, pullaa, tuliaisia, lasten vaatteita tai tarvikkeita" tai edes ylipäänsä tulla katsomaan vauvaa!
Osoittaa juuri vain sen kuinka miehet ei kertakaikkiaan osaa ottaa tänäpäivänä vastuuta ja olla MIES. Toki on niitä poikkeuksiakin olemassa, Luojalle kiitos siitä.
[/quote]
Miehen pitää olla MIES ja naisen pitää olla NAINEN, eli takaisin keittiöön siitä.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 01:52"]
[/quote]
ap
[/quote]
Sanot vaimolle ettei saa seksiä jos sä et saa saunakaljoja. Niin yksinkertaista. Jos sulla on noin seko akka niin sun on laitettava kova kovaa vastaan, muuten menetät kaiken itsekunnioituksen.
[/quote]
Kokeilen tuota. Vaimo pitää seksistä todella paljon. Vaikeaksi tämän tekee se että niin minäkin.
ap
hmmm. aika jännää taas vauva foorumin keskustelut. Varpajaiset tarkoittaa monen päivän ryyppyreissua, jossa todennäköisesti petetään...
Minä järjestin varpajaiset. Olin aika kuitti, se tuntui hiukan velvollisuudenomaiselta siinä vaiheessa (olimme koitutneet sairaalasta, olin siellä yhtä pitkään kuin äiti).
Joimme alkoholia ja juhlimme lapseni syntymää ja saunoimme. Joukossa oli muutama kokeneempi isä, joilla vanhemmat lapset ja yksi jolla pieniä. Puhuimme vanhemmuudesta ja kaikesta muusta. Tulimme känniin. Hieno muisto ja arvokas sellainen.
Lapsen syntymä on miehelle aiak erilaienn kokemus kuin naiselle ja miehellä on omat paineensa. Samoin mies putoaa tilanteesee usein vielä pöllähtäneempänä kuin nainen, koska hän ei koe raskautta, on todennäköisesti töissä syntymähetkeen saakka yms. Hetki päästä tuulettumaan on arvokas.
Vastaavat breikit ovat varmasti arvokkaita myös äidille, mutta hankalia järjestää varsinkin ihan alussa.
Se, että mies ei uskalla toimia niinkuin haluaisi tai edes keskustella aiheesta on epäterve tilanne.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 08:00"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 01:52"]
[/quote]
[/quote]
Kokeilen tuota. Vaimo pitää seksistä todella paljon. Vaikeaksi tämän tekee se että niin minäkin.
ap
[/quote]
ja vauva oli ihan tuore? haha. juuh aika väsynyttä provo meininkiä.
[/quote]
ap
[/quote]