Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

testi: vain yksi puuttui naisen pahoinpitelyyn hississä

Vierailija
13.11.2014 |

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/74157-piilokamera-53-ruotsalaista-joutui-kauheaan-tilanteeseen-vain-1-lapaisi-hissitestin

Tuli tosi paha olo tosta videosta. Mulle ei tulis MIELEENKÄÄN olla hiljaa jos näkisin tollasta tapahtuvan, varsinkin ihan vieressä ja noin pienessä tilassa

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:51"]Minulla kokemusta!
Mieheni kuristi minua keskisuuren kaupungin keskustassa aamuyöllä, tapahtui hyvin näköisällä paikalla. Useita ohikulkijoita joilta huutaen pyysin apua, kukaan ei auttanut!!! Meni usko ihmisiin
[/quote]
Noihin pariskuntien riitoihin ei kannata ikinä mennä väliin, vakka kantensa valitsee ja hullut on hullujen kanssa, hyvin usein tuo kääntyy niin, että se pariskunta käy yhdessä sen auttajan kimppuun.
Olen siis itsekin nainen, jos joku nyt luulee mieheksi.
Itsekin olit sekopään kanssa yhdessä ja odotit vieraiden ihmisten vaarantavan itsensä, vaikka olisit voinut vain olla olematta yhdessä väkivaltaisen ihmisen kanssa.

Vierailija
2/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:51"]

Minulla kokemusta! Mieheni kuristi minua keskisuuren kaupungin keskustassa aamuyöllä, tapahtui hyvin näköisällä paikalla. Useita ohikulkijoita joilta huutaen pyysin apua, kukaan ei auttanut!!! Meni usko ihmisiin

[/quote]

Tämä järkyttää minua, filmin ohella. Ihmisen voisi vaikka tappaa toisten silmien edessä, eikä kukaan reagoisi? Kutsukaa edes poliisi, te sivulliset! Selittäkää poliisille, mitä näitte. Väkivallan ei pidä antaa jatkua!  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisuhdeväkivalta on hyvin usein molemminpuolista. Sen lisäksi tuolla videolla ei ollut mitään kovaa väkivaltaa vaan enemmänkin riitelyä, vaikka mies oli selvästi dominoiva. Tuo ei ollut mikään kunnon pahoinpitely, jossa olisi ollut jotakin oikeaa vahingoittumisen uhkaa. Yhtä hyvin siinä olisi voinut olla tossu mies kuuntelemassa vaimon raivoamista, joka on joissakin kulttuureissa aika tavallista ja kiihkeää. Sen raivoamisen jälkeen seuraakin sitten yhtäkkiä taas rauha. Venäjällä sellainen on esim.aika tavallista. 

Vierailija
4/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuommoiseen puuttuisi niin saisi olla koko ajan sanomassa kadulla ihmisille , että olkaa kunnolla.Näytti ihan  joltain näytelmältä. 

Olisipa hissiin sattunut joku "ritari" joka olisi puukottanut miestä. Läpäisisikö sillain testin???  :D

Vierailija
5/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
6/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:29"]

Miettikääpä vaikka sitä tapausta missä se kokoomusnuori tappoi naisen koska puuttui miehen koirien kohteluun.

[/quote]
eikä ollut mamu. paitsi uhri. 

Silti itse olisin puuttunut. Kaverit on useamman kerran vienyt pois kun olen mennyt selvittelemaan-rauhoittelemaan tappeluita. Kaverit tod. näk. nähneet enemmän elämää kuin minä ja tietävät paremmin kuinka eskaloituminen voi lähteä käsistä. 

Vierailija
7/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:01"]

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/74157-piilokamera-53-ruotsalaista-joutui-kauheaan-tilanteeseen-vain-1-lapaisi-hissitestin

Tuli tosi paha olo tosta videosta. Mulle ei tulis MIELEENKÄÄN olla hiljaa jos näkisin tollasta tapahtuvan, varsinkin ihan vieressä ja noin pienessä tilassa

[/quote]

Mitä pahoinpitelyä tossa tapahtui?

Poliisi ei edes tulisi paikalle tuollaisesta

Vierailija
8/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:11"]

No onneks en osunu samaan hissiin, ei meinaan toi kaveri näyttelis hetkeen. Onko ihmisistä tullut niin raukkoja että toista ei puolusteta kun pelätään turpiin saamista?

[/quote]

Sinäkö sitä turpaan vetäisisit? Älä naurata! Menisit pillittämään jonnekkin nurkaan ja vaatimaan muita puuttumaan asiaan

Vierailija
9/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:22"]

Onhan monille käynyt niin että nähnyt pariskunnan tappelevan, on menty väliin mutta pariskunta kääntänyt koko homman niin että tämä ulkopuolinen on muka käynytkin heidän kimppuun ja ovat vaatineet korvauksia kun viranomaiset tulleet paikalle.

Että semmoista. Ei kannata aina olla niin hyväuskoinen ja sekaantua joka asiaan.

[/quote]

Silloin sinä olet se rikollinen. Sinä et saa puuttua jos kumpikaan heistä ei sitä halua. Jos minä riitelisin mieheni kanssa vaikka tekisimme mitä ja joku siihen puuttuisi niin haistattaisin hänelle paskat. Älä puutu toisten asioihin

Minulle on käynyt juurikin näin ja silti tulen aina puuttumaan em. tapauksiin. Oma oikesustajuni ei vaan anna periksi olla puuttumatta.

T : 4

[/quote]

Vierailija
10/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on näitä tapauksia, jossa nainen ehdoin tahdoin kieltäytyy lähtemstä suhteesta, vaikka vakavaa väkivaltaa on ollut monta kertaa. Aina nuollaan haavat ja jatketaan sen ihanan äijän kanssa. Oma valinta, ei kuulu ulkopuolisille.  Näitä on paljon.

Vierailija
11/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:34"]

minua on myös pahoinpidelty kadulla, tekijänä exäni. Ei hän mikään järkäle ole. Ohikulkijat kääntyivät katsomaan, yksikin pariskunta vain naureskeli, kun exäni tarttui käsivarteeni ja miltei kaatoin pyöränpäältä samalla huutaen jotain.Että näin! En ymmärrä. Itse olen puuttunut esim tilanteeseen jossa humalainen nainen menee neljän miehen auton kyytiin.Menin paikalle, ja pidättelin autoa niin kauan että varmistui että nainen oli mukana seurueessa.Ja olen keskivertoa hoikempi ja hintelä nainen. Lisäksi olen baarissa monesti sanonut miehille jotka ovat ilkeästi sanoneet jollekin naiselle, vaikken ole tuntenutkaan, vastaan ja vaatinut pyytämään anteeksi.Mulle on ihan sama mitä joku minusta ajattelee.Tiedän toimivani oikein, ja näin myös teen.ja tulen tekemään.

[/quote]

Sinähän teit väärin tuossa jutussa. Sinulla ei ole oikeutta mennä estelemään toisia ihmisiä. He olisivat voineet kutsua poliisit ja nostaa syytteen sinua kohtaan.

Turha tulla tänne esittää martyyria kun itse olet rikollinen.

Vierailija
12/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:34"]

Aika moni näytti olevan yksin liikenteessä olevia naisia. En itsekään missään olosuhteissa puuttuisi väkivaltaisen miehen toimintaan ollessani liikenteessä yksin ja suljetussa tilassa vailla erityisiä itsepuolustustaitoja. Hissimatka ei ole yleensä kamalan pitkä, ja julkisessa tilassa pahoinpidellyllä on mahdollisuus pyytää tarvittaessa apua ja olla siirtymättä enää suljettuun tilaan pahoinpitelijänsä kanssa. Vaikka pelosta ja sen lamaannuttavasta vaikutuksesta puhutaan paljon perheväkivallan yhteydessä, toivoisin näkeväni enemmän kampajoita, joissa voimaistetaan naisia (ja miehiä!) lähtemään väkivaltaisista suhteista HETI. Vaikka väkivalta on väärin, on uhrillakin vastuu siitä, antautuuko hän uhriksi myös jatkossa. Tällä kirjoituksella en halua syyllistää väkivallan uhreja. Haluan vain kysyä miksi sellaisissa suhteissa on pakko jatkaa?

[/quote]

Eli olet pelkuri? Muiden pitäisi puuttua tilanteeseen sinun puolestasi vai? Miksi kenenkään pitäisi sinua auttaa kun sinäkään et auta niitä?

Vierailija
13/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:39"]

En tiiä oonko jotenkin sinisilmäinen, mutta autan aina. Oon auttanut juoppoja puskista ja soittanut apua, oon puuttunut baarissa tilanteeseen, jossa mies ahdisteli naista ja yritti saada väkisin mukaansa. Oon auttanut kännisiä teinityttöjä kotiinsa ja maksanut niiden bussimatkoja.. Olen 22v normaalikokoinen nainen. Mulle ei ole sattunut ikinä mitään vakavampaa, mutta haluaisin, että minua autetaan jos joskus olen tilanteessa, jossa tarvitsen apua.

[/quote]Hyvä.Olen samanlainen. meitä tarvitaan!

[/quote]

Menkää sitten myös väliin kun oma henkenne on vaarassa. Joku kännisen kotiin auttaminen ei ole mitään. Seuraavan kerran kun jossain on tappelu niin mene siihen väliin

Vierailija
14/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette olisi tuossa puuttunut tilanteeseen, olette RAUKKIKSIA. Hävettää lukea osaa näistä kommenteista.

Vierailija
15/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä puuttuminen tuommoiseen saa miehen hakkaamaan naisensa kotona vielä pahemmin. 

Lisäksi kukaan ei osaa sanoa millain tuommoisessa tilanteessa tulisi käyttäytyä niin ei ole käyttäytymismallia selkärangasta. Tietysti jos saa miettiä 10 minuuttia niin sitten , mutta noin nopeasti useimmat jäätyvät.  

Oliko hississä yhtään tuota miestä isompaa miestä vai oliko tuo vain nössö ruotsalais "testi" ??

Vierailija
16/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:11"]No onneks en osunu samaan hissiin, ei meinaan toi kaveri näyttelis hetkeen. Onko ihmisistä tullut niin raukkoja että toista ei puolusteta kun pelätään turpiin saamista? [/quote] Entäs josnei olisikaan ollut näytteliä ja tuyppinolisi vetäissyt puukon esiin jantuikkinut sinua sillä muutamaannotteeseen?

Mua on puukotettu pari kertaa ja vielä hengissä ollaan.

[/quote]

[/quote]

Ja mieluummin otan muutenkin puukosta kuin muutun noin välinpitämättömäksi.

[/quote]

Helppoa puhua siellä näppäimistön takana.

Vierailija
17/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:22"]

Onhan monille käynyt niin että nähnyt pariskunnan tappelevan, on menty väliin mutta pariskunta kääntänyt koko homman niin että tämä ulkopuolinen on muka käynytkin heidän kimppuun ja ovat vaatineet korvauksia kun viranomaiset tulleet paikalle.

Että semmoista. Ei kannata aina olla niin hyväuskoinen ja sekaantua joka asiaan.

[/quote] Sinun mielestäsi videolla "pariskunta tappeli"? Taidettiin katsoa eri video.

[/quote]

Kyllä ne tappeli. Mitään pahoinpitelyä siinä ei ollut

Vierailija
18/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 14:33"]

Olen joskus puuttunut sanallisesti kadulla tilanteeseen missä nuori mies räyhäsi ja töniskeli naista ja paiskasi vielä naisen kännykän siinä täysillä seinään. Alkoholilla oli osuutta asiaan. Ette ehkä usko mutta se mies oli loppujen lopuksi kiitollinen että joku pysäytti tilanteen. 

[/quote]

Sori, tuli vahingossa miinuspeukku, plussapeukku piti antaa!

Vierailija
19/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni tuo mies ei vaikuta uhkaavalta. Siis siltä, että kävisi enemmänkin käsiksi. En sanoisi siis mitään. Mutta jos nyrkki heilahtaisi, niin tekisin jotakin.

Vierailija
20/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen useampaan kertaan baarissa puuttunut tilanteisiin, joissa mies retuuttaa naista käsivarresta tai esim. tuuppii ympäriinsä. Ihan rauhallisesti olen sanonut, että josko lopettaisit tai soitan sinusta poliisille. Aina on tilanne rauhoittunut edes hetkeksi, silti olen kuitenkin aina käynyt sanomassa portsarille. Ja täälläpäin onneksi portsarit puuttuu ilman sanomistakin nopeaa tuollaisiin tilanteisiin (tai ainakin juuri niinä iltoina, kun itse olen ollut baarissa). Muutaman kerran olen saattanut juuri ja juuri täysi-ikäisiä tyttöjä taksitolpalle, ja katsonut, että pääsevät taksiin ja saavat osoitteen sanottua. Kerran jouduin soittamaan ambulanssin, joskus ehkä 12 aikaan illalla joku todella nuoren näköinen poika makasi keskustassa omassa oksennuksessaan, eikä kukaan pysähtynyt paikalle, eikä siitä nyt kauheasti väkeä siihen aikaan kävellytkään. Minä soitin sitten ambulanssia ja odottelin siinä pojan kanssa, yritin herätellä ja kysyä nimeä ja vanhempien numeroa. Sai sitten äitinsä nimen sanottua, etsin Fonectasta numeron ja sieltä hieman pöllymystynyt naisihminen vastasi. Yritin siinä sitten kysellä, olikohan poika lähtenyt keskustaan tänään, tällaisen ja tällaisen näköinen, soittelin sille juuri ambulanssia. Oli oikea äiti. Aamulla sain samasta numerosta kiitos-tekstarin. Lämmitti pitkään mieltä, poikaa ei tosin varmaan naurattanut... 

Voi olla, että joku päivä tää hyväuskoisuus kostautuu mulle, mutta voinpa sanoa, että 99 prosenttia tilanteista kuitenkin päättyi hyvin ja pystyin olemaan jollekin avuksi. Ja haluan uskoa siihen, että joskus itsekin saisin apua täpärässä tilanteessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi